Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
@ Dread, ik hoop dat je weekend zo gezellig is dat je even aan iets anders denkt. Ik hoop ook dat je vriend hetweekend goed doorkomt. Ik ken je natuurlijk niet echt maar toch grijpt je verhaal me wel erg aan. Ik denk dat het voor iedere vrouw die al heel lang weet dat ze kinderen zou willen, toch wel de nachtmerrie is waar ze altijd in hun achterhoofd bang voor zijn. Ik heb nu ook heel erg de neiging om aan te komen met kun je niet dit, kun je niet dat (heeft je vriend niet een broer die je wel als spermadonor zou willen bijvoorbeeld). Maar waarschijnlijk zit je hier helemaal niet op te wachten. Dus kan ik je eigenlijk alleen maar heel veel kracht en sterkte wensen en laten weten dat ik veel aan je denk (net als je andere forum-vriendinnetjes). Dikke knuffel!

@winter, dank je. Ik hoop dat als we voor een tweede gaan nog altijd mee kunnen schrijven en dat Bloempje en jij dan ook lekker zwanger zijn (of misschien al bevallen, ik weet nog niet wanneer we willen beginnen).

@winter en bloempje, dapper dat jullie de stap naar de dokter drurven zetten. Het lijkt me toch wel heel lastig om zoiets bespreekbaar te maken.

@bloempje, succes maandag met het gesprek over de assessment. Leuk dat je jezelf er zo goed in kan herkennen. Het lijkt me bij zoiets (een assessment voor een nieuwe baan) toch altijd lastig om helemaal als jezelf over te komen.

@sari, ik las net je andere topic. Wat vervelend dat je menstruatiecyclus zo veranderd is. Hopelijk komt het weer goed voordat je vriend ook aan een tweede toe is.
@ Meggie, dat hoop ik ook. Maar het begint wel eenzaam te voelen onderaan die lijst. Al zo lang. Ik blijf maar vasthouden aan het idee dat ik ooit eens zwanger ben geweest, als was dat maar heel kort en inmiddels al bijna 2 jaar geleden. Maar goed, dat zegt kennelijk toch niet zoveel. Ik zou graag tegelijkertijd met jullie zwanger zijn.

En Bloem, inderdaad. Goed dat je je vriend dat vast hebt ingefluisterd. Mijn vriend weet niets van dit topic. Dus die kent Dread's verhaal ook niet. Hij vindt al snel dat ik "er te veel mee bezig bent" dus dit is gewoon lekker mijn eigen ding. Bovendien wil hij misschien wel meelezen als hij dit zou weten. En dat gaat hem geen ruk aan. Is echt mijn ding hahaha! Jij dus ook je NOD dit weekend. Nou, voor de goede orde, komt'ie weer: "En, voel je al wat?"

Ik vind dat hele zwanger-worden gedoe echt niet meer leuk. Vriend moet er nu ook maar iets actiever mee omgaan. Hup, zaad inleveren. En ik loop toch al bij een gyneacologe voor die cyste dus ik ga in de zomer toch weer terug voor de jaarlijkse controle. Ik ga de boel maar in gang zetten. En als vriend niet wil meewerken dan voorspel ik een ernstige relatiecrisis. Maar goed, ik denk dat hij uiteindelijk wel meewerkt. Hij kan er alleen zo dubbel in zijn. Net hoe zijn pet staat. Het ene moment zegt hij: "Misschien toch maar eens de boel laten nakijken" en het andere moment is het: "Het moet wel spontaan blijven hoor, ik heet geen Herman!" en: "Het moet niet ten koste gaan van alles hoor." Oef, die mannen en hun ego.... Ze zijn zo bang dat er iets met hun zwemmers aan de hand is. Alsof dat iets afdoet aan je "man zijn" ofzo. Maar ik snap de angst wel.

Nouja, ik begin het nu in ieder geval zat te worden. Ik word 33 aan het eind van het jaar. En hij is 10 jaar ouder. Tijd voor actie dus. Zelfs de vriendinnetjes van mijn kleine zusje zijn een voor een zwanger aan het worden nu.

Sari, ik las ook over je cyclus bij dat andere topic. Dat is wel vreemd, dat dat zo veranderd is. Toch maar even naar laten kijken voor de zekerheid.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
En Troela, lukt het jou een beetje rustiger aan te doen op je werk?
hey meiden!

dread, ik wens je ondanks alles toch een plezierig weekend! misschien is het wel eens even lekker om je kont te luchten.. ik heb het trouwens van de week nog over je gehad met die vriendin van je die bij mij op het dorp woont. ze zei dat ze zich nu wel een beetje schuldig voelt om tegen jou over haar zwangerschap te praten. als ik eerlijk ben herken ik mezelf daar ook wel in... want dan denk ik: 'jezus mens, je zit hier te klagen over dat je misselijk bent en weet ik al niet meer! wees gewoon blij!' dus ik ga wel proberen er niet zoveel over te praten hier, want ik wil je ook geen pijn doen. daar vind ik je te lief voor hihihihi!!!!

winter en bloem, wat supergoed van jullie dat het verhaal van dread er voor zorgt dat jullie nu echt de stap gaan wagen!!! ik hoop dat er goed nieuws uit komt.... even afwachten nog. maar wel spannend!! helemaal leuk natuurlijk als de moeders van dit topic, die voor een tweede willen gaan, dan ook weer gezellig met ons meeschrijven!!

dan zal ik nu even de echo uitleggen hihi. het onderste kruisje is het hoofdje en het bovenste kruisje is het kontje. die kringel rechts is de navelstreng. maandag krijg ik weer een echo en die is misschien wel wat duidelijker... ik ben nu ondertussen ook 10 weken.

verder gaat het goed... ik doe wat ik doen kan, en verder laat ik het aan een ander over. vanaf volgende week dinsdag heb ik één keer in de week ook een poetsvrouw! ik ben heel blij dat ik die stap nu genomen heb want zelf kom ik gewoon niet aan alles toe.

nou meiden, een dikke kus van mij en een prettig weekend!!!
Goed om te horen dat je een stapje terug doet en een poetsvrouw hebt Troela! En tien weken alweer, heerlijk dat de tijd zo vliegt. De echofoto is mooi.

Net stond ik met mijn vriend in de keuken de boodschappen op te ruimen. De deuren stonden open dus in de tuin van de buren konden we hun kind horen. Alleen, dat kind jengelt aan 1 stuk door. Echt alleen maar dralen, jengelen en huilen. De heeeele dag. Gek word je ervan.

Maar goed, mijn vriend zei: "Nou, als ik dat kind zo hoor... dat zijn echt de momenten waarop ik twijfel over kinderen hoor!" Waarop ik zei: "Nou schat, ik betwijfel of het er uberhaupt voor ons in zit."

Hij: "Wat een onzin. Waarom zou het ons niet lukken?"

Ik: "Omdat 80% van de stellen binnen een jaar zwanger is en wij zijn al dik 1,5 jaar bezig".

Hij: "Nou, dan toch maar eens de boel laten testen, misschien heb ik wel zwak zaad."

(!!!!, leest hij stiekem toch mee?)

Ik: "Lijkt me een heel goed idee maar dat moet je zelf regelen met jouw huisarts."

Hij: "Nou, dan bel ik die volgende week wel even."

Vervolgens draait hij zich om om de rest van de spullen in de koelkast te leggen. Hij zag niet dat ik er tranen van in mijn ogen kreeg. Ik weet zeker dat ik hem maandag of dinsdag nog even moet helpen herinneren hieraan. Maar jeetje, dit ging gemakkelijker dan ik had verwacht.
Meggie en winter, ik vond het een beetje vervelend om hier mijn verhaal te doen over die cyclus en dat de kans op een 2e mischien moeizamer zal worden dan bij de eerste, vooral na het verhaal van dreadje, en jullie pogingen om zwanger te worden van de 1e, weet ik dat ik mezelf zo gelukkig mag voelen dat ik tenminste 1 gezond kindje ter wereld heb mogen brengen.

Winter, fijn dat je vriend zelf aangeeft dat hij naar de dokter wil gaan. Ik denk dat ik zelf niet zo lang geduld had kunnen opbrengen.

Troela, geniet maar lekker van je zwangerschap, mooi is dat hè, zo'n echo.

X Sari
ik kom ook weer even buurten...

Winter wat fijn dat je vriend ervoor openstaat. Goed zeg! Wat een grote stap.

En bloem, dat tempraturen is niet echt een pretje. Maar vaak wel noodzakelijk voor het begin van molen. (ligt er aan welke arts je krijgt, maar meestal vraagt de huisarts dit eerst aan je)

Met dat tempraturen dwing je bij je vriend misschien wel zoveel respect af (ik weet nog dat southman 'sochtends vaak zuchtte... tsjee... alweer aan het tempraturen...en ik: Ja... dat moet elke dag... oh... wat lastig...), dat hij ook wel zijn zaad wil laten controlen.
@ winter: wat ik voel? dat mijn menstruatie gewoon weer komt

Had ook vandaag al wat "bruin" en dat is geen goede voorbode... Dus ik kan het maandverband al weer klaar leggen... grrrrrrrrrrr.

Wel fijn dat jou vent nu zo'n reactie gaf trouwens. Wie weet gaat hij volgende week echt naar de dokter om alles te laten testen!

Sorry, ik heb even geen tijd voor een verder uitgebreid bericht...

Fijn weekend allemaal!
Sari, je hoeft hier natuurlijk niet alles neer te zetten hoor. Maar je hoeft ons ook niet te sparen in die zin. We vinden het allemaal leuk af en toe nog eens iets van de "oude garde" te horen dus als jullie langzaamaan denken aan een tweede, super. En als dat snel lukt, nog superderderder! Ik hoop dat je cyclus snel weer "bij trekt" zeg maar.

Ik lees ook wel eens mee op andere topics over zwanger worden. Soms kunnen mensen echt raar reageren. Zo las ik gister iemand die een opmerking maakte dat ze met vriendinnen had afgesproken en dat een van die vriendinnen 30 weken zwanger is. En dat ze eigenlijk niet zoveel zin had in die afspraak omdat ze daar even niet mee geconfronteerd wilde worden (of iets in die trant). In hun schema stond dat zij in januari van dit jaar met de pil was gestopt. Tsss... ben je net 3 maanden bezig! Dat soort uitspraken, daar kan ik me echt aan storen. Alsof het na drie maanden al pijnlijk is om met je "uitblijvende" kinderwens geconfronteerd te worden. Notabene bij een vriendin! Gelukkig zul dat hier bij niemand mee maken.

South, ik ben echt blij dat mijn vriend ervoor open staat inderdaad. Hij stond er in die zin al wel voor open, we hebben er al wel eens over gepraat hoor. Maar dan zeggen we (of ik), "Nou, we kijken het nog even aan..." En op andere momenten reageert hij er wel vrij afwijzend op. Volgens mij vindt hij het gewoon een eng/raar idee. Ook vindt hij al snel dat ik er te veel druk op leg. Maar ik geloof dat hij nu wel begint te beseffen dat er allemaal erg lang duurt en dat het voor ons misschien gewoon niet is weg gelegd op de "normale" manier. De laatste tijd vindt hij het ook steeds spannender als ik tegen mijn menstruatie aan zit. En baalt hij ook meer als ik dan toch weer ongesteld word. Dus ik ben blij dat hij zijn mening een beetje aan het verschuiven is. Temperaturen heb ik nooit gedaan. Volgens mij hoeft dat ook niet van mijn gyneacologe. Ik heb een hele lijst met data (ik schrijf altijd op wanneer ik ongesteld word), en daarachter ook de data waarop ik positieve ovulatietesten had. Meestal tussen dag 11 en 14.

Bloem, vervelende voorbode dus. Klote! Kan er niets meer (of minder) van maken. Kus voor jou.

Hoe zou het met Dreadlokje zijn? Ik hoop maar dat ze een beetje kan genieten van haar weekendje weg.
@ Troela, vraagje. Hoe zit dat eigenlijk met zo'n zaadonderzoek? Hoe lang van tevoren mag je dan geen zaadlozing hebben? Als ze zeggen dat je voor bevruchting het beste om de dag seks kunt hebben omdat dan het zaad het beste is, dan zul je waarschijnlijk 2 dagen voor het inleveren van dat potje geen lozing mogen hebben denk ik?

Gewoon benieuwd waar we rekening mee moeten houden.
zo'n 2 tot 3 dagen moeten ze sparen zeg maar. dus als je op een woensdag het potje in wilt leveren dan zou het het beste zijn als hij op de zondag ervoor ook nog een zaadlozing heeft en daarna niet meer. en dan moet hij 's ochtends vroeg even de hand aan zichzelf slaan, het potje in zijn broekzak of onderbroek steken en naar het ziekenhuis rijden. het moet binnen een uur na de lozing in het laboratorium zijn. het lijkt een big deal, maar het valt best mee. en ook al is de uitslag dan geen toppertje, er zijn niet veel mannen die superzaad hebben... dat heb ik mijn man steeds verteld. hij had er dan maar een paar miljoen, je hebt er maar 1 nodig uiteindelijk. ook al zijn er maar 100.000 zaadjes gevonden dan is er nog een kans dat ze iets kunnen doen. het is verre van leuk om te horen maar er is dan nog hoop. komt goed meissie!!!

ik reageer volgende keer weer op de rest hoor! ga nu even bankhangen, heb ik nog niet kunnen doen vandaag dus ik ben er aan toe..

xxx
Oh winter, vergeet ik helemaal te vragen of jij nog wat voelt!!!

Lekker aardig van mij, jij vraag wel altijd heel attent naar alles!!

Dus lieve winter, heb jij al voorbodes, voor gevoelens en dat soort dingen?

Troela, ik ben ook wel dankbaar voor je stukje uitleg. Zo kunnen winter en ik het ook thuis brengen ;)

En wachten op zo'n uitslag lijkt ons ook helemaal niets. maar om eeuwig op een zwangerschap te wachten zie niet "vanzelf" komt is ook niets.
ThnX Troel!

Vanmiddag kwamen vriend en ik een kennis tegen waarvan we net hebben gehoord dat ze 3 maanden zwanger is (in okt. gestopt met de pil grrrr ) Maar goed, wij haar natuurlijk feliciteren, helemaal leuk enzo. Toen liep zij door, en wij ook, waarop vriend uit zichzelf ineens zei: "Ja, toch maandag maar eens de huisarts bellen, kijken hoe dat nou zit." Kennelijk is hij er toch behoorlijk serieus in.

Fijn om te weten hoe dat nou in zijn werk gaat. Ziekenhuis zit hier om de hoek, 10 minuutjes lopen. Dus desnoods breng ik dat potje nog wel voor hem weg. Maandagochtend eerst zorgen dat hij gelijk belt.

Bloem, tja, weer af en toe een krampje. Je weet hoe dat gaat. Maar verder geen voorbodes. Maar ook geen "anders dan anders" gevoel dus het zal er morgen of overmorgen wel zijn. Vorige ronde had ik ook ineens een cyclus van 26 dagen. Geen idee, ik verwacht het ieder moment. Kan me in mijn wildste fantasien ook geen ander scenario indenken.... Aan de andere kant, bij Troela is het ook op 1 goede gok gelukt uiteindelijk dus we blijven hoop... blablabla.

Welterusten meiden!

KUS.
nou.ik ben gewoon weer ongesteld.. zoals verwacht...

Helaas weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer de volgende ronde...
quote:bloempje666 schreef op 19 april 2009 @ 18:37:

nou.ik ben gewoon weer ongesteld.. zoals verwacht...

Helaas weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer de volgende ronde...

Het wordt ook zooooo voorspelbaar he?

Hier nog niets, maar wel het bekende gevoel in de buik. Het zal er morgen wel zijn. Dan is het weer een cyclus van 26 dagen. Net als vorige keer. Terwijl ik normaal altijd op 24 dagen zit. Zou je cyclus langer kunnen worden naarmate je ouder wordt?
Geen idee of je cycles dan langer kan worden...

Alleen dat het na een bevalling of miskraam vaak anders is...

Maar ik heb ook een paar keer een uitschieter naar 30 dagen gehad terwijl ik meestal 27 of 28 dagen heb.

Anders eens navragen ofzo?

Tja, dat ik deze keer weer ongi ben geworden, is ook logisch, we hebben het maar 1x gedaan door dat we het met mijn zus zo druk hadden... Deze maand wil ik er niets tussen laten komen eigenlijk!!!

Mijn volgende vruchtbare periode is rond koninginnedag, dus dan hebben we wel lekker veel vrij in iedergeval!
Tja, bij Troela was 1x met carnaval ook voldoende. Maar hier is het er deze ronde ook maar 1x van gekomen. Allebei steeds ziek, aan de penicilline, moe en uit ons hum.

Koninginnedag.... da's inderdaad een prima periode met al die vrije dagen. Wel voorzichtig met de alcohol rond al die festiviteiten. Dat gaat hem bij ons niet worden vrees ik

Twee jaar geleden was ik dus gewoon zwanger met Koninginnedag. Kwam ik toen een week later achter. Dat blijf ik een stom idee vinden. Op een of andere manier heb ik steeds vaker die associatie bij Koninginnedag (sinds het maar langer en langer duurt). Ik kijk ook regelmatig naar twee foto's die op die dag zijn gemaakt. Kijken of ik er toen anders uitzag ofzo. Stom he? Ik had toen echt helemaal niets door. Dat vind ik nog het stomste. Terwijl ik toen al wel mijn menstruatiedata altijd opschreef....

Maar goed, volgende ronde dus weer aan de bak voor ons. Hier ook hoor. Nog steeds niet doorgekomen maar het zit er wel weer aan te komen voel ik. Komende week kan vriend een afspraak gaan maken (moet ik hem nog even aan herinneren voor de zekerheid). Dan maak ik voor mei ofzo wel weer een afspraak met mijn gyneacoloog.

Welterusten!

xxx
Tja, ik kan me heel erg goed voorstellen hoor, dat je nu anders naar de koninginnedag kijkt en ook wel eens die foto's er bij pakt...

ik vind het echt stoer van jou vent dat hij echt deze stap gaat maken! Die van mij zal dat echt niet zo 123 zeggen... Maar jij had het ook niet van hem verwacht zei je... Dus je weet maar nooit...

ik heb maar lekker Lowlands tickets gekocht... Want ik hoef toch er niet van uit te gaan dat ik dan zwanger ben.. Kan ze gewoon maar beter kopen! (heb ik dus gedaan).

Stom he, dat ik daar toch rekening mee wou gaan houden...

Maarja, ik zou lowlands zo inruilen voor een zwangerschap!

Nou winter, jij ook lekker slapen!

xxx
Leuk! Gelijk heb je, lekker naar Lowlands. En ach, voor hetzelfde geld ben je tegen die tijd wel zwanger. Dan drink je alcoholvrij bier, hoeft niet minder leuk te zijn (nouja, een beetje minder leuk dan!)

Ja goed he, van mijn lief. Maaaaar... hij heeft nog niet gebeld he! Eerst zien dan geloven. Maar aangezien hij het nu twee keer uit zichzelf heeft gezegd ga ik ervan uit dat hij het ook wel regelt deze week. En als ik hem morgen vertel dat ik weer ongesteld ben geworden schiet het hem vast gelijk weer te binnen.

Heb jij wel eens aan je vriend gevraagd hoe lang hij nog wil wachten als een zwangerschap uitblijft? Misschien moet je anders dat eens met hem bespreken. Gewoon zeggen: "Lieverd, we willen graag kinderen maar het schiet voor geen meter op. Hoe veel rondes wil jij nog spontaan proberen voordat we de boel eens na laten kijken?"

Da's misschien een beetje manipulatief maar ik denk dat je dan eerder een antwoord (datum) krijgt dan wanneer je de vraag stelt of hij uberhaupt een keer de boel wil laten nakijken. Als je begrijpt wat ik bedoel....

xxx
quote:Winterdip schreef op 18 april 2009 @ 13:18:

Sari, je hoeft hier natuurlijk niet alles neer te zetten hoor. Maar je hoeft ons ook niet te sparen in die zin. We vinden het allemaal leuk af en toe nog eens iets van de "oude garde" te horen dus als jullie langzaamaan denken aan een tweede, super. En als dat snel lukt, nog superderderder! Ik hoop dat je cyclus snel weer "bij trekt" zeg maar.

Ik lees ook wel eens mee op andere topics over zwanger worden. Soms kunnen mensen echt raar reageren. Zo las ik gister iemand die een opmerking maakte dat ze met vriendinnen had afgesproken en dat een van die vriendinnen 30 weken zwanger is. En dat ze eigenlijk niet zoveel zin had in die afspraak omdat ze daar even niet mee geconfronteerd wilde worden (of iets in die trant). In hun schema stond dat zij in januari van dit jaar met de pil was gestopt. Tsss... ben je net 3 maanden bezig! Dat soort uitspraken, daar kan ik me echt aan storen. Alsof het na drie maanden al pijnlijk is om met je "uitblijvende" kinderwens geconfronteerd te worden. Notabene bij een vriendin! Gelukkig zul dat hier bij niemand mee maken.

South, ik ben echt blij dat mijn vriend ervoor open staat inderdaad. Hij stond er in die zin al wel voor open, we hebben er al wel eens over gepraat hoor. Maar dan zeggen we (of ik), "Nou, we kijken het nog even aan..." En op andere momenten reageert hij er wel vrij afwijzend op. Volgens mij vindt hij het gewoon een eng/raar idee. Ook vindt hij al snel dat ik er te veel druk op leg. Maar ik geloof dat hij nu wel begint te beseffen dat er allemaal erg lang duurt en dat het voor ons misschien gewoon niet is weg gelegd op de "normale" manier. De laatste tijd vindt hij het ook steeds spannender als ik tegen mijn menstruatie aan zit. En baalt hij ook meer als ik dan toch weer ongesteld word. Dus ik ben blij dat hij zijn mening een beetje aan het verschuiven is. Temperaturen heb ik nooit gedaan. Volgens mij hoeft dat ook niet van mijn gyneacologe. Ik heb een hele lijst met data (ik schrijf altijd op wanneer ik ongesteld word), en daarachter ook de data waarop ik positieve ovulatietesten had. Meestal tussen dag 11 en 14.

Bloem, vervelende voorbode dus. Klote! Kan er niets meer (of minder) van maken. Kus voor jou.

Hoe zou het met Dreadlokje zijn? Ik hoop maar dat ze een beetje kan genieten van haar weekendje weg.Daar moet ik toch even op reageren, dat gaat dus over mij. En als je meer had gelezen had je ook kunnen lezen dat er een vrij grote kans is dat mijn man heel slecht zaad heeft (heeft met zijn med. voorgeschiedenis te maken waar ik hier niet nogmaals over wil beginnen). Mss dat je er dan iets meer begrip voor kunt opbrengen? En anders maar niet.
@ Germanwings (sorry, lang verhaal!)

Ik ben dus niet de enige die af en toe meespiekt op andere topics! Daarom heb ik bewust ook niet jullie topic of jouw naam genoemd maar als je zelf reageert wil ik daar ook wel op reageren.

Ik lees soms mee op andere topics, ik volg ze niet van A tot Z (zou ik een dagtaak aan hebben). Maar goed, ik heb even terug gebladerd en zie inderdaad dat jouw man misschien zaad heeft van mindere kwaliteit. Dat zou klote zijn en dat hoop ik niet voor jullie. Maar goed, dat weet je dus nog niet. Wat me wel opviel is dat jij heel positief in je kinderwens staat en steeds vol goede moed bent. Dus misschien speelt het hele zaadverhaal (nog) niet zo? (Kan ik natuurlijk niet inschatten).

Maar ok, jouw man KAN dus slecht (-er) zaad hebben. Mijn vriend laat eerdaags ook zijn zaakje onderzoeken. Ik heb 2 jaar geleden een (vroege) miskraam gehad en sindsdien zijn al onze pogingen vruchteloos. (Plus, korte cyclus van gem. 24 dagen dus volgens mij zitten wij al in ronde 30 zo onderhand). Daarnaast heb ik een cyste in de buurt van een eierstok die van invloed KAN zijn op mijn vruchtbaarheid.

Kortom, bij ons KAN er ook van alles spelen. Enige verschil is dat jullie sinds januari bezig zijn en wij al een behoorlijke tijd langer. Desondanks heb ik nog nooit opgezien tegen een afspraak met vriendinnen omdat zij zwanger zijn. Soms steekt het wel eens hoor, als er alweer iemand zwanger is, maar om die reden geen zin hebben om mijn vriendinnen te zien.... jamais. Ik kan alleen maar oprecht blij voor ze zijn en vind het prachtig om ze trots met een dikke buik te zien.

Ik zou me je reactie wat meer kunnen voorstellen als je een jaar of langer bezig bent. Of als je zeker weet dat je man (of jijzelf) verminderd vruchtbaar bent. Of als je met behandelingen bezig bent (geweest) die niet aanslaan etc. Maar dat is allemaal nog niet aan de orde en vooralsnog is 80% van de stellen binnen een jaar zwanger. Dus nee, ik begrijp je reactie niet want ik gun iedereen een (vlotte) zwangerschap en een gezond kind. Dat gun ik mijn vriendinnen, dat gun ik mezelf en dat gun ik jou ook.

Hierbij wel mijn excuses als ik je voor je schenen heb geschopt. Alleen op dit moment, nu je nog zo kort bezig bent en nog niets zeker weet over de zaadkwaliteit van je man, begrijp ik je niet. Wel begrijp ik dat iedereen op zijn/haar eigen manier met een kinderwens omgaat, jouw manier hoeft niet mijn manier te zijn en andersom. Dus let's agree to disagree.

Ik hoop van harte dat alles bij jullie in orde blijkt te zijn en dat het snel raak is. Succes!

En dan ga ik nu echt mijn bed in.
Phoe winter!!! hahaha! You GO girl! hihhihi!

Maar alle gekkigheid op een stokkie, ben zeker met je eens dat als iemand na 3 maanden al dit soort obstakels tegen komt, dan wil ik niet weten hoe depri ze moet zijn als het na 2 jaar nog niet is gelukt en ze intussen niemand meer wil zien omdat iedereen intussen zwanger is of kinderen heeft...

Dat kan niet natuurlijk. Dus eigenlijk hoop ik voor deze persoon dat ze beter met tegenslage leert omgaan, dat maakt het leven een stuk fijner voor jezelf natuurlijk...

En winter, is je ongi ook al echt doorgekomen? We blijven zo wel gezellig samen, tegelijk met alles hihihi!

Wat betreft ijn vent, we hebben er eerder al over gesproken en het liefste wil hij dat we gewoon natuurlijk zwanger worden (natuutlijk!) maar aangezien dat niet lijkt te lukken heb ik gezegd dat ik 2 maanden wil temperaturen (om dus de datum aan te geven en dat hij er nog ff aan kan wennen) en dan met hem een afspraak wil maken bij de dokter. Deze afspraak hebben we dus een maand geleden gemaakt. Dit word dus de 2e maand dat ik temperatuur en dan gaan we...

Ik wil dus ook alles uit deze maand halen wat er in zit. Dat had ik ook afgelopen maand willen doen, maar je weet dat het door de omstandigheden even niet lukte...

Pfff, waarom moet het nou bij ons ook zo lastig gaan he... (vanuitgaande dat het wel mogenlijk is bij ons natuurlijk...)
Ha Bloem!

Ja hoor, vanmorgen weer teleurgesteld geworden. Weer 26 dagen dus. Wel blij met mijn cyclus in die zin, ik had een positieve ovulatietest op dag 12 dus dat is allemaal wel redelijk volgens het boekje. Maar dat wist ik al wel.

Ja, wat betreft Germanwings, ieder natuurlijk haar gevoelens en beweegredenen. Maar ook met een vergrote kans op verminderde vruchtbaarheid kun je na 3 maanden natuurlijk nog niets zeggen. Misschien is het allemaal perfect in orde bij ze. Maar goed, ze laten niet voor niets al zo snel testen en dat lijkt me heel verstandig als je weet dat je een grotere kans hebt om tegen obstakels op te lopen. Ik vraag me af of ze mijn reactie nog leest. Want het was echt niet mijn bedoeling om af te zeiken maar ik reageer nou eenmaal wat heftiger op mensen die na 3 maanden proberen al verdrietig worden van een zwangerschap van een vriendin. Dan hoop ik maar dat ze zelf snel zwanger worden want als je dan uiteindelijk nog in een medische molen terecht komt kan het wel eens heel, heel erg zwaar worden.

Wel leuk dat wij gelijk opgaan he? Ik ben benieuwd hoe lang wij hier uiteindelijk nog blijven hangen. Eigenlijk hoop ik dat ik snel van je af ben hahahahaha! Maar we gaan gewoon door tot het gelukt is. En jullie dus volgende maand de boel laten onderzoeken. Afspraak is afspraak dus daar kun je je vriend aan houden. Goed man! En dan deze ronde nog even goed benutten inderdaad. Hopelijk hoeft die afspraak uiteindelijk helemaal niet gemaakt te worden.

Hoe is het nu met je zus en neefje?

En Dreadlokje, ik hoop dat jij een fijn weekend hebt gehad!
Ik heb je reactie gelezen winterdip, en natuurlijk heb ik na 4 ronden nog niet zwanger nog geen reden tot klagen. Ik weet dat 80-90% binnen een jaar zwanger wordt. En ik hoop van ganse harte dat ik daartoe behoor. Neemt niet weg dat ik het soms wel moeillijk vind om met zwangeren geconfronteerd te worden, vooral als ik zelf net ongesteld ben geworden, is deels ook hormoneel bepaald. En het is niet zo dat ik het anderen niet gun, maar is wel een extra confrontatie met iets wat je eigenlijk een beetje los wilt laten.

In ieder geval gaat manlief hier zijn kwakje laten onderzoeken, mocht dat enigermate okay zijn kan ik weer even opgelucht ademhalen.

Wens jullie ook veel succes (helaas weer niet gelukt dus deze ronde).
Nou volgens mij gaat zaadonderzoek heel snel dus daar zullen jullie dan snel meer over horen. Ik hoop ook dat jullie dus binnenkort opgelucht adem kunnen halen en lekker door kunnen gaan om de manier waarop je al bezig was. Aangezien ik zo nu en dan mee lees met jullie topic zal ik even inbreken en je van harte feliciteren zodra het raak is! En verder hoop ik echt dat het je lukt om het verdrietige gevoel kwijt te raken als er iemand in je omgeving weer eens zwanger blijkt. Lijkt me vooral belastend voor jezelf. Toi-toi-toi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven