Thuisdiner

08-04-2020 19:42 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn deze maand een jaar samen. Nu zeggen we al maanden dat we op de dag van onze eerste date lekker uit eten gaan. Maar ja, dat kan nu niet.

Nu wil ik thuis uitgebreid koken. (Mijn hobby) en er echt proberen iets speciaals (en beetje romantisch) van te maken.

Iemand tips en ideeën ? Wat zijn leuke gerechten ? Tafelaankleding ? Bijzonder drankje ? Alle ideeën zijn welkom :-)
Is er iets wat specifiek jullie ding is? Iets wat jullie op je eerste date hebben gegeten bijvoorbeeld?
Dat zijn dingen waar wij vooral veel waarde aan hechten. Verder kan je op pinterest denk ik leuke inspiratie opdoen voor een mooi gedekte tafel voor 2.
Hangt er toch helemaal vanaf wat jullie beiden lekker vinden? Ik kan 100 diners posten maar of dat voor jullie 'romantisch' is?

Twaalf gangen: 1 voor elke maand samen en refererend naar 'iets' wat jullie in die maand samen gedaan hebben?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Misschien een heel ander idee, maar restaurants bieden hier nu massaal een beperkt menu aan om af te halen of thuis te laten bezorgen. Echt van hoge kwaliteit. Is dat niet leuk om zo een lokale tent te steunen?

Koken is wel je hobby lees ik, dus misschien vind je mijn idee helemaal niks, maar ik wou het toch even voorstellen.
_melon schreef:
08-04-2020 19:47
Misschien een heel ander idee, maar restaurants bieden hier nu massaal een beperkt menu aan om af te halen of thuis te laten bezorgen. Echt van hoge kwaliteit. Is dat niet leuk om zo een lokale tent te steunen?

Koken is wel je hobby lees ik, dus misschien vind je mijn idee helemaal niks, maar ik wou het toch even voorstellen.
Ik wilde hetzelfde zeggen.

Bij ons in de buurt zijn er restaurants waar je het dus kant en klaar en dus warm kan afhalen maar ik heb op Facebook ook al voorbij zien komen dat ze alle ingrediënten en recepten bij je afleveren dus dan kan je het alsnog zelf koken.
Hoef je het alleen niet zelf te verzinnen :P
_melon schreef:

Ja, moest ik ook gelijk aan denken. Op Social Deal vind je ook heel wat opties om af te halen voor een leuke prijs. Dat was mijn idee voor een romantisch dinertje thuis binnenkort:)
_melon schreef:

Dan sta je ook niet de helft van de avond in de keuken te 'redderen'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dacht ook aan een diner van een restaurant. En misschien zelfs vindbaar in thema aankleding.

En anders, een happy meal voor de gein met erna een film met popcorn.
Iets wat doet denken aan een gezamenlijke herinnering.
Zou voor tapas gaan. Gezellig hele avond hapjes eten en niet te lang in de keuken op t moment zelf. Voorbereiding kun je eerder doen.
Leuk! Waar houden jullie van?
Oesterssssss
mick87 schreef:
08-04-2020 19:42
Vriend en ik zijn deze maand een jaar samen. Nu zeggen we al maanden dat we op de dag van onze eerste date lekker uit eten gaan. Maar ja, dat kan nu niet.

Laat iets lekkers bezorgen door een restaurant in de buurt.
Je doet er het restaurantpersoneel een groot plezier mee.
Zij moeten de huur betalen, terwijl ze geen gasten binnen kunnen laten.

Bijvoorbeeld een rijsttafel van de Chinees op de hoek. Heeerlijk!

En als toetje Italiaans ijs, dat je 's middags hebt gehaald bij de ijszaak. Van dat fantastische ijs, dat je alleen bij de Italiaan kan kopen.

Voor 's avonds: bonbons van de banketbakker in het dorp.

#steundelokaleondernemer
Als je maar niet dicht bij elkaar komt.
Ik zeg: hutspot met klapstuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh uitgebreid. Met bessenkwark.
https://www.google.nl/search?q=romantis ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
retrostar schreef:
08-04-2020 21:29
Als je maar niet dicht bij elkaar komt.
Ik zeg: hutspot met klapstuk.
Spaghetti

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
08-04-2020 21:31
Spaghetti

Afbeelding
Dan krijg je van die Lady en de Vagebond-verleidingen.
Afbeelding
mick87 schreef:
08-04-2020 19:42
Tafelaankleding?
Bloemen op tafel.
De bloemenkwekers moeten hun bloemen vernietigen, omdat ze niet kunnen exporteren.

Zet je hele huis vol tulpen, bijvoorbeeld met pluukz.nl of de bloemist op de hoek van de straat.
:rose:
Als je niet op de calorieen hoeft te letten dan zou ik zo'n weelderig gerecht maken van Nigella Lawson. Op youtube zal wel een hele selectie staan.

Als je de economie wil steunen dan kan je idd een gerecht afhalen bij een restaurant.
allerlij verschillende hapjes maken
tapas, allerlij verschillende hapjes maken
Je weet dat er ook sterrenrestaurants bezorgen in deze tijden?

Zou me daar eens in verdiepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven