Spijt van scheiding?

08-04-2020 11:35 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving scheiden steeds meer mensen. En zijn daarna heel gelukkig alleen of met een nieuwe partner... Of doen ze alsof? Zou er nooit iemand spijt hebben dan van hun keuze... Als ik 't vraag zeggen ze van niet.. Maar is dit eerlijk? Dus gescheiden mensen hier..... Hier ben je anoniem, vertel eens eerlijk... Heb je ooit spijt gehad van je keuze om te gaan scheiden?
Sophiever schreef:
08-04-2020 14:49
Soms kun je van een afstand dingen prima waarnemen.
Hoe neem jij waar dat iemand een kind krijgt om de ex partner af te troeven?

Mijn ex heeft nu een vriendinnetje van halverwege de 20. Daar krijgt hij vast nog een keer kinderen mee. Wat ik er ook van vind, ik neem toch aan dat dat niet is om mij af te troeven.
patchouli_ schreef:
08-04-2020 14:33
Ik weet wel dat in hele nare en slepende vechtscheidingen veel mensen die niet hebben kunnen voorzien welk een bak ellende er uit de scheiding voortkwam, wel eens achter hun oren krabben met de vraag of ze er nu gelukkiger van zijn geworden. Of überhaupt iemand er gelukkiger van is geworden.
Ik vraag me altijd af hoe erg die bewering klopt dat een slechte relatie beter is. Ik kan me slecht voorstellen dat al die ellende die tijdens de scheiding naar boven komt zich niet op andere manieren manifesteert tijdens de relatie. Je kunt het ook niet vergelijken bovendien, je weet immers niet hoe de relatie nog verder verslechterd (of verbeterd) zou zijn.
YagaBaba schreef:
08-04-2020 14:53
Hoe neem jij waar dat iemand een kind krijgt om de ex partner af te troeven?

Mijn ex heeft nu een vriendinnetje van halverwege de 20. Daar krijgt hij vast nog een keer kinderen mee. Wat ik er ook van vind, ik neem toch aan dat dat niet is om mij af te troeven.
Nee een partner als je uit een relatie komt niet. Maar vanaf dat punt zie ik in mijn omgeving wel het aftroeven beginnen vanuit de ex die nog geen relatie heeft. Eigenlijk kort samengevat de rebound van de overgebleven gescheiden partner heeft alles in handen, als die gene ook zijn of haar omgeving wat te bewijzen heeft dan begint de kaartenhuis te komen en dan is het afhankelijk van wat de eerste ex allemaal doet, een baby, huis kopen of trouwen dat daar een reactie uit volgt.
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik ben 10 jaar geleden na 27 jaar huwelijk gescheiden.
Ik heb (net als de kinderen) moeilijke jaren gehad maar ben er goed uit gekomen en mijn leven is er een stuk beter en leuker op geworden.
Ik had toen wel veel verdriet en zorgen. Maar spijt zeker niet.
Nog altijd niet.
anoniem_26824 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 09:47
40.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-04-2020 14:44
Hier zie je ze elkaar proberen af te troeven. Zodra er een nieuwe partner in het spel is dan de ander ook, dan de een weer een baby erbij en dan de ander ook weer en dan begint de een met een nieuw huwelijk en de ander ook weer. En zoals dat gaat met een kaartenhuis bouwen, dat klapt snel in elkaar en hebben ze opeens 2 exen die ze willen overtroeven.
Bijzonder. Dat heb ik mijn omgeving eigenlijk nog niet waargenomen. Niet dat het daarom niet gebeurd, maar zijn er echt mensen zo rancuneus? Natuurlijk genoeg die met de nieuwe partner aan nog een kind beginnen, maar dat is toch vaak een uitvloeisel van een relatie? Meestal gewoon de hormonen die zeggen ik wil met jou een kind!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nooit spijt van gehad, zelfs niet in de tijd dat het allemaal moeilijk en ingewikkeld was. Hij ook niet.

Beiden ook gelukkig met een nieuwe partner, al merk je aan beide kanten dat we voorzichtiger zijn dan vroeger.

Vriendschappelijk kunnen we ook best nog met elkaar overweg, maar een relatie met elkaar nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Nooit één seconde spijt gehad.
You say potato.
I say vodka.
Nee geen spijt.
Wel spijtgevoelens dat we de kinderen niet meer in een traditioneel gezin konden opgroeien.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker geen spijt. Wij hebben samen besloten uit elkaar te gaan 4 jaar geleden.
De koek was op en bij elkaar blijven voor de kinderen geloofden wij allebei niet in.

Zij ontmoette binnen een paar maanden haar huidige partner en is daar heel gelukkig mee. De kinderen vinden hem aardig en gezellig.

Ik vond na twee jaar mijn grote liefde en ben ook sinds bijna 2 jaar weer heel gelukkig.
Zij heeft 2 kinderen en dat gaat heel goed.
Ook de kinderen onderling gaan prima, ook omdat we ze niets opdringen.

Vakanties zijn leuk en gezellig en dus nee, geen spijt. Totaal niet.
Ego is the anesthesia that deadens the pain of stupidity.
Geen miliseconde spijt gehad, beste beslissing ooit!
robland320 schreef:
08-04-2020 12:20
:-[

ja, nogal. ik ben dan ook een man, en die weten pas wat ze missen als ze het kwijt zijn!
kan mezelf soms wel voor mn halsstarrige eigenwijze kop slaan! :facepalm:
Ik hoop dat jij mijn ex bent :devil:
Niemand gaat toch scheiden met de illusie dat je daarna in het leven geen problemen meer zult hebben? Dus ook al is het daarna moeilijk, niets is erger dan in een relatie zitten waar je niet meer in wil zitten.
Ik snap echt niet waar nou toch dat idee vandaan komt dat mensen om kleinigheidjes gaan scheiden. (En dan vooral benoemen dat hun dat nooooooit zal gebeuren, omdat zij wel zo idioot hard werken aan de relatie...)
rumforviva schreef:
08-04-2020 16:50
Niemand gaat toch scheiden met de illusie dat je daarna in het leven geen problemen meer zult hebben? Dus ook al is het daarna moeilijk, niets is erger dan in een relatie zitten waar je niet meer in wil zitten.
Dit. Dat is toch juist het idee van scheiden? De moeilijkheden die daarbij horen accepteren omdat de huidige situatie onhoudbaar is?
Theamuts schreef:
08-04-2020 16:59
Ik snap echt niet waar nou toch dat idee vandaan komt dat mensen om kleinigheidjes gaan scheiden.
En dit.
malibu69 schreef:
08-04-2020 13:41
Ik heb een familielid die lang over scheiden getwijfeld heeft, de liefde was over en haar man ging haar steeds meer irriteren (terwijl hij niets anders deed dan in de voorafgaande jaren. Het was/is een beetje simpele saaie man)
Zelf zegt ze geen spijt te hebben van de scheiding. Wat ik als buitenstaander zie is een vrouw die haar baan kwijt geraakt is door een burnout, kinderen zijn allemaal blijven zitten en op vervolgopleidingen gaat het ook moeizaam. Ze hebben allemaal psychische en daaruit volgend lichamelijke klachten.

Ook zit ze in de schuldsanering door de restschuld. Maar nee, geen spijt, ze is heus gelukkiger nu. Ze was eerst volop aan het daten maar nu haar financiële situatie steeds nijpender wordt staat dat ook op een laag pitje. De nieuwe lovers lopen hard weg als ze het complete plaatje doorkrijgen.

Maar ex, van wie de scheiding niet hoefde, is er een stuk beter aan toe. Woont weer samen, koophuis, leuke vakantie’s. Het enige is dat hij de kinderen weinig ziet door drukke baan en omdat hij wat verder weg is gaan wonen maar hijzelf lijdt daar duidelijk niet onder.
Ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta!
Hij misschien niet, maar zijn kinderen blijkbaar wel!
Of wilde je met deze post vooral aantonen dat ze dankzij hun onverantwoordelijke moeder in de problemen zitten?
dianaf schreef:
08-04-2020 13:46
Ik zat zelf te denken aan; je bent al een hele tijd uit elkaar, eigenlijk geen contact meer en dan uit het niets je ex die zegt dat hij spijt heeft. Ik zou zelf dan zoiets hebben van; wat moet ik hier mee? Stel dat de ander perse wilde scheiden en dan na x jaar zegt, goh ik heb er spijt van. Volgens mij zou ik dan weer boos worden, dat het ook nog eens nergens goed voor is geweest.
Het zal wel van de situatie/scheiding afhangen.



Misschien is dat wel zo?! Waarom zou dat niet zo kunnen zijn?



Als je je man niet meer leuk vindt en meer een huisgenoot hebt dan een geliefde, waarom zou je dan niet weg mogen gaan? Je partner heeft echt wel veel invloed op hoe jij je leven leeft. Daarnaast is het voor een buitenstaander makkelijk praten. Je weet niet hoeveel ze al geprobeerd heeft.
Als je het verwerkt hebt doet het je weinig meer.
Sophiever schreef:
08-04-2020 14:49
Soms kun je van een afstand dingen prima waarnemen.
Denk dat je daar lelijk in vergist. Ik heb ook overwogen een nieuwe baby te krijgen. Eindelijk het gezin waar ik van droomde te krijgen (niet gedaan om diverse redenen) maar mijn ex de loef afsteken was geen ding. Jij beoordeeld vanuit jouw referentiekader en die is beperkt want je hebt geen scheiding meegemaakt. Net als mensen zonder kinderen nooit zullen weten hoe het is om kinderen te hebben bv.
Theamuts schreef:
08-04-2020 16:59
Ik snap echt niet waar nou toch dat idee vandaan komt dat mensen om kleinigheidjes gaan scheiden. (En dan vooral benoemen dat hun dat nooooooit zal gebeuren, omdat zij wel zo idioot hard werken aan de relatie...)
Eens.
starbright schreef:
08-04-2020 17:10
Hij misschien niet, maar zijn kinderen blijkbaar wel!
Of wilde je met deze post vooral aantonen dat ze dankzij hun onverantwoordelijke moeder in de problemen zitten?
Nou inderdaad, geweldige pa weer :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Alleen spijt dat ik het niet twee jaar eerder heb gedaan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
08-04-2020 17:21
Eens.
Merk dat deze gedachtengang veel voorkomt. Mensen hebben bij mij waarschijnlijk ook dit idee en dan krijg ik ook nog eens een kind met nieuwe partner. Er wordt veel over gepraat. Maar nee, het was en is bij vlagen nog steeds heel moeilijk om de beslissing te maken. Ik kan wel zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van de scheiding.
Alle reacties Link kopieren
Sportschoen schreef:
08-04-2020 16:08
Nee geen spijt.
Wel spijtgevoelens dat we de kinderen niet meer in een traditioneel gezin konden opgroeien.

Ja, precies zo.
Maar spijt was voor mij niet aan de orde, mijn ex wilde niet meer. Er was wel iets van spijt over wat is geweest en wat we kennelijk niet hebben weten te behouden. En ik vind het ook wel erg dat we de kinderen een moeilijker leven hebben gegeven.

Maar voor mij persoonlijk is het uiteindelijk goed geweest. Ik was nog wel een paar jaar zoekende... maar uiteindelijk nu alweer jaren in een fijne stabiele relatie.
Alle reacties Link kopieren
Totaal geen spijt van mijn scheiding. Had ik eerder moeten doen (serieus!).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2020 12:39
ik denk dat het met scheiden is, zoals met een nose-job.
Je bent ongelukkig en denkt dat het door je vent/scheve-neus komt. Je bent van je vent/neus af en potverdrie, nog steeds ongelukkig
Ik heb beide ondergaan en ik moet toch echt zeggen dat ik er ook van beide beter uitgekomen ben...
Maar mijn neus was ook echt heel lelijk maar mijn ex niet, die is nog steeds lief...
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven