Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Wij zitten ook nog steeds op 2 flessen 150+5 wat eigenlijk nooit leeg gaat. Wanneer zijn jullie gaan afbouwen? Eten gaat nu goed en hij volgt zijn eigen lijntje ook weer (tijdje terug boog hij steeds verder af maar bij -1,5 is het gestagneerd en dat blijft nu netjes zo)
Ah sneu Teckel van de waterpokken. Veel beterschap.

Wij geven sinds ze 1 jaar is gewone melk uit een flesje, geen opvolgmelk meer. Ze krijgt het 's ochtends en 's middags. We zijn gestopt met s avonds de fles toen ze goed haar avondeten at. Nu is dat niet meer zo goed, maar ze krijgt altijd yoghurt als toetje dus denk wel dat dit genoeg is. Ze wordt er niet vaker wakker van in elk geval.
Vind nu dit topic pas, hier ook een dreumesie van ruim anderhalf en het wordt steeds leuker!

Het is een kleine showpony, krijgt graag aandacht en is luidkeels aanwezig als er andere mensen om haar heen zijn.
Maar thuis is ze ook heel lief en rustig, kan zichzelf goed vermaken en bezighouden.
Als wij een luie zondagmiddag hebben en een beetje op de bank hangen dan komt ze lekker bij ons snuggelen en wil ze onder een dekentje, zo lief.

Slapen doet ze (godzijdank) ook heel graag, slaapt overdag nog een goede ruk en als ze doordeweeks rond kwart over 7/half 8 naar bed gaat dan moet ik haar 9 van de 10 keer 's morgens om kwart voor 7 wakker maken omdat ze er dan uit moet om naar de opvang.
In de weekenden 'schrik' ik soms half 9 wakker omdat ik haar nog helemaal niet heb gehoord.
En als ze al wel wakker is ligt ze lekker te keuvelen en liedjes te zingen.

Als baby sliep ze al heerlijk en de eerste week hebben wij nog aan de kraamzorg gevraagd of het wel normaal was, dat ze zo veel sliep en weinig huilde.
Zij stelde ons gerust dat sommige kindjes gewoon heel tevreden zijn en dat we ons in onze handjes konden knijpen.

Ook eten gaat als een tiet, eet gewoon met de pot mee en we horen geregeld hmmmm lekkaaah
Opvolgmelk krijgt ze al niet meer maar gewone koude melk wil ze niet, ik geef haar 's morgens en bij de lunch een fles met half slappe thee/half melk en dit drinkt ze schoon leeg.
Daarnaast drinkt ze water met een drupje slimpie en ze drinkt best veel, dus ik moest van het CB iets minder aanbieden omdat ze anders boven de liter per dag uitkwam.

Ze drinkt alleen nog steeds uit een fles, heb al verschillende dingen geprobeerd, tuitbekers, van die rietjes bekers en van die antilek dingen met zo'n rubberen rand.
Maar bij alles kreeg ze het toch voor elkaar om het grootste gedeelte van de inhoud eruit te kiepen.
En met warme thee weet ik zeker dat het in de fles blijft en dat het ook daadwerkelijk opgedronken wordt.
Iemand nog een gouden tip?
Oefenen met een gewone beker, dat vond dochter superinteressant: net als papa en mama. We deden dan steeds één slok drinken in de beker, dan werd het geen zwembad. Dus gewoon 2 bekers en steeds een beetje in de ene erbij.
Nu drinkt ze uit zo’n dichte beker die niet lekt en waar ze beetje op moet zuigen (?).
Ik wilde met verjaardag stoppen met bv mee naar kdv maar babydreumes heeft nog te veel nood aan zijn flesje (naast 1a2 boterhammen, fruit en vaak nog cracker oid). Thuis krijgt hij dus ook nog bv maar probeer het terug te bouwen naar enkel voor slaapje.

Peuter kreeg 19 maanden bv en nooit structureel een vervanger daarna. Ben dit bij dreumes ook van plan al hoop ik binnenkort de fles op kdv wel kwijt te zijn.
Dreumes is 13 maanden en krijgt s' ochtends pap (waar gewone melk inzit) en s'avonds nog fles gewone melk. Daartussenin drinkt hij water/roosvicee soms appelsap. Thee wil hij eigenlijk nooit.
Onze dreumes krijgt nog bv dus eigenlijk geen flesjes meer. Tot 1 jaar oid wel op het kdv gekolfde melk en thuis als ik er niet was. Thee drinkt hij redelijk, water matig. Alles vanuit een rietjesbeker. Ik denk dat hij zijn drinken wel inhaalt in de nacht..
rosepudding schreef:
10-03-2020 13:39

Als wij een luie zondagmiddag hebben en een beetje op de bank hangen dan komt ze lekker bij ons snuggelen en wil ze onder een dekentje, zo lief.
Wat lief! Was ze altijd al zo knuffelig? Lijkt me zo leuk, maar dochter heeft daarvoor geen rust in haar kont.
En fijn dat ze zo lekker eet en (uit!)slaapt.
So. Ego post sorry. Dreumes heeft ons flink bezig gehouden vannacht. Om 3u heb ik man afgelost. Die had toen nog niet geslapen. In zemelen bad gedaan, ingesmeerd met spul, en heeft ze bij gods gratie 20 (!!!!!) minuten geslapen. Daarna weer ontroostbaar huilen. Om 5u ben ik met haar op de bank gaan liggen en foute rom kom op Netflix aangezet. Ik heb denk ik nog een uurtje slaap bij elkaar kunnen sprokkelen. Brrrr. Ik zit nu in de trein :yawnee:
Ach wat sneu, klote waterpokken. Dat was wel een erg kort nachtje.
Dochter heeft ze net in januari gehad maar heeft er gelukkig weinig last van gehad (ze sliep in ieder geval goed en is maar 1 dag beetje koortsig geweest)
Ze had ook niet superveel maar wel een paar hele grote, waaronder één op haar ooglid wat nu nog zichtbaar is en waarschijnlijk een littekentje blijft.
Poeh wat een heftige nacht Teckeltje! Dat ze er zo veel last van kunnen hebben zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat. Sterkte vandaag!

Hier was dreumes 'vroeg' wakker vandaag (6:15). Meestal slaapt ze een uurtje langer. Ze ligt nu weer lekker te tukken. Hoe vaak slapen jullie kinderen nu? Wij zitten in de overgang van 2 naar 1 slaapje. Sommige dagen wel lastig vind ik.
Op het dagverblijf sliep ze altijd 2 keer, 's ochtends een uurtje/anderhalf en 's middags vaak wel 2 uur of meer (vaak moesten ze haar nog uit bed halen als ik haar om 20 over 5 op kwam halen) maar sinds begin dit jaar wil ze dat vaak niet meer.
Nu meestal alleen in de middag nog.

Thuis heeft ze altijd een ander ritme gehad en wilde ze 's ochtends al nooit naar bed. Maar thuis gaat het wat rustiger aan en heeft ze veel minder prikkels dus toen ik het eerder nog probeerde was het hooguit een half uurtje.
Dus ik ben al vrij snel overgestapt naar 1 dutje per dag, begin van de middag en de ene keer is het anderhalf uur en soms wel 3 uur.
Vandaag is een rommeltje door de waterpokken maar we zitten ook een beetje in de overgangsfase denk ik. Voorheen sliep ze 's ochtends makkelijk 2 tot 3 ur maar maakte haar wel wakker na 1,5u zodat ik peuter nog uit kon laten. In de middag sliep ze dan ook nog wel 2 tot 3 uur. Inmiddels slaapt ze 's ochtends vaak maar kort en dan 13 tot 15 ongeveer. Ik denk dat het ochtend slaapje steeds verder op zal schuiven en dat het een slaapje wordt.
Bij peuter ging dat toen niet vanzelf. Die nam ik steeds mee op pad, naar de kinderboerderij, speeltuin, winkel, Markt, bieb, om hem wakker en gezellig te houden tot circa half 12 de boterham en 12u op bed. Die sliep dan 3u ofzo. Na 1 maand was het niet meer wakker houden maar gewoon gezellig samen spelen of op pad en om 12u naar bed. De overgang kan even rot zijn maar alles is een fase.
Hier zitten we nog wel op 2 slaapjes. Bij peuter werd het ochtendslaalje steeds later. Hij heeft poos van 11 tot 14:00 geslapen als enige slaapje.
Wij zitten op één slaapje thuis en op twee tijdens het kdv. Vanmorgen op pad geweest en hij ligt er nu pas in, gelukkig wordt hij niet sacherijnig of lastig als hij iets later naar bed gaat. We waren even naar de stad gelopen en wezen lunchen bij een mooie speelhoek, was echt gezellig en de kinderen hebben heerlijk rustig gespeeld.

Dochter was rond 20mnd wel klaar met het slapen overdag, verwacht dat zoon het wel wat langer gaat volhouden.

Rotnacht Teckel, hopelijk gaan de pokken snel weg, jeuk is verschrikkelijk!
Ik kom me ook melden, leuk een dreumes topic!

Zoon is 14 maanden nu, slaapt nog 1 slaapje overdag (al een maand of 2 nu, lekker hoor! Kan je wat makkelijker weg) Eten doet ie echt slecht, net weer een kwart boterham, krijg er gewoon niet meer in. Sochtends wel pap met banaan en melk, savonds wel z'n avond eten maar z'n brood echt niet. Vorige maand juist weer wel, gingen er ineens 2 boterhammen in...

Kreeg nog borstvoeding in de nacht en savonds, maar heb besloten te gaan stoppen, we willen een 2e en zijn al een paar maanden aan het proberen en het lukt nog niet.... Denk toch dat het invloed heeft.

Ben benieuwd hoe de nachten zullen worden de komende dagen! Hij wordt nog steeds een paar keer wakker, denk toch dat ik er dan gewoon een flesje in gooi want heb de ervaring dat ie anders zo een paar uur wakker blijft en daar heb ik echt geen zin in.
Heerlijk die kinderen die ik lees die in 1 ruk tot de ochtend doorslapen! Nooit meegemaakt hier :P
Wat leuk om weer eens wat van je te lezen Mieremuis!! Fijn dat het goed gaat met jullie! Balen dat hij slecht eet en niet doorslaapt.

