cavia,s zijn leuk
maandag 20 april 2009 om 22:23
maandag 20 april 2009 om 22:42
Heb jarenlang cavia's gehad, en ben er nog steeds weg van, ondanks m'n 41 jaren 
Begrijp ik goed dat je Jozef al een oude caaf is? Mijn oudste destijds is een jaar of 6 geworden...
Ik had destijds een *graaft diep in haar geheugen* Fleurtje, Beertje, Bowie, Kwik, Kwek, Kwak, Elvis, Snoetje, Pasje, Blacky en nog een hoop meer...
Haha, dus jij had 't ook, dat je dacht een mannetje te hebben, terwijl er ineens van die piepkleine caafjes uitkwamen? Ik ook Ik vind het super, dat die beestjes, net geboren, al helemaal 'af' zijn en alleen nog moeten groeien!
Begrijp ik goed dat je Jozef al een oude caaf is? Mijn oudste destijds is een jaar of 6 geworden...
Ik had destijds een *graaft diep in haar geheugen* Fleurtje, Beertje, Bowie, Kwik, Kwek, Kwak, Elvis, Snoetje, Pasje, Blacky en nog een hoop meer...
Haha, dus jij had 't ook, dat je dacht een mannetje te hebben, terwijl er ineens van die piepkleine caafjes uitkwamen? Ik ook Ik vind het super, dat die beestjes, net geboren, al helemaal 'af' zijn en alleen nog moeten groeien!
maandag 20 april 2009 om 22:52
Nee Jozefientje is nog niet zo oud, ze is in januari 2 geworden. Ze heeft ooit een dood nestje van vier gehad. Later kreeg Maria een vijfling !!!! Ze zat toen samen met Jozefientje in een hok, en twee weken later is Jozefientje bevallen van een dochtertje. Ze ging toen ook de kinderen van Maria voeden, zo lief.
Nu is Maria zwanger en heel sjagerijnig. Ze woont samen met haar 4 dochters buiten. Ze hebben wel een warm hok maar kunnen zelf beslissen of ze daar in willen of buiten willen lopen.
Jozefientje is blind aan een oog en Maria is boos op haar, geen idee waarom. Daarom woont Jozefientje gezellig binnen met haar man.
Nu is Maria zwanger en heel sjagerijnig. Ze woont samen met haar 4 dochters buiten. Ze hebben wel een warm hok maar kunnen zelf beslissen of ze daar in willen of buiten willen lopen.
Jozefientje is blind aan een oog en Maria is boos op haar, geen idee waarom. Daarom woont Jozefientje gezellig binnen met haar man.
maandag 20 april 2009 om 23:16
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah...
*raakt helemaal ontroerseld van dit soort verhalen....*
Heb ook een konijn (Droopy) in m'n caviakooi gehad, maar die zat altijd zo blij te huppelen, dat ie m'n Bowie (die een blauw en een bruin oog had) aan 1 oog blind heeft gemaakt.
Heb jij daar geen last van Zuchtervan?
*raakt helemaal ontroerseld van dit soort verhalen....*
Heb ook een konijn (Droopy) in m'n caviakooi gehad, maar die zat altijd zo blij te huppelen, dat ie m'n Bowie (die een blauw en een bruin oog had) aan 1 oog blind heeft gemaakt.
Heb jij daar geen last van Zuchtervan?
dinsdag 21 april 2009 om 00:04
wat wel en niet samen gaat in 1 hok/kooi das heel wisselend.
ik had de cavia bij het konijn en dat ging altijd heel goed,toen ze uit elkaar moesten wegens n blessure van de cavia misten ze lkaar zo ergdat ze een lawaai maakten dat wiljenieweten!
nu heb ik drie konijnen en die gaan echt niet bij elkaar in 1 kooi, ze maken elkaar af.
zo jammer want nu zit het oudste konijn nog zielig alleen te treuren om z'n cavia-vriendje
ik had de cavia bij het konijn en dat ging altijd heel goed,toen ze uit elkaar moesten wegens n blessure van de cavia misten ze lkaar zo ergdat ze een lawaai maakten dat wiljenieweten!
nu heb ik drie konijnen en die gaan echt niet bij elkaar in 1 kooi, ze maken elkaar af.
zo jammer want nu zit het oudste konijn nog zielig alleen te treuren om z'n cavia-vriendje
dinsdag 21 april 2009 om 00:07
de cavia begon altijd heel hard te piepen zodra ik 'savonds het brood voor mijn man begon klaar t emaken.
mijn man nam altijd een wortel mee bij z'n lunch en de cavia kreeg dan de kontjes/puntjes/afsnijsels, en dat wist ie.
t is niet dat ie op d ekoelkastdeur reageerde want overdag piepte hij nooit alleen om half elf 'savonds, heel apart.
goh, t klinkt bijna alsof ik m toch wel leuk vond.....
mijn man nam altijd een wortel mee bij z'n lunch en de cavia kreeg dan de kontjes/puntjes/afsnijsels, en dat wist ie.
t is niet dat ie op d ekoelkastdeur reageerde want overdag piepte hij nooit alleen om half elf 'savonds, heel apart.
goh, t klinkt bijna alsof ik m toch wel leuk vond.....
dinsdag 21 april 2009 om 12:15
Ja, ik heb er ook drie!
Drie dames.
Ze zijn ongeveer (allemaal afdankerts) 4, 6 en 6.
Het zijn rare, domme, nutteloze beesten. Darmstelsels op pootjes. Ze piepen. Ze eten niet leuk met hun handjes zoals ratten. Ze zitten nooit rechtop. Ze snappen geen enkel speelgoedje.
Ze zijn te dom en te bang voor de klim-installaties.
Ze zijn niet zindelijk zoals het konijn was.
Ze ZIJN gewoon. t zijn ZEN beesten.
Drie dames.
Ze zijn ongeveer (allemaal afdankerts) 4, 6 en 6.
Het zijn rare, domme, nutteloze beesten. Darmstelsels op pootjes. Ze piepen. Ze eten niet leuk met hun handjes zoals ratten. Ze zitten nooit rechtop. Ze snappen geen enkel speelgoedje.
Ze zijn te dom en te bang voor de klim-installaties.
Ze zijn niet zindelijk zoals het konijn was.
Ze ZIJN gewoon. t zijn ZEN beesten.
dinsdag 21 april 2009 om 15:44
Cavia,s hoeven niet leuk te eten, en je hoeft er ook geen speelgoed voor te kopen. Cavia,s zijn gewoon leuk van zich zelf.
Ze zijn bijna nooit vals, en bijten bijna nooit. Behalve mijn halfblinde cavia, die iedere vinger voor een wortel aanziet.
Nee, ehm echt slim zijn ze niet, maar ze kijken wel erg schattig. Mannetjes kunnen zich geweldig uitsloven voor een vrouwtje, waarop het vrouwtje hem onderpiest. Dat is humor.
Ze bevallen binnen een kwartier van een kant en klare vijfling, doe dat maar eens na.
De jonkies zijn niet blind of kaal, nee hoor gewoon mini-cavia,s die lekker met de pot mee eten binnen een dag.
Ze zijn bijna nooit vals, en bijten bijna nooit. Behalve mijn halfblinde cavia, die iedere vinger voor een wortel aanziet.
Nee, ehm echt slim zijn ze niet, maar ze kijken wel erg schattig. Mannetjes kunnen zich geweldig uitsloven voor een vrouwtje, waarop het vrouwtje hem onderpiest. Dat is humor.
Ze bevallen binnen een kwartier van een kant en klare vijfling, doe dat maar eens na.
De jonkies zijn niet blind of kaal, nee hoor gewoon mini-cavia,s die lekker met de pot mee eten binnen een dag.
dinsdag 21 april 2009 om 16:51
Hiero ook een cavia in huis! en wel een rex { is blijkbaar een soort ) hij heet joep en is mijn eerste echte huisdier in mijn eigen huissie! Ik ging samen met mijn vriend heen om weer een goudvis te kopen { wilde zo graag een huisdier ookal was het maar een vis } Tot ik mijn vriend lief aankeek met mij puppy- oogjes , ahhhhh alsjebliefffff. En kreeg ik zomaar inplaats van een vis een cavia! Een ECHT huisdier! Uiteraard koos ik de lelijkste ( tja, is een zwak denk ik ) hij is dus een rex en zwart met wit. Gek op wortels, witlof, sla uhmm eigen alle groenten. piept als de koelkast ook maar een beetje open gaat, reageert ook op mijn piepjes ..... Je ken er nixx meer mee maar toch hè, zolief!
zaterdag 8 mei 2010 om 23:58
he he eindelijk... als je verder op het internet snuffelt lijk je wel alleen maar mensen tegen te komen die er minstens een stuk of 10 hebben, nou zou ik dat ook wel willen maar mn moeder niet... heb nu 2 cavia's de meest achterlijke die ik kon vinden... een zwarte langharige borstel en eentje met schapenkrullen in 3 kleuren... ze doen niks maar lijken wel erg gelukkig met zn 2en...