Peutertopic III

maandag 23 maart 2020 om 07:58
Wij hebben een glijbaan, loopfietsen, waterbaan van waterplay (wel met regen-/ielmpak aan nu ivm temperatuur), bal en stoepkrijt. Helaas geen bellenblaas in huis maar dat vindt mijn peuter wel geweldig.
Ik zei altijd al dat 8 uur op kantoor uitrusten was ten opzichte van peuter en dreumes thuis. Daar is het nog af en toe stil
.
Gisteren sliepen ze beiden om kwart over 6 al maar daarom begon dag om kwart over 5 alweer. Peuter heeft gewoon genoeg aan 11 uur slaap per etmaal.
Ik vroeg trouwens aan peuter of hij juffen mistte maar zijn antwoord was nee want ik ben toch bij mama
. Dreumes kan ik het niet vragen (en sinds die loopt zegt ie helemaal niks. Meer)
Ik zei altijd al dat 8 uur op kantoor uitrusten was ten opzichte van peuter en dreumes thuis. Daar is het nog af en toe stil

Gisteren sliepen ze beiden om kwart over 6 al maar daarom begon dag om kwart over 5 alweer. Peuter heeft gewoon genoeg aan 11 uur slaap per etmaal.
Ik vroeg trouwens aan peuter of hij juffen mistte maar zijn antwoord was nee want ik ben toch bij mama

due-scimmie wijzigde dit bericht op 23-03-2020 08:06
53.99% gewijzigd
maandag 23 maart 2020 om 08:37
maandag 23 maart 2020 om 08:39
Stoepkrijt is een goed idee!
Glijbaan twijfel ik een beetje over, omdat ze die in de speeltuin vaak overslaat. Schommel zou ze geweldig vinden, maar weet niet of we daar plek voor hebben.
Trampoline lijkt me leuk, maar we hebben echt geen plek voor een grote. Hebben jullie ervaring met een kleintje (voor een net peuter)? Ik snap dat dat op een gegeven moment niet meer voldoet.
Oh, de schutting verfen lijkt me ook een heel goed idee!
Glijbaan twijfel ik een beetje over, omdat ze die in de speeltuin vaak overslaat. Schommel zou ze geweldig vinden, maar weet niet of we daar plek voor hebben.
Trampoline lijkt me leuk, maar we hebben echt geen plek voor een grote. Hebben jullie ervaring met een kleintje (voor een net peuter)? Ik snap dat dat op een gegeven moment niet meer voldoet.
Oh, de schutting verfen lijkt me ook een heel goed idee!
maandag 23 maart 2020 om 09:07
Wij hebben een schommel, glijbaan, ballen, klein netje om te 'basketballen', stoepkrijt, zandbak en een hoop emmers, schepjes en noem het maar op om mee in het zand te spelen.
Favoriet is nu de tuinslang waar zoon dus NIET mee mag spelen
Ik ben blij dat ik vanmiddag even naar kantoor kan, zonder zoon, even een paar uur ongestoord werken.
Favoriet is nu de tuinslang waar zoon dus NIET mee mag spelen

Ik ben blij dat ik vanmiddag even naar kantoor kan, zonder zoon, even een paar uur ongestoord werken.
maandag 23 maart 2020 om 18:45
Kennen jullie deze serie boeken al: https://www.bol.com/nl/p/speuren-naar-w ... uctPageUrl ? Er zijn verschillende delen, en je gaat met een kartonnen "zaklamp" op donkere pagina's op zoek naar voorwerpen. En er staat ook nog een informatief verhaaltje in
(Ken ik via de logopediste, die het gelukkig ook leuk vind om boeken uit te lenen
)

(Ken ik via de logopediste, die het gelukkig ook leuk vind om boeken uit te lenen

dinsdag 24 maart 2020 om 07:12
Hier merken we vooral dat zoon toc jn uit zn doen raakt van de andere structuur nu.
Het is ofwel met mama thuis ofwel met papa thuis...
En verder in, rondom huis of in de tuin.
Merk dat hij lekker uittest en zit in de heerlijke ik ben bijna 2 en ik zeg op alles neeeeeee fase.
Ook de dag breken door een boodschap samen doen zit er niet meer in...
Voor in de tuin hebben we bellenblaas, een bal en een zand water tafel zonder zand en water
Ook wat schepjes emmertje en gietertje waar zoon zich heel goed mee vermaakt.
Steentje in de tuin zijn ook favoriet.
Voor zn verjaardag hebben we een loopfietsje gekocht. Denken eraan deze toch al in elkaar te zetten aangezien we verjaardag toch niet vieren
Stoepkrijt is ook een goede.
Verder vind ik het een heftige tijd. Op het werk nu te maken met een hoogstwaarschijnlijk corona patiënt. Wordt niet getest maar heeft veel verschijnselen ervan dus dan gaan ze er van uit...
Heftig hoor...
Het is ofwel met mama thuis ofwel met papa thuis...
En verder in, rondom huis of in de tuin.
Merk dat hij lekker uittest en zit in de heerlijke ik ben bijna 2 en ik zeg op alles neeeeeee fase.
Ook de dag breken door een boodschap samen doen zit er niet meer in...
Voor in de tuin hebben we bellenblaas, een bal en een zand water tafel zonder zand en water

Steentje in de tuin zijn ook favoriet.
Voor zn verjaardag hebben we een loopfietsje gekocht. Denken eraan deze toch al in elkaar te zetten aangezien we verjaardag toch niet vieren

Stoepkrijt is ook een goede.
Verder vind ik het een heftige tijd. Op het werk nu te maken met een hoogstwaarschijnlijk corona patiënt. Wordt niet getest maar heeft veel verschijnselen ervan dus dan gaan ze er van uit...
Heftig hoor...
Tralalalala

dinsdag 24 maart 2020 om 09:48
Succes allemaal!
Rozetje mag tm dinsdag nog naar de opvang. Daarna ben ik even zonder opdracht dus dan zien we t wel weer.
Ik heb dit weekend gehamstert bij de Action, allemaal knutselmeuk en kleurtjes, papier de hele bende. (en een bal, en bellenblaas en nou ja, meuk...)
Ik ga even haast maken met het aanschaffen van een nieuwe fiets. Ik wil wel als het mooi weer is met haar naar buiten en fietsen mag. En dan kan ik op de fiets kijken of een speeltuintje rustig /leeg is om te schommelen en als het druk is kan ik doorfietsen.
Dr loopfietsje heeft ze nu lekker onder de knie, ze gaat als een speer. Ook af en toe de voetjes van de grond en doorrollen
En ze weet dat ze haar tuigje omkrijgt als ze niet luistert, want ik weiger er als een malloot achter aan te rennen als ze hem peert.
Rozetje mag tm dinsdag nog naar de opvang. Daarna ben ik even zonder opdracht dus dan zien we t wel weer.
Ik heb dit weekend gehamstert bij de Action, allemaal knutselmeuk en kleurtjes, papier de hele bende. (en een bal, en bellenblaas en nou ja, meuk...)
Ik ga even haast maken met het aanschaffen van een nieuwe fiets. Ik wil wel als het mooi weer is met haar naar buiten en fietsen mag. En dan kan ik op de fiets kijken of een speeltuintje rustig /leeg is om te schommelen en als het druk is kan ik doorfietsen.
Dr loopfietsje heeft ze nu lekker onder de knie, ze gaat als een speer. Ook af en toe de voetjes van de grond en doorrollen

dinsdag 24 maart 2020 om 15:20
@Rosings: leuk, samen knutselen! En alvast veel plezier met rondfietsen! En ja dat achterna rennen daar is geen beginnen aan (die dingen kunnen hard gaan zeg)
.
Verder idd balen dat verjaardagen etc dus niet kunnen plaatsvinden de komende maanden
. Zelf vermaak ik me wel met ons gezin en werk (vanuit huis dus) maar bij de aankondiging van de nieuwe maatregelen tot 1 juni dacht ik wel meteen aan zoon, zijn verjaardag in april, en dat hij al dagen om opa en oma vraagt. Videobellen is fijn, en je kunt zoon nog best wijsmaken dat'ie dit jaar in juli jarig is
, maar ja.
@Krul: heftig, nu dus veel extra maatregelen om verdere besmetting te voorkomen?

Verder idd balen dat verjaardagen etc dus niet kunnen plaatsvinden de komende maanden

@Krul: heftig, nu dus veel extra maatregelen om verdere besmetting te voorkomen?
happiness = reality - expectations

woensdag 25 maart 2020 om 07:27
Sorry meiden, ik ben wat minder actief.
Peuter vind hef een feest om thuis te zijn met mij. Ik hoef ook maar heel weinig te werken nu, (1 dag gehad tot nu) en doe thuis wat.
Hij heeft wel elke dag een driftbui. Elke keer op een ander moment/andere reden. Ik kom er maar niet uit wat het nou is.
Mogelijk toch ook de spanning (vanuit ons) over al het gedoe.
Lekker knutselen rosings! Als je makkelijk uitvoerbare ideeeen hebt, hoor ik het graag! Zoon vind het niet heel leuk en in ieder geval maar kort, maar is wel leuk om af en toe wat anders te doen.
Gelukkig is het fijn weer en is hij lekker veel in de tuin aan het spelen.
Lola lily, yeah. Goed van peuter!
Mijne altijd nog in de luier en heb na een weekend alles proberen, het maar opgegeven. Ik vind het prima nu, als hij wil poepen, krijgt hij een luier. Hopelijk gaat hij zelf snel bedenken dat hij het niet wil en anders jammer dan.
Heftig hoor krullenbol.
Lijkt me sowieso heftig nu in de zorg! Op school is het ook echt raar, zo'n lege school met af en toe een leerling.
Peuter vind hef een feest om thuis te zijn met mij. Ik hoef ook maar heel weinig te werken nu, (1 dag gehad tot nu) en doe thuis wat.
Hij heeft wel elke dag een driftbui. Elke keer op een ander moment/andere reden. Ik kom er maar niet uit wat het nou is.
Mogelijk toch ook de spanning (vanuit ons) over al het gedoe.
Lekker knutselen rosings! Als je makkelijk uitvoerbare ideeeen hebt, hoor ik het graag! Zoon vind het niet heel leuk en in ieder geval maar kort, maar is wel leuk om af en toe wat anders te doen.
Gelukkig is het fijn weer en is hij lekker veel in de tuin aan het spelen.
Lola lily, yeah. Goed van peuter!
Mijne altijd nog in de luier en heb na een weekend alles proberen, het maar opgegeven. Ik vind het prima nu, als hij wil poepen, krijgt hij een luier. Hopelijk gaat hij zelf snel bedenken dat hij het niet wil en anders jammer dan.
Heftig hoor krullenbol.
Lijkt me sowieso heftig nu in de zorg! Op school is het ook echt raar, zo'n lege school met af en toe een leerling.
woensdag 25 maart 2020 om 09:51
Klopt, extra bescherming bij verzorging.
Echter werd cliënt lichamelijk al wat teveel voor mij vanwege zwangerschap dus had al aangegeven er liever niet meer heen te gaan dus als goed is hoef ik daar nu ook niet meer heen.
Heb na het weekend ook 2,5 week vakantie dus even uit de risico's.
We genieten ondanks dat het een beetje fris is wel van buiten zijn.
Rondje met de hond, even in de tuin
We hebben trouwens een peuterbed besteld voor zoon
spannende stap...
Niet dat hij al uit ledikant klimt ofzo maar ledikant moet naar nieuwe babykamer voor zoon 2...
En meest ideaal is toch als zoon dan al gewend is aan zn nieuwe bed tegen die tijd...!
Weet nog niet helemaal hoe we het gaan aanpakken.
Iemand tips?
Keuze geven uit ledikant en bed of gewoon hop dit is het nu?
Echter werd cliënt lichamelijk al wat teveel voor mij vanwege zwangerschap dus had al aangegeven er liever niet meer heen te gaan dus als goed is hoef ik daar nu ook niet meer heen.
Heb na het weekend ook 2,5 week vakantie dus even uit de risico's.
We genieten ondanks dat het een beetje fris is wel van buiten zijn.
Rondje met de hond, even in de tuin

We hebben trouwens een peuterbed besteld voor zoon

Niet dat hij al uit ledikant klimt ofzo maar ledikant moet naar nieuwe babykamer voor zoon 2...
En meest ideaal is toch als zoon dan al gewend is aan zn nieuwe bed tegen die tijd...!
Weet nog niet helemaal hoe we het gaan aanpakken.
Iemand tips?
Keuze geven uit ledikant en bed of gewoon hop dit is het nu?
Tralalalala

woensdag 25 maart 2020 om 11:09
Wij hebben nog steeds het ledikant maar dan aan 1 kant open dus ze kan er zelf uit.
We hebben haar in het begin met slaapzak en dun dekbed erin op bed gelegd. Later slaapzak ingeruild voor pyjama met warm dekbed en dun hoofdkussen.
Ik zou niet teveel tegelijk kan veranderen.
Ze komt vrijwel nooit zelf uit bed. Ja soms s'ochtends dan heeft ze een boekje gepakt, maar dat vind ik niet erg.
Lekker even vrij krullenbol, fijn dat die niet is ingetrokken! Hadden jullie eerst plannen om weg te gaan?
We hebben haar in het begin met slaapzak en dun dekbed erin op bed gelegd. Later slaapzak ingeruild voor pyjama met warm dekbed en dun hoofdkussen.
Ik zou niet teveel tegelijk kan veranderen.
Ze komt vrijwel nooit zelf uit bed. Ja soms s'ochtends dan heeft ze een boekje gepakt, maar dat vind ik niet erg.
Lekker even vrij krullenbol, fijn dat die niet is ingetrokken! Hadden jullie eerst plannen om weg te gaan?
woensdag 25 maart 2020 om 11:34
woensdag 25 maart 2020 om 11:50
woensdag 25 maart 2020 om 12:32
Zoon heeft 'geholpen' met het grote bed in elkaar zetten. Ledikant uit elkaar gehaald en weg gezet. Ging meteen goed.
Ik vind het best pittig, zoon thuis, proberen te werken. Hem tevreden houden, hond uitlaten etc. Merk aan hem dat hij zijn opa/oma en het kdv mist. Ik mis ook echt tijd voor mezelf op het moment. Ben of aan het werk, of aan het zorgen.
Ik vind het best pittig, zoon thuis, proberen te werken. Hem tevreden houden, hond uitlaten etc. Merk aan hem dat hij zijn opa/oma en het kdv mist. Ik mis ook echt tijd voor mezelf op het moment. Ben of aan het werk, of aan het zorgen.
woensdag 25 maart 2020 om 13:06
woensdag 25 maart 2020 om 13:08
Ah bedankt voor de tips al!
Helaas kunnen we niet 1 kant uit ledikant halen.
We gaan gewoon hop over en er dan evt bij blijven.
Zien wel hoe het gaat! En idd op vakantie is het ook altijd even wennen en anders en blijf ik er ook vaak bij.
Wachten tot bed er is en dan zullen we het meemaken
Helaas kunnen we niet 1 kant uit ledikant halen.
We gaan gewoon hop over en er dan evt bij blijven.
Zien wel hoe het gaat! En idd op vakantie is het ook altijd even wennen en anders en blijf ik er ook vaak bij.
Wachten tot bed er is en dan zullen we het meemaken

Tralalalala

woensdag 25 maart 2020 om 18:59
Hier geen hond maar twee kinderen en vind het ook pittig. Twee dagen is man thuis maar twee/drie dagen moet ik werken en zorgen tegelijk.Aardbei-banaan schreef: ↑25-03-2020 12:32
Peuter kan nog wel rustig even voor tv zitten, maar dreumes daarentegen was voor 9 uur al op alle tafels beneden geklommen die hij kon vinden.

woensdag 25 maart 2020 om 19:27
Zelfs ik als thuisblijfmoeder maak minder uren dan normaal, haha.
Maar eerlijk, volgens mij beginnen hier man en zijn (voornamelijk) mannelijke collega's te wennen aan de omstandigheden. Vorige week hoorde ik in een telefoongesprek nog heel vaak "excuses voor de kinderen die je op de achtergrond hoort", vandaag hoorde ik aan het eind van het gesprek "geef je kinderen een knuffel en we appen nog even over de filmpjes die we net bij de ander op de achtergrond hebben gehoord".

woensdag 25 maart 2020 om 19:56
Ik ga de beschikbaarheid weer in per 1 april, dan maak je toch al geen volle dagen dat scheelt. Rozetje kan nog tm dinsdag naar de opvang. Gelukkig hadden we weinig bankers toen dit begon, want er zijn wel minder opdrachten .Due-scimmie schreef: ↑25-03-2020 19:50Bij detacheerder verwachtte in eerste instantie dat ik vakantieuren in ging zetten voor ieder uur dat ik mis. Nu betalen ze in ieder geval de helft.
Maar ik heb mijn werktelefoon niet aan voor klanten als ik werk en man niet thuis is.