Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
donderdag 9 april 2020 om 22:46
? Dat is niet helemaal waar natuurlijk.
Het heeft voor- maar zeker ook nadelen.
Ik vind 50 toch echt te oud.
justagirly wijzigde dit bericht op 09-04-2020 22:48
4.65% gewijzigd
donderdag 9 april 2020 om 22:47
Mijn man is 10 jaar ouder. Tja. We zijn al een hele tijd samen en hebben samen ook kinderen. Ik ben een jaar of 5 ouder dan jij bent.
Ik zou niet bewust voor zo een enorm leeftijdsverschil en vooral ook verschil in levenservaringen kiezen. Dat merk ik met onze 10 jaar verschil al, maar meid, dit had je vader kunnen zijn! Hij heeft al 4 (!!) kinderen. Kinderen krijgen is geen kattenpis en hij heeft zo een enorme berg bagage al mee.
Wil je daar echt nog één of meer kinderen bij in de mix gooien?
Stel dat je direct volgende maand zwanger zou zijn. Dan is hij 70 (!!!) als het kind volwassen is. Hoe zie je dat dan voor je? Stiekem gaan veel mensen toch wat dingetjes mankeren als ze ouder worden. De een natuurlijk meer dan de ander. Maar wil je dat dan echt al?
Ik zou niet bewust voor zo een enorm leeftijdsverschil en vooral ook verschil in levenservaringen kiezen. Dat merk ik met onze 10 jaar verschil al, maar meid, dit had je vader kunnen zijn! Hij heeft al 4 (!!) kinderen. Kinderen krijgen is geen kattenpis en hij heeft zo een enorme berg bagage al mee.
Stel dat je direct volgende maand zwanger zou zijn. Dan is hij 70 (!!!) als het kind volwassen is. Hoe zie je dat dan voor je? Stiekem gaan veel mensen toch wat dingetjes mankeren als ze ouder worden. De een natuurlijk meer dan de ander. Maar wil je dat dan echt al?
donderdag 9 april 2020 om 22:47
Hij is een goede vader hij heeft co- ouderschap over twee kinderen van 13 en 16. De oudste twee zijn boven de 18. De twee jongste zijn normaal gesproken elk weekend en 1 dag in de week bij hem. Maar nu 4 dagen.
donderdag 9 april 2020 om 22:48
Je kunt het een kind niet aandoen dat het 4 half broers en zussen heeft die minstens 15-25 jaar ouder zijn en die wél hun vader volledig hebben meegemaakt. Dan ben je 15, is je vader bíjna 70 en je halfbroer of zus 40. Je vader zien aftakelen als jij in de 20 bent, als hij dat gaat halen.
Prima dat jij een relatie wilt met iemand die zoveel ouder is, lekker doen. Maar krijg gewoon geen kinderen met zo’n man. Dat is oneerlijk tegenover het kind wat mij betreft.
Prima dat jij een relatie wilt met iemand die zoveel ouder is, lekker doen. Maar krijg gewoon geen kinderen met zo’n man. Dat is oneerlijk tegenover het kind wat mij betreft.
donderdag 9 april 2020 om 22:48
Dat vind ik een beetje gek eerlijk gezegd. Het kind is straks namelijk degene die te maken heeft met een oude vader en mogelijk al jong geconfronteerd wordt met aftakeling of zelfs verlies. Mijn moeder is vorig jaar op 68 jarige leeftijd overleden. Daar ben ik erg verdrietig om Maar ik ben blij dat ik ruimschoots volwassen ben. Ik zou daar toch wat langer bij stilstaan als ik jou was.
donderdag 9 april 2020 om 22:49
donderdag 9 april 2020 om 22:52
In het begin had ik daar een beetje moeite mee. Ik ben nu 1 jaar aan het werk en verdien nog niet zo goed als ik zou willen maar dat komt nog wel. Terwijl hij al zoveel ervaring heeft en veel heeft gereisd en heel erg goed verdient. Ik merk soms dat ik dat niet zo prettig vind terwijl hij mij helemaal geen reden geeft dat de relatie niet gelijkwaardig is en toch voel ik mij soms zo.
feniks02 schreef: ↑09-04-2020 22:44Oud is niet meteen afgeschreven,
ik denk zeker dat het kan werken, daar zijn ook veel voorbeelden van
jan de bouvries enzo laatst nog in floortje aan het einde van de wereld....
Oud is wel anders, andere levensfase en andere behoefte.
en oud is ook veel meer levels al gespeeld.... meer ervaring.... ik ken mezelf een stuk beter dan toen ik jouw leeftijd had, en ook veel ervaring opgedaan met mensen en situaties dat ik nu kan gebruiken, dat lijkt me nog het lastigste, het verschil in ontwikkeling en ervaring, zal dat geen machtverschil geven , ongelijkheid? Iedere fase heeft zijn charme, jij hoeft nu geen ervaren dame te zijn, jij gaat jezelf nog heel veel ontwikkelen.
UIteindelijk gaat het denk ik om mentaliteit, hoe sta je in het leven en hoe toegewijd ben je aan elkaar en de relatie. Als jij van deze man houd, ga je kijken hoe het zich ontwikkelt, het leven is nu eenmaal niet maakbaar. het gaat erom het beste te maken van wat er op je pad komt. Ik zou vooral letten op gelijkwaardigheid in de relatie.
donderdag 9 april 2020 om 22:53
We're getting closer!Stassie12 schreef: ↑09-04-2020 22:52In het begin had ik daar een beetje moeite mee. Ik ben nu 1 jaar aan het werk en verdien nog niet zo goed als ik zou willen maar dat komt nog wel. Terwijl hij al zoveel ervaring heeft en veel heeft gereisd en heel erg goed verdient. Ik merk soms dat ik dat niet zo prettig vind terwijl hij mij helemaal geen reden geeft dat de relatie niet gelijkwaardig is en toch voel ik mij soms zo.
donderdag 9 april 2020 om 22:54
als je met deze man een kind neemt ga er dan maar vanuit dat je het alleen zal moeten doen. het is geen gelijkwaardige relatie dus zodra er druk op komt te staan gaat het verkeerd en een kind is een grote druk. Daarnaast is de kans aanzienlijk dat hij niet meer in leven is als jullie zoon afstudeert, trouwt en kinderen krijgt. zijn geld gaat naar zijn vier kinderen en jullie zoon, jij blijft achter met zijn urnStassie12 schreef: ↑09-04-2020 22:52In het begin had ik daar een beetje moeite mee. Ik ben nu 1 jaar aan het werk en verdien nog niet zo goed als ik zou willen maar dat komt nog wel. Terwijl hij al zoveel ervaring heeft en veel heeft gereisd en heel erg goed verdient. Ik merk soms dat ik dat niet zo prettig vind terwijl hij mij helemaal geen reden geeft dat de relatie niet gelijkwaardig is en toch voel ik mij soms zo.
donderdag 9 april 2020 om 22:55
donderdag 9 april 2020 om 22:57
Dat maakt iemand geen goede vader.
Hoe kun je hier zo makkelijk over denken?
Als je geen kinderen wil, prima, maar een kind verdient meer dan jouw egoistidche instelling.
donderdag 9 april 2020 om 22:57
En waarin merk je een verschil in jullie relatie. Tijdens onze date fase dacht ik precies hetzelfde “hij kon mijn vader zijn” en dat zei ik ook tegen hem. Hij vond mij niet te jong.
Lalala- schreef: ↑09-04-2020 22:47Mijn man is 10 jaar ouder. Tja. We zijn al een hele tijd samen en hebben samen ook kinderen. Ik ben een jaar of 5 ouder dan jij bent.
donderdag 9 april 2020 om 23:00
To, in mijn nabije omgeving een man die op zijn 55e nog een kind kreeg met zijn veel jongere vriendin van begin 30. Net zoals de jouwe was het op die leeftijd echt nog een vitale man, sportief, gezond, zeg het maar.
Ondertussen is hij dik in de 70 en ze zijn nog wel bij elkaar. Maar ja, zijn gezondheid wordt wel fors minder. De meeste mensen (zolang ze geen fysiek hele zwaar beroep hebben) zijn nog redelijk gezond/fit als ze in de 60 zijn, maar daarna gaat het gewoon echt bergafwaarts.
En er is echt wel sprake van een enorme generatiekloof tussen hem en het kind. Gelukkig gaat het wel goed, maar echt leuk is dat ook niet altijd voor het kind.
Mijn vriend is ook een stuk ouder, maar het leeftijdsverschil is echt wel kleiner. Gelukkig hebben wij geen kinderen, dus dat maakt het een en ander wel makkelijker. Maar soms merk ik het verschil in levensfase wel. Als het gaat om werk, pensioen, toekomst. Tegen de tijd dat hij met pensioen gaat, moet ik (ook ivm de steeds hogeren pensioenleeftijd) misschien nog wel 20 jaar door.
Met kinderen zou het nog wel gaan qua leeftijd, maar met iemand die al kinderen heeft van mijn leeftijd... dan zou ik er gewoon niet meer aan beginnen.
Ondertussen is hij dik in de 70 en ze zijn nog wel bij elkaar. Maar ja, zijn gezondheid wordt wel fors minder. De meeste mensen (zolang ze geen fysiek hele zwaar beroep hebben) zijn nog redelijk gezond/fit als ze in de 60 zijn, maar daarna gaat het gewoon echt bergafwaarts.
En er is echt wel sprake van een enorme generatiekloof tussen hem en het kind. Gelukkig gaat het wel goed, maar echt leuk is dat ook niet altijd voor het kind.
Mijn vriend is ook een stuk ouder, maar het leeftijdsverschil is echt wel kleiner. Gelukkig hebben wij geen kinderen, dus dat maakt het een en ander wel makkelijker. Maar soms merk ik het verschil in levensfase wel. Als het gaat om werk, pensioen, toekomst. Tegen de tijd dat hij met pensioen gaat, moet ik (ook ivm de steeds hogeren pensioenleeftijd) misschien nog wel 20 jaar door.
Met kinderen zou het nog wel gaan qua leeftijd, maar met iemand die al kinderen heeft van mijn leeftijd... dan zou ik er gewoon niet meer aan beginnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 9 april 2020 om 23:01
Hij hoeft ook niet te dealen met zijn aftakeling terwijl jij jong bent!
Nare vent.
donderdag 9 april 2020 om 23:01
Ik ben 49 en heb toevallig twee vriendinnen van 50 met een man van respectievelijk nu 70 en nu 74. Eentje gaat scheiden, en reden is het leeftijdsverschil van 20 jaar. Man wil rustig leven nu, zij gaat nog steeds volop voor haar carrière.
Vriendin met man van 25 jaar ouder is nog steeds supergelukkig met hem. Wel haar kinderwens moeten opgeven detijds ... Een mooi voorbeeld van hoe het soms wel kan werken.
Maar ik zou het zelf noooooit willen. Mijn man is twee jaar ouder dan ik en ik vind het al niet altijd leuk om te zien hoe die sterke jonge man verandert in een man van middelbare leeftijd... (af en toe he, denk ik zoiets... ik ben zelf uiteraard ook niet meer zo fris en fruiitg)
Ik heb het nu zelf ook wat moeilijk met mijn ouders (midden 70) ouder te zien worden.. ik word bang hen te verleizen.. Moet er niet aan denken dat mijn partner die leeftijd zou hebben.
Wat kinderen betreft: onze kinderen vinden ons al stokoud, stel je voor als we nog eens 20 jaar ouder zouden zijn....
Vriendin met man van 25 jaar ouder is nog steeds supergelukkig met hem. Wel haar kinderwens moeten opgeven detijds ... Een mooi voorbeeld van hoe het soms wel kan werken.
Maar ik zou het zelf noooooit willen. Mijn man is twee jaar ouder dan ik en ik vind het al niet altijd leuk om te zien hoe die sterke jonge man verandert in een man van middelbare leeftijd... (af en toe he, denk ik zoiets... ik ben zelf uiteraard ook niet meer zo fris en fruiitg)
Ik heb het nu zelf ook wat moeilijk met mijn ouders (midden 70) ouder te zien worden.. ik word bang hen te verleizen.. Moet er niet aan denken dat mijn partner die leeftijd zou hebben.
Wat kinderen betreft: onze kinderen vinden ons al stokoud, stel je voor als we nog eens 20 jaar ouder zouden zijn....
anoniem_6533c576c6a23 wijzigde dit bericht op 09-04-2020 23:05
0.69% gewijzigd