Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Maar eh, als er mensen zijn die hun minder goede spellen kwijt willen... Geef ze hier door en misschien zijn er wel geïnteresseerden? Smaken verschillen. (Of mag zoiets niet op dit forum?) :-D
niloe schreef:
02-03-2020 20:12
Maar eh, als er mensen zijn die hun minder goede spellen kwijt willen... Geef ze hier door en misschien zijn er wel geïnteresseerden? Smaken verschillen. (Of mag zoiets niet op dit forum?) :-D
Denk het wel, en zo niet kun je hooguit doorgestuurd worden naar de "aangeboden" pijler.
nlies schreef:
02-03-2020 10:59
@0nmogelijk, zal alvast namens Loes spreken, Essen is van donderdag tot zondag. En ja veel mensen blijven meerdere dagen. En het is druk en groot. Heel de beurs is spel dus stel je een stuk of 4 grote zalen voor, vol spellen en spelers.
je kunt dus 2 dingen doen: tevoren uitzoeken welke spellen je wilt spelen, uitzoeken waar die staan en dan als je er bent zo snel mogelijk inschrijven voor een plekje, anders kom je bij sommige spellen niet aan de beurt.
Of het gewoon over je heen laten komen en zien wat er allemaal gebeurt.
en aan die mensen met stapels nieuw gekochte spellen maar niet vragen of ze alle spellen van de vorige beurseditie al gespeeld hebben, want dan raken ze misschien in de stress :rofl:
Maar het is leuk om een keer mee te maken.
En ja er zijn wel beursaanbiedingen maar als je die afzet tegen reis- verblijf en entreekosten ben je niet goedkoper uit. Maar je bent wel bij de eersten die dat nieuwe spel hebben
Klinkt goed, ik ga het eens uitzoeken!
niloe schreef:
Goed idee, dat mag vast wel toch?!
niloe schreef:
Ik bied Phase 10 Master en Lego Creationary
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik vond Essen en Spellenspektakel juist geen aanrader, maar dat is echt zo persoonlijk. Ik speel graag een spelletje om uitgedaagd te worden (meestal spellen die zo'n 1,5-2 uur duren) én voor het gezelschap (tussendoor bijkletsen). Ik hoef niet perse het nieuwste spel te spelen, die zie ik wel voorbij komen op de speldagen van spellenclubs waar andere mensen die wél enthousiast zijn over spellenbeurzen zo'n spel meenemen. Op zo'n beurs is het superdruk, dus heel veel herrie (ik ben na zo'n dag echt helemaal overprikkeld) en door de drukte lukt het niet goed om fatsoenlijk een spelletje te spelen (dit Spellenspektakel in Utrecht was daar een voorbeeld van, ik kon zelfs in mijn eentje slecht ergens aanschuiven). Kortom, heel persoonlijk :)
gezellige spellendag gehad vandaag, Dominion Renaissance was erg leuk, en Naga Raja en Mandala, als je 2-persoonsspellen zoekt ook.
Verder heb ik nog een voor mij onbekende gespeeld, waarvan ik de naam vegeten ben, niet erg want ik wil hem toch niet hebben. De rest was allemaal bekend, gewoon gezellig
Terra is niet door gegaan ivm uitvaart, eind vd maand nieuwe poging. :|
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
08-03-2020 17:18
Terra is niet door gegaan ivm uitvaart, eind vd maand nieuwe poging. :|
Dat is jammer, vooral ook door de reden
Ik heb mij vandaag voorbereid op eventuele Corona-ontwikkelingen en Mage Knight Board Game besteld :)

Ik schat de kans zeer reeel dat binnenkort óf mijn vakantie niet door gaat, óf mijn werk in lockdown gaat, dus dan heb ik mooi iets om mij in te gaan verdiepen.
krijgen jullie van corona ook alsmaar zin om pandemic te spelen?
:sick:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
11-03-2020 21:10
krijgen jullie van corona ook alsmaar zin om pandemic te spelen?
:sick:
Afgelopen zaterdag gespeeld, we hadden de winst al berekend, als zij dat doet en jij dat dan winnen we en net voor we bij "zij"waren, ging het fout
nlies schreef:
11-03-2020 21:39
Afgelopen zaterdag gespeeld, we hadden de winst al berekend, als zij dat doet en jij dat dan winnen we en net voor we bij "zij"waren, ging het fout
Ah herkenbaar, nu 2x gespeeld en 2x verloren.. volgens mij zijn we niet zo goed (hoor vaak dat hij makkelijk te winnen zou moeten zijn)
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:30
99.74% gewijzigd
S7rin schreef:
11-03-2020 21:04
Ik heb mij vandaag voorbereid op eventuele Corona-ontwikkelingen en Mage Knight Board Game besteld :)

Ik schat de kans zeer reeel dat binnenkort óf mijn vakantie niet door gaat, óf mijn werk in lockdown gaat, dus dan heb ik mooi iets om mij in te gaan verdiepen.
Kijk-mij-eens-gelijk-krijgen: zo snel kan een weekje Amerika vervangen worden door een weekje Mage Knight

UPDATE: en toen waren het opeens 5 weeken... Werk is gisteren in lockdown gegaan.
Ik baal nu al als ik bedenk dat de kans groot is dat Zuiderspel niet doorgaat. Nog niets over bekend maar lijkt me in de omstandigheden logisch
Ik ook nlies, eerste weekend van april lijkt me te vroeg om het door te laten gaan.
zeker met de nieuwe maatregelen zal t niet doorgaan helaas
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Weet iemand nog leuke spellen die je in je eentje kan spelen? Dan kan ik die voor mijn deur laten bezorgen. Ik weet echt niet hoe ik deze weken door ga komen anders
Mapo-Dofu schreef:
15-03-2020 20:30
Weet iemand nog leuke spellen die je in je eentje kan spelen? Dan kan ik die voor mijn deur laten bezorgen. Ik weet echt niet hoe ik deze weken door ga komen anders
Ik dacht dat je "keer op keer" ook in je eentje kunt spelen, is ook leuk met meer, maar ik vind het een verslavend spelletje,
het is een dobbelspel, en ik vermaak me iedere keer uitstekend.
voor de rest misschien computergames om de tijd door te komen.
Mapo-Dofu schreef:
Vrijdag is een solospel
Verder zijn er tegenwoordig heel wat spellen met een soloversie.
en anders kun je nog een account op brettspielwelt.de maken.
https://www.brettspielwelt.de/Community/
duurde even voor ik er op kwam, maar dat is vast tijdelijk
Mapo-Dofu schreef:
Ik vind Burgle Bros. heel erg leuk. Is niet heel makkelijk verkrijgbaar, maar iig bij Amazon te bestellen. Anders ook als App te spelen.

Ik woon in een stad waar de lockdown vooralsnog tot 30 april duurt. Gelukkig had ik voor die tijd nog snel Mage Knight Ultamite Edition in huis gehaald. Dat schijnt hét solo spel bij uitstek te zijn, plus heel erg moeilijk om te leren.
Goede tips hier voor de spellen tijdens de lockdown.

Momenteel speel ik spellen op mijn smartphone, waaronder Scrabble.
PC gaming (ik weet, dit is een bordspellentopic) is ook geschikt voor 1 persoon.

Yahtzee kan je ook in je eentje spelen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
ik heb best wel wat spellen in de kast die ook alleen kunnen, Le Havre, Dice Hospital, Orleans, Gaia project, Imperial settlers en nog wat dobbelspellen.
Maar ik vind het zo saai in mijn eentje.
dus dat wordt vooral online bieb, en puzzel op tafel.
999 heeft een solopakket in de aanbieding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven