Spijt van scheiding?

08-04-2020 11:35 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving scheiden steeds meer mensen. En zijn daarna heel gelukkig alleen of met een nieuwe partner... Of doen ze alsof? Zou er nooit iemand spijt hebben dan van hun keuze... Als ik 't vraag zeggen ze van niet.. Maar is dit eerlijk? Dus gescheiden mensen hier..... Hier ben je anoniem, vertel eens eerlijk... Heb je ooit spijt gehad van je keuze om te gaan scheiden?
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
08-04-2020 12:21
Wel knap dat je het toe kan geven! Nog een kans dat het goedkomt?
nee, dat is uitgesloten.
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
Ik ken eigenlijk vrijwel niemand die gelukkiger is geworden na de scheiding in de zin dat ze een partner tegenkwamen waarmee ze wel gelukkig waren. Meestal was er dan ook weer van alles en nog wat en dan ging ook die relatie weer uit.
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 12:34
Waarom? Kun je voorbeelden geven waarom je er spijt van hebt zonder dat je herkenbaar wordt?

Dapper dat je 't durft toe te geven.. Idee om dit ook aan je ex te doen of is dit te ver gezocht?
tsja, ik heb te weinig oog voor hoe goed ik het vaak had. Ex was heel gek op me en raar genoeg kreeg ik het daar benauwd van...
heb niet zo'n goed voorbeeld gehad wat betreft relaties.

Dianaf verwoordde het al... ik ga haar daar niet meer mee lastig vallen. Heb mn kans uitgebreid gehad en zij heeft een nieuwe liefde.
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 11:50
Het is niet als wantrouwig bedoeld al snap ik dat 't zo een beetje over komt. Maar ik zie ook de nadelen bij deze gescheiden gezinnen en die worden weggewuifd of het het allemaal waard is. En inderdaad kan ik dat soms niet helemaal geloven.
Soms voel je een connectie met iemand, die vertel je waar je tegen aanloopt, wat lastig is, wat niet. Anderen geven dat gevoel niet, die hebben soms zelf vooraf al een oordeel klaar. Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand die vooraf haar oordeel al klaar heeft, ook maar iets over de moeilijkheden in mijn scheiding zou vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Goed topic idee en leuk om mee te lezen
Scheiden met kinderen is een illusie. Je zult nooit volledig van elkaar los raken.
Als kind van gescheiden ouders van dichtbij gezien. Inmiddels een cliché maar degenen die het meeste lijden onder een scheiding zijn de kinderen.

Als ik vers gescheiden koppels in mijn omgeving observeer zie ik vooral pijn en frustratie. Misschien dat je inderdaad na 10 jaar eens tot de conclusie kan komen dat het beter was. Maar verder geloof ik er niet zo in.
( Met uitzondering van gevallen waarin mishandeling / misbruik of verslaving aan de hand was )
Alle reacties Link kopieren
robland320 schreef:
08-04-2020 18:47
tsja, ik heb te weinig oog voor hoe goed ik het vaak had. Ex was heel gek op me en raar genoeg kreeg ik het daar benauwd van...
heb niet zo'n goed voorbeeld gehad wat betreft relaties.

Dianaf verwoordde het al... ik ga haar daar niet meer mee lastig vallen. Heb mn kans uitgebreid gehad en zij heeft een nieuwe liefde.
Dit. Ik denk dat dit een hele grote rol mee speelt.
Snel onzeker worden in een relatie als er dingen spelen.
Intotheunknown schreef:
08-04-2020 17:31
Merk dat deze gedachtengang veel voorkomt. Mensen hebben bij mij waarschijnlijk ook dit idee en dan krijg ik ook nog eens een kind met nieuwe partner. Er wordt veel over gepraat. Maar nee, het was en is bij vlagen nog steeds heel moeilijk om de beslissing te maken. Ik kan wel zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van de scheiding.
Je kunt niet bij mensen in hun ziel kijken en achter gesloten deuren gebeurt meer dan je ziet. Je kunt er wel vanalles van denken en verzinnen en vinden maar persoonlijk vind ik dat heel arrogant als een buitenstaander dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik me nog maandelijks blauw betaal aan partneralimentatie geen moment spijt gehad. Ik kon mezelf niet zijn, kreeg bij nagenoeg alles wat ik deed op- en aanmerkingen. Daarnaast was er de laatste jaren geen seks. Geen overdrijving, helaas. Ik heb geen kinderen, dat scheelt vast ook in het geen spijt hebben.
Geen spijt van beide scheidingen. Alleen spijt ervan dat ik ooit met ze getrouwd ben
volgens mij is ook gewoon aangetoond dat een groot deel van de gescheidenen er niet gelukkiger op worden.
Alle reacties Link kopieren
Van de scheiding heb ik geen spijt, wél spijt heb ik hem ooit uitgekozen te hebben als vader van mijn kinderen. Hij deed zich daarin heel mooi voor maar wilde helemaal geen vader zijn, zo bleek toen het al (veel) te laat was. Zowel tijdens het huwelijk als daarna, hebben de kinderen daaronder geleden. Maar dat lag dus niet aan de scheiding. Die legde alleen het probleem bloot van een afwezige vader.

Ik moest toch al alles ‘alleen’ doen, echt alles; van het huishouden tot de administratie, de klussen in huis en tuin en de kinderverzorging. Na de scheiding kon ik dat tenminste zonder ‘stoorzender’ doen. Dat gaf mij een overweldigend gevoel van opluchting.

Ook werk ik nog steeds evenveel, ben ik in hetzelfde huis blijven wonen en is er financieel niet veel veranderd. Alleen die vent is weg waardoor er ruimte is gekomen voor een leukere vriend.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
08-04-2020 19:20
Van de scheiding heb ik geen spijt, wél spijt heb ik hem ooit uitgekozen te hebben als vader van mijn kinderen. Hij deed zich daarin heel mooi voor maar wilde helemaal geen vader zijn, zo bleek toen het al (veel) te laat was. Zowel tijdens het huwelijk als daarna, hebben de kinderen daaronder geleden. Maar dat lag dus niet aan de scheiding. Die legde alleen het probleem bloot van een afwezige vader.

Ik moest toch al alles ‘alleen’ doen, echt alles; van het huishouden tot de administratie, de klussen in huis en tuin en de kinderverzorging. Na de scheiding kon ik dat tenminste zonder ‘stoorzender’ doen. Dat gaf mij een overweldigend gevoel van opluchting.

Ook werk ik nog steeds evenveel, ben ik in hetzelfde huis blijven wonen en is er financieel niet veel veranderd. Alleen die vent is weg waardoor er ruimte is gekomen voor een leukere vriend.
Jeetje hé, weten je kinderen dat?? Lijkt me niet leuk om een vader te hebben die je niet wou
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma is er wel veel gelukkiger van geworden. Maar die was eerst getrouwd met een kerel die heel veel dronk en haar bedroog. Daar was ze niet van gediend.
Daarna is ze 30 jaar heel gelukkig geweest met mijn opa.
Maar dat is natuurlijk wel een heel andere situatie, er was toen geen gedoe over co-ouderschap etc, kinderen bleven gewoon bij haar en zagen vader 1x per jaar een uurtje op bezoek. (Waarmee ik niet zeg dat dat per se goed is, maar het hele concept strijd om de kinderen was er niet zo in 1943).
Geen spijt, het is een van de betere beslissingen die ik ooit genomen heb. Mijn dochter bracht het laatst mooi. Er waren wat kinderen in haar klas wier ouders een vechtscheiding hadden, zodanig dat er uithuisplaatsing volgde e.d. Dochter zei toen ‘die mensen zijn dus niet op tijd gescheiden.’
Persoonlijk ken ik geen mensen met spijt van hun scheiding, en ook geen mensen die gescheiden zijn vanwege ‘het ging al een maandje niet zo lekker’.
Alle reacties Link kopieren
eve_jobs schreef:
08-04-2020 19:23
Jeetje hé, weten je kinderen dat?? Lijkt me niet leuk om een vader te hebben die je niet wou
Ze hebben het niet zo expliciet gehoord maar ze hebben het wel door want hij doet alleen wat hij ‘moet’ doen aan afgesproken contactmomenten en geen uurtje extra. In die zin is het inderdaad een drama voor de kinderen.

Ze hebben het er moeilijk mee. Zegt hij zomaar ‘zijn’ weekend af (eens in de 14 dagen) omdat het in zijn vakantie (met nieuwe vriendin) valt en haalt dat dan niet meer in. Mijn ene kind wilde hem een tijd helemaal niet meer zien maar ze ging toch maar weer. Nu gaan ze tijdelijk niet, vanwege de corona: hij is 100 km verderop gaan wonen middenin corona-gebied. Wel handig, hij hoeft niet zonodig en zij willen eigenlijk ook niet meer.

Dat is eigenlijk het enige dat mijn hart nog breekt.
S-Meds schreef:
08-04-2020 19:20
volgens mij is ook gewoon aangetoond dat een groot deel van de gescheidenen er niet gelukkiger op worden.
Spijt en geluk zijn twee verschillende dingen.
Het is serieus hard werken met kinderen, co-ouderschap, fulltime werken en huishouden (en onderhoud woning) echter deed ik al veel zelf. Ik wordt er niet altijd heel gelukkig van, het is vermoeiend en er ligt altijd iets. Alleen de vrijheid die ik ervaar maakt mij zeker wel gelukkig!
Sportschoen schreef:
08-04-2020 19:59
Spijt en geluk zijn twee verschillende dingen.
Het is serieus hard werken met kinderen, co-ouderschap, fulltime werken en huishouden (en onderhoud woning) echter deed ik al veel zelf. Ik wordt er niet altijd heel gelukkig van, het is vermoeiend en er ligt altijd iets. Alleen de vrijheid die ik ervaar maakt mij zeker wel gelukkig!
die onderzoeken wijzen op dat veel mensen minder gelukkig zijn na hun scheiding. dat bedoelde ik
Sportschoen schreef:
08-04-2020 19:59
Spijt en geluk zijn twee verschillende dingen.
Het is serieus hard werken met kinderen, co-ouderschap, fulltime werken en huishouden (en onderhoud woning) echter deed ik al veel zelf. Ik wordt er niet altijd heel gelukkig van, het is vermoeiend en er ligt altijd iets. Alleen de vrijheid die ik ervaar maakt mij zeker wel gelukkig!
die onderzoeken wijzen op dat veel mensen minder gelukkig zijn na hun scheiding. dat bedoelde ik
Ja, ik heb het ook gelezen.
Ook meer in de zin dat scheiden zeker niet gelukmakend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enorm blij dat ik niet meer met mijn ex ben, na 14 jaar nog elke dag. Helaas wilde hij geen constante factor in mijn dochter haar leven zijn, dus ze hebben geen band ofzo, af en toe spreken ze af. Mijn man ziet ze als haar vader, die zorgt al van jongs af aan voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
08-04-2020 19:20
Van de scheiding heb ik geen spijt, wél spijt heb ik hem ooit uitgekozen te hebben als vader van mijn kinderen. Hij deed zich daarin heel mooi voor maar wilde helemaal geen vader zijn, zo bleek toen het al (veel) te laat was. Zowel tijdens het huwelijk als daarna, hebben de kinderen daaronder geleden. Maar dat lag dus niet aan de scheiding. Die legde alleen het probleem bloot van een afwezige vader.

Ik moest toch al alles ‘alleen’ doen, echt alles; van het huishouden tot de administratie, de klussen in huis en tuin en de kinderverzorging. Na de scheiding kon ik dat tenminste zonder ‘stoorzender’ doen. Dat gaf mij een overweldigend gevoel van opluchting.

Ook werk ik nog steeds evenveel, ben ik in hetzelfde huis blijven wonen en is er financieel niet veel veranderd. Alleen die vent is weg waardoor er ruimte is gekomen voor een leukere vriend.
Op een paar details na had ik dit kunnen schrijven.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn moeder heeft zeer veel spijt, mijn vader niet. Bijzonder want moeder heeft de scheiding aangevraagd, vader wilde eigenlijk helemaal niet. Nu 10 jaar later, tja......

Ik was niet getrouwd met vader van kind, maar echt geen moment spijt gehad dat ik weg ben gegaan.
Ik denk dat het een heel groot verschil maakt of je wel of geen kinderen hebt samen, zoals iemand al mooi zei, als je kinderen hebt kom je nooit echt los van je partner.
Ik ben gescheiden, geen kinderen en ik heb er geen dag spijt van gehad.
Mijn huidige vriend past in zoveel opzichten meer bij mij. Ik heb met m’n ex-man redelijk goed contact en echt altijd als ik hem zie weet ik weer waarom ik gescheiden ben.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
08-04-2020 19:47
Ze hebben het niet zo expliciet gehoord maar ze hebben het wel door want hij doet alleen wat hij ‘moet’ doen aan afgesproken contactmomenten en geen uurtje extra. In die zin is het inderdaad een drama voor de kinderen.

Ze hebben het er moeilijk mee. Zegt hij zomaar ‘zijn’ weekend af (eens in de 14 dagen) omdat het in zijn vakantie (met nieuwe vriendin) valt en haalt dat dan niet meer in. Mijn ene kind wilde hem een tijd helemaal niet meer zien maar ze ging toch maar weer. Nu gaan ze tijdelijk niet, vanwege de corona: hij is 100 km verderop gaan wonen middenin corona-gebied. Wel handig, hij hoeft niet zonodig en zij willen eigenlijk ook niet meer.

Dat is eigenlijk het enige dat mijn hart nog breekt.
Dat is ook echt hartverscheurend. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven