Vriend koopt verschrikkelijk huis
maandag 13 april 2020 om 09:16
Hallo allemaal,
Mijn vriend heeft een huis gekocht. Een "opknappertje". Hij was al bezig met de aankoop toen wij net bij elkaar waren, en het huis is inmiddels 1,5 jaar van hem. Het is een dure woning en er moet nog zeker wel 4 jaar geklust worden voor het af is (hij doet alles zelf naast een vaste baan). Ik ben zelf nog student . Onze relatie is heel fijn en we zijn erg gelukkig.
Het probleem is dat ik liever niet in dat huis wil wonen. We hebben besloten om te gaan latten. Ergens is het probleem met latten wel opgelost. Toch zit het me dwars. Ik weet dat hij van me houdt en onze relatie is heel erg goed. Alleen dit is iets wat geen goede oplossing lijkt te hebben.
Iemand een idee? Soortgelijk verhaal?
Het zou erg helpen.
Groetjes
Mijn vriend heeft een huis gekocht. Een "opknappertje". Hij was al bezig met de aankoop toen wij net bij elkaar waren, en het huis is inmiddels 1,5 jaar van hem. Het is een dure woning en er moet nog zeker wel 4 jaar geklust worden voor het af is (hij doet alles zelf naast een vaste baan). Ik ben zelf nog student . Onze relatie is heel fijn en we zijn erg gelukkig.
Het probleem is dat ik liever niet in dat huis wil wonen. We hebben besloten om te gaan latten. Ergens is het probleem met latten wel opgelost. Toch zit het me dwars. Ik weet dat hij van me houdt en onze relatie is heel erg goed. Alleen dit is iets wat geen goede oplossing lijkt te hebben.
Iemand een idee? Soortgelijk verhaal?
Het zou erg helpen.
Groetjes
anoniem_397124 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 16:07
Reden: Probleem opgelost! Bedankt allemaal voor de reacties.
Reden: Probleem opgelost! Bedankt allemaal voor de reacties.
49.72% gewijzigd
maandag 13 april 2020 om 10:11
Voor sommige stellen is het een droom om samen een klushuis te kopen en die vinden het leuk om daar heel veel te klussen en alles precies te maken zoals ze zelf willen, terwijl dit voor andere mensen juist een schrikbeeld is en zeker als ze het huis niet konden meekiezen. Misschien was TO enthousiaster geworden over een grote, oude, mooi gelegen boerderij.
TO, ik denk dat het een goede optie is, dat jij je eigen woonruimte zoekt, waar jij je fijn voelt.
TO, ik denk dat het een goede optie is, dat jij je eigen woonruimte zoekt, waar jij je fijn voelt.
maandag 13 april 2020 om 10:14
Dat is waar, we weten niet eens hoe de woningmarkt er over 4 maanden aan toe is.
Mijn punt was dat er een posting was over hoe goed haar vriend het bekenen zou hebben met die woning, terwijl ik het zoals het omschreven is niet per se een goede investering vind. Ook bij woningnood heb je meer aan een huis (als je in de markt bent om te verkopen) met een goede ligging en een indeling die niet onlogisch is.
En wbt dat hij het beter voor mekaar heeft is het gewoon een kwestie van tijd. Also het TO kwalijk te nemen valt dat ze nog studeert of zo en vriend het daarom 'beter voor mekaar heeft'. En rare redenatie vind ik.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 13-04-2020 10:16
0.17% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 13 april 2020 om 10:15
Moet je de aankoop van je huis maar afblazen omdat je wellicht misschien vriendinnetje daar een mening over heeft?boebezoebe schreef: ↑13-04-2020 09:34Hoezo drammende peuter? als je ergens niet wil wonen is het je goed recht. Of moet je god op je blote knietjes danken dat iemand met je samen wil wonen op een plek en in een huis waar je geen reet aan vind?
Als ze al samen waren, en al een tijd, dan had ze een punt.
maandag 13 april 2020 om 10:17
Hij zegt dat hij het niet kan garanderen. Heel wat anders.FarFarAway schreef: ↑13-04-2020 09:44Nee niet NU. Maar zij stelt voor om het op termijn een kans te geven met de vraag als ze er niet gelukkig is om alsnog te verhuizen dan is voor hem de enige oplossing uit elkaar gaan?
Nou dan zou hij in zijn bakstenen kunnen stikken hoor.
maandag 13 april 2020 om 10:17
Ik snap dat zo’n huis voelt alsof jouw toekomst al deels is ingevuld. Dat zou ik ook als heel beklemmend ervaren, zeker als het een plek is waar je voor geen goud wil wonen.
Probeer dat los te laten. Het is zijn huis, dus zijn verantwoordelijkheid. Bouw je eigen leven op zoals jij dat voor je ziet en als je merkt dat hij niet bereid is om met jou mee te bewegen weet je dat jullie relatie geen toekomst heeft. Dat komt dan niet door dat huis, maar door het feit dat je vriend jouw mening en wensen niet belangrijk genoeg vindt om rekening mee te houden.
Probeer dat los te laten. Het is zijn huis, dus zijn verantwoordelijkheid. Bouw je eigen leven op zoals jij dat voor je ziet en als je merkt dat hij niet bereid is om met jou mee te bewegen weet je dat jullie relatie geen toekomst heeft. Dat komt dan niet door dat huis, maar door het feit dat je vriend jouw mening en wensen niet belangrijk genoeg vindt om rekening mee te houden.
maandag 13 april 2020 om 10:18
Ik herken mijn situatie in die van jouw vriend. Ook ik heb als single alleen een huis gekocht. Heb al veel geïnvesteerd om het huis op te knappen en eigen te maken en investeer er nu nog steeds in. Inmiddels ook bijna de helft van de hypotheek afgelost dus de maandlasten zijn zeer laag. Ik ben niet van plan om te verhuizen, nu niet en over 10 jaar ook niet. Een relatie is ook lang niet altijd voor altijd. Dan ga ik niet opgeven wat ik voor een tweede keer heb opgebouwd, ik ben gekke henkie niet. Dan maar harteloos, ik noem het eerder realistisch.
Vind het zowel prima als vriend hier bij komt wonen, of latten. Die keuze is dan natuurlijk aan hem.
Vind het zowel prima als vriend hier bij komt wonen, of latten. Die keuze is dan natuurlijk aan hem.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
maandag 13 april 2020 om 10:18
Hij kocht het huis toen hij je amper kende, dus groot gelijk dat hij zijn keuze voor dit huis belangrijk vond.
Dat jij het niet leuk vind, dat kan, maar ik vind je ook wel erg drammerig overkomen
je hebt niet eens geprobeerd er te wonen, je kat het alleen maar af
Ik kan me ook voorstellen dat hij nu lekker doorgaat met opknappen, en daarna kijkt hoe jullie relatie er voor staat. Iemand die steeds zou zeuren en drammen, daar zou ik ook geen rekening mee houden, sterker nog, grote kans dat dit voor de relatie een aflopende zaak is
Een huis naast de snelweg lijkt me ook erg overdreven, ten eerste staan daar geen huizen, dus er zal nog best wat afstand tussen zitten
Overigens zou ik zelf niet dicht bij een snelweg willen wonen
Dat jij het niet leuk vind, dat kan, maar ik vind je ook wel erg drammerig overkomen
je hebt niet eens geprobeerd er te wonen, je kat het alleen maar af
Ik kan me ook voorstellen dat hij nu lekker doorgaat met opknappen, en daarna kijkt hoe jullie relatie er voor staat. Iemand die steeds zou zeuren en drammen, daar zou ik ook geen rekening mee houden, sterker nog, grote kans dat dit voor de relatie een aflopende zaak is
Een huis naast de snelweg lijkt me ook erg overdreven, ten eerste staan daar geen huizen, dus er zal nog best wat afstand tussen zitten
Overigens zou ik zelf niet dicht bij een snelweg willen wonen
maandag 13 april 2020 om 10:19
Nee, dat niet. Maar hij wil zijn beslissing kennlijk ook niet herzien of het een kans geven en openstaan om niet te settelen in dat huis. Dat is zijn goed recht, maar ben je een drammende peuter als je ergens niet wil wonen? Heb je dan maar gewoon vette pech als je partner een paar jaar geleden iets heeft gekocht en hij staat niet open om sámen te beslissen waar je gaat samen wonen. Mag je dat niet vervelend of jammer vinden?
(Nu denk ik soweiso "Meid, blijf lekker latten en kijk over twee jaar nog eens of het nog aan is", daar niet van)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 13 april 2020 om 10:19
Je hebt nogal wat te eisen, als ik het zo lees. Je MOET niets hè, jullie zijn elkaar in deze niets verplicht.
Jullie waren nog niet samen en toen al had hij zijn zinnen op dit huis gezet. Het is een klus huis en dat hij daar bewust voor gekozen heeft is veelzeggend. Je wist toen dus al dat dit huis veel voor hem betekend.
Ik lees alleen maar klaagzang en dat het oneerlijk is dat jij deze keuze ooit zal moeten maken, maar jij verwacht van hem dat hij zijn ‘droom’ opgeeft omdat jij je alleen in het idee van zijn droom al niet kan vinden.
Beetje omgekeerde wereld niet?
Jullie waren nog niet samen en toen al had hij zijn zinnen op dit huis gezet. Het is een klus huis en dat hij daar bewust voor gekozen heeft is veelzeggend. Je wist toen dus al dat dit huis veel voor hem betekend.
Ik lees alleen maar klaagzang en dat het oneerlijk is dat jij deze keuze ooit zal moeten maken, maar jij verwacht van hem dat hij zijn ‘droom’ opgeeft omdat jij je alleen in het idee van zijn droom al niet kan vinden.
Beetje omgekeerde wereld niet?
maandag 13 april 2020 om 10:20
Dit dus.kindrebel schreef: ↑13-04-2020 10:17Ik snap dat zo’n huis voelt alsof jouw toekomst al deels is ingevuld. Dat zou ik ook als heel beklemmend ervaren, zeker als het een plek is waar je voor geen goud wil wonen.
maandag 13 april 2020 om 10:20
Dat kan toch?FarFarAway schreef: ↑13-04-2020 09:50Helemaal niet. Het gaat niet over het huis op zich maar om de locatie waar TO naar haar gevoel zich niet gelukkig gaat voelen.
En dat hij het nog liever uitmaakt dan de optie om te verhuizen te overwegen.
Als dat een punt is voor haar, lekker nu uitmaken.
Wij hadden allebei trouwens zo’n soort situatie en waren aan het begin van onze relatie er gewoon echt niet aan toe om in ‘als dit, dan ga ik verhuizen’ termen te denken. Dat is helemaal niet erg, dat bleek ook niet erg, we zijn inderdaad nog een tijd blijven latten.
maandag 13 april 2020 om 10:25
Roepen dat het niet eerlijk is, is wel een beetje drammende kleuter gedrag.boebezoebe schreef: ↑13-04-2020 10:19Nee, dat niet. Maar hij wil zijn beslissing kennlijk ook niet herzien of het een kans geven en openstaan om niet te settelen in dat huis. Dat is zijn goed recht, maar ben je een drammende peuter als je ergens niet wil wonen? Heb je dan maar gewoon vette pech als je partner een paar jaar geleden iets heeft gekocht en hij staat niet open om sámen te beslissen waar je gaat samen wonen. Mag je dat niet vervelend of jammer vinden?
(Nu denk ik soweiso "Meid, blijf lekker latten en kijk over twee jaar nog eens of het nog aan is", daar niet van)
maandag 13 april 2020 om 10:31
Exact. Ligt er ook nog eens aan hoe dicht hij bij die snelweg ligt. Kan me niet voorstellen dat je vanuit de voordeur direct de vluchtstrook op loopt, dus waarschijnlijk is die snelweg weliswaar in de buurt, maar zeker 100 meter, zo niet meer, van de voordeur verwijderd. En waarschijnlijk staat er dan ook een geluidswal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 13 april 2020 om 10:47
Precies, net zoals TO niet kan garanderen dat ze daar dan wil blijven wonen. Beetje gek om te doen alsof hij hun relatie minder belangrijk vindt dan zij. Daarnaast vind ik als student pruilen dat een huis niet je droomhuis is inderdaad nogal verwend gedrag.
maandag 13 april 2020 om 10:48
Nee hoor, maar wel als je schrijft in termen als oneerlijk. Niks oneerlijks aan, niemand verplicht haar tot samenwonen.boebezoebe schreef: ↑13-04-2020 10:19Nee, dat niet. Maar hij wil zijn beslissing kennlijk ook niet herzien of het een kans geven en openstaan om niet te settelen in dat huis. Dat is zijn goed recht, maar ben je een drammende peuter als je ergens niet wil wonen? Heb je dan maar gewoon vette pech als je partner een paar jaar geleden iets heeft gekocht en hij staat niet open om sámen te beslissen waar je gaat samen wonen. Mag je dat niet vervelend of jammer vinden?
maandag 13 april 2020 om 10:56
Welnee.Madeliefjees schreef: ↑13-04-2020 10:52Welkom op Viva 123ennu. Dit is normaal hoor, zodra iemand een topic opent buitelt iedereen over elkaar heen om de to af te branden. Ligt niet aan jou hoor.
maandag 13 april 2020 om 10:57
Als je met die insteek aan een relatie begint dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen.PattyJupiter schreef: ↑13-04-2020 10:08Hoe groot is de kans dat dit over vier jaar nog aan is? Je bent student. Ik zou er nu van genieten en zien wat de toekomst brengt.
Je begint aan een relatie met het idee dat je samen oud wordt. Dat het in de praktijk vaak andets uitpakt dat zie je dan wel weer.
Dat je ook ergens moet wonen als je nog geen relatie hebt is een feit. Dat die man dus een huis heeft gekocht toen hij nog geen relatie/ prille relatie had is dus ook niet raar.
Maar als je een relatie hebt dan neem je gezamenlijke beslissingen.
Dus is het niet handig van die man om een huis te kopen waar hij jaren in moet klussen om vervolgens te zeggen ik heb daar jaren in geklust dus wil ik daar de rest van mijn leven wonen en een vrouw die past zich maar aan.
Zo werkt het niet in een relatie.
Hij stelt zijn huis boven de relatie.
En daar komt to terecht tegen in opstand.
maandag 13 april 2020 om 11:02
Ik ken ze de mannen die het onzinnig vinden om te beginnen met een starterswoning en steeds te verhuizen naar iets groters. Die beginnen met het "eindstation" en dan klussen ze er liever 10 jaar aan als één groot project.
Het zou ook niet mijn woonstijl zijn om in een klushuis te wonen maar goed, het is zoals het is. Tegen de tijd dat jullie gaan samenwonen, ziet het er misschien ook anders uit en je hebt een woonplek. Probeer het in ieder geval uit, en als er het dan nog steeds niks is, dan gesprek aangaan.
Het zou ook niet mijn woonstijl zijn om in een klushuis te wonen maar goed, het is zoals het is. Tegen de tijd dat jullie gaan samenwonen, ziet het er misschien ook anders uit en je hebt een woonplek. Probeer het in ieder geval uit, en als er het dan nog steeds niks is, dan gesprek aangaan.
maandag 13 april 2020 om 11:11
maandag 13 april 2020 om 11:20
Ik vind het juist van eerlijkheid spreken dat hij aangeeft niet te verhuizen als je er ongelukkig zou zijn. Blijkbaar is dit wel zijn droomhuis in ieder geval voor nu.
Om eerlijk te zijn denk ik dat mijn man ook niet zou zijn verhuisd als ik hier niet gelukkig was. Ik ben ook 120 km verder gaan wonen en dat bevalt prima.
Ik vind de term verschrikkelijk huis al erg vreemd, jij vind het verschrikkelijk dat maakt het niet direct ook een daadwerkelijk verschrikkelijke woning. Je vriend denkt er sowieso al anders over.
Die snelweg ach ja ik zou daar ook niet erg blij om zijn maar dat is maar een detail. Als ditzelfde huis nu in jouw dorp had gestaan was het dan nog steeds zo'n verschrikkelijk huis of kon je er dan alsnog wel wat van maken?
Om eerlijk te zijn denk ik dat mijn man ook niet zou zijn verhuisd als ik hier niet gelukkig was. Ik ben ook 120 km verder gaan wonen en dat bevalt prima.
Ik vind de term verschrikkelijk huis al erg vreemd, jij vind het verschrikkelijk dat maakt het niet direct ook een daadwerkelijk verschrikkelijke woning. Je vriend denkt er sowieso al anders over.
Die snelweg ach ja ik zou daar ook niet erg blij om zijn maar dat is maar een detail. Als ditzelfde huis nu in jouw dorp had gestaan was het dan nog steeds zo'n verschrikkelijk huis of kon je er dan alsnog wel wat van maken?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 13 april 2020 om 11:24
Die man heeft zijn huis gekozen en nu loopt ie een scharrel tegen 't lijf, dat huis is blijvend en stijgt zelfs in waarde, een partner is inwisselbaar en deze stelt nu al eisen die niet matchen, dus beter korte pijn en einde relatie.sugarmiss schreef: ↑13-04-2020 10:57Als je met die insteek aan een relatie begint dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen.
Je begint aan een relatie met het idee dat je samen oud wordt. Dat het in de praktijk vaak andets uitpakt dat zie je dan wel weer.
Dat je ook ergens moet wonen als je nog geen relatie hebt is een feit. Dat die man dus een huis heeft gekocht toen hij nog geen relatie/ prille relatie had is dus ook niet raar.
Maar als je een relatie hebt dan neem je gezamenlijke beslissingen.
Dus is het niet handig van die man om een huis te kopen waar hij jaren in moet klussen om vervolgens te zeggen ik heb daar jaren in geklust dus wil ik daar de rest van mijn leven wonen en een vrouw die past zich maar aan.
Zo werkt het niet in een relatie.
Hij stelt zijn huis boven de relatie.
En daar komt to terecht tegen in opstand.
maandag 13 april 2020 om 11:26
een verkering van 1,5 jaar, die nu al loopt te zaniken dat hij beter iets anders had kunnen kopen.redbulletje schreef: ↑13-04-2020 11:24Die man heeft zijn huis gekozen en nu loopt ie een scharrel tegen 't lijf, dat huis is blijvend en stijgt zelfs in waarde, een partner is inwisselbaar en deze stelt nu al eisen die niet matchen, dus beter korte pijn en einde relatie.
wij slapen nooit.