Autisme wie ook? Deel 4

01-08-2018 08:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 3
psyche/autisme-wie-ook-deel-3/list_messages/396434

Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 4. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
World of Warcraft: Legion
Green Lady Fern wat je zegt inderdaad, je raakt uit je ritme.
Daarom hoop ik aan de ene kant dat ik wel kan blijven werken. Aan de andere kant is dat niet handig vanwege dat virus. En ik kan niet in zorginstellingen terecht want die zijn gesloten. En terecht hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ik heb zaterdag wel wat grote boodschappen ingeslagen met een huisgenoot. Mocht het werk trouwens wegvallen, er zijn hier meer huisgenoten die thuis zitten. Dus dat is enigszins een voordeel.

Pfff.
@ greenladyfern alvast veel plezier in je vakantie! Hoop dat je lekker tot rust kan komen.
@ Biebeltje wat houdt je tegen om je ziek te melden? Lijkt me niet gek, zeker onder deze omstandigheden.
Dankjewel Vlamtosti :D
Net een fijn gesprek gehad met begeleider. Hij verwacht dat mijn werk ook wordt geannuleerd. Hij zag ook dat ik er best last van heb, van die onzekerheid. De dagbestedingen/werk van huisgenoten zijn allemaal dicht de komende weken.
Begeleider adviseerde ook zelfs om me ziek te melden. Dat is nog iets waar ik over na moet denken hoor.
Morgen maar eens met werk overleggen, als ik nog niks heb gehoord.
Ik zou willen dat ik mezelf kon uitschakelen deze weken. Ik trek dit niet.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Voor mijn gevoel ben ik niet ziek, dus dan is ziekmelden niet geoorloofd in mijn optiek. Maar ik weet ook dat ik een nogal strikte definitie hanteer van 'ziek'.
Pfff..... Ik ben nu al stik chagrijnig. Bijt om het minst of geringste je kop er af...

En dan is zoon 3 weken thuis...

Ik zie dat dus echt niet zitten. Dat wordt van mij uit 1 groot schreeuwfestijn.
Biebeltje schreef:
15-03-2020 19:07
Voor mijn gevoel ben ik niet ziek, dus dan is ziekmelden niet geoorloofd in mijn optiek. Maar ik weet ook dat ik een nogal strikte definitie hanteer van 'ziek'.
Ik snap het wel hoor. Maar psychische overbelasting is net zo echt. Ik ben al bijna twee jaar niet aan het werk door mijn psychische problemen, en heb dat pas net geaccepteerd.
Iedereen roept op goed voor elkaar te zorgen, maar goede zorg begint bij jezelf. :hug:
He bah ik verveel mij ook altijd als ik vakantie heb en niet wegga en nu verplicht 3 weken alleen thuis doorbrengen en alles is dicht... Voor sommige misschien een luxeprobleem maar ik vind er weinig aan.
lola712 schreef:
15-03-2020 20:38
He bah ik verveel mij ook altijd als ik vakantie heb en niet wegga en nu verplicht 3 weken alleen thuis doorbrengen en alles is dicht... Voor sommige misschien een luxeprobleem maar ik vind er weinig aan.
Yep, hier ook. Ik lees steeds dingen over dat mensen alles in hun huis gaan opruimen en nu wil ik ook opruimen maar aangezien ik opgenomen ben kan dat niet.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
16-03-2020 01:15
Yep, hier ook. Ik lees steeds dingen over dat mensen alles in hun huis gaan opruimen en nu wil ik ook opruimen maar aangezien ik opgenomen ben kan dat niet.
De rommel wacht wel. Word maar eerst beter.
2 keer geprobeerd te bellen maar de lijnen zijn allemaal bezet. Geen verrassing natuurlijk. Leidinggevende maar gemaild, met mijn twijfels en dat het me niet goed lijkt om nu bij kwetsbare mensen te gaan werken.

Nu heb ik in huis ook nog genoeg te doen maar ik hoop eigenlijk niet dat dit 3 weken gaat duren. Of nou ja, mocht het wel 3 weken zijn, dat we dat dan wel vandaag te horen krijgen. Die onzekerheid trek ik niet.
Dag 1, 9.30: net m'n eerste huilbui gehad.

Was nog aan het uitvogelen hoe ik thuiswerken vorm kon gaan geven. Maar had er even geen rekening mee gehouden dat zoon z'n schoolwerk ook allemaal via de computer gaat, zeker nu.
En dan kom je dus een computer te kort...

En dat ik dan maar van alles moet installeren op mijn tablet: daar is helemaal geen plek voor! Dat ding heeft niet zo veel harde schijf. We hebben hem gekocht om wat mee te kunnen internetten, dat is alles.

Ik weet het ook niet meer... kan dit niet combineren. Het is het een of het ander: werk of zoon de dag door helpen (en nee, ik wil hem niet ongelimiteerd laten gamen/film kijken).
Ik heb met werk besloten sowieso tot einde van deze week thuis te blijven. In feite mag ik wel gewoon gaan werken maar ze begrijpen mijn standpunt ook zeker. Cliënten hebben ook begrip voor de situatie.
Fijn kwebbeltje!

Biebeltje; je zegt dat je het niet meer weet, maar vervolgens geef je jezelf antwoord; dit is niet te combineren. Meld je ziek, en help je zoon deze weken door.
Drie weken thuis met twee kinderen, ik word knettergek!!!
Gelukkig neemt ex een dag vrij, kan ik ff bijkomen.
Verder is het op het werk alleen maar drukker, er moet vanalles geregeld en uitgezocht worden, vanalles om mijn collega's veilig aan het werk te houden en te zorgen dat het bedrijf niet omvalt vanwege gebrek aan liquiditeiten.
Klein beetje druk maar. En dan drukt mijn werkgever er vrolijk een functioneringsgesprek tussendoor. Business as usual, moet kunnen toch? Ik heb hem gevraagd dit te verzetten.
Het is al zo'n chaos, halve dagen op de zaak, halve zaken thuis werken. Morgen schoolspullen ophalen voor de kinderen, die krijgen vanaf woensdag elke dag taken van school dus dat moet ook gemonitord worden.

En mijn vader maar vragen: waar ben jij in dit verhaal?! Nou, nergens, ik ben vooral hartstikke druk! Aaaaaaargh!!!!
Op dag 1 van de 3 weken verveel ik mij al kapot, vooral door het gebrek aan fysiek sociaal contact wat ik eigenlijk ook niet echt had voor het hele virus gebeuren, buiten mijn werkdag om en dat valt nu dus ook weg. Dus dat komt nu wel ff binnen. Dan maar digitale steun opzoeken hier.
Vind sommige dingen stiekem helemaal niet erg. Geen handengeschud en mensen die wat verder van me af staan i.p.v. hijgend in m'n nek bij de kassa bijvoorbeeld, en de bezorger zette m'n pakket in de hal van de flat en was al vertrokken voor ik beneden was. Normaal moet je dan een praatje maken als je je pakket aanneemt en dat vind ik eigenlijk nogal ongemakkelijk. ;-D
Als er geen andere maatregelen komen vanuit mijn werk, ga ik einde van de week weer even werken. Ik ken mensen die echt 3 weken niet kunnen werken. Lijkt me echt niet fijn, vooral als blijkt dat het straks langer dan 3 weken is.

Ik heb de situatie nu enigszins naast me neer kunnen leggen. Gisteren was ik erg van slag, puur door die onzekerheid, en dat mijn structuur weg is.

Ik probeer ook zo min mogelijk het nieuws te volgen. Het enige nieuws wat er bij me binnenkomt is vanuit werkgever. Verder heb ik vooral muziek opstaan. Ook wat luchtigs. En ja, daar hoort het nieuws bij maar dat is dan maar zo. Ik kan er mee leven ;)
Hoi! Ik was nog geen meeschrijver maar nu post ik toch eens een berichtje. Ik merk dat ik heel erg veel met het nieuws bezig ben. Journaals, nieuws-sites, medische artikelen. Het lukt me niet zo goed om dat niet te doen. Het geeft me een soort van rust/controle om er alles van te weten. Herkent iemand dat? Hoe laten jullie dat wat meer los? Ik woon alleen, dus heb in huis ook niet meteen veel afleiding.
hertje89 schreef:
16-03-2020 22:06
Hoi! Ik was nog geen meeschrijver maar nu post ik toch eens een berichtje. Ik merk dat ik heel erg veel met het nieuws bezig ben. Journaals, nieuws-sites, medische artikelen. Het lukt me niet zo goed om dat niet te doen. Het geeft me een soort van rust/controle om er alles van te weten. Herkent iemand dat? Hoe laten jullie dat wat meer los? Ik woon alleen, dus heb in huis ook niet meteen veel afleiding.

Ik heb het juist andersom. Ik word teveel geprikkeld als ik echt alles op de voet volg. Ik heb vanavond de toespraak wel gekeken (en dat vond ik fijn, want hij sprak op een rustige duidelijke manier) en ik word op de hoogte gehouden vanuit mijn werk (thuiszorg).
Ik merkte de laatste tijd dat er zoveel info op me afkwam, en dat iedereen er een mening over heeft, dat het me bijna duizelde. Daarom mezelf even in bescherming nemen. Ik zit nu een paar dagen thuis en ik kan genoeg afleiding vinden (en buiten is het ook mooi weer, dat scheelt ook).
Ik woon trouwens ook alleen. Er is hier wel begeleiding in het gebouw, dat wel. Dus als er iets is kan ik het altijd aangeven.
Kwebbeltje91 schreef:
16-03-2020 22:15
Ik heb het juist andersom. Ik word teveel geprikkeld als ik echt alles op de voet volg. Ik heb vanavond de toespraak wel gekeken (en dat vond ik fijn, want hij sprak op een rustige duidelijke manier) en ik word op de hoogte gehouden vanuit mijn werk (thuiszorg).
Ik merkte de laatste tijd dat er zoveel info op me afkwam, en dat iedereen er een mening over heeft, dat het me bijna duizelde. Daarom mezelf even in bescherming nemen. Ik zit nu een paar dagen thuis en ik kan genoeg afleiding vinden (en buiten is het ook mooi weer, dat scheelt ook).
Ik woon trouwens ook alleen. Er is hier wel begeleiding in het gebouw, dat wel. Dus als er iets is kan ik het altijd aangeven.
Oh dat herken ik wel dat het je duizelt van de hoeveelheid informatie. Ik heb geen begeleiding thuis, maar wel wekelijks een afspraak met mijn psycholoog, wat nu telefonisch plaatsvindt. We hadden vandaag afgesproken dat ik het nieuws minder zou gaan volgen, maar dat vind ik nog best lastig. Ik heb nu een lijstje gemaakt van dingen die ik thuis kan doen. En met dit mooie weer kan ik ook met mijn hondje op pad. Fijn dat jij daar begeleiding hebt waar je naar toe kunt gaan. Het zijn rare tijden zo hè. Ik vond de toespraak van Rutte echt iets surrealistisch hebben.
hertje89 schreef:
16-03-2020 22:06
Het lukt me momenteel niet om mijn normale series te kijken (laat staan bingen) zonder ondertussen bezig te zijn met corona. Het stoort me dat het zo'n grote plek in mijn hoofd in neemt.

Mijn beste afleiding is zwemmen eigenlijk.
@ Biebeltje:
Hopelijk slaag je erin om een evenwicht te vinden de komende dagen.
Welke leeftijd is je zoon?

Hier is de stiefzoon momenteel bij zijn vader, maar ik veronderstel dat volgende week de weekdagen wat verlopen zoals een zaterdag: combi van werken en ontspanning.

@Hertje:
Zoals bij andere crisissen merk ik dat deze een kleine preoccupatie wordt.
Ben er niet onrustig door ofzo, maar besteed er eigenlijk te veel aandacht aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven