Wat moet ik hier mee?
zaterdag 28 maart 2020 om 06:39
Hallo allemaal,
Ik ben boos op mijn vriend, en ik vind zelf erg logisch..
Mijn vriend heeft het de afgelopen week druk op zijn werk. Hij bezorgd. Tussen de middag komt hij altijd thuis een broodje eten en de hond uitlaten (we zijn praktisch buren, hij woont twee portieken verderop).
Zo had hij eergisteren geen brood in huis, ik kreeg allemaal appjes van hem dat hij daar zo van baalde. Hij had dus ook niks gegeten. Dus dezelfde dag na mijn werk heb ik voor hem brood gekocht voor in de oven. Meer just in case, voor het geval hij dat door de drukte weer zou vergeten.
Gisterochtend appte ik hem dat ik brood voor hem had, hij antwoordde met: lief

Hij belde me enkele uren later, net voor dat hij thuis was. Hij had graag dat ik het brood zou komen brengen. Maar zei ik, ik heb liever dat jij het even komt halen, want ik loop nog in mijn pyjama. Je bent toch bijna thuis? Vroeg ik. Ja zei die. Nou zei ik, dan kun je het toch best even halen? (Het gaat om nog geen eens 50 meter om even naar mijn raam te lopen, dat ik het broodje even het raam uit zou gooien voor hem) maar hij antwoordde boos: WAT DENK JE NOU IK LOOP AL DE HELE DAG bla bla.
Ik heb gelijk op gehangen. Wat was ik boos dat hij zo dom tegen me deed. (Doet hij vaker en kan daar exht niet tegen!!)
Vervolgens enkele minuten na ons gesprek heb ik hem geappt, dat ik er ontzettend klaar mee was hij zo tegen mij deed, ik brood voor hem had gekocht omdat ik aan hem denk, dat ik alleen maar stank voor dank krijg (want ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me)
Na mijn appje hoorde ik natuurlijk niks. De hele dag niet. En ik kan daar enorm slecht tegen. In mijn mening ben ik terecht boos.
Is het nou zo moeilijk om gewoon even met me te praten en sorry te zeggen IPv complete radio stilte?! Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Dit is niet de eerste keer. En het vreet me heel erg op.
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.. het lijkt hem wel niks te interesseren
Iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Heb er een slapeloze nacht van
Ik ben boos op mijn vriend, en ik vind zelf erg logisch..
Mijn vriend heeft het de afgelopen week druk op zijn werk. Hij bezorgd. Tussen de middag komt hij altijd thuis een broodje eten en de hond uitlaten (we zijn praktisch buren, hij woont twee portieken verderop).
Zo had hij eergisteren geen brood in huis, ik kreeg allemaal appjes van hem dat hij daar zo van baalde. Hij had dus ook niks gegeten. Dus dezelfde dag na mijn werk heb ik voor hem brood gekocht voor in de oven. Meer just in case, voor het geval hij dat door de drukte weer zou vergeten.
Gisterochtend appte ik hem dat ik brood voor hem had, hij antwoordde met: lief
Hij belde me enkele uren later, net voor dat hij thuis was. Hij had graag dat ik het brood zou komen brengen. Maar zei ik, ik heb liever dat jij het even komt halen, want ik loop nog in mijn pyjama. Je bent toch bijna thuis? Vroeg ik. Ja zei die. Nou zei ik, dan kun je het toch best even halen? (Het gaat om nog geen eens 50 meter om even naar mijn raam te lopen, dat ik het broodje even het raam uit zou gooien voor hem) maar hij antwoordde boos: WAT DENK JE NOU IK LOOP AL DE HELE DAG bla bla.
Ik heb gelijk op gehangen. Wat was ik boos dat hij zo dom tegen me deed. (Doet hij vaker en kan daar exht niet tegen!!)
Vervolgens enkele minuten na ons gesprek heb ik hem geappt, dat ik er ontzettend klaar mee was hij zo tegen mij deed, ik brood voor hem had gekocht omdat ik aan hem denk, dat ik alleen maar stank voor dank krijg (want ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me)
Na mijn appje hoorde ik natuurlijk niks. De hele dag niet. En ik kan daar enorm slecht tegen. In mijn mening ben ik terecht boos.
Is het nou zo moeilijk om gewoon even met me te praten en sorry te zeggen IPv complete radio stilte?! Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.. het lijkt hem wel niks te interesseren
Iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Heb er een slapeloze nacht van
zaterdag 28 maart 2020 om 06:47
Ik snap jou wel en je vriend niet. Ik zou nog eens goed nadenken of ik zo’n hork überhaupt in mijn leven wil. Laat staan als partner.
Zeker als dit vaker gebeurt. Dan zal het ook blijven gebeuren en is hij niet situationeel onredelijk.
Ik zou er actief een punt achter zetten. Afspraak maken. Zeggen dat ik zo niet verder wil. En spullen meenemen.
Sterkte.
Zeker als dit vaker gebeurt. Dan zal het ook blijven gebeuren en is hij niet situationeel onredelijk.
Ik zou er actief een punt achter zetten. Afspraak maken. Zeggen dat ik zo niet verder wil. En spullen meenemen.
Sterkte.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:01
Hij heeft voor dit soort situaties wel eens sorry gezegd.Merrick schreef: ↑28-03-2020 06:47Ik snap jou wel en je vriend niet. Ik zou nog eens goed nadenken of ik zo’n hork überhaupt in mijn leven wil. Laat staan als partner.
Sterkte.
Maar nu dus niet meer.
Hij zegt ook wel eens: ja zo ben ik. Maw: dat ik daar mee moet dealen. Ik vind dat maar een laf excuus. Je hoort rekening met elkaar te houden.
En als je een keer verkeerd uit de bocht komt omdat moe of werk, dat kan, maar dan hoor je daar in mijn beleving ook sorry voor te moeten zeggen of toegeven in elk geval.
Maar hij vind dat ik dat soort ‘dingen’ me niet moet aantrekken
zaterdag 28 maart 2020 om 07:03
ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me
Begrijp je niet dat dat los moet staan van elkaar? Ook als je niet veel voor hem doet hoef jij niet te accepteren dat iemand 'zo' met je omgaat. Je moet dat gedrag ook niet willen sturen door meer voor hem te doen.
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.
Dat lijkt me een positief iets. Misschien moet je zelf eens nagaan of je dit nog wil en er gewoon een punt achter zetten.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:05
Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:01Hij heeft voor dit soort situaties wel eens sorry gezegd.
Maar nu dus niet meer.
Hij zegt ook wel eens: ja zo ben ik. Maw: dat ik daar mee moet dealen. Ik vind dat maar een laf excuus. Je hoort rekening met elkaar te houden.
En als je een keer verkeerd uit de bocht komt omdat moe of werk, dat kan, maar dan hoor je daar in mijn beleving ook sorry voor te moeten zeggen of toegeven in elk geval.
Maar hij vind dat ik dat soort ‘dingen’ me niet moet aantrekkenOmdat hij een mega kort lontje heeft en ptss.
Niet mee eens. Hij geeft toch heel duidelijk aan dat dit is hoe hij is? Aan jou de keuze of je daarmee verder wil of niet. Ik vind het eerder van jou een laf excuus, je weet heel goed dat dit het is en toch probeer je hem nog steeds te veranderen door met jouw moraal aan te komen.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:06
Nee dat begrijp je verkeerd.fluttershy schreef: ↑28-03-2020 07:04Jullie wonen niet eens samen en hij was eerst al boos op jou dat er geen brood was? Wat een gek!
Hij was daar niet boos om, ik doe zijn boodschappen niet.
Maar ik dacht dus alleen maar met hem mee voor de volgende dag
zaterdag 28 maart 2020 om 07:08
Wat voor reden hij ook denkt te hebben, in geen enkele situatie vind ik dat je zo tegen iemand mag doen. Tuurlijk kan hij zijn flaws hebben, maar ik vind niet dat je te pas en te onpas over iemand heen kunt lopen omdat ‘je zo bent’S-Groot schreef: ↑28-03-2020 07:05Niet mee eens. Hij geeft toch heel duidelijk aan dat dit is hoe hij is? Aan jou de keuze of je daarmee verder wil of niet. Ik vind het eerder van jou een laf excuus, je weet heel goed dat dit het is en toch probeer je hem nog steeds te veranderen door met jouw moraal aan te komen.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:08
Ah oke, zou het kunnen dat hij vind dat jij je te veel bemoeit met hem en zijn leven?Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:06Nee dat begrijp je verkeerd.
Hij was daar niet boos om, ik doe zijn boodschappen niet.
Maar ik dacht dus alleen maar met hem mee voor de volgende dag
Misschien gedraag je je iets te veel als zijn moeder ipv als zijn vriendin?
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 28-03-2020 07:12
1.42% gewijzigd
zaterdag 28 maart 2020 om 07:10
Huh, alle reacties zijn voor team to... dat snap ik niet. Vriend heeft t superdruk op zijn werk, heeft kort pauze. To heeft brood gekocht, hartstikle lief. Maar als hij dan snel snel wil eten tussendoor moet ie dat brood zelf maar komen halen want to loopt nog in pyama... ik zou daar ook van balen als ik heel druk was en er geirriteerd wat van zeggen. To, je had toch makkelijk ff dat brood klaar kunnen leggen voir hem. Het is maar 50mtr en blijkbaar had je de hele dag niks te doen...
zaterdag 28 maart 2020 om 07:10
Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:08Wat voor reden hij ook denkt te hebben, in geen enkele situatie vind ik dat je zo tegen iemand mag doen. Tuurlijk kan hij zijn flaws hebben, maar ik vind niet dat je te pas en te onpas over iemand heen kunt lopen omdat ‘je zo bent’
En wat maakt dat jou?
zaterdag 28 maart 2020 om 07:12
Dat ik niks te doen had, is niet waar. Ik had eindelijk na een 8 dagen werkweek een ochtend vrij. Dus ja, dan neem ik ook Mn rust. En ja, niet eens 50 meter..snoepzak schreef: ↑28-03-2020 07:10Huh, alle reacties zijn voor team to... dat snap ik niet. Vriend heeft t superdruk op zijn werk, heeft kort pauze. To heeft brood gekocht, hartstikle lief. Maar als hij dan snel snel wil eten tussendoor moet ie dat brood zelf maar komen halen want to loopt nog in pyama... ik zou daar ook van balen als ik heel druk was en er geirriteerd wat van zeggen. To, je had toch makkelijk ff dat brood klaar kunnen leggen voir hem. Het is maar 50mtr en blijkbaar had je de hele dag niks te doen...
zaterdag 28 maart 2020 om 07:22
zaterdag 28 maart 2020 om 07:25
Misschien ben jij net zo egoïstisch als de vriend van TO, dat je dat niet snapt?snoepzak schreef: ↑28-03-2020 07:10Huh, alle reacties zijn voor team to... dat snap ik niet. Vriend heeft t superdruk op zijn werk, heeft kort pauze. To heeft brood gekocht, hartstikle lief. Maar als hij dan snel snel wil eten tussendoor moet ie dat brood zelf maar komen halen want to loopt nog in pyama... ik zou daar ook van balen als ik heel druk was en er geirriteerd wat van zeggen. To, je had toch makkelijk ff dat brood klaar kunnen leggen voir hem. Het is maar 50mtr en blijkbaar had je de hele dag niks te doen...
Haar vriend appt de hele tijd over dat hij geen brood heeft (hint hint voor TO). In plaats van zelf even dat brood meteen te kopen, probeert hij TO dat zonder al teveel woorden te laten doen. Vervolgens moet zij het maar komen brengen. Hij mag dat best vragen, maar als zij niet wil, dan reageer je niet zo.
Blijkbaar gebeurt het nog vaker ook, ik vind het een eikel van een vent.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:26
Wat ik niet vermeld heb in mijn topic is dat ik hem gevraagd heb of hij wou dat ik het voor hem in de oven zou doen, moest brengen of dat ie het kwam halen.babbeleo schreef: ↑28-03-2020 07:22Passen jullie wel bij elkaar?
Tussen de middag brood eten, er is geen brood, jij koopt brood, maar hij moet het halen en dan nog in de oven afbakken, dan nog moet de hond uitgelaten worden.
Zoiets?
Allemaal niet handig, dit werkt toch niet?
misschien jullie relatie ook niet
Hij wou graag even tijd voor zichzelf dus hij wou dat ik het bracht. Ik dsxht in de eerste instantie hij al thuis zou zijn, dan had ik gesnapt dat hij liever had ik het zou brengen. (4-5 trappen af en op) Maar hij was bijna thuis en vanaf parkeerplaats naar mijn raam is maar een klein stukje...
zaterdag 28 maart 2020 om 07:27
Je had het toch kunnen brengen vlak nadat je het had gekocht? Wat is voor hem de meerwaarde om het bij jou op te halen? Dan had hij toch net zo goed brood in de supermarkt kunnen halen. Ik weet niet hoelang hij pauze heeft en hoe snel hij afbakbroodjes maakt(airfryer gaat sneller dan oven) maar dat duurt allemaal best even. Dan moet hij eerst naar jouw huis waar jij het brood uit het raam gooit en dat hij thuis moet afbakken en hij moet nog zn hond uitlaten? Gewoon niet zo handig en ik snap dat hij geïrriteerd is.
Wat wil jij nu met hem? In je appje klink je alsof je er klaar mee bent: duidelijk signaal. Maar toch wil je een excuus en contact? En dan is alles weer goed of hoe zie je dat voor je?
Wat wil jij nu met hem? In je appje klink je alsof je er klaar mee bent: duidelijk signaal. Maar toch wil je een excuus en contact? En dan is alles weer goed of hoe zie je dat voor je?
Wie wat wil die moet wat.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:29
Dat jij dit telkens laat gebeuren. Dat iemand vaak zo lelijk tegen jou kan praten.
Hem kan je niet veranderen, jezelf wel.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:32
Naar de supermarkt is extra rijden voor hem en kost extra tijd. Vaak neemt hij een uur of 2 pauze. Gister maar 1 geloof ik vanwege de drukte aan bezorgingen.RaveMeisje schreef: ↑28-03-2020 07:27Je had het toch kunnen brengen vlak nadat je het had gekocht? Wat is voor hem de meerwaarde om het bij jou op te halen? Dan had hij toch net zo goed brood in de supermarkt kunnen halen. Ik weet niet hoelang hij pauze heeft en hoe snel hij afbakbroodjes maakt(airfryer gaat sneller dan oven) maar dat duurt allemaal best even. Dan moet hij eerst naar jouw huis waar jij het brood uit het raam gooit en dat hij thuis moet afbakken en hij moet nog zn hond uitlaten? Gewoon niet zo handig en ik snap dat hij geïrriteerd is.
Je hebt idd gelijk, ik heb gezegd ik klaar ben met zijn gedrag. Had gehoopt hij daar wat van zou aantrekken.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:35
Je vraagt het hem, hij antwoord...Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:26Wat ik niet vermeld heb in mijn topic is dat ik hem gevraagd heb of hij wou dat ik het voor hem in de oven zou doen, moest brengen of dat ie het kwam halen.
Hij wou graag even tijd voor zichzelf dus hij wou dat ik het bracht. Ik dsxht in de eerste instantie hij al thuis zou zijn, dan had ik gesnapt dat hij liever had ik het zou brengen. (4-5 trappen af en op) Maar hij was bijna thuis en vanaf parkeerplaats naar mijn raam is maar een klein stukje...
En daarna vind jij neehee, dat gaan we ff niet doen.
Ja dat zorgt voor wrevel.
Zou best kunnen dat je daar met een andere man geen wrevel over krijgt. Of dat jij wel gewoon gebracht had.
Heroverweeg je relatie, over dit soort dingetjes gedoe hebben is erg vermoeiend.
babbeleo wijzigde dit bericht op 28-03-2020 07:36
0.48% gewijzigd
zaterdag 28 maart 2020 om 07:36
Het is voor jou ook maar niet eens 50 meter, het was je eigen initiatief dus ik denk dan kan je zelf ook even die brood aan hem geven of met een zakje aan zijn deur hangen en ik las iets met 4 a 5 trappen ? Nou dan kon je ook even in pyjama doen.Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:12Dat ik niks te doen had, is niet waar. Ik had eindelijk na een 8 dagen werkweek een ochtend vrij. Dus ja, dan neem ik ook Mn rust. En ja, niet eens 50 meter..![]()
mamsvan wijzigde dit bericht op 28-03-2020 07:39
8.21% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"