Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 3 april 2020 om 21:59
Wij hebben als coronacadeau ineens drie filmzenders. Zo kwam het dat mijn oudste kind en mijn man onlangs de biografie van Hazes (de echte) keken, Bloed, Zweet en tranen heet die film. Mijn man, die Hazes haat, was zowaar onder de indruk van de ellendige jeugd en op de computer die mijn dochter meestal gebruikt vond ik dat ze gegoogeld had op Friedel van Galen (dat was toeval, ik typte iets met een f).
Zo zie je maar wat een goed stuk cinema kan doen. Man vindt de muziek nog steeds ruk, maar je kunt niet alles hebben.
Zo zie je maar wat een goed stuk cinema kan doen. Man vindt de muziek nog steeds ruk, maar je kunt niet alles hebben.

vrijdag 3 april 2020 om 22:01

vrijdag 3 april 2020 om 22:02
Ik vond het altijd ruk. Tot ik lang genoeg tussen de bajesklanten zat die werkelijk allemaal Hazes luisteren. En dan moet je wel. Dus dan leer je pittig eten en Hazes waarderen. Met mate hoor, maar ik vind het minder afschuwelijk dan vroegerBetty_Slocombe schreef: ↑03-04-2020 21:59Wij hebben als coronacadeau ineens drie filmzenders. Zo kwam het dat mijn oudste kind en mijn man onlangs de biografie van Hazes (de echte) keken, Bloed, Zweet en tranen heet die film. Mijn man, die Hazes haat, was zowaar onder de indruk van de ellendige jeugd en op de computer die mijn dochter meestal gebruikt vond ik dat ze gegoogeld had op Friedel van Galen (dat was toeval, ik typte iets met een f).
vrijdag 3 april 2020 om 22:07
Best wel. Kun je bij ons ook op een flexplek werken! Kun je classified openen. Kunnen we lunchen samen en theeleuten!
Eibergen ben ik ook wel vaak, is een favoriete locatie voor opleidingen die ik heb gevolgd en wellicht nog zal volgen.
En daar zit ook de bedrijfsarts voor burgers regio oost.
Geen bijzonderheden

vrijdag 3 april 2020 om 22:09
Ik ben er mee opgegroeid. Ik heb momenteel een leerling die ook met Hazes opgegroeid is en ik vind dat echt heel grappig (al voldoet hij wel aan alle stereotypen die je zou verwachten). Soms zeg ik random een Hazes-citaat in mijn les en dan barst hij in zingen uit. Ik mis het een beetje.
Wat ik niet mis is zweet vermengd met Axe. Dus dat scheelt.
vrijdag 3 april 2020 om 22:12
Hoho! De Boerenprotestactietopic (best leuk, zonder spaties) probeer ik ook wakker te houden!Marana schreef: ↑03-04-2020 22:01Dapper dat je man het volhield.
Het is echt alleen Corona zo ongeveer hier op het forum he? Vandaag nog wat actief geweest in een lekker ouderwets geldverdelingtopic maar verder is er buiten die ene pijler de hele week niks te beleven op het forum... wel makkelijk bijlezen moet ik zeggen
jouw leven is een keuze

vrijdag 3 april 2020 om 22:24

vrijdag 3 april 2020 om 22:26
Hoop gaat altijd als laatste

Maar ik mis die immer herriemakende, stinkende pubers. Echt. Dat lamlendige gezeur ‘Heeft u dan een pen voor mij?’. De discussie over waar de grens ligt tussen een winterjas en een dik gevoerd fashionable vest... ik mis zelfs die verkrachting van de Nederlandse taal op beukende bass en piepende tonen die zij muziek noemen.

vrijdag 3 april 2020 om 22:29
Kan me nog herinneren dat het gezin aan het ontbijt zit met nog kleine kinderen en André aan een aparte tafel met een blikje Heineken.Betty_Slocombe schreef: ↑03-04-2020 21:59Wij hebben als coronacadeau ineens drie filmzenders. Zo kwam het dat mijn oudste kind en mijn man onlangs de biografie van Hazes (de echte) keken, Bloed, Zweet en tranen heet die film. Mijn man, die Hazes haat, was zowaar onder de indruk van de ellendige jeugd en op de computer die mijn dochter meestal gebruikt vond ik dat ze gegoogeld had op Friedel van Galen (dat was toeval, ik typte iets met een f).

vrijdag 3 april 2020 om 22:31
"Nee, is een vest"
Of het klagelijke meeeeeeevrouhouhouhou van mijn mentormeisjes, wanneer het een collega behaagd heeft het huiswerk te controleren. En die ene jongen die altijd stiekem iets probeert te eten in mijn les, de ene keer nog buitenissiger voedsel dan de andere keer. En "hoe was uw weekend?" alleen omdat ze geen zin hebben in les en op vrijdag "en gaat u ook iets leuks doen?" omdat ze geen zin hebben in les
Meh.
Of het klagelijke meeeeeeevrouhouhouhou van mijn mentormeisjes, wanneer het een collega behaagd heeft het huiswerk te controleren. En die ene jongen die altijd stiekem iets probeert te eten in mijn les, de ene keer nog buitenissiger voedsel dan de andere keer. En "hoe was uw weekend?" alleen omdat ze geen zin hebben in les en op vrijdag "en gaat u ook iets leuks doen?" omdat ze geen zin hebben in les

vrijdag 3 april 2020 om 22:32
Betty_Slocombe schreef: ↑03-04-2020 22:09Ik ben er mee opgegroeid. Ik heb momenteel een leerling die ook met Hazes opgegroeid is en ik vind dat echt heel grappig (al voldoet hij wel aan alle stereotypen die je zou verwachten). Soms zeg ik random een Hazes-citaat in mijn les en dan barst hij in zingen uit. Ik mis het een beetje.
Wat ik niet mis is zweet vermengd met Axe. Dus dat scheelt.

Hier Duitse Schlagers vroeger thuis. En Kiss en Deep Purple en geheime zender. Maar geen Hazes.
Die geheime zender was zelfs op bijbaantjes. Hele dagen...
Zweet met Axe is geen briljante combinatie. Je zou denken dat een deo die enkel wordt gebruikt door zweterige hormonale pubers beter bestand is tegen puberzweet. Al heb ik prachtige herinneringen aan Axe Afrika. Als ik dat ruik ben ik weer 15

vrijdag 3 april 2020 om 22:33
Wil je de mijne even? Krijg je de hond er even gratis bij. Geef mij je oude bes maar ff in ruillemoos2 schreef: ↑03-04-2020 22:26Hoop gaat altijd als laatste![]()
Maar ik mis die immer herriemakende, stinkende pubers. Echt. Dat lamlendige gezeur ‘Heeft u dan een pen voor mij?’. De discussie over waar de grens ligt tussen een winterjas en een dik gevoerd fashionable vest... ik mis zelfs die verkrachting van de Nederlandse taal op beukende bass en piepende tonen die zij muziek noemen.

vrijdag 3 april 2020 om 22:34
Ja, en ik weet dat het een film is, maar als ik die Junior nu zie dan denk ik altijd, man, je weet toch in wat voor ellende je bent opgegroeid, waarom doe je zelf niet wat zinniger.RocketScienceFiction schreef: ↑03-04-2020 22:29Kan me nog herinneren dat het gezin aan het ontbijt zit met nog kleine kinderen en André aan een aparte tafel met een blikje Heineken.

vrijdag 3 april 2020 om 22:36
Oh, ja, knappe jongens hadden uiteraard Axe Africa.Th∅rdis schreef: ↑03-04-2020 22:32![]()
Hier Duitse Schlagers vroeger thuis. En Kiss en Deep Purple en geheime zender. Maar geen Hazes.
Die geheime zender was zelfs op bijbaantjes. Hele dagen...
Zweet met Axe is geen briljante combinatie. Je zou denken dat een deo die enkel wordt gebruikt door zweterige hormonale pubers beter bestand is tegen puberzweet. Al heb ik prachtige herinneringen aan Axe Afrika. Als ik dat ruik ben ik weer 15![]()
Ik heb ook wel eens aan zo'n jongeman gevraagd, die dan een halve bus leegspoot in de gang, wat de verwachting was, of mijn lokaal bestormd zou worden door 15 beeldschone jongedames in bikini. "Zou wel mooi wezen." zei hij. Ja, pubers zijn best vermakelijk.

vrijdag 3 april 2020 om 22:39
Hier is dat “Hoe gaat het met uw zoontje/hond?”Betty_Slocombe schreef: ↑03-04-2020 22:31"Nee, is een vest"
Of het klagelijke meeeeeeevrouhouhouhou van mijn mentormeisjes, wanneer het een collega behaagd heeft het huiswerk te controleren. En die ene jongen die altijd stiekem iets probeert te eten in mijn les, de ene keer nog buitenissiger voedsel dan de andere keer. En "hoe was uw weekend?" alleen omdat ze geen zin hebben in les en op vrijdag "en gaat u ook iets leuks doen?" omdat ze geen zin hebben in lesMeh.
Klagen over collega’s doen ze nog steeds maar dan online. “Mevrouw, die mens van Duits is helemaal gek geworden, hij wil een mondeling op maandag om 09.00!! Tfoeeee”

vrijdag 3 april 2020 om 22:40
Dat zie je vaker natuurlijk dat dat zo loopt. Zag alleen vandaag een foto van hem voorbij komen, thuis met Monique en daar stonden zijn ogen best wel triest wat mij betreft. Ondanks thuis gewoon met die nagellak.Betty_Slocombe schreef: ↑03-04-2020 22:34Ja, en ik weet dat het een film is, maar als ik die Junior nu zie dan denk ik altijd, man, je weet toch in wat voor ellende je bent opgegroeid, waarom doe je zelf niet wat zinniger.
Die nagellak is volgens mij gewoon een imago dingetje. Hij hoopt dat dat navolging vindt. Kan me niet voorstellen dat hij het mooi vind.
Verder vind ik hem wel " lachen ". Die gast is 26, dan doen mensen gek. Zeker na zo'n jeugd en met veel geld. Vind de muziek ook leuk. Even lekker verstand op nul en mee blèren .

vrijdag 3 april 2020 om 22:44
Toen ik 26 was, had ik kinderen en een baan, maar misschien ligt het aan mij.RocketScienceFiction schreef: ↑03-04-2020 22:40Dat zie je vaker natuurlijk dat dat zo loopt. Zag alleen vandaag een foto van hem voorbij komen, thuis met Monique en daar stonden zijn ogen best wel triest wat mij betreft. Ondanks thuis gewoon met die nagellak.
Die nagellak is volgens mij gewoon een imago dingetje. Hij hoopt dat dat navolging vindt. Kan me niet voorstellen dat hij het mooi vind.
Verder vind ik hem wel " lachen ". Die gast is 26, dan doen mensen gek. Zeker na zo'n jeugd en met veel geld. Vind de muziek ook leuk. Even lekker verstand op nul en mee blèren .
Ik vind de muziek van Hazes Jr. verschrikkelijk en in geen enkele verhouding tot die van zijn vader. Daar zat levensgevoel in, iets opera-achtigs, weemoed. Junior is gewoon handjes in de lucht, lalalala. Daar ben ik te zwaarmoedig voor.
Die nagellak vind ik prima, ik kan me er niet druk om maken en snap ook niet zo goed waarom het mensen zo bezighoudt.

vrijdag 3 april 2020 om 22:46
"Vertel nog eens iets leuks over uw kinderen." Het is echt onwerkelijk wat ze onthouden van de suffe anekdotes tussendoor, terwijl die grammatica niet lijkt te beklijven.
Klagen, ja, hier ook. Bij mij en vast ook over mij, want dit mens plande vandaag een mondeling in V6 in om 10.15. "Moet ik wel de wekker zetten, mevrouw." Tsja, dat doe je dan maar.

vrijdag 3 april 2020 om 22:48
+1Betty_Slocombe schreef: ↑03-04-2020 22:44Toen ik 26 was, had ik kinderen en een baan, maar misschien ligt het aan mij.
Ik vind de muziek van Hazes Jr. verschrikkelijk en in geen enkele verhouding tot die van zijn vader. Daar zat levensgevoel in, iets opera-achtigs, weemoed. Junior is gewoon handjes in de lucht, lalalala. Daar ben ik te zwaarmoedig voor.
Die nagellak vind ik prima, ik kan me er niet druk om maken en snap ook niet zo goed waarom het mensen zo bezighoudt.
Dit
Wat zij zegt

vrijdag 3 april 2020 om 22:54
Ik denk dat er maar weinig forummers zijn die zo jong al een gezin hadden. Jij nog jonger dan ik, maar ik voel me hier bijkans een tienermoeder. En dan lezen als iemand 28 is en zwanger wil worden "je bent nog zo jong, toen ik zo oud was als jij ging ik elk weekend los op XTC" (ofzo, ik verzin er wat bij he, om de boodschap over te brengen). Ik vraag me echt af of ik nou veel te jong een suffe muts was of dat zij veel te lang doorgegaan zijn met onvolwassen zijn. Waarbij je best volwassen kunt zijn en uitgaan en onvolwassen zijn met een hok vol gebroed, natuurlijk.

vrijdag 3 april 2020 om 22:57
Denk dat dat echt een beetje de tijdsgeest is. Dat ik 26 was had ik ook een ander leven. Ik ben het ook met je eens dat hij niet in de voetsporen van zijn vader kan staan.Betty_Slocombe schreef: ↑03-04-2020 22:44Toen ik 26 was, had ik kinderen en een baan, maar misschien ligt het aan mij.
Daar ben ik ook mee opgegroeid en ik haatte het. Vooral omdat mijn ouders gingen scheiden en er een hoop speelde. Hazes was te emotioneel wat mij betreft en ik kon me niet voorstellen dat er ook maar één vrouw hem zou willen.
Toen ik wat ouder werd ben ik dat heel anders gaan bekijken. Ik vind de teksten mooi omdat ze simpel en direct zijn. Het klinkt ook gemeend en wie het verhaal van Hazes kent weet dat veel dingen dichtbij staan.
Dat is eigenlijk ook wat ik leuk vind aan junior. Die is vooral met zichzelf bezig en aan het feesten. De verantwoordelijkheid die hij heeft valt hem zwaar. Had eigenlijk geen kind moeten hebben en geen vriendin. Dat komt prima terug in zijn liedjes.
Ik krijg echt een vrolijk gevoel als ik " ik haal alles uit het leven ( drink de laatste druppel op ) " hoor. Net zo spraakmakend als zijn vader, alleen heb je nu social media.