Napraattopic deel 126

23-02-2020 21:55 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yasmijn schreef:
14-03-2020 11:58
“ Met deze oproep roept Sander Schelberg, plaatsvervangend voorzitter van de Veiligheidsregio Twente, op om gehoor te geven aan de maatregelen van het kabinet. “We hebben hier in Twente nog geen directe aanleiding, maar de minister wil ons wel een middel in handen geven om bijeenkomsten ook daadwerkelijk te verbieden. En dat moet dan ook voor iedereen duidelijk zijn: het is niet toegestaan om in Twente bijeenkomsten te houden met meer dan 100 mensen.”

En daar houden we ons keurig aan.

En als je het even een poosje helemaal vermijd hou je de besmetting sowieso lager.
whitewolves schreef:
14-03-2020 11:56
Mijn vriend was net in de supermarkt om afbakbroodjes voor zondag te kopen. Laatste pak pistolets. Hij staat in de rij, pak pistolets op kassaband, de vrouw achter hem probeert zo het pak af te pakken en bij haarzelf neer te leggen. Dom wijf :bonk:
Wat erg.. idioten.
Wij waren net even in de Ah onze lege bierflessen terug brengen en buiten het aardappelschap lag er overal nog wel genoeg volgens mij.
Het leek wel minder druk dan normaal op zaterdag.
Het is allemaal heel zuur voor mensen die grote feesten zoals een bruiloft geven. Daar zou ik dus ook niet heen gaan als ze het door laten gaan maar dat neem ik niet aan.

Mijn zoon heeft een extra portier geregeld om zich aan de 100 pax te houden. De meeste horeca gaat hier vanavond om 2400 dicht ipv 0400. Dat is niet verordend maar dat doen ze uit zichzelf want na 2400 het meeste volk, daarvoor niet.

Wat een schade allemaal. De economische aftermath zal gigantisch zijn.

Mijn schoonmoeder (87, living in the edge) was net op de markt, geen hond. En normaal sterft het van de Duitsers, nu niet. De vishandelaren zaten nog met grote voorraden vis.

Een kleine ondernemer overleeft dit niet. Zelfs KLM zit zwaar in de problemen.
Geen bijzonderheden
dolfje schreef:
14-03-2020 12:07
Wij waren net even in de Ah onze lege bierflessen terug brengen en buiten het aardappelschap lag er overal nog wel genoeg volgens mij.
Het leek wel minder druk dan normaal op zaterdag.
Vanmorgen vroeg was het afschuwelijk druk.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
14-03-2020 12:08
Ik heb het idee dat dat gisteren hier al zo is geweest. Buurtappie hier, geen groot centrum maar wel meerdere supermarkten bij elkaar.
Merys schreef:
14-03-2020 12:02
En als je het even een poosje helemaal vermijd hou je de besmetting sowieso lager.
Maar als dat zinvol Zou zijn om de grootste risico's uit te sluiten zou dat dus wel in de officiële richtlijnen staan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
dolfje schreef:
14-03-2020 12:10
Ik heb het idee dat dat gisteren hier al zo is geweest. Buurtappie hier, geen groot centrum maar wel meerdere supermarkten bij elkaar.
Gisteren was het hier ook abnormaal.

En ik ben kats nuchter, maar ik voorzie hier ook een lock down.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
14-03-2020 12:08
Hier was het nog steeds druk.
yasmijn schreef:
14-03-2020 12:07
Het is allemaal heel zuur voor mensen die grote feesten zoals een bruiloft geven. Daar zou ik dus ook niet heen gaan als ze het door laten gaan maar dat neem ik niet aan.

Mijn zoon heeft een extra portier geregeld om zich aan de 100 pax te houden. De meeste horeca gaat hier vanavond om 2400 dicht ipv 0400. Dat is niet verordend maar dat doen ze uit zichzelf want na 2400 het meeste volk, daarvoor niet.

Wat een schade allemaal. De economische aftermath zal gigantisch zijn.

Mijn schoonmoeder (87, living in the edge) was net op de markt, geen hond. En normaal sterft het van de Duitsers, nu niet. De vishandelaren zaten nog met grote voorraden vis.

Een kleine ondernemer overleeft dit niet. Zelfs KLM zit zwaar in de problemen.
Hier in Belgie zijn alle huwelijken in stadhuizen, kerken en gemeentehuizen afgelast tot 3 april. Ook alle horeca is verplicht dicht vanaf vannacht tot 3 april. Uitvaarten alleen in besloten kring. Scholen gaan ook dicht maar blijven wel een opvangfunctie houden.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 14-03-2020 12:13
3.18% gewijzigd
Solomio schreef:
Maar als dat zinvol Zou zijn om de grootste risico's uit te sluiten zou dat dus wel in de officiële richtlijnen staan.
De snotteraars komen dan ook niet.
Geen bijzonderheden
prada schreef:
14-03-2020 12:12
Hier in Belgie zijn alle huwelijken in stadhuizen, kerken en gemeentehuizen afgelast tot 3 april. Ook alle horeca is verplicht dicht vanaf vannacht tot 3 april. Uitvaarten alleen in besloten kring.

Ik had voor a.s. maandag een afspraak op het gemeentehuis van een buurgemeente, maar die is afgezegd.
Was een afspraak met z'n 3en, maar gemeentehuis is alleen nog open voor 'primaire processen' en dat zijn wij duidelijk niet.

David Dunning
Solomio schreef:

Ik ga die discussie hier niet voeren met jou.
yasmijn schreef:
De snotteraars komen dan ook niet.
Ik denk dus dat daar de meeste problemen uit voortkomen, dat de snotteraars de adviezen niet opvolgen.

David Dunning
prada schreef:
Hier in Belgie zijn alle huwelijken in stadhuizen, kerken en gemeentehuizen afgelast tot 3 april. Ook alle horeca is verplicht dicht vanaf vannacht tot 3 april. Uitvaarten alleen in besloten kring.
Daar is de horeca hier ook bang voor, helemaal dicht.
Je moet wel een grote jongen zijn wil je dat financieel overleven.
Geen bijzonderheden
Vriend is nu naar de AH voor dagelijkse boodschappen, ik ben benieuwd hoe raar de situatie daar gaat zijn.

Ik ben wel blij dat ik vorige week nog een pak wc papier had gehaald omdat we nog maar drie rollen hadden. :D
Wij hebben zelf het verjaardagsfeest van oudste dochter verschoven van komend weekend naar september vanwege haar snipverkouden zusje. Er zouden +/- 20 studenten komen, waarvan de helft zou blijven slapen. Ze begrijpen het allemaal, hebben door Corona voorlopig ook al geen college meer en een deel van haar vrienden overweegt deze week naar huis te gaan voor het geval de grenzen sluiten (ze doet International Track Medicine).

Zojuist ook het rij-examen van maandag afgezegd. Ontzettend balen allemaal.
Solomio schreef:
14-03-2020 12:13
Ik denk dus dat daar de meeste problemen uit voortkomen, dat de snotteraars de adviezen niet opvolgen.
Precies. Dat stond ook expliciet in de app, graag afzeggen en er volgden ook afzeggingen.
Als ik ook maar één keer zou niezen of snotteren, zou ik echt niet gaan.
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
14-03-2020 12:13
Ik had voor a.s. maandag een afspraak op het gemeentehuis van een buurgemeente, maar die is afgezegd.
Was een afspraak met z'n 3en, maar gemeentehuis is alleen nog open voor 'primaire processen' en dat zijn wij duidelijk niet.
Nee dat is duidelijk dat jullie dat niet zijn blijkbaar.

Hier zijn trouwens ook alle consultaties in het ziekenhuis sinds gisteren opgeschort. Alleen mensen die komen voor bv chemo of dyalise of andere ernstige aandoeningen mogen nog komen.
Ik had vrijdag naar de nefroloog gemoeten en dat gaat dus niet door en volgende week maandag naar de chirurg. Die laatste is niet zo urgent maar de nefroloog daar baal ik toch wel van.
whitewolves schreef:
14-03-2020 11:56
Mijn vriend was net in de supermarkt om afbakbroodjes voor zondag te kopen. Laatste pak pistolets. Hij staat in de rij, pak pistolets op kassaband, de vrouw achter hem probeert zo het pak af te pakken en bij haarzelf neer te leggen. Dom wijf :bonk:
:woa:

Mijn man had de geruststellende mededeling dat het koffieschap nog vol was. Helaas wist hij niet welke ik drink.
(ik drink eigenlijk maar 3x per week koffie thuis, dus heb geen voorraad in huis, maar als ik een week thuis ben, heb ik wel meer nodig, 1 pak is gnoeg)
Later is nu
yasmijn schreef:
14-03-2020 12:14
Inderdaad. Erg jammer voor die zaken. Hopelijk komt er een tegemoetkoming vanuit de regering. "Oh wacht, die hebben we hier niet".
Dit is toch erg:

Deldense horecaman verliest ton omzet: ‘Lieve gasten, blijf alstublieft komen’
DELDEN - Hij zag in één avond ruim een ton aan omzet wegvloeien vanwege alle annuleringen. De horeca wordt hard geraakt door het coronavirus en dat is voor Alco van Berkel niet anders. Als eigenaar van restaurants Carelshaven en De Zwaan in Delden en de Oranjerie in Ruurlo doet hij een oproep: „Lieve gasten, ga alsjeblieft naar de horeca als je je goed voelt.”
Geen bijzonderheden
Hier zullen denk ik de komende weken wel veel uitbraken van het virus zijn.
De cafébazen en andere horeca riepen iedereen op om gisteravond voor 1 euro een biertje te komen drinken want de vaten moesten leeg voor 0.00.
Het schijnt dat daar massaal gehoor aan is gegeven :cheers: :facepalm:
yasmijn schreef:
14-03-2020 12:14
Hier krijgen ze steun van de overheid. Ze willen zoveel mogelijk faillissementen vermijden.
Life is short. Eat dessert first.
prada schreef:
14-03-2020 12:24
Hier zullen denk ik de komende weken wel veel uitbraken van het virus zijn.
De cafébazen en andere horeca riepen iedereen op om gisteravond voor 1 euro een biertje te komen drinken want de vaten moesten leeg voor 0.00.
Het schijnt dat daar massaal gehoor aan is gegeven :cheers: :facepalm:
Niet te snappen dit, ik heb de beelden ook gezien.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven