narcisme/gaslighting

06-03-2020 15:58 582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie weleens een relatie gehad met een narcist of met ''Gaslighting'' in een relatie te maken gehad?
Ik hoor graag jullie ervaringen en eventuele kenmerken van dit soort personen..
Murrmurr schreef:
11-03-2020 13:25
Goeie vraag, hoe ga je greyrocken tegen een gaslightende stonewaller?
Je weet dat je zo best sarcastisch overkomt he. Niet zo heel aardig.

En het slaat nergens op want gaslighten is totaal iets anders dan stonewallen.

Ik stel hier een oprechte vraag over iets wat mij enorm aan het hart gaat omdat mijn kind erbij betrokken is. Als je dat amusant vind hou het ajb voor jezelf.
Eggo schreef:
11-03-2020 13:53
Je weet dat je zo best sarcastisch overkomt he. Niet zo heel aardig.
Zoals ik al eerder schreef heb ik op meerdere vlakken ervaring met dit soort gedrag. Ik ben je niet belachelijk aan het maken, maar de terminologie zo bij elkaar, dat is toch best grappig?
Er is een ouderschapsplan dus wanneer hij zich er niet aan houdt dan is de consequentie dat het feest niet door gaat. Het is dat of niets. Jij bent niet verantwoordelijk voor het feit dat hij zijn kind stonewalt...het is triest maar verder zijn probleem dat hij zich niet aan afspraken houdt en niet reageert.
viva-amber wijzigde dit bericht op 11-03-2020 13:59
38.26% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vond het ook wel grappig. Er zat bijna geen Nederlands meer in die zin. ;-D
RikM schreef:
11-03-2020 13:45
Wat moet je nog afspreken dan? Hij doet er toch niets mee dus ik zou zeggen je moet niets meer.
Wanneer hij haar haalt wanneer ik haar kan brengen wanneer hij zomervakantie heeft en wanneer ik haar dan zie want ze is onder de 6 en dus 3 weken zo boem zonder moeder mag niet volgens ons ouderschaps plan (andersom ook niet). Als ik niks kan afspreken betekent het ander werk zoeken want nu werk ik onregelmatig en ook in de weekenden. Ik heb weleens getracht alles voor lange tijd vooruit te plannen zodat de contact momenten minimaal zijn maar elk voorstel daarin negeert bij.
viva-amber schreef:
11-03-2020 13:57
Er is een ouderschapsplan dus wanneer hij zich er niet aan houdt dan is de consequentie dat het feest niet door gaat. Het is dat of niets.

Ja, dat vind ik dus ook. Als jij kunt aantonen dat je steeds tot afspraken probeert te komen en hij reageert nergens op, dan heb je toch aan jouw verplichting voldaan? Dan zoekt hij het verder maar uit.
Is ze nu alleen bij jou?
Levensgenieter ;)
Daarbij met humor is het allemaal niet zo zwaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
RikM schreef:
Ik vond het ook wel grappig. Er zat bijna geen Nederlands meer in die zin. ;-D
Het is ook pas sinds een paar jaar dat we zo'n fijnmazig instrumentarium hebben om des mans gedrag te monitoren. Paperclipping, mansplaining, ... ik leer hier elke dag bij
Sorry de humor ontgaat me echt even geloof ik.
viva-amber schreef:
Er is een ouderschapsplan dus wanneer hij zich er niet aan houdt dan is de consequentie dat het feest niet door gaat. Het is dat of niets. Jij bent niet verantwoordelijk voor het feit dat hij zijn kind stonewalt...het is triest maar verder zijn probleem dat hij zich niet aan afspraken houdt en niet reageert.
Dan zal ik mijn ontslagbrief maar vast gaan tikken aan mijn baas. Want als hij zich ergens niet aan houdt ben ik de lul. Kan ik mijn droombaan aan de wilgen hangen en waarschijnlijk ook mijn huis uit en weer bij mijn moeder intrekken ofzo. Ik woon hier vanwege mijn werk en overplaatsen is niet mogelijk helaas. Als ik 100 procent alleen verantwoordelijk ben voor ons kind dan kan ik dit werk niet meer doen. En dat weet ie en is het doel.
Je hebt jezelf wel heel erg afhankelijk gemaakt van een ander. Er bestaat kinderopvang en naschoolse opvang en daar is je kind waarschijnlijk ook nog beter af dan bij een vader die zijn kind gebruikt om wraak te nemen op de moeder.
Eggo schreef:
11-03-2020 13:58
Wanneer hij haar haalt wanneer ik haar kan brengen wanneer hij zomervakantie heeft en wanneer ik haar dan zie want ze is onder de 6 en dus 3 weken zo boem zonder moeder mag niet volgens ons ouderschaps plan (andersom ook niet). Als ik niks kan afspreken betekent het ander werk zoeken want nu werk ik onregelmatig en ook in de weekenden. Ik heb weleens getracht alles voor lange tijd vooruit te plannen zodat de contact momenten minimaal zijn maar elk voorstel daarin negeert bij.
Dan moet je je eigen plan trekken en je daar aan houden. Je kunt geen afspraken maken met iemand die zich daar niet aan houdt. Hebben jullie geen vaste omgangsregeling?
viva-amber schreef:
11-03-2020 14:04
Je hebt jezelf wel heel erg afhankelijk gemaakt van een ander. Er bestaat kinderopvang en naschoolse opvang en daar is je kind waarschijnlijk ook nog beter af dan bij een vader die zijn kind gebruikt om wraak te nemen op de moeder.
Maar daar heb je niet veel aan als je onregelmatig werkt.
Gastouder zoeken die ook overnachtingen wil, is nog een idee, Eggo?
Murrmurr schreef:
11-03-2020 13:54
Zoals ik al eerder schreef heb ik op meerdere vlakken ervaring met dit soort gedrag. Ik ben je niet belachelijk aan het maken, maar de terminologie zo bij elkaar, dat is toch best grappig?
Ik vond m ook leuk gevonden.
Eggo schreef:
11-03-2020 13:59
Sorry de humor ontgaat me echt even geloof ik.
Komt omdat dat niet goed samengaat met zelfmedelijden
Eggo schreef:
11-03-2020 14:02
Dan zal ik mijn ontslagbrief maar vast gaan tikken aan mijn baas. Want als hij zich ergens niet aan houdt ben ik de lul. Kan ik mijn droombaan aan de wilgen hangen en waarschijnlijk ook mijn huis uit en weer bij mijn moeder intrekken ofzo. Ik woon hier vanwege mijn werk en overplaatsen is niet mogelijk helaas. Als ik 100 procent alleen verantwoordelijk ben voor ons kind dan kan ik dit werk niet meer doen. En dat weet ie en is het doel.
Wat erg dat hij niet naar jullie dochter omkijkt.
Maar is die droombaan nu dan zo belangrijk? Ik weet niet wat je voor werk doet, maar kun je geen opvang regelen voor je kindje? Of familie en vrienden laten bijspringen?

Er zijn vast nog andere mogelijkheden.
Je dochter staat toch op nummer 1.
En gun je haar zo’n vader, die er geen zin in heeft? Nee toch? Arm kind.

Laat niet alles afhangen van die klootviool, jullie kunnen het ook zonder hem.
Levensgenieter ;)
viva-amber schreef:
11-03-2020 14:04
Niet als je soms om 0400 moet beginnen en ook nachtdiensten hebt. Anders had ik dat wel gedaan he. Alleen dagdiensten is niet bespreekbaar op het werk. Niet iedereen werkt 9 tot 17 baantjes. Ik ben destijds voor hem hierheen verhuist en heb hier werk gezocht destijds. Zijn werk sloot aan op het mijne en de deal was hoe we ook over elkaar denken ons kind mag daar niet de dupe van worden. De praktijk is anders. Meer wil ik er niet over zeggen.
Murrmurr schreef:
11-03-2020 14:07
Komt omdat dat niet goed samengaat met zelfmedelijden
Je bent lekker bezig
Eggo schreef:
11-03-2020 14:11
Je bent lekker bezig
better than most, not as good as some and annoyed with all :proud:
Eggo schreef:
11-03-2020 14:09
Niet als je soms om 0400 moet beginnen en ook nachtdiensten hebt. Anders had ik dat wel gedaan he. Alleen dagdiensten is niet bespreekbaar op het werk. Niet iedereen werkt 9 tot 17 baantjes. Ik ben destijds voor hem hierheen verhuist en heb hier werk gezocht destijds. Zijn werk sloot aan op het mijne en de deal was hoe we ook over elkaar denken ons kind mag daar niet de dupe van worden. De praktijk is anders. Meer wil ik er niet over zeggen.
En je kunt niks anders gaat doen, wat meer regelmaat biedt?
Dat zou ik dan eerst proberen voor ik drastische maatregelen moet nemen als het huis uit en bij m’n moeder gaan wonen.
Die baan zal echt niet de enige zijn.
Er zijn heel veel vacatures. Werk je in de zorg? Daar staan ze zo te springen om mensen dat je ook eisen kunt stellen, zoals minder onregelmatige diensten.
Levensgenieter ;)
Eggo: gastouder!!!
Die ook nachten wil doen en naar school brengen. Familie van me heeft dat ook zo op kunnen lossen.
Als je eenmaal een goede gevonden hebt, ben je zo blij, want onafhankelijk van je ex.
Nee ik heb mijn meisjes droom waargemaakt en ben trein machinist. Er zijn geen andere beroepen die hier ook maar een greintje bij in de buurt komen qua de voldoening wat het geeft en hoe tof het is. Best heftige opleiding voor gevolgd ook. Ander werk is weer op 0 beginnen. Bergen minder salaris en alimentatie betaalt ex niet. Dus geen idee hoe ik dat overleef ik kom nu net rond.
Ergo zo lang jij deze situatie zo in stand houdt ,zal het niet verbeteren. Zoek andere oplossingen. Die zijn er echt wel. Desnoods schakel je maatschappelijk werk in om te overleggen. Als jij afhankelijk van hem blijft , zal dit niet veranderen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
justagirly schreef:
11-03-2020 14:17
Eggo: gastouder!!!
Die ook nachten wil doen en naar school brengen. Familie van me heeft dat ook zo op kunnen lossen.
Als je eenmaal een goede gevonden hebt, ben je zo blij, want onafhankelijk van je ex.
Mee bezig. Gastouder bureau is hard aan het zoeken voor me. Ik zie dat als laatste redmiddel want ze gaat om het weekend ook al naar ex en een kind naar 3 huisjes per week moeten slepen geniet niet mijn voorkeur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven