M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Indian, hoe gaat het vandaag?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
[
Hoi!

Indianl, ik hoop met je mee dat het maar eenmalig (of tweemalig dan) was.

Wat leuk dat jullie bloemen gehad hebben Juul en Q!

Oeh en Lynn vervelend met het naar bed brengen. Ik doe ook altijd 1 boekje hoor en daarna weg. Meestal laat ik haar even brullen en ga ik na een paar minuten naar haar toe. Even troosten en toch gezellig de dag eindigen. Vaak gooit ze haar huilbui dan op iets anders. Knuffel lag niet goed oid. Dan leggen we knuffel goed, knuffelen we nog even en gaat ze toch blij slapen.

Gisteren is Milena met mijn fiets omgevallen. Ze zat voorop en ik had een lekke band. Ik stapte af om in mijn band te knijpen en toen viel ze om. Ik had de fiets nog een beetje, maar de knalde zo met haar hoofd op straat. Meteen heel veel mensen eromheen en iedereen ging zich ermee bemoeien, terwijl ik haar rustig uit de gordel wilde halen om te kijken hoe erg het was. Ze huilde niet, maar ze jammerde wel een beetje. Gelukkig mochten we toen even bij een supermarkt naar binnen (het was voor de supermarkt). Die mevrouw was superlief en bracht een verrassingsei voor Milena en een flesje appelsap. En even later nog een kleurboek van My little pony. Milena bleef heel lang mat en man heeft ons toen opgehaald. Ze wilde helemaal niks, niet eten;, niet drinken. Dat was best eng, maar ik dacht dat het ook nog wel gewoon de schrik kon zijn. Later werd ze gelukkig weer wat meer haarzelf. Heeft ze nog even heel hard gehuild (haha kijk zo kennen we MIlena weer). Wel een enorme blauwe blek aan de zijkant van haar hoofd. Ik voelde me echt zo schuldig. Ik had de fiets beter moeten vasthouden.

Gisterenavond nog wel gezellig gbbqd met schoonmoeder en schoonzus (ook onverwachts ). Hebben nu al het vlees voor de komende week al opgegeten . Vandaag vanochtend een verjaardag en vanmiddag lekekr thuis rondgehangen. Milena heeft uren geschommeld (en man heeft uren geduwd) en ik heb lekker in bad gelegen en met bojan geknuffeld. Lekker.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Even een snelle vraag: is iemand van jullie al eens naar het circus geweest met de kids? Zo ja, hoe oud waren ze toen en vonden ze het leuk?

Man wil met Lynn naar het circus, maar we weten niet of ze wel zo lang blijft zitten en of het echt leuk is voor een 3-jarige.
[

Oww Frans wat vervelend dat je fiets viel met Milena erop. Is bij ons al 2x gebeurt.... vorige week bij mijn man nog... Gelukkig liep het beide keren goed af. En dan al die mensen die zich ermee bemoeien, ik was denk ik weg gelopen... grrr...

Jij bent wel een super geduldige!

Indian, geen bloed meer? Kan me voorstellen dat je dan wel ff pissig wordt...als het zo goed gaat. Zwem ze!

Juul, Jasper is met kerst naar Kerstcircus geweest. Wij zaten op de 1e rij en vonden dat wel handig zodat ze wat konden lopen en bewegen. Dichterbij kijken etc. Was wel een erg lange voorstelling toen, 3u geloof ik. Jasper hield het pirma vol.

Q, hoe is het met zindelijkheid? Weekend zonder luier?

Jasper is wat minder goed zin de laatste dagen. Lijkt wel weer een groeispurt te hebben. Hij klaagt ook over zere benen en is wat moeier en hangeriger. Ook slaapt hij al week langer dan anders (das niet erg natuurlijk) Zaterdag ging man even met hem naar de stad en toen vroeg hij zelfs of de buggy ook mee was. Heeft ie hele tijd braaf gezeten. Het is wel serieus dus, de zere benen.

Gisteren bij mijn oma op verjaardag geweest. Ze woont in verzorgings tehuis omdat ze dement is. Kids hebben leuk gespeeld samen en met een zoontje van een nichtje van mij die een maand ouder dan Jasper is.

Syl, hahaha leuk he dat Laura het ook leuk vind. Ze mocht de taart versieren als ze met zwemmen met mij goed haar best deed. Ze doet beetje moeilijk momenteel met zwemles dus oefenen we in het weekend samen een keertje. Ze is een groep door maar durft ineens heel veel wat ze in de vorige groep wel deed niet meer. Ze deed nu heel goed haar best samen met mij.

Al helemaal klaar voor Jaspers verjaardag?

greetz
Heb de taart besteld. Verder nog niets klaar. Heb steeds t gevoel dat t nog ver weg is. Raar eigenlijk dat ik dat denk.

Jasper heeft een half jaar geleden hetzelfde gehad Scoob.

Veel moe, weinig willen lopen en zere benen (bovenbenen).

Hij is in korte tijd toen heel hard gegroeid.

Hoop dat t weg blijft Indian!

Das schrikken Frans! heb je Milena toen nog s nachts een paar keer wakker gemaakt? Had ik nl gedaan als ze zo'n tijd suf was geweest. Jasper is nu 2 x hard vd trap gevallen, beide keren hebben we hem snachts gewekt.
koffie, zwart graag...
Hoi!

Scoob, ik vind het wel 'fijn' om te lezen dat het bij jullie ook al is gebeurd. Haha voel ik me al wat minder slecht! We hebben Milena idd wakker gemaakt, bij iedere nachtvoeding van Bojan. Haha handig hoor . Maarreh niks meer aan de hand hoor.

Syl, niet ver weg, bijijijijijna is Jasper ook 3! Wat krijgt hij voor cadeautje?

Zielig hoor die zere benen. Armerds. Hier hebben we er gelukkig (nog) geen last van. Vandaag weer lekker een dagje met Bojan alleen. Lekker rustig is dat, kan k hem veel aandacht geven. Hij ligt nu naar de mobiel te meppen in de box, ik ga hem zo eten geven en dan even in bad doen. Vanavond gaan we naar mijn oma, die is jarig.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ben nu aan t denken welke traktatie ik ga maken voor op t kdv. Wil iets snel klaar te maken, maar wel leuk en gezond.

Hij krijgt een v smile van ons (grootste gedeelte) en de opa's/oma's en een projector die plaatjes projecteerd die je kan overtrekken.Hij is nl gek op tekenen.

Speelgoed heeft hij genoeg, auto's ..ik geloof niet dat er nog auto's zijn die hij niet heeft en buiten heeft hij al zandbak/huisje/gewone fiets/loopfiets met 2 wielen/skelter.
koffie, zwart graag...
[
Haha Syl, kindjes zijn een beetje te verwend he? Mileen ook hoor! Die computer is leuk, Scoob heeft hem ook. MIlena was erg onder de indruk en heeft het nog wel eens over de compoeter van Jasper

Indian, hopenlijk geen bloed meer!!
uhh, ik denk eerder dat ik al die zooi zat wordt ha ha ha. Ik dacht: hop v smile in een kast en je ziet niets.

Daarbij krijgt hij t van ons 3en (met opa's en oma's) want ik vind persoonlijk 50 euro voor een kado meeeeeeeeeeeeeeeeeer dan zat.

Van de anderen heb ik kleding of bonnen voor speelgoedwinkel gevraagd. (voor v smile spellen).

Weet nog steeds geen traktatie. Iemand tips?
koffie, zwart graag...

Syl, simpele traktatie die ik gemaakt heb voor Jasper: stukje kaas en worst op een prikkertje. Gezond en vinden de meeste kids wel erg lekker. Als je nog wil uitsloven kun je nog vlaggetje op prikker maken. Voor marokaans kindje had ik 2 blokjes kaas op prikker gedaan.

Welk spel heb je de computer?

Leuk de vsmile! Kunnen ze lang mee toe. Laura vind het nu nog geweldig. Jasper vind het super om te compoeteren...hahaha... Milena was echt onder de indruk dus...

Frans, ik hoopte al dat het 'fijn' zou klinken dat het bij ons ook wel eens gebeurd is. Bij de mamafietsen vangt het stuur vaak wel de 1e klap op als ze voorop zitten. Jasper zit nu altijd achterop en dan valt de fiets echt met achterwiel eerst.

Jasper zit nu wel elke keer te piepen als de fiets beetje scheef gaat, is ie bang dat hij valt... zieluggg.....

Hoop echt dat het weg blijft Indian! Lekker weertje buiten of niet... Ik zit heerlijk binnen de hele dag. Nog half uurtje en dan ga ik ook naar huis.

Jullie kids dus ook allemaal af en toe wat groeipijn. Je kunt er weinig aan doen idd. Gelukkig heeft ie met spelen er geen last van. Dan heeft ie genoeg afleiding.

Lynn is weer goedgekeurd op het cb, lengte 95 cm, gewicht 15,3 kilo. Ogentest ging ook goed, vond ze erg spannend met zo'n gekke bril op.

Frans, dat is schrikken als je fiets omvalt! Gelukkig heb ik het nog nooit gehad, maar wel eens bijna.

Leuk cadeau, Syl! En heel herkenbaar dat je al die zooi uit het zicht wilt. Ik ga hier ook maar weer eens puinruimen en Lynn krijgt op haar nieuwe kamer straks een kast van Ikea (trofast) waarin al haar zooi in bakken kan.
Lynn is zonder speen in slaap gevallen

Ik bracht haar naar bed en ze zei: ik wil zonder speen slapen, spenen zijn voor baby's. Ik heb 'm wel in haar bed gelegd, naast haar kussen, maar ik heb net gekeken en ze heeft 'm niet gepakt. Ik ben erg benieuwd of ze 'm vannacht dan wel pakt, of dat ze er nu echt vanaf gaat.
Juul: wat knap van Lynn om zonder speen te gaan slapen! Das nog eens een actie van een echte grote meid!

Nee, de zindelijkheidstraining met Emdin is stukgelopen op 2 keer plassen in zijn broek. Ook vandaag op de KDV nog een poging gedaan, maar hij snapt nog niet dat je je plasje moet ophouden totdat je naar de wc gaat. Ach, binnenkort doen we weer een poging. Eerst extra onderbroeken aanschaffen, want in het tempo waarmee Emdin ze nat maakt, heb ik er geen genoeg voorradig. Hij draagt trouwens al geruime tijd een onderbroek/boxer over zijn luier heen. Dus die stimulance kan ik niet gebruiken bij het zindelijk worden. Was pas geleden een suggestie van 1 van jullie.

Vanavond ruim 3/4 uur getennist samen met mijn zus. Was lekker en dit proberen we elke maandagavond te doen. Nu net wel een hele zak Japanse mix opgegeten. Je hebt het eigenlijk niet in de gaten, maar ineens was de zak leeg !

Frans: wat een schrik, vallen met de fiets met je kind erop. Daar ben ik ook altijd bang voor. Gelukkig hier nog nooit gebeurd. Past Milena trouwens nog steeds voorop? Emdin heeft eigenlijk nooit voorop gezeten. Ik vond dit doodeng om zo te fietsen en hij zit vanaf het begin al achterop. Ga nog wel een fietshelm voor hem aanschaffen, die kan hij dan ook gebruiken bij het steppen.

Emdin moet pas 2 juni naar het CB toe. Ben wel de plaatjes met hem aan het oefenen en wil dit ook nog doen met zijn piratendoekje zodat hij ze maar met 1 ook kan zien. As woensdag moeten we naar de tandarts toe voor controle. Nou ja, voor mijn controle en Emdin komt nu voor de 2e keer mee. Mijn moeder gaat even mee, om hem op zijn gemak te stellen en wie weet, krijgen we hem dit keer wel in de stoel van de tandarts.

Sylvester: tja, een traktatie is altijd lastig, maar wat iemand al schreef, je kan het jezelf makkelijk of moeilijk maken. Leuk een laptop van V Tech! Ook Emdin is al lang en breed aan de laptop. Hij heeft er eentje van Nijntje. Ook vindt hij mijn pc helemaal het einde en zit graag achter de internetsites van Sesamsstraat, Nijntje, Teletubbies en online kleurplaten van bijvoorbeeld Barbapapa of Bobo. Uiteraard mag hij van mij hoogstens een uurtje achter de pcen dit gebeurt meestal alleen op de woensdag of in het weekend. Het muizen gaat hem prima af.

Scooby: oei groeipijn, dat is niet zo fijn. Hopelijk voor Jasper is het snel over !

Indian: jammer dat je nog geen contact hebt gehad met je arts. En hopelijk verdwijnt je bloedverlies weer snel.

De camping is geboekt en nu is het zeker dat we naar Zeeland gaan. Moet nog wel betalen, maar dit gaat goed komen voor 14 mei.

Zo, nog even rondsnuffelen op internet, was ophangen, vaatwasser leegruimen en dan naar bed toe. Morgen weer werken. Welterusten allemaal!
Leuk Q, dat je vakantie geboekt is. Welke camping in welke plaats? Ik zal die van ons, als die dan vrij is, in de ak zetten.

Vorige week hier bij de halfords en koelkist gekocht van Waeco, 40 liter. 50 euro!!! WOW. Normaal 210 euro.

Was helemaal blij. Nu alleen nog verlengsnoer, maar kan ik ook lenen.

We hebben een spelcomputer, geen laptop Q. Zat daar wel aan te denken. Die van de sprookjesboom vond ik leuk

Maar tis dus een V Smile met Dora geworden.

(gelijk scoobs antwoord) Deze heeft een microfoon en schrijfgedeelte.

Ik heb dozen rozijntjes gekocht. Die ga ik inpakken in gekleurd papier. Stokje erin, vlag erop maken en voila...een bootje.

Pfieuw...ik ga hier even iemand een schone luier geven

(jep, weer ff aan de luiers, want t was een drama laatste tijd)

En onze pyama's uitdoen, schaam....werd met migraine wakker dus helemaal niets gedaan vanochtend.
koffie, zwart graag...
[
Hello,

Ben ik ook weer eens. Zit lekker thuis te werken, fijn, want te weinig energie om naar werk te rijden (lange reistijd)

Alles zn gangetje, merk wel dat mn energie iets beter wordt, maar misscelijkheid is er nog steed, iedere 2 uur moet er iets te mond in geschoven worden anders wordt ik echt niet lekker.

Met Valentijn alles ok, lief en eigenwijs.

Heb geen puf om op iedereen te reageren, komt wel weer als ik meer energie heb

Daaaag
[
Gaat het weer wat beter met de migraine, Syl?

Indian, fijn dat het goed gaat!

Staan de plaatjes ergens op internet voor de ogentest, Q? Nooit aan gedacht om dat te oefenen, ging ook prima trouwens. Alleen noemde ze een eend een bad (badeendje denk ik) en verder naar onderen werd een laars een sok.

Hoeveel weken ben je nu Merel? Ik eet sinds een week/anderhalve week minder, hoef niet meer elk uur ofzo iets te eten, dus dat gaat beter.

Lynn heeft de hele nacht zonder speen geslapen en is ook nu in slaap gevallen zonder speen, jeeeeh!! Ze was zowat vergroeid met dat ding, dus we staan erg verbaasd! Wc ging ook erg goed vandaag, alleen net gepoept in de luier, verder de hele dag alles op de wc gedaan. Zou dat dan ook ineens goed gaan nu? CB zei over het zindelijk worden: ze is eigenlijk al zindelijk, maar ze is te lui om naar de wc te gaan. En dat klopt wel denk ik.
Knappe Lynn!!
Trouwens over dat oefenen met de plaatjes. Ik had ze met Milena ook een keer bekeken (ze staan in het groeiboekje Jull). De eerste keer had ze ze allemaal goed, maar de tweede keer ging ze de plaatjes expres fout zeggen. Hmm, op het cb zei ze zodra ze zich bewust was van wat er van haar verlangd werd ook de plaatjes verkeerd (paard = hond enzo) of ze zei dat ze het niet wist. Lekker handig, ik had beter niet kunnen oefenen.
staat idd in het groeiboekje die plaatjes om te oefenen.

Ik had t niet gedaan, wist niet wat ik kon verwachten. Maar Jasper slaagde voor alle testen. Alleen die fluitketel ha ha ha. Ik zei: eehh, als ik eerlijk ben heb ik zelf ook geen idee wat t is dus niet zo vreemd dat Jasper denkt: huh???

Hij maakte r een pan van, was ook prima volgens haar.

Migraine zakte om half 12 af en om 13 uur was t helemaal weg. Echt gelukkig. Zakte vanochtend vroeg gewoon steeds weg, best eng. Zeker omdat Jasper in een spookleeftijd is.

Vanmiddag nog plantjes gekocht voor de tuin.

En vanavond traktatie geknutseld. Bootjes gevouwen (lang leve google en you tube), met sateprikker en papier een zeil eraan gemaakt. In de boot komt vd week doosje rozijntjes.

Ziet er echt leuk uit. Jasper heeft 1e vouwgedeelte nog meegekregen en die stond te gillen BOOOOOOT. Kijk, daar doe ik t voor.

Merel, hoop dat je snel weer iets energie krijgt. Best lastig hoor en ook moeilijk omdat je nog een kind hebt rondlopen.
koffie, zwart graag...
[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven