Spijt van scheiding?

08-04-2020 11:35 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving scheiden steeds meer mensen. En zijn daarna heel gelukkig alleen of met een nieuwe partner... Of doen ze alsof? Zou er nooit iemand spijt hebben dan van hun keuze... Als ik 't vraag zeggen ze van niet.. Maar is dit eerlijk? Dus gescheiden mensen hier..... Hier ben je anoniem, vertel eens eerlijk... Heb je ooit spijt gehad van je keuze om te gaan scheiden?
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 11:59
[...]
Ik ben er benieuwd naar omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat in mijn omgeving bij de gescheiden mensen nooit iemand ook maar een probleem heeft... Dat lijkt me niet te kunnen.
Maar dat is toch helemaal niet hetzelfde? Natuurlijk zijn er soms problemen na een scheiding, maar dat wil toch niet zeggen dat iemand ook direct spijt heeft?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
08-04-2020 12:34
De kinderen weten het. En verder heeft het geen zin om het aan mensen te vertellen, behalve aan degenen die willen scheiden omdat hun man saai is. Dat doe ik hier op het forum, vertellen hoe het mis kan gaan terwijl je als exen alles wel goed regelt in eerste instantie. Later kan er nog heel wat fout gaan voor betrokken kinderen.
Dit is ook een beetje mijn idee. Een vriendin die wil scheiden omdat man/leven saai is. Dat ik me dan afvraag of scheiden de enige oplossing is. En hoeveel verdriet haar kind heeft... Vind ik zelf sneu maar voor buitenstaander misschien makkelijk oordelen.

Ik hoop dat jij het met je kinderen nu weer op orde hebt.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het met scheiden is, zoals met een nose-job.
Je bent ongelukkig en denkt dat het door je vent/scheve-neus komt. Je bent van je vent/neus af en potverdrie, nog steeds ongelukkig
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
08-04-2020 12:37
Maar dat is toch helemaal niet hetzelfde? Natuurlijk zijn er soms problemen na een scheiding, maar dat wil toch niet zeggen dat iemand ook direct spijt heeft?
Eens! Alleen in mijn omgeving de gescheiden personen doen ze of alles veel en veel beter is en geven aan helemaal geen struggles te hebben..
Mwoah, dat ben ik niet met je eens hoor. Ik ben enorm opgeknapt van mijn scheiding en had nooit het leven en de carrière gehad die ik nu heb als ik bij mijn ex was gebleven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2020 12:39
ik denk dat het met scheiden is, zoals met een nose-job.
Je bent ongelukkig en denkt dat het door je vent/scheve-neus komt. Je bent van je vent/neus af en potverdrie, nog steeds ongelukkig
Hihi ik moet wel lachen om jouw vergelijking 😂
starbright schreef:
08-04-2020 12:26
Het maakt ook nogal wat uit op welk moment na de scheiding je iemand ondervraagt.
Ja dit. Direct nadat we de knoop hadden doorgehakt, vielen de irritaties weg, en konden we heel goed overleggen. Ik heb me toen wel eens afgevraagd: waarom gaan we eigenlijk uit elkaar? Tot er iets voorviel, en ik dacht: oh ja.

Ik ben nu zes jaar verder, sinds twee jaar een nieuwe relatie. Spijt heb ik nooit gehad, maar dat heb ik eigenlijk nooit ergens over. Dit was een weloverwogen besluit, zoals iemand al zei.
Mijn ex was indertijd degene die de scheiding aankondigde. Ik was er kapot van en het heeft best veel tijd gekost om het stof weer een beetje te laten dalen. Nu kan ik zeggen dat het een hele goede beslissing was. Ik ben gelukkiger dan tijdens mijn huwelijk. Pas toen ik meer afstand had tot de relatie, zag ik dat ik al een hele tijd mezelf niet meer was, dat mijn grenzen werden overschreden en dat ik bij anderen steun vond die ik in eerste instantie van hem had moeten krijgen. En nu ben ik vrij om mijn eigen leven te leiden zoals ik dat wil!
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 12:40
Eens! Alleen in mijn omgeving de gescheiden personen doen ze of alles veel en veel beter is en geven aan helemaal geen struggles te hebben..
Jij zegt dat ze doen alsof.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
08-04-2020 13:00
Jij zegt dat ze doen alsof.
Misschien. Ik weet het niet. Nooit in die situatie gezeten. Soms denk ik van wel en vind ik eigenlijk niet netjes van mij... Sorry
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
08-04-2020 12:34
De kinderen weten het. En verder heeft het geen zin om het aan mensen te vertellen, behalve aan degenen die willen scheiden omdat hun man saai is. Dat doe ik hier op het forum, vertellen hoe het mis kan gaan terwijl je als exen alles wel goed regelt in eerste instantie. Later kan er nog heel wat fout gaan voor betrokken kinderen.
Wat rot om te horen. Ik ken ook iemand die op zich geen spijt heeft van de scheiding, wel van het moment. Ze zegt nu dat als ze had geweten hoeveel verdriet, ellende, vechtscheidingsleed en stiefouderleed het zou veroorzaken en hoe beschadigend dit was voor de kinderen, dat ze gewacht zou hebben tot de kinderen meerderjarig en zelfstandig waren. Volgens haar was de mentale gezondheid van de kinderen het offer van 10 jaar langer in een leeggebloede relatie blijven zitten meer dan waard geweest.
dianaf schreef:
08-04-2020 12:36
Waarom zou je een ex met zoiets belasten?
Misschien heeft zij ook nog gevoelens? Wat kan dat voor kwaad dan? Als mijn ex nu dat zou zeggen zou ik het snappen maar ik ga niet meer terug. Erg zou ik het niet vinden. Ja voor hem. Maar als we bij elkaar hadden gebleven had hij nooit erachter gekomen wat hij wel had. Dus sjah. Ik zie er geen kwaad in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een familielid die lang over scheiden getwijfeld heeft, de liefde was over en haar man ging haar steeds meer irriteren (terwijl hij niets anders deed dan in de voorafgaande jaren. Het was/is een beetje simpele saaie man)
Zelf zegt ze geen spijt te hebben van de scheiding. Wat ik als buitenstaander zie is een vrouw die haar baan kwijt geraakt is door een burnout, kinderen zijn allemaal blijven zitten en op vervolgopleidingen gaat het ook moeizaam. Ze hebben allemaal psychische en daaruit volgend lichamelijke klachten.

Ook zit ze in de schuldsanering door de restschuld. Maar nee, geen spijt, ze is heus gelukkiger nu. Ze was eerst volop aan het daten maar nu haar financiële situatie steeds nijpender wordt staat dat ook op een laag pitje. De nieuwe lovers lopen hard weg als ze het complete plaatje doorkrijgen.

Maar ex, van wie de scheiding niet hoefde, is er een stuk beter aan toe. Woont weer samen, koophuis, leuke vakantie’s. Het enige is dat hij de kinderen weinig ziet door drukke baan en omdat hij wat verder weg is gaan wonen maar hijzelf lijdt daar duidelijk niet onder.
Ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta!
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
08-04-2020 13:19
Misschien heeft zij ook nog gevoelens? Wat kan dat voor kwaad dan? Als mijn ex nu dat zou zeggen zou ik het snappen maar ik ga niet meer terug. Erg zou ik het niet vinden. Ja voor hem. Maar als we bij elkaar hadden gebleven had hij nooit erachter gekomen wat hij wel had. Dus sjah. Ik zie er geen kwaad in.
Ik zat zelf te denken aan; je bent al een hele tijd uit elkaar, eigenlijk geen contact meer en dan uit het niets je ex die zegt dat hij spijt heeft. Ik zou zelf dan zoiets hebben van; wat moet ik hier mee? Stel dat de ander perse wilde scheiden en dan na x jaar zegt, goh ik heb er spijt van. Volgens mij zou ik dan weer boos worden, dat het ook nog eens nergens goed voor is geweest.
Het zal wel van de situatie/scheiding afhangen.
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 12:40
Eens! Alleen in mijn omgeving de gescheiden personen doen ze of alles veel en veel beter is en geven aan helemaal geen struggles te hebben..
Misschien is dat wel zo?! Waarom zou dat niet zo kunnen zijn?
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 12:38
Dit is ook een beetje mijn idee. Een vriendin die wil scheiden omdat man/leven saai is. Dat ik me dan afvraag of scheiden de enige oplossing is. En hoeveel verdriet haar kind heeft... Vind ik zelf sneu maar voor buitenstaander misschien makkelijk oordelen.

Ik hoop dat jij het met je kinderen nu weer op orde hebt.
Als je je man niet meer leuk vindt en meer een huisgenoot hebt dan een geliefde, waarom zou je dan niet weg mogen gaan? Je partner heeft echt wel veel invloed op hoe jij je leven leeft. Daarnaast is het voor een buitenstaander makkelijk praten. Je weet niet hoeveel ze al geprobeerd heeft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
didigirl schreef:
08-04-2020 11:49
Nee, nog geen moment spijt. Ik had geen rothuwelijk, maar ben nu veel gelukkiger!
Hier hetzelfde. Ik ben zelfs blijer met mijn scheiding dan ik had kunnen voorspellen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2020 12:39
ik denk dat het met scheiden is, zoals met een nose-job.
Je bent ongelukkig en denkt dat het door je vent/scheve-neus komt. Je bent van je vent/neus af en potverdrie, nog steeds ongelukkig
Leuk gevonden! Dat is een theorie die ik vaak lees op het forum en ik vraag me af of die klopt. Natuurlijk moet je in eerste instantie met jezelf kunnen leven en is een partner een aanvulling, geen opvulling. Maar die partner kan wel zodanig je leven verzieken dat je beter af bent zonder. Dat zie je vaak niet als je er nog middenin zit en je kunt ook moeilijk voorspellen hoe bevrijd je je daarna kunt voelen.

TO, dat niet alle mensen een open boek zijn, wil niet zeggen dat ze maar doen alsof hè. Toen ik ging scheiden, kreeg ik ook opmerkingen als "Ooooh, maar jullie hadden toch het perfecte huwelijk?" Je kan aan de buitenkant niet alles afzien, noch voor noch na de scheiding.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
lilalinda schreef:
08-04-2020 12:39
ik denk dat het met scheiden is, zoals met een nose-job.
Je bent ongelukkig en denkt dat het door je vent/scheve-neus komt. Je bent van je vent/neus af en potverdrie, nog steeds ongelukkig
Dit vind ik wel heel simplistisch zeg. Iedereen die gescheiden is ( of bijna iedereen) weet dat het niet niks is. Je moet een diep dal door om aan die vaak prettige overkant te komen. Dat doe je niet zo maar. Leven in een ongelukkig huwelijk is zwaar. Zwaar voor alle partijen. En dan heb ik het niet eens over een huwelijk waar mishandeling plaats vindt.
Iedere dag en nacht samen zijn met iemand waar je niet gelukkig mee bent , het knagende gevoel dat er toch meer uit het leven te halen zou moeten zijn, de eenzaamheid, de stiltes, het verlangen naar seks terwijl je zo ver mogelijk van elkaar gaat liggen in dat tweepersoonsbed. Of het gevoel dat jij voor die ander niet voldoet. Het besef dat je de kinderen een verkeerd beeld geeft van een relatie tussen een man en vrouw. De grijze sluier die over iedere vakantie en feestdag valt. Dat alles is een slecht huwelijk.
Dus vergelijk een scheiding niet met een Nose Job. Je weet echt niet waar je over praat.
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 11:59
Fijn dat je nu weet dat je de juiste beslissing genomen hebt! Heb je in het begin je struggles met iemand besproken? Waarom wel of niet?

Ik ben er benieuwd naar omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat in mijn omgeving bij de gescheiden mensen nooit iemand ook maar een probleem heeft... Dat lijkt me niet te kunnen.
Ik heb het er met mijn beste vriendin wel eens over gehad. Maar ik ben sowieso niet iemand die het erg nodig heeft om te gaan wentelen in verdriet. Ik ben meer het type van schouders eronder en door.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
08-04-2020 13:17
Volgens haar was de mentale gezondheid van de kinderen het offer van 10 jaar langer in een leeggebloede relatie blijven zitten meer dan waard geweest.
Maar dan zie je als kind nooit een echt goede relatie. Er wordt alleen maar toneel gespeeld. Ik ken helaas van dichtbij mensen die als kind hiervan een klap hebben gekregen omdat ze dat wel precies aanvoelden, maar er zoveel fake om ze heen is.
Het is algemeen een moeilijke beslissing - een die je goed moet overwegen. En welke keuze ook er zullen altijd meevallers en tegenvallers zijn. Altijd hallelujah en "ze leefden nog lang en gelukkig" bestaat enkel in sprookjes.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 12:40
Eens! Alleen in mijn omgeving de gescheiden personen doen ze of alles veel en veel beter is en geven aan helemaal geen struggles te hebben..
Ik ben gescheiden en dat was zeker niet mijn keuze. Had ik struggles zonder mijn ex? Nee, geen bijzondere. Ik heb een goede baan, makkelijke kinderen en een leuk huis.

En toen kwam er al vrij snel een nieuwe liefde. Ik wist niet wat me overkwam. Zo makkelijk, zo gezellig, het gaat allemaal zo vanzelf. De kinderen zijn dol op hem.

Ik heb echt heel veel verdriet gehad van mijn scheiding, ik had het zelf nooit besloten, maar nee, geen struggles.

Ik kan prima voor mijn kinderen en voor mezelf zorgen. (En de beestenboel die we meteen weer in huis gehaald hebben. )

Dus ja, ik ben er wel op vooruit gegaan. En dat was wel het laatste wat ik had verwacht toen mijn ex mij verliet.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
08-04-2020 14:13
Maar dan zie je als kind nooit een echt goede relatie. Er wordt alleen maar toneel gespeeld. Ik ken helaas van dichtbij mensen die als kind hiervan een klap hebben gekregen omdat ze dat wel precies aanvoelden, maar er zoveel fake om ze heen is.
Het is algemeen een moeilijke beslissing - een die je goed moet overwegen. En welke keuze ook er zullen altijd meevallers en tegenvallers zijn. Altijd hallelujah en "ze leefden nog lang en gelukkig" bestaat enkel in sprookjes.
Ik zeg niet dat scheiden met kinderen altijd slechter is voor de kinderen dan samen blijven. Er zijn echter scheidingen waarbij de gevolgen ervan vele malen erger zijn dan die van de relatie. Dat hangt af van de relatie en van de scheiding.

Ik weet wel dat in hele nare en slepende vechtscheidingen veel mensen die niet hebben kunnen voorzien welk een bak ellende er uit de scheiding voortkwam, wel eens achter hun oren krabben met de vraag of ze er nu gelukkiger van zijn geworden. Of überhaupt iemand er gelukkiger van is geworden.

Veruit de meeste scheidingen verlopen echter vreedzamer en kunnen wel een bevrijding zijn. Daarom is veel hulp na scheiding ook gericht op ‘ga voor je geluk, niet je gelijk’.
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 12:40
Eens! Alleen in mijn omgeving de gescheiden personen doen ze of alles veel en veel beter is en geven aan helemaal geen struggles te hebben..
Hier zie je ze elkaar proberen af te troeven. Zodra er een nieuwe partner in het spel is dan de ander ook, dan de een weer een baby erbij en dan de ander ook weer en dan begint de een met een nieuw huwelijk en de ander ook weer. En zoals dat gaat met een kaartenhuis bouwen, dat klapt snel in elkaar en hebben ze opeens 2 exen die ze willen overtroeven.
Sophiever schreef:
08-04-2020 14:44
Hier zie je ze elkaar proberen af te troeven. Zodra er een nieuwe partner in het spel is dan de ander ook, dan de een weer een baby erbij en dan de ander ook weer en dan begint de een met een nieuw huwelijk en de ander ook weer. En zoals dat gaat met een kaartenhuis bouwen, dat klapt snel in elkaar en hebben ze opeens 2 exen die ze willen overtroeven.
Hoe weet jij nou is dat zo is? Je kan toch niet in de hoofden van anderen kijken?
YagaBaba schreef:
08-04-2020 14:48
Hoe weet jij nou is dat zo is? Je kan toch niet in de hoofden van anderen kijken?
Soms kun je van een afstand dingen prima waarnemen.
Wat ik in mijn omgeving wel zie is dat sommige struggles blijven na de scheiding. Als er kinderen zijn, blijf je samen ouder en als communicatie een probleem was tijdens het huwelijk, heb je daar ook nog last van als je uit elkaar bent.

De ex van mijn zus heeft zeker spijt van de scheiding, want die ging weg omdat hij haar saai vond en niet meer passend bij zijn status. Helaas voor hem vond zijn minnares m na een paar maanden ook niet zo leuk meer, ging zijn bedrijf failliet en verloor ie ook het huis. Toen stond ie weer voor de deur, maar zus heeft m laten staan, want zij is een stuk gelukkiger zonder hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven