Verward tijdens daten

15-03-2020 14:48 126 berichten
Hallo allen,

Een tijdje geleden ben ik, onverwacht, uit een lange relatie gekomen van 9 jaar. Ongeveer een twee maanden later leerde ik een meisje kennen. Zij kwam zeer recent ook uit een lange relatie, na wat online praten werd het heel snel duidelijk dat we heel goed overeen kwamen. Met momenten ging het zelfs heel erg snel en leek het een zekerheid dat het iets meer zou worden, daar leek geen twijfel meer over te bestaan maar het was meer een kwestie van tijd.

Ik was compleet verkocht voor dit meisje. Vervolgens hebben we twee keer afgesproken. Tijdens de eerste date werd er afgesproken op haar appartement en werd er al geknuffeld en gekust. Het leek nog meer duidelijk dat dit meer zou worden. De tweede date was eveneens heel gezellig, we waren iets gaan eten.

Ze vroeg zelf of ik al gevoelens had na de eerste date en ik gaf duidelijk aan dat die aanwezig waren. Bij haar begon het wel, zei ze toen. Ook liet ze merken dat ze ergens een exclusiviteit verwachtte, bijvoorbeeld als ik uitging liet ze me subtiel weten dat ik "braaf" moest zijn. Kortom, ik dacht dus dat dit allemaal wel goed ging komen op termijn. Sinds de tweede date is het contact echter minder geworden en gaf ze aan dat het voor haar allemaal wat snel ging en dat ze het allemaal niet goed wist. Wat ik ergens kan begrijpen, maar ergens ook niet gezien het eerdere verloop van de situatie.

Kortom, momenteel laat ze af en toe iets weten. De afstand tussen ons is terug veel groter en ik ben helemaal niet meer zo zeker of ze wel meer wilt. Het vragen heeft geen zin want dat irriteert haar. Mijn conclusie was dat ik het dus wel zou laten voor wat het is. Toch stuurt ze om de twee dagen of dag nog een bericht, maar nooit echt diepgaand of persoonlijke vragen/dingen. Momenteel heb ik totaal geen idee wat haar bedoeling nog is of in welke richting ze wilt gaan. Ik zou denken als ze geen interesse heeft, dat ze al het contact zou vermijden.

Wat is jullie idee over de situatie? Ondanks dat het moeilijk is omdat te bepalen op basis van een korte tekst.
Alle reacties Link kopieren
Male1996 schreef:
27-03-2020 18:08
Klopt trouwens, realiseerde ik mij later ook. Ik heb die afspraak dus ook gecanceld.
Waarom geef je het dan als tip?
Ambrozijn schreef:
27-03-2020 19:16
Waarom geef je het dan als tip?
Omdat je grenzen aangeven hoe dan ook goed is. Dat ik mij realiseerde dat ik geen zin heb om met iemand af te spreken die dat eigenlijk niet met mij wil uit eigen inzicht. Staat los van het feit dat je met grenzen stellen respect opwekt.
Na al jullie advies wil ik even een update verder geven van de situatie. Na het laatste gesprek had ik dus besloten haar maar met rust te laten gezien haar wispelturigheid en beperkte interesse. De twee volgende dagen daarop begon ze me nog berichten te sturen, maar deze had ik niet beantwoord of gelezen.

Gisterenavond kreeg ik het (boze) bericht dat ze het niet normaal vind dat ik haar negeer, inclusief een "dreigement" dat ze mijn leven zou verlaten. Vervolgens had ik gereageerd dat ik het druk had met mijn werk en beslist had mijn berichten later te beantwoorden. Waarop ze enkel nog bozer werd, en dat ze ook wel zag dat ik heel de dag online was.
En nu? Wat doe je nu? Blijf je bij je besluit haar met rust te laten?
jorendkl schreef:
28-03-2020 15:20
Na al jullie advies wil ik even een update verder geven van de situatie. Na het laatste gesprek had ik dus besloten haar maar met rust te laten gezien haar wispelturigheid en beperkte interesse. De twee volgende dagen daarop begon ze me nog berichten te sturen, maar deze had ik niet beantwoord of gelezen.

Gisterenavond kreeg ik het (boze) bericht dat ze het niet normaal vind dat ik haar negeer, inclusief een "dreigement" dat ze mijn leven zou verlaten. Vervolgens had ik gereageerd dat ik het druk had met mijn werk en beslist had mijn berichten later te beantwoorden. Waarop ze enkel nog bozer werd, en dat ze ook wel zag dat ik heel de dag online was.
Geesh grow up!
Dat je haar nog steeds terug bericht, geeft wel aan dat het bij jou daar in die bovenkamer ook niet helemaal goed zit.

Dus toch een Match?!!
:whistle:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Trap je er toch weer in he?
Vind je haar nog steeds leuk? Ik zou persoonlijk niet moeten denken aan een leven lang met zo vaak drama om niks, ongefundeerde verwijten en controle op mijn doen en laten.
viva-amber schreef:
22-03-2020 11:56
Het beste wat je kunt doen is nadenken over wat een leuke vriendin voor eigenschappen moet hebben en wat een leuke relatie voor jou inhoud. Schrijf het op in kernwoorden.

Wanneer je daar achter ben is deze vrouw geen relatiemateriaal en hooguit neukbaar als je haar zo ver zou kunnen krijgen om af te spreken en dan zou ik zeker condoom gebruiken.

Maar het beste wat je kunt doen is haar een fijn leven wensen en veel succes en daarna blokkeren om na de corona crisis tijd over te hebben voor vrouwen die wel graag met je uitgaan en die een enigzins normaal karakter hebben.
Ik had je al gewaarschuwd over dat aantrekken en afstoten....je bent een beetje dom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je negeert haar en als ze jou daar op aanspreekt lieg je ook nog.. Stop met die spelletjes spelen..

Geef aan dat je dit niks vind op deze manier en geen contact meer wil.
ikBedoelHetGoed schreef:
29-03-2020 07:17
Vind je haar nog steeds leuk? Ik zou persoonlijk niet moeten denken aan een leven lang met zo vaak drama om niks, ongefundeerde verwijten en controle op mijn doen en laten.
Ja, leuk is het nu niet meer. Wat ik ook doe, ze maakt er altijd een probleem van. Ik word er inderdaad een beetje moe van. Nu laat ik haar dus voor wat het is verder.

Beetje vreemd dat ze zelfs verwacht dat ik me verantwoord terwijl ik niets met haar heb. Of dat ze al direct blijkbaar heel boos wordt als ik haar even niet zie als een prioriteit. Ik had het die twee dagen trouwens echt druk en wou me even focussen op wat belangrijk was en stoppen met energie te steken in dingen die niets opbrengen.
jorendkl schreef:
29-03-2020 12:01
Ja, leuk is het nu niet meer. Wat ik ook doe, ze maakt er altijd een probleem van. Ik word er inderdaad een beetje moe van. Nu laat ik haar dus voor wat het is verder.

Beetje vreemd dat ze zelfs verwacht dat ik me verantwoord terwijl ik niets met haar heb. Of dat ze al direct blijkbaar heel boos wordt als ik haar even niet zie als een prioriteit. Ik had het die twee dagen trouwens echt druk en wou me even focussen op wat belangrijk was en stoppen met energie te steken in dingen die niets opbrengen.
er wordt met je gespeeld en je biedt je zelf nog steeds aan ook
blokkeer dat mens
S-Meds schreef:
29-03-2020 12:13
er wordt met je gespeeld en je biedt je zelf nog steeds aan ook
blokkeer dat mens
Blokkeren doe ik haar niet, maar momenteel is het welletjes geweest en laat ik haar gewoon links liggen. Als ze me nu nog stuurt (afhankelijk van wat) zal ik er haar wel op wijzen dat ik niet gediend ben van haar gedrag en dat ze me beter met rust laat.
jorendkl schreef:
28-03-2020 15:20

Waarom? Dit was toch de uitgelezen mogelijkheid om er een eind aan te breien? Je vroeg eerder in dit topic hoe je dat moest doen en nu krijg je alle ruimte om haar te zeggen dat je er geen zin meer in hebt en dan ga je nog een excuses bedenken ook. Wat haal jij hier nog uit?
En als je hiervoor al niet genoeg afgeknapt, dan nu toch wel? Wat ontzettend onaantrekkelijk, dat gepruil als ze geen aandacht op afroep krijgt.
jorendkl schreef:
29-03-2020 13:26
Blokkeren doe ik haar niet, maar momenteel is het welletjes geweest en laat ik haar gewoon links liggen. Als ze me nu nog iets stuurt (afhankelijk van wat) zal ik er haar wel op wijzen dat ik niet gediend ben van haar gedrag en dat ze me beter met rust laat.
je hoopt nog steeds dat ze verandert?
en zolang jij blijft happen als zij iets iets stuurt geef je haar wat ze wil, aandacht. Het gaat haar niet om jou, het gaat haar om de aandacht
Geen aandacht meer geven, ook als ze je plat appt of belt. Gewoon niks meer sturen. Want negatieve aandacht is ook aandacht.
'Happiness is only real when shared'.
vivautrecht85 schreef:
29-03-2020 15:01
Waarom? Dit was toch de uitgelezen mogelijkheid om er een eind aan te breien? Je vroeg eerder in dit topic hoe je dat moest doen en nu krijg je alle ruimte om haar te zeggen dat je er geen zin meer in hebt en dan ga je nog een excuses bedenken ook. Wat haal jij hier nog uit?
En als je hiervoor al niet genoeg afgeknapt, dan nu toch wel? Wat ontzettend onaantrekkelijk, dat gepruil als ze geen aandacht op afroep krijgt.
Onaantrekkelijk? Het lijkt me veel onaantrekkelijker om te gaan zeggen "ha ja sorry ik was je aan het negeren omdat ik even genoeg van je had". Dan geef je nog aan dat het om haar gaat. Nu had ik het gewoon druk met mijn werk, waardoor ze gewoon even de prioriteit niet was. Dat zij dan (vreemd genoeg) boos moet worden omdat ze vindt dat zij belangrijker is dan al de rest, dat is haar probleem dan.

Maar het is goed geweest, heb genoeg gezien van haar ondertussen.
jorendkl schreef:
29-03-2020 19:43
Onaantrekkelijk? Het lijkt me veel onaantrekkelijker om te gaan zeggen "ha ja sorry ik was je aan het negeren omdat ik even genoeg van je had". Dan geef je nog aan dat het om haar gaat. Nu had ik het gewoon druk met mijn werk, waardoor ze gewoon even de prioriteit niet was. Dat zij dan (vreemd genoeg) boos moet worden omdat ze vindt dat zij belangrijker is dan al de rest, dat is haar probleem dan.

Waarom blok je haar dan niet? Welk berichtje dat ze zou kunnen sturen zou je nog willen lezen?
Je denkt maximaal uit haar perspectief en minimaal uit het jouwe.
madamzonderm schreef:
29-03-2020 19:46
Waarom blok je haar dan niet? Welk berichtje dat ze zou kunnen sturen zou je nog willen lezen?
Je denkt maximaal uit haar perspectief en minimaal uit het jouwe.
Omdat blokkeren uiteindelijk ook aandacht is. Iemand blokkeren doe je meestal als hij/zij je overmatig lastig valt als je dit niet wilt. Als ik dat nu ga doen, ga ik wederom aangeven dat er iets is dat me stoort aan haar waardoor ik ook weer aangeef dat ze "belangrijk" voor mij zou zijn. Ik denk dat gewoon niets doen in dit geval het meest neutrale en goede is.

En ja, wie weet komt ze zelf tot inzicht binnen een paar maanden, misschien ook niet. Maar daar ga ik alvast niet op rekenen.
jorendkl schreef:
29-03-2020 20:11
Omdat blokkeren uiteindelijk ook aandacht is. Iemand blokkeren doe je meestal als hij/zij je overmatig lastig valt als je dit niet wilt. Als ik dat nu ga doen, ga ik wederom aangeven dat er iets is dat me stoort aan haar waardoor ik ook weer aangeef dat ze "belangrijk" voor mij zou zijn. Ik denk dat gewoon niets doen in dit geval het meest neutrale en goede is.

En ja, wie weet komt ze zelf tot inzicht binnen een paar maanden, misschien ook niet. Maar daar ga ik alvast niet op rekenen.
blokkeren is geen aandacht hoe kom je daar nou bij? je laat zien dat je niks meer te maken wil hebben met het mens.
jorendkl schreef:
29-03-2020 20:11

dit is de echte reden, je durft haar niet te blokkeren omdat je je vasthoudt aan een strohalm
jorendkl schreef:
15-03-2020 22:21
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan jullie reacties zeker begrijpen en ik vermoed dat ze dit ook wel doet, mij als een optie zien. Ik ben er wel vrij zeker van dat ze niet met andere jongens date, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker.

Mijn plan was om het te laten voor wat het was, gezien haar matige interesse plots. Toch heb ik het gevoel dat ik haar nog wat krediet moet geven, ze komt pas uit een relatie en heeft momenteel een moeilijke periode. Ze heeft ook nog contact met haar ex (werk gerelateerd). Bovendien vind ik het ergens toch vreemd dat ze zelf regelmatig contact blijft zoeken, dit wijst er toch op dat ze ergens toch er potentieel in ziet. Maar misschien wil ik de waarheid niet onder ogen zien, het is een ingewikkelde situatie. Ik weet namelijk niet hoe snel vrouwen weer klaar zijn om hun volledig in een serieuze relatie te storten of wat er nog in haar hoofd speelt.
Dit is jezelf voor de gek houden. Als ze echt interesse in je had, had ze dat wel beter laten blijken. Oprecht.
jorendkl schreef:
29-03-2020 19:43

Waar heb jij het nou over? Ik bedoel dat zij met haar gepruil zo onaantrekkelijk is.

Maar goed, ergens ben je dus niet klaar met haar gezien je opmerking dat ze wegens drukte "even geen prioriteit was". Waar haal je de hoop vandaan dat ze nog bijdraait? Ze is een aandachsgeil type dat geen echte interesse in jou heeft en vraag me af wat jouw aanknopingspunten zijn om te denken dat dat nog kan veranderen.
vivautrecht85 schreef:
31-03-2020 04:13
Waar heb jij het nou over? Ik bedoel dat zij met haar gepruil zo onaantrekkelijk is.

Maar goed, ergens ben je dus niet klaar met haar gezien je opmerking dat ze wegens drukte "even geen prioriteit was". Waar haal je de hoop vandaan dat ze nog bijdraait? Ze is een aandachsgeil type dat geen echte interesse in jou heeft en vraag me af wat jouw aanknopingspunten zijn om te denken dat dat nog kan veranderen.
Excuses ik had je bericht fout geïnterpreteerd. Ik geef je volledig gelijk dat haar gezaag en gedoe op den duur vermoeiend wordt. Ik begin me dan ook steeds meer af te vragen hoe zij in een relatie staat, dat weet ik natuurlijk niet. Volgens mij komt het met redelijk wat problemen/drama.

Mijn hoop dat ze nog bijdraait is er omdat we in het begin uitzonderlijk goed overeenkwamen en het echt wel veel belovend was. Zij zelf ging zeer snel in het begin, aangezien ik eerder een afwachtende houding had op basis van de signalen die ze mij gaf. Ik heb dus altijd gewacht op de signalen waarop het duidelijk was welke richting ze wou evolueren. Mijn hoop is dus hier ergens op gebaseerd (denk ik) dat ze op een gegeven moment toch zal bijdraaien. Ondanks dat ik mij bewust ben van haar gedrag en dat ze waarschijnlijk nu spelletjes aan het spelen is en dit met meerdere mannen tegelijkertijd doet, blijf ik mijn hoop koesteren. Helaas zal dit de verliefdheid zijn die bij mij reeds aanwezig is.

Uit meerdere zaken kan ik ook wel opmaken dat ze denk ik, gewoon als persoon, een constante aandacht nodig heeft. Op haar sociale media kan ik bijvoorbeeld een groot aantal foto's van haarzelf terugvinden (de type vrouwen/meisjes die enkel en alleen foto's van hunzelf er op posten en op zeer regelmatige basis). Ook vrij veel foto's die, vanuit mijn mening en omwille van de frequentie, als doel hebben een bepaald publiek aan te trekken met de bijhorende aandacht. Dat is natuurlijk gebaseerd op mijn gevoel en mening, ieder kan hier zijn idee over hebben.
Ben je nou nog steeds met die rare vrouw bezig?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven