Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Es, ik las nagel-slakken in jouw blog, denk dat het als 2 woorden iets duidelijker is

Limoen heeft trouwens d'r eerste lippenstift al versleten, whahaha, erg komisch, had ooit een disney lipdinges voor d'r meegenomen en iedere dag als ik haar haar doe wil ze die lippenstift, ze slaat nooit een dag over. En ik laat haar maar want dan zit ze tenminste stil tijdens het staarten maken.
Zo, we zijn er weer. Pluis is zo hyper van het zijn ouders weer zien na het logeren dat hij nog niet slaapt. Hopelijk slaapt hij morgen uit.

Ik bleek dit weekend duidelijk nog meer van slag dan ik eigenlijk zelf dacht, maar uiteindelijk was het wel lekker, weekendje weg met man. Het bruidspaar wist trouwens van niks, want we hadden bedacht dat we het hun pas een tijdje na de bruiloft zouden vertellen. Achteraf misschien niet zo'n gelukkige beslissing. Verder weet bijna iedereen in onze omgeving het nu wel, op 1 stel na, die ook zomaar met de mededeling zouden kunnen komen dat zij zwanger is, dus die ga ik het nu maar telefonisch vertellen, want de eerstvolgende keer dat we ze zien, is tijdens een weekendje weg volgende week. En verder moet ik er maar gewoon aan wennen dat er heel veel mensen om me heen zwanger worden, want dat zal nog wel even doorgaan: we kennen heel veel mensen met 1 kind in de leeftijd van Pluis.

We hebben gisteren nog een flink stuk gewandeld, en daar heb ik nu spierpijn van. Even fysiek actief zijn was wel lekker. Morgen weer gewoon achter mijn bureau

Esmee, toen ik met Pluis in het ziekenhuis was, was daar ook een meisje dat een voedselprovocatietest moest doen. Ze vertikte het echt haar melk te drinken, zelfs onder dwang, en kreeg er uiteindelijk een scheutje ranja doorheen. Volgens de kinderarts had ranja de voorkeur boven roosvicee, omdat er nog minder in zit waar ze op zou kunnen reageren. Suiker lijkt me ranja minus de kleurstoffen, dus nog minder om op te reageren.

Succes!

Kan trekken met zijn benen niet ook door iets anders komen dan kramp, bijvoorbeeld pijn door tandjes?

Es, ik moest heel erg lachen om je meiden die beautyfarmpje spelen! Geloof niet dat ik op hun leeftijd ook maar ooit van een beautyfarm gehoord had

Citro, heb je met het CB nog vervolgafspraken, of gaan jullie nu eerst maar eens zelf aan de slag? Heel veel succes, want het lijkt me niet makkelijk, zo'n ingesleten patroon doorbreken.

Ha Nitro! Pluis' operatie viel dus reuze mee. Dat hij verdrietig wakker werd, kwam achteraf vooral doordat hij toen gewoon pijn had. Na een pijnstiller was het leed snel geleden. Alleen een beetje stom van mij dat ik dat niet direct door had.

Zitten jullie weer allemaal in een gewoon ritme nu?

Heb jij nog steeds badpoepers, Sok? Die van mij begon net in bad ineens verdachte geluiden te maken, en ik viste hem er net te laat uit. Yuk. Hoop niet dat hij er een gewoonte van gaat maken, want dit is wel ongeveer net zo vies als die vogelpoep van Anky. Bad is nu wel weer goed schoongeschrobt, en álle speeltjes die erin lagen ook.

Anky, weet je heel zeker dat je niet zwanger bent? Jij had toch restless legs tijdens je zwangerschappen?

Ha Nip! Beterschap. Ellendig dat al die stomme virussen altijd net langskomen als je er écht geen tijd voor hebt. Pluis had toch 8 maanden ongeveer hetzelfde voedingsschema als Nipje, en halveerde toen ineens van de ene op de andere dag het aantal keren bv. Hopelijk ziet Nipje ook snel het licht, want dat scheelde echt zoveel. Al die mensen die riepen dat bv na zes maanden makkelijker werd, had ik al tig keer voor gek verklaard, maar het werd wel makkelijker, uiteindelijk. En dan had ik niet nog twee grotere kinderen die ook aandacht nodig hadden.

Sok, normale omgangsvormen bij een kind vind ik niet teveel gevraagd. (Arm kind hier zei al één van zijn eerste woordjes alsjeblieft -asj, als hij iets aangeeft-, da's dan misschien weer een beetje overdreven )

Beterschap voor Slof.

Pammie, als je je nou gaat vervelend, kom je je dan ook een keer over mijn keukenkastjes ontfermen? Als die al glimmen, komt het van de opgespatte olie bij het fornuis

Mannie is wel een schatje!
Vond Pluis het wel leuk verder, een weekend logeren?

Da's wel confronterend ja, als iedereen in je vriendenkring in de zwanger-worden/zijn fase zit. Wel normaal dat je er van van streek raakt, lijkt me, maar wel heel rot.

Ik hou contact met CB hoe het gaat en of er nog vervolgafspraken nodig zijn.
Pluis' logeeravontuur ging prima, maar hij was duidelijk ook heel blij, en een tikkeltje opgefokt, toen hij ons weer zag. Toch wel lekker dat hij het leuk vond dat we terugkwamen

Kunnen je man en jij ook afspreken dat de ander het even overneemt als jullie in het oude patroon terugvallen, Citro?
o, fijn, Miffy: een badpoeper! Poek doet het gelukkig niet meer en Slof heeft het nooit gedaan, gelukkig. Was even vergeten hoe goor het ook alweer was!

En heel logisch dat je van zoiets van slag raakt. Al die zwangerschapshormonen zijn ook niet 1-2-3 uit je lijf én het is gewoon een heftige gebeurtenis. iig.

Citro: het is niet gek dat je niet van de ene op de andere dag een ingesleten patroon in één klap verandert, pak jezelf nu niet te hard aan. Volgende keer beter.

En van dat fruit: ik schil vaak een appeltje of pel een sinaasappel. wat mevroi niet meer blieft, eet ik zelf op: kom ik ook nog eens aan mijn fruit. en anders met een folietje in de koelkast. de volgende keer dat ze weer een hapje wil, kun je het oude appeltje pakken. En bedenk wel dat dit vrij normaal kindergedrag is, hoe irritant ook.
He Miffy, alsjeblieft en dankjewel (iets makkelijker in het duits dan in het nederlands ), dat doet de mijne ook, was het eerste na "mama". Leuk he.

Ik had nooit gedacht dat ik de behoefte zou hebben om over een miskraam te praten, en toen het eenmaal zover was heb ik een week heel ongelukkig mijn mond gehouden en het dan aan de hele wereld verteld. Het heeft me geholpen (werd ook werkelijker daadoor), en de omgeving kan natuurlijk ook iets genuanceerder dingen vertellen. Lijkt me een goed idee om je vrienden maar op de hoogte te brengen.

Ritme - mwah. We hebben nu de missie om de jongste (met nu bijna 18 maanden, gaap) maar eens te laten doorslapen, en de eerste nacht verliep redelijk, van 22.30 tot 5.30. Eens kijken wat deze nacht brengt.

Citro, mijn jongen wilde laatst ook een lipstick. Ik heb maar gewoon een vetstift gekocht, hij was er zo blij mee. Gelukkig is dat alweer over

Om eten vragen en dan niet opeten/"nee, niet op die manier gesneden, wheee"/om iets anders vragen: Check.

Nippo, als ik jou hoor weet ik weer waarom een derde mij nou niet handig lijkt. Mijn slaapgebrek vind ik al heel erg, maar door jou verhalen (en Esmee's) komen de herinneringen aan de baby-tijd weer boven. Vreselijk! Sterkte.
Wat fijn dat Pluis zo blij was dat jullie er weer waren. Hoe hadden opa en oma het gehad?

Hier ook van die irritante drie-happers. Zal wel een kinderding zijn. En Citro, wees niet te streng voor jezelf. Je bent er heel bewust mee bezig, je weet wat je aan wilt pakken en hoe maar zal niet zo 1-2-3 ingebakken zijn.

Man is aan het lijnen en strontchagerijnig. Hij wil nu worst gaan eten. Ik vond dat heel dom, het heeft geen zin om de hele dag op 850 cal. te gaan zitten om vervolgens alsnog te gaan snaaien. Hij moet gewoon wat meer eten overdag en juist dat gesnaai afleren. Maar hij wil niet naar me luisteren. Eigenwijs.

Mini wilde weer eens niet alleen slapen. Ik kroop even bij haar en vroeg haar hoe dat nou moest op haar 18e? 'Dan liggen we nog steeds zo!' zei ze heel resoluut
quote:Pammie schreef op 20 april 2009 @ 22:48:

Mini wilde weer eens niet alleen slapen. Ik kroop even bij haar en vroeg haar hoe dat nou moest op haar 18e? 'Dan liggen we nog steeds zo!' zei ze heel resoluut dan weet je wat je te wachten staat.
Ik vind het niet heel erg, ze kruipt helemaal in mijn armen, geeft nog wat kusjes en slaapt dan binnen een paar minuten (en ik ook )
Ik heb gezellig met Remma gekletst en ga nu echtecht naar bed. Morgen weer een drukke... eh dag

Trusten!
goedemorgen altezaam.bijt ik ff het spits af
iedereen een beetje fatsoenlijk geslapen? wel weer lekker weer, maar vond het knap fris vanmorgen. Arme Poek met haar capri. Slof was weliswaar in een K bui, maar geen koorts, dus gewoon naar de creche
Goedemorgen!

Hoe is het met de pokjes van Slof, heeft hij er al veel?

Ik ben vanmorgen gaan fietsen naar de gastouder, en het was inderdaad fris. Mannie had een dik jack gekozen maar Mini één of ander dun jasje. Zij had het ook koud maar goed, ze moest zelf fietsen dus dat was snel over.

Ga even genieten van mijn eerste bakje.
quote:Pammie schreef op 20 april 2009 @ 23:43:

Ik heb gezellig met Remma gekletst en ga nu echtecht naar bed. Morgen weer een drukke... eh dag

Trusten!Hé Pammeke, wees jij eens niet zo streng vooor jezelf. Als je een dagje geniet van een goed boek in de zon, ben je echt niet meteen een Ma Flodder hoor. Ik weet het, het is makkelijk gezegd, maar probeer ook een beetje te genieten van de rust. voor je het weet heb je weer werk en ben je weer de hele dag in touw .
Och Slof toch. Hoop dat hij er net zo makkelijk doorheen komt als de jongetjes hier!

Poek heeft het al gehad toch?

Klopt Nippo, het ging om een test waar jij waarschijnlijk heel hard om moet lachen . Maar goed, sinds ik mij aan dat dieet hou, heb ik een vrolijk kind en dat is mij wel wat waard. Regelmatig voeg ik intussen iets toe en dat gaat goed. Het ligt niet aan de eiwitten, daar reageert hij niet op. Ik ben van plan om straks gewoon eten aan Moppie te gaan geven, maar ben daar door slaapgebrek nog niet aan toe. Dieet is zo gewoon geworden dat hij mij amper moeite meer kost.

Gisteren gebeld met Friso kindervoedinglijn. Advies gekregen om vieze spul te mengen met bv en zo op te bouwen. Gisteravond half/half gedaan en meneer dronk het zo leeg (volgens Esman, ik sliep ). Prima dus. Hij sliep tot 4.00 uur, net als anders.

Nu ligt Moppie in bed, dus ik ga even stofzuigen. Wennen weer zo'n kruipende baby, dan moet alles wel Pammieschoon zijn en dat is het hier normaal gesproken niet echt *schaam* .
De definitie van Pammieschoon is een beetje opgewaardeerd, denk niet dat jij daar nu zin in hebt Ik ben de vouwgordijnen beneden aan het wassen, is 5 jaar niet gedaan dus eer van mijn werk. Ik lap dan meteen de ramen en zuig de verwarming uit (wij hebben van die brede en daar valt altijd vanalles in). Gordijn nummer 2 van onze slaapkamer zit nu in de wasmachien. Poetsen werkt therapeutisch voor mij, ben een beetje aan het nadenken, heb lekker muziekje aan en ondertussen doe ik op mijn gemakje van die k-klussen die ik al jaren wil doen maar nooit aan toe kom.En ik ben geloof ik wel een beetje aan het accepteren dat het nu zo is.

Ank, ik streng voor mezelf?
Ik werd net gebeld door een bureau, ze had mijn cv gevonden op Monsterboard en vond het erg interessant. Helaas had ze een fulltimefunctie maar ze gaat nu zoeken voor een parttime baan. Ik ga niet juichen nu maar ze vinden me en zijn allemaal enthousiast. Dat is al iets.
Zeker Pammie, dat is natuurlijk positief. Maar mocht je de komende tijd nog niets vinden...ik heb ook nog wel van die klussen die al jaren liggen... Je mag zo een dagje (of twee) komen hoor .
Je woont nét iets te ver Esmee, anders had ik dat natuurlijk grááág gedaan

Nog een gordijntje beneden, ga ik nu ophangen, en dan nog een gordijn van Mini (zit in de wasmachien). Dan zijn alle gordijnen gewassen. Wauw. Het lijkt wel zo'n jaren fifties voorjaarsschoonmaak

Heeft iemand trouwens zin in een meivakantiemeet? Ik heb de kinderen 2 weken thuis. Misschien wel leuk als het een beetje lekker weer is?
Als het op dinsdag of woensdag kan, kan ik er bij zijn. Lijkt mij gezellig!

Ik ben lekker druk ook. Net maat 74 voor Moppie opgezocht en meteen in de wasmachine gegooid. Zuigen had ik al gedaan, nu dweilen. Heb ze alle drie in bed en dan kun je even lekker door (als je niet gaat forummen ) .

Voorlopig ben ik al blij dat ik 'bij' ben Pammie, dus aan de gordijnen waag ik mij nog maar even niet.
Dat snap ik wel hoor Esmee. Het is niet voor niets dat dit voor het eerst in 5 jaar gedaan wordt.
Maar bedankt, al kijkend naar de gordijnen vind ik dat ze eigenlijk best in de was mogen. Nu maar weer snel de andere kant opkijken
Sorry
Oooo een Pammieschoon huis, dat lijkt mij ook wel fijn. Kun je niet een zzper worden Pam, als personal coach voor mensen die hun huis en leven enzo op orde moeten krijgen? Dat lijkt me best wat voor jou. Wel fijn trouwens dat je toch wel reacties krijgt op je cv. Nu alleen nog iets dat bij je past en met het juiste aantal uren.

Arm Slofje, ik hoop dat het meevalt. Waterpokken kan zo verschillen per kind, bij mij hadden ze allemaal niet zo'n last, maar het kan toch behoorlijk vervelend zijn. Bij Kruimel zijn de korstjes er al af aan het vallen, je ziet het nauwelijks nog. En ik had meisje gister inderdaad ook een capri (van vorig jaar, dus extra kort ) aangedaan, dus dat was ook nogal fris.

Mif, niet leuk, al die zwangerschapsberichten om je heen. Ik heb de laatste keer een aantal vrienden gewoon per e-mail op de hoogte gebracht. Wel een beetje onpersoonlijk, maar dan hoefde ik er niet steeds emotioneel over te worden. Ik vond het toch wel prettig dat bepaalde mensen het even wisten, maar had niet de behoefte er uitgebreid met ze over te praten.

Ooeehh Anky, het zal toch niet waar zijn dat je zwanger bent. Restless legs kunnen ook het gevolg zijn van een magnesiumtekort, heel simpel te verhelpen met een voedingssupplementje, bij mijn zusje hielp dat fantastisch, het was direct over. Maar het lijkt me inderdaad verstandig om misschien eerst nog eens je Hb te laten checken. Of moet je daar ook weer een halve ochtend voor in de wachtkamer?

Esmee, fijn dat mopje de mix wel drinkt, dan went hij er vast wel aan. En kun jij lekker slapen 's avonds.

Meivakantie-meet laat ik even aan me voorbij gaan, ik heb wel een paar vrije dagen, maar dan wilde ik juist niet het halve land door, maar gewoon even rustig aan doen. Als ik in Mifstad had gewoond was het een ander verhaal geweest.

Nitrogen, hoe oud zijn jouw kinderen? (twee jongens toch?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven