Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 16 maart 2020 om 21:42
vrijdag 20 maart 2020 om 14:35
Nav oa dit berichtje had ik "vrijdag" aangeschaft bij de Bruna. Maar ik vond er ook "Brains, Japanse tuinen". Dat laatste heb ik al gespeeld, solo spel, erg leuk!
Ga misschien straks nog met het andere spel starten.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
zondag 22 maart 2020 om 16:08
als ik toch aan het knippen en plakken ben, hier ook maar even
Er bestaan online GRATIS spelplatformen waar je tegen ECHTE mensen kan spelen. Je hoeft niet beiden samen online te zijn om dit te doen. Maar het kan vaak wel.
Enkele voorbeelden van zo'n sites.
eentje met veel variatie aan spellen, makkelijke, moeilijke, strategische, geluksspellen... kortom van alles wat.
www.yucata.de
eentje waar je vooral LIVE kan spelen.
www.boardgamearena.com
eentje in het frans en engels. (maar je tegenstanders kunnen net zo goed nederlands praten en tikken)
www.boiteajeux.net
een nederlandstalige site. Beperkter aantal spellen, maar wel wat leuke.
www.feuerteufel.nl
en nog een nederlandstalige vol klassiekers, zoals vier op een rij, dammen, schaken enz.
www.jijbent.nl
Er bestaan online GRATIS spelplatformen waar je tegen ECHTE mensen kan spelen. Je hoeft niet beiden samen online te zijn om dit te doen. Maar het kan vaak wel.
Enkele voorbeelden van zo'n sites.
eentje met veel variatie aan spellen, makkelijke, moeilijke, strategische, geluksspellen... kortom van alles wat.
www.yucata.de
eentje waar je vooral LIVE kan spelen.
www.boardgamearena.com
eentje in het frans en engels. (maar je tegenstanders kunnen net zo goed nederlands praten en tikken)
www.boiteajeux.net
een nederlandstalige site. Beperkter aantal spellen, maar wel wat leuke.
www.feuerteufel.nl
en nog een nederlandstalige vol klassiekers, zoals vier op een rij, dammen, schaken enz.
www.jijbent.nl
zondag 22 maart 2020 om 20:25
vrijdag 27 maart 2020 om 07:37
Iemand tips? Zondag komt mijn moeder voor het eerst sinds de coronacrisis een uurtje langs; we gaan op ruime afstand van elkaar zitten en ik vroeg me af of we een spelletje zouden kunnen doen waarbij je niet dingen hoeft aan te raken die de ander net heeft aangeraakt zoals dobbelstenen of kaarten.
Bestaan er spelletjes waarbij dat niet hoeft?

vrijdag 27 maart 2020 om 08:41
Bij patchwork moet je dan wel de tegels aanraken, dus dan blijft het bij 1 potje?Komkommerig schreef: ↑27-03-2020 08:11Hi Eva, ik denk dat je wel patchwork zou kunnen spelen. Dat is een snel te leren tweepersoonsspel. Je hebt allebei je eigen bord waar je je eigen "lapjes" op legt. Er is een tijdspoor waar je allebei met je eigen pion overheen loopt. Het enige is dat het spel klaargezet moet worden en dan raak je alles aan; misschien kan je dat met handschoenen doen?
Ik denk ook meteen aan Zeeslag of een coöperatief spel waarbij 1 persoon alleen meedenkt en de ander vraagt de zetten te doen. Bijvoorbeeld Pandemie (allebei 2 rollen op je nemen, is het leukst). Anders een Exitspel, waarbij de een dus voorlees en uitvoert en de ander meedenkt.
vrijdag 27 maart 2020 om 09:22
Schaken?Eva1977 schreef: ↑27-03-2020 07:37Iemand tips? Zondag komt mijn moeder voor het eerst sinds de coronacrisis een uurtje langs; we gaan op ruime afstand van elkaar zitten en ik vroeg me af of we een spelletje zouden kunnen doen waarbij je niet dingen hoeft aan te raken die de ander net heeft aangeraakt zoals dobbelstenen of kaarten.
(Ik wilde eerst Hive zeggen, maar daar leg je de stukken wel tegen elkaar aan. Weet niet hoe risicovol dat dan is)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
vrijdag 27 maart 2020 om 10:36
Qwixx met elk een eigen set dobbelstenen? Ik zou zelf in ieder geval zo wat gekleurde dobbelstenen uit andere spellen kunnen pakken voor dat doel.
Dat kan natuurlijk ook bij andere dobbelspelletjes met elk een eigen set dobbelstenen: yathzee, clever, qwinto, etc.
En natuurlijk het ouderwetse "wie is het"
Dat kan natuurlijk ook bij andere dobbelspelletjes met elk een eigen set dobbelstenen: yathzee, clever, qwinto, etc.
En natuurlijk het ouderwetse "wie is het"

vrijdag 27 maart 2020 om 19:20
Tiana_76 schreef: ↑27-03-2020 08:41Bij patchwork moet je dan wel de tegels aanraken, dus dan blijft het bij 1 potje?
Ik denk ook meteen aan Zeeslag of een coöperatief spel waarbij 1 persoon alleen meedenkt en de ander vraagt de zetten te doen.Bijvoorbeeld Pandemie (allebei 2 rollen op je nemen, is het leukst). Anders een Exitspel, waarbij de een dus voorlees en uitvoert en de ander meedenkt.

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

zondag 29 maart 2020 om 10:18
Kunnen we tenminste nog doen alsof we virussen eigenhandig kunnen opruimen.LunchLover schreef: ↑27-03-2020 19:20komt dit niet een beetje te dicht bij de realiteit van vandaag?
![]()
zondag 29 maart 2020 om 12:14
deel 2 en 3 is veel meer puzzelen en vooruitdenken dan deel 1. Die zouden mijn voorkeur hebben. ik heb zelf deel 2 ramen van sintra.
Als ik deel 1 ook zou hebben zou ik dat nu niet meer spelen denk ik. Deel 2 en 3 zou ik wel allebei in de kast kunnen hebben, toch wel verschillend.
Ik zie nu dat ze vanaf 8 jaar zijn, maar als ik kinderen van die leeftijd zou hebben die mee willen spelen zou ik deel 1 kiezen
zondag 29 maart 2020 om 12:16
volgens mij heb ik er jaren geleden een account gemaakt, maar nooit echt gespeeld. dus helaas kan je niet helpen, misschien als ik me heel erg ga vervelen dat ik daar nog eens en poging ga wagen
zondag 29 maart 2020 om 12:21
Dank je wel! Ga ik daar even over nadenken. Ik hou er toch wel erg van om een beetje te puzzelen. En de jongste twee worden vanzelf groter natuurlijk.nlies schreef: ↑29-03-2020 12:14deel 2 en 3 is veel meer puzzelen en vooruitdenken dan deel 1. Die zouden mijn voorkeur hebben. ik heb zelf deel 2 ramen van sintra.
Als ik deel 1 ook zou hebben zou ik dat nu niet meer spelen denk ik. Deel 2 en 3 zou ik wel allebei in de kast kunnen hebben, toch wel verschillend.
Ik zie nu dat ze vanaf 8 jaar zijn, maar als ik kinderen van die leeftijd zou hebben die mee willen spelen zou ik deel 1 kiezen
zondag 29 maart 2020 om 12:43
Ik denk dat er van alle 3 de spellen wel een uitlegfilmpje is via you tube, Weet niet of dat de keuze makkelijker gaat maken

zondag 29 maart 2020 om 17:36
Kan iemand mij helpen ivm de spelregels van 7 wonders duel?
We hebben al meerdere filmpjes bekeken en begrijpen alles met uitzondering van de wetenschappelijke overheersing. Je moet dus 6 paren met dezelfde symbolen verzamelen van de groene kaartjes. Per paar dat je hebt mag je een vooruitgangsfiche nemen van het spelbord die je in je stad bewaard. Maar zo kan je toch nooit 6 fiches verzamelen? Of worden de fiches ieder tijdperk aangevuld? Of meteen aangevuld als je er een neemt?
Alvast bedankt voor de hulp!
We hebben al meerdere filmpjes bekeken en begrijpen alles met uitzondering van de wetenschappelijke overheersing. Je moet dus 6 paren met dezelfde symbolen verzamelen van de groene kaartjes. Per paar dat je hebt mag je een vooruitgangsfiche nemen van het spelbord die je in je stad bewaard. Maar zo kan je toch nooit 6 fiches verzamelen? Of worden de fiches ieder tijdperk aangevuld? Of meteen aangevuld als je er een neemt?
zondag 29 maart 2020 om 17:56
geen idee, nooit gespeeld, maar als je er hier niet uitkomt,gewoon een mailtje naar de uitgever sturen met je vraagTarteTatin schreef: ↑29-03-2020 17:36Kan iemand mij helpen ivm de spelregels van 7 wonders duel?
zondag 29 maart 2020 om 19:20
YouTube kon ik idd de eerste twee delen goed op vinden. Deel twee trekt me nog meer dan deel een. Denk dat die het gaat worden.
Bedankt voor de tip!