Napraattopic deel 126
zondag 23 februari 2020 om 21:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 9 maart 2020 om 12:02
Ja, de gevolgen van een crisis zouden wel eens meer doden kunnen veroorzaken dan dit virus. Denk aan onvermijdelijke bezuinigingen in de zorg of aan toename van armoede in instabiliteit in arme landen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 9 maart 2020 om 12:07
Dat dacht ik al toen China opeens ziekenhuizen ging bouwen in 10 dagen. Dit is niet gewoon iets dat snel voorbij gaat en idd, een economische ramp.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 9 maart 2020 om 12:14
maandag 9 maart 2020 om 12:21

maandag 9 maart 2020 om 13:28
Een ziekenhuis is gek genoeg zo gebouwd. Ieder land heeft noodziekenhuizen klaarstaan voor het geval van rampen. En een gebouw kan ook zo staan, het zal meer iets zijn als een evenementenhal dan een echt gebouw.doornroosje9 schreef: ↑09-03-2020 12:07Dat dacht ik al toen China opeens ziekenhuizen ging bouwen in 10 dagen. Dit is niet gewoon iets dat snel voorbij gaat en idd, een economische ramp.
Toen ik in militaire dienst zat, lichting 85-3, zat ik een een verbandplaatscompagnie. Wij waren in staat een hospitaal op te bouwen, met operatiekamers en IC, in een paar uur.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 9 maart 2020 om 13:37
Ja, dat snap ik, maar tijdens vorige epidemieën werden er niet opeens ziekenhuizen gebouwd in China en werden geen miljoenensteden op slot gegooid. Nou ja, goed dat ze dat gedaan hebben, waarschijnlijk, maar dan weet je al dat de paniek enorm zal zijn.oudebaas schreef: ↑09-03-2020 13:28Een ziekenhuis is gek genoeg zo gebouwd. Ieder land heeft noodziekenhuizen klaarstaan voor het geval van rampen. En een gebouw kan ook zo staan, het zal meer iets zijn als een evenementenhal dan een echt gebouw.
Toen ik in militaire dienst zat, lichting 85-3, zat ik een een verbandplaatscompagnie. Wij waren in staat een hospitaal op te bouwen, met operatiekamers en IC, in een paar uur.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 9 maart 2020 om 13:49
Toen Corona uitbrak wist men nog niet wat de ernst was. Men nam toen het zekere voor het onzekere.doornroosje9 schreef: ↑09-03-2020 13:37Ja, dat snap ik, maar tijdens vorige epidemieën werden er niet opeens ziekenhuizen gebouwd in China en werden geen miljoenensteden op slot gegooid. Nou ja, goed dat ze dat gedaan hebben, waarschijnlijk, maar dan weet je al dat de paniek enorm zal zijn.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 9 maart 2020 om 13:56

maandag 9 maart 2020 om 17:32
Waar?
Je bent florist en supergevoelig voor geuren en kleuren?
Lijkt me een heerlijke combo met een masochistisch trekje.
Normaal gaat dit topic het snelst, maar nu gaat de eer naar de barman.