Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
dinsdag 14 april 2020 om 13:03
Je mag een mening hebben, maar besef je wel dat niemand jou gezondheid of een strak lijf verschuldigd is.
Dat je pinkeltje er niet stijf van wordt wil niet zeggen dat je je er zo over op moet winden dat een ander al dan niet de verkeerde eetkeuzes maakt.
dinsdag 14 april 2020 om 13:06
Nou, we mogen met zijn allen daar de rekening van betalen, dus ik vind dat ik er dan ook een mening over mag hebben.thijsbrands schreef: ↑14-04-2020 13:03Je mag een mening hebben, maar besef je wel dat niemand jou gezondheid of een strak lijf verschuldigd is.
Dat je pinkeltje er niet stijf van wordt wil niet zeggen dat je je er zo over op moet winden dat een ander al dan niet de verkeerde eetkeuzes maakt.
dinsdag 14 april 2020 om 13:12
Maar daar ging dit topic toch helemaal niet over? Ik ben van mening dat er meer geld naar het onderwijs moet. Wat heeft dat te maken met het daten van een oudere man? Triest mannetje.
dinsdag 14 april 2020 om 13:13
Zelfs al is dat zo, dan is het wel heel raar om na een toelichting te blijven volharden dat er stond wat er niet stond.
Misschien ben ik wel afwijkend dat mooi en seksueel aantrekkelijk voor mij totaal anders is en dan moet ik toch misschien wel heel verdacht zijn op een vader die zegt dat hij een mooie dochter heeft, maar dat is allemaal niet zo relevant denk ik.
dinsdag 14 april 2020 om 13:16
Dat heb ik al gezegd, de modellenwereld heb ik daarvoor als norm genomen.
Wellicht ten onrechte, maar dat leek mij iets objectiefs.
dinsdag 14 april 2020 om 13:17
Blijf vechten tegen windmolens! Ooit zal je winnen.thijsbrands schreef: ↑14-04-2020 13:12Maar daar ging dit topic toch helemaal niet over? Ik ben van mening dat er meer geld naar het onderwijs moet. Wat heeft dat te maken met het daten van een oudere man? Triest mannetje.
dinsdag 14 april 2020 om 13:18
Inderdaad 15 jarigen zijn qua uiterlijk ook vaak echt nog kinderen. Even los van de modellen en actrices.
Dus ik vind het ook bizar dat je als volwassene man praat over vrouwen die pieken tussen hun 15e en 21ste(?) Dan voel je je gewoon aangetrokken tot een kind met vaak nog geen volgroeide borsten etc.
dinsdag 14 april 2020 om 13:20
25e.JenBarber schreef: ↑14-04-2020 13:18Inderdaad 15 jarigen zijn qua uiterlijk ook vaak echt nog kinderen. Even los van de modellen en actrices.
Dus ik vind het ook bizar dat je als volwassene man praat over vrouwen die pieken tussen hun 15e en 21ste(?) Dan voel je je gewoon aangetrokken tot een kind met vaak nog geen volgroeide borsten etc.
En nogmaals, de seksuele component komt niet van mij.
dinsdag 14 april 2020 om 13:21
dinsdag 14 april 2020 om 13:26
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Jij mag vinden wat je wil van wie je wil. Ik ben van mening dat jouw posts in dit topic getuigen van weinig respect voor vrouwen. Je geeft mij de indruk dat ze voor jou uitgerangeerd zijn als ze niet meer jong en strak zijn en er spreekt een zekere minachting uit.
Ik vind mannen die zo op uiterlijk zijn, jong en oud, nogal oppervlakkig. En mannen (en vrouwen) die bang zijn om ouder te worden vind ik onaantrekkelijk.
Ik val beslist niet op jong en ook niet per se op strak. Ik vind mannen boven de 50 leuk. En een levensgenieter met een beetje een vetje vind ik ook wel wat, zo lang het geen enorme bierbuik wordt.
Maar ik zie ook heel veel uitgezakte, chagrijnige, verongelijkte oude kerels. Slecht gekleed en onverzorgd. Uiteraard met een mening over hoe vrouwen zouden moeten zijn. Beetje jammer dat ze daar zelf niet aan voldoen, maar wel menen dat ze allerlei denigrerende opmerkingen kunnen maken over vrouwen.
dinsdag 14 april 2020 om 13:32
Dan moet je gewoon eens teruglezen. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik mensen reduceren tot het uiterlijk idioot vind.YagaBaba schreef: ↑14-04-2020 13:26Opinions are like assholes. Everybody has one.
Jij mag vinden wat je wil van wie je wil. Ik ben van mening dat jouw