Spannend dat jullie het weer gaan proberen! Hopelijk lukt het snel en krijg je een prachtig 3e kindje! 😘
:heart:
Mieremuis schreef:
11-03-2020 14:03
Kreeg nog borstvoeding in de nacht en savonds, maar heb besloten te gaan stoppen, we willen een 2e en zijn al een paar maanden aan het proberen en het lukt nog niet.... Denk toch dat het invloed heeft.

Ben benieuwd hoe de nachten zullen worden de komende dagen! Hij wordt nog steeds een paar keer wakker, denk toch dat ik er dan gewoon een flesje in gooi want heb de ervaring dat ie anders zo een paar uur wakker blijft en daar heb ik echt geen zin in.
Heerlijk die kinderen die ik lees die in 1 ruk tot de ochtend doorslapen! Nooit meegemaakt hier :P
Hoelang duurde het bij je dreumes voor je zwanger was?

Hier ook al 3 jaar geen nacht doorgeslapen trouwens. Stoppen met bv maakt de nachten van peuter niet per definitie beter, alleen nu stuurde ik man.
Mijn zoontje ging letterlijk op zijn verjaardag ineens over van 2 naar 1 slaapje. Nooit afgebouwd dus, hij gaf het zelf aan. Sindsdien slaapt hij savonds al om 7 uur en dan sochtends wel tot half 9, heerlijk! Nogal een verschil met de drama nachten daarvoor dus we genieten er enorm van :) Het kan dus ineens omslaan, en dat gun ik iedereen met gebroken nachten!

Wel ook nog 2 flessen van 150/5. Vooral omdat hij anders zo weinig drinkt. Voorlopig laten we het dus maar zo, ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat 2x 5 minuutjes per dag een flesje zo slecht is?
Hier is dreumes sinds het weekend over naar 1 slaapje. Zondag was het 10.00 en dan ca 2,5 uur slapen. Daarna wilde hij niet meer. Volgende dag van 11 tot 2 en nu 2 dagen van 12 tot 3 geslapen. Nu kijken hoe hij het op de opvang gaat doen.
Due-scimmie schreef:
11-03-2020 15:34
Hoelang duurde het bij je dreumes voor je zwanger was?

Hier ook al 3 jaar geen nacht doorgeslapen trouwens. Stoppen met bv maakt de nachten van peuter niet per definitie beter, alleen nu stuurde ik man.
Ik heb 3 zwangerschappen gehad en alle 3 de keren bij de eerste keer met ovulatie test raak :P

Nou je het zegt, nu kan man ook de nachten doen :cheer2: had ik nog niet aan gedacht!
Hier sinds ongeveer 13 maanden over naar 1 slaapje, heeft nog wel een maand geduurd voor het ook echt wat beter te doen was en niet steeds rekken. Maar een tweede slaapje wilde hij niet meer, dus dan was het anders vroeg op de dag slapen en dan een ellendige middag.
Hij krijgt soms nog een papfles, meestal alleen als hij snachts of sochtends erg vroeg wakker is.
Gewone melk lust hij niet, dus drinkt verder alleen water en soms diksap. Eten gaat super goed, dus af en toe als hij weinig drinkt geef ik m een extra peer, mandarijn of Cherry tomaatjes. Is ook vocht..
Ohja, waterpokken, hier in de omgeving nog geen uitbraak gehad, ook niet op het kdv. Ben benieuwd wanneer ze hier komen.. Het klinkt altijd best naar..

Hier heerlijk genoten van een uitje naar ballorig. Wat kan ik genieten als dreumes geniet van al het klimmen en klauteren en het gek doen in de ballenbak! Echt heerlijk dat zulke dingen nu kunnen en dat hij zichzelf daar prima kan vermaken. Kopje koffie erbij en ik had een soort van relaxochtend!
Mieremuis schreef:
11-03-2020 20:20
Ik heb 3 zwangerschappen gehad en alle 3 de keren bij de eerste keer met ovulatie test raak :P

Nou je het zegt, nu kan man ook de nachten doen :cheer2: had ik nog niet aan gedacht!
Hehe. Alleen was ik op dat punt alweer 16 weken zwanger dus sliep beroerd maar daar zou je nu nog van kunnen profiteren.
Leuk is dat he Daantsje! Onze dreumes is nog niet zo ver, is vooral blij als ze thuis is en niet teveel prikkels zijn. Heel anders dan haar broer.

Man is vanmiddag naar z'n ouders gegaan om even uit te kunnen rusten terwijl zij de koters bezig hielden. Boden opa en oma spontaan aan dat dochter mocht blijven zodat wij nachtje konden bijtanken. Super lief. Man is inmiddels ook ziek, werkt in zkhs en mag niet gaan werken. Die kan morgen dus wel lekker uitzieken met peuter op kdv, dreumes bij opa en oma en ik op m'n werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven