2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
hey meiden

Hier geen nieuws, geen bloed niks. Heb trouwens wel een wat opgezette buik, spijkerbroek zit echt niet lekker als ik lang moet zitten. Maar ja ik heb ook voordat ik ongesteld wordt een opgezette buik. Heb nu af en toe wel wat buikpijn maar is ook niet echt kramp, gewoon een beetje rot gevoel. Ik weet het ook niet hoor, ik durf gewoon echt niet te hopen.

Helaas nog geen sollicitaties in het zicht, ben wel met iets bezig als verpleegkundige ik hoop eigenlijk dat dat wat wordt.

Jobje, he jakkes ik hoop niet dat het zwangerschapsdiabetes is. Zo overigens wel verklaren waarom je kindje wat groot is en waarom je (klopt toch?) best veel vruchtwater hebt. Maar goed ik hoop dat het meevalt. Begrijp goed dat je toe bent aan verlof, en dat van je huis is helemaal niet leuk, bah bah bah.

Vera wat een gedoe zeg van dat kdv qua voeding. Als jij geen kv wil dan krijgt ze geen kv vindt ik hoor. En vervelend dat de klachten van je borst nu weer toenemen. Toch aan de blauwe druppels??

Ellein hihi ik zie je helemaal zitten met kleine man. Maar toch lijkt het me daadwerkelijk stoppen ook heel gek.

Rossia heeeeeeeeeeeel veel succes morgen!!! Ik hoop op veel mooie eitjes die makkelijk te oogsten zijn!

Teddy was de terugkomavond leuk?

mimpje zo dat zijn veel foto's! Veel plezier met plakken.

Vandaag trouwens heerlijk dag gehad, ben naar de hoofdstad geweest, lekker gewinkeld op bekende markt en heerlijk op terras gezeten. Maar even geen alcohol, dat durfde ik toch niet helemaal aan..... Maar gewoon lekker zon op mijn huid. Gisteren natuurlijk ook al in de sauna (Ellein ik heb niet echt helemaal witte delen aangezien ik vaker bloot zon..) merk dat de zon echt wonderen doet voor mijn humeur! Morgen ga ik uitgebreid koken voor manlief, heb er zin in!

x Floortje
Missc cross. Had mij ook verbaasd hoor als ze de datum aangepast hadden. Dat gebeurd niet vaak na een termijnecho!
Hee Floortje, lekker dagje gehad zo te lezen!? Heb je ook wel verdiend meid, wat een naar nieuws heb je weer gekregen voor t weekend. Echt ontzettend balen en goed van je dat je even assertief hebt gereageerd!! Enne.. ik ben niet heel bekend in zkh maar heb ook liever iemand die even de tijd neemt voor me hoor, is een goede eigenschap wat mij betreft!

Rossia, wat spannend zeg, morgen de punctie!! Ben heel benieuwd hoe je het beleeft en of t meevalt! Wat zijn na het 'eieren rapen' de vervolgstappen?

Nee, we gingen nog niet met de kinderkamer aan de slag.. eerst de zolder af, dan kan de babykamer leeg en heringericht worden. Maar die zolder is nog een behoorlijke megaklus helaas..

Ellein, wat fijn dat je geen bo hebt gekregen. Uk heeft t mooi voor je weggedronken, da's fijn!!

Teddy, je eerste werkdag alweer achter de rug zeg, en wat je zegt.. weer een nieuwe fase in je leven en dat van mini.. kan me heel goed voorstellen hoor dat je het er effe moeilijk mee had! Gelukkig ging alles goed op t kdv, toch?!

Hoe was de terukomavond??

Vera, goh wat goed zeg dat de lk direct zag dat t spruw was, dat schijnt idd goed behandelbaar te zijn!! Dacht dat ha'en ook wel bekend waren met dat fenomeen.. hopelijk ben je nu snel af van die pijnlijke bv! En wat leuk dat je bent gaan babyzwemmen. Was t etentje trouwens goed gelukt?

Michigan, jij ook een heerlijk weekend gehad zo te lezen. En alweer begonnen met sporten.. oef, wat goed zeg!

Jobje, fijn dat de echo gister goed was en dat je een 'gewone' bevalling lijkt te kunnen gaan hebben. OK, wel in het zkh, maar goed.. Lekker dat je even opgelucht kunt ademhalen, alleen jammer dat je nu weer dat onderzoek voor zwangerschapsdiabetes hebt. En dan ook nog een housewarming voor de boeg.. wij hebben dat destijds even overgeslagen, zo moe waren we van de verbouwing en verhuizing. Fijn dat je al kunt aftellen naar je verlof!

Mimpje, fijn dat jullie zo met z'n drieen genieten!! Is heel belangrijk, zeker na zo'n heftige periode. Ben je er vandaag ook weer even lekker op uit geweest?

Ik heb afgelopen zaterdag voor t eerst even lekker in de tuin in de zon gezeten, echt genieten was dat!!

Mamadeb, goed om je weer even te horen! Druk druk druk zo met het gezin en werk. Als alles maar lekker gaat met de jongens, toch!?

Ann, balen dat je ongesteld bent geworden en je vruchtbare dagen niet benut had. Op naar de volgende vruchtbare dagen!
missc, wat fijn dat alles goed was bij de vlos. Hoe is het met de bewegingen in de buik?

floortje wat een heerlijke dag. Lekker met je koppie in de zon.

Wat staat er op het menu voor manlief?

en ik blijf voor je duimen hoor! Op naar de volgende januaribaby!

terugkomavond was erg leuk. Allemaal mooie, gezonde kindjes. Maar zo verschillend. Mijn mini was natuurlijk de mooiste. Wat me wel opviel is dat er heel veel zware bevallingen tussen zaten. Hele lange, 3 keizersnedes. Maar heel leuk om te zien en de verhalen te horen. Veel herkenbare dingen. Mini vond het wel erg grappig om tijdens een stilte eens flink haar luier vol te maken. ze moest er zelf ook erg om lachen.
hahahaha Teddy, mini voelde zich dus lekker op haar gemak tussen alle anderen

En 3 keizersnedes dus.. oef!!

Ik voel inderdaad redelijk wat leven, zeker 's avonds.. gezellig hoor, lekker de laptop op schoot en dan telkens van die kleine plopjes. Allen vriendlief vind t heel jammer dat hij nog even moet wachten, hij kan het nog niet voelen namelijk.
ik vond het ook altijd zo gezellig 's avonds als ik naar bed ging. Dan legde ik mijn hand op mijn buik en dan kreeg ik daar telkens duwtjes tegenaan. even elkaar weltrusten wensen
Goedemorgen!

Ik wilde eigenlijk even snel Rossia heel veel sterkte wensen, maar ik bedenk me nu dat ik al te laat ben. Meid, ik hoop dat alles goed gaat en dat het niet te pijnlijk is. Ik denk aan je.

Ik ben nu druk bezig alles in te pakken voor het kdv. Ben een beetje nerveus voor het gesprek, maar ook om de kleine nu echt bij vreemden achter te laten. Al is het maar voor een paar uurtjes...

Ik kom vanmiddag wel weer terug!
Daar zijn we weer .

Vera, succes op het kdv, maar dat gaat vast goedkomen. Spreek ook je gevoel uit wat betreft de voedingen. Ik heb vorige week ook besproken dat ik niet wil hebben dat ze uk nieuwe dingen geven zonder overleg. Hier werd heel goed op gereageerd. Het was een misverstand geweest over het geven van fruit.

Teddy, bijna weekend! Kun je je draai een beetje vinden? Hoe is de sfeer? Leuk die terugkomavond. Wij gaan ook nog een keer met z'n allen afspreken maar er is nog geen datum. Moet zeggen dat ik bijna iedereen al wel ben tegengekomen in het dorp, en ook ons ukje is natuurlijk de mooiste . Leuke foto's op je hyves trouwens!

Missc, gezellig dat gefriemel in je buik. Wel jammer dat misscman het nog niet kan voelen. Dat lukte bij ons voor het eerst op vaderdag toen ik precies 21 weken zwanger was. Leuk vaderdagkado was dat! Hebben jullie de zolder nog gelaten voor wat ie was? Geen tijd meer voor tijdens de "grote" verbouwing?

Floor, hoe is het met jou? Positief dat je misschien alweer uitzicht hebt op een nieuwe baan.

Jobje, zwangerschapsdiabetes, pffff daar zit je ook niet op te wachten. Even kijken wat er uit komt dus vrijdag. Ik hoop op goed nieuws in ieder geval!

Angel, ik las je verhaal op de mail . Sterkte meid.

Mimpje, jouw kleine mannetje is ook alweer bijna 1 maand oud. Wat vliegt de tijd he?

Vandaag weer mamadag. Vanmiddag nog een verjaardag, eerst nog even het dorp in voor een kadootje. Nu een beetje rommelen in huis. Heerlijk!
grrr had ik daarstraks een heel bericht getypt ligt het forum er weer eens uit. Weg bericht. Nou ja hier de herkansing.

Rossia heeeeeeeeeeeeeeeel veel succes, ik hoop dat het meevalt en dat er mooie eitjes worden geraapt! Sterkte meid.

Vera jij ook succes met de kleine meid, sta achter je beslissing. Het is jou kind dus jij bepaald wat er gebeurd! Irritant trouwens dat het nu weer erger wordt met je borst...

Teddy leuk om te horen dat het gezellig was, wel apart zeg 3 keizersnedes, komt toch niet zo heel veel voor. Brave mini heeft zich goed gedragen hihi!

Missc lijkt me idd heel gezellig dat geschop in je buik. Manlief gaat het vast snel genoeg voelen.

Jobje ik duim voor een goede uitslag hoor!

Hier geen nieuws, ohhhh wat wordt het spannend nu. Ik weet het nu echt niet meer hoor. Stond net voor de spiegel en dacht ja borsten zijn nu toch echt wel wat groter, maar ja kan ook komen omdat ik ongesteld moet worden he. Denk aan een test maar durf nog niet. Vrijdag of zaterdag denk ik.... Zuch wat een spanning!

x Floortje
Ellein cross, nou weet niet of uitzicht op de baan er ook is hoor. Er is contact zeg maar en op zich wederzijds interesse. Wel pas per 1 juni maar ja...
rossia had op de mail ook al even geregeerd omdat de boel er hier uitlag: maar succes! waarschijnlijk heb je het nu al achter de rug!

vera, succes op het kdv. Ga je iets leuks doen in de tussentijd? Het is zo voorbij...

floortje, spannend hoor. ik draai mijn duimen blauw voor je!

Ellein ik begin er langzaamaan weer in te rollen. Sfeer op mijn verdieping is wel goed. Ach het went ook wel weer snel en is eigenlijk weer als vanouds.

dus nu weer snel aan het werk...
Teddy oh ja jij vroeg nog wat het menu voor vandaag werd..

Ga zometeen verse pastasaus maken, heb gisteren op de markt heerlijke tomaten gekocht.

Dan straks courgette en aubergine grillen. Ik maak lasagna met gegrilde groenten en verse saus dus. Buffelmozarella erdoor heen en klaar is Floortje. Geen vlees vandaag alleen lekker veel groenten..
hee meiden!

Rossia, op dit moment is de punctie waarschijnlijk al achter de rug. Hoe ging het?

Vera, succes met de kleine naar het kdv brengen, spannend! Komt vast goed hoor en ook met de voedingen daar.

Ellein, fijn weer een mamadag! Veel plezier vanmiddag.

Die zolder moet eigenlijk wel af binnen nu en 2 maanden, gelukkig helpt schoonpapa. Dan hebben we daar veel bergruimte en een logeerkamer.

Teddy, vreemd hè; ben je maanden weggeweest en tegelijkertijd is er niets veranderd! Ben ook heel benieuwd hoor, hoe dat hier bij mij op t werk zal gaan..

Floortje, wat spannend!! Ik hoop zo voor je dat de tekenen wijzen op een zwangerschap!
Floortje, ik geloof dat wij vanavond maar bij jou aanschuiven

Teddy, werkze dan maar!
cross Floortje, enne.. klinkt goed die lasagna!

Ik had gisteravond een salade Nicoise gemaakt, een eigen variant op de Zuidfranse tonijnsalade.. lekker met stokbrood enzo. Ideaal met dit weer.

Vanavond mag vriendlief voor t eten zorgen
jeetje floor, kun je niet iets voor me in een doggybag doen? klinkt erg goed. Mijn moeder doet boodschappen vandaag dus ik laat me verassen wat eten betreft vanavond
Hehe, eindelijk weer wat tijd om hier te komen kijken...ben officieel nog steeds niet aan het werk, maar we hebben een groep uitwisselingsstudenten over de vloer en daar ben ik verantwoordelijk voor, dus ik doe deze week echt veel te veel. En de eerste dagen liep het allemaal af en toe wat stroef, maar gelukkig lijkt het nu eindelijk helemaal van een leien dakje te gaan. Vanmorgen heb ik ze naar de Efteling gebracht en man wat baalde ik dat ik niet mee naar binnen kon zeg! Maar ja, dat gaat gewoon echt nog niet met mijn bekken. Nu ga ik zometeen maar even met een vriendinnetje een terrasje pikken, ook leuk! (maar kan toch niet tippen aan de Efteling hoor)

Rossia: je bent waarschijnlijk al geweest, of ligt er misschien nu wel, maar toch: SUCCES!!! Hopelijk gaat alles goed!

Floortje, wauw, knap hoor dat je nog niet hebt getest! Ik ben net als de rest heel hard voor je aan het duimen! Enne, klinkt goed hoor, die lasagna! Volgens mij ben jij wel zo'n keukenprinsesje?!

Jobje, eindelijk weer goed bericht van jou en dan dit weer...nu maar hopen dat het geen zwangerschapsdiabetes is zeg!

Missc, ik ben erg benieuwd naar je buikfoto!

Ellein, alweer mooi weer op je mamadag. Lucky you!

Vera, succes op het kdv! Uk vindt het vast allemaal prima en het gaat vats allemaal goed, maar zo'n eerste keer wegbrengen is gewoon niet zo leuk.

Teddy weer aan het werk en uk doet het goed op het kdv, gelukkig maar! Leuk he, zo'n terugkomavond?! En mini die dan haar luier even volgooit, nice timing! Ik vind dat altijd zo grappig dat ze daar dan zelf ook enorm om kunnen lachen!
hehehe geloof dat ik hoop mee-eters krijg vanavond. Is echt heel simpel hoor. En omdat ik nu toch thuiszit kan ik me wel uitsloven in de keuken.

Ik vind koken echt heerlijk om te doen, maar ik moest wel tijd hebben. Haastig gedoe vind ik helemaal niets!

OGG heb je nog hulp nodig? Ik zoek werk en spreek vloeiend engels en redelijk duits hihi. Misschien een extra handje voor je?

Missc hmmm dat klinkt ook lekker hoor!
Goedemorgen!

Rossia meid, ik denk aan je en hoop dat alles goed is gegaan!!

Floortje wat spannend zeg en wat goed dat je je nog kan inhouden.

Ellein fijne mamadag!

Uk is inderdaad al bijna 1 maand, morgen al vier weken en dan mogen we voor het eerst naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen. Drinken gaat nog nioet naar behoren. Ik denk dat hij ongeveer 550-600 ml binnenkrijgt op een dag.

Ogg balen vvan de efteling, denk je wel om jezelf? geniet op het terras.

Hmmm Floortje klinkt lekker!!

Teddy nog een dagje en je hebt weer vrij, dat is wel een fijn idee denk ik.

Vera succes bij het kdv, en sterkte met het achterlaten van je meisje

Ik heb een verdrietige mini, al drie dagen. Na elke voeding is het huilen zodra hij op zijn rug gelegd wordt. Vooral s nachts is dit een probleem, overdag kan ik natuurlijk veel met hem oplopen. Het lijkt of er kleine beetjes voeding terug komen, in zijn slaap maakt hij vele smak en slik geluidjes en kijkt vies. Heb hem nu uit bed gehaald, krijsend, en 1 tel op mijn schouder en mini is in dromeland.....

Typen met 1 hand is best lastig trouwens...
Hi Mimpje, wat vervelend zeg, zeker voor de kleine uk. Misschien komt er telkens wat voeding terug, dat ie daar last van heeft? En misschien zijn daar foefjes voor, ik weet het niet hoor, ik denk even hardop..

En alweer bijna 4 weken oud.. gaat snel allemaal!
Hee meiden, even een snel tussendoor-berichtje tijdens het kolven. Mini is op het kdv. Het gesprek ging beter dan verwacht. Ze zullen wel denken, wat een zeikwijf. Maar goed, het komt erop neer dat ze geen kv of iets anders geven zonder te overleggen. Verder houden ze zich zoveel mogelijk aan ons schema. Ik zorg voor een extra flesje in de vriezer. Verder leek mini het wel best te vinden. Over een klein uurtje mag ik haar weer halen. Ik ben benieuwd... Straks reageer ik weer op iedereen want typen met 1 hand en kolven tegelijk is toch wel heel lastig....

x
Mimpje, wat vervelend. Heeft hij krampjes? Misschien dat andere voeding hem beter valt? Gelukkig kun je hem troosten

Floor, je weet nooit hoe een koe een haas vangt natuurlijk. Misschien kun je daar wel aan de slag.

OGG, leuke week voor jou dus! Ik hoop dat het met je bekken goed gaat. Veel plezier op het terras dan maar .

Missc, druk aan het werk?
Vera, cross! Fijn dat het gesprek goed ging. Hopen dat mini het goed heeft gedaan, dan kun je haar straks met een gerust hart achterlaten.
Rossia, hoe is het gegaan?
Veel te laat, maar uit een goed hart,; succes, Rossia!

En Floortje, klinkt spannend bij jou! Ik duim voor je.

Voor de rest even zwaai zwaai, want wij moeten alweer op pad.

Groetjes Bep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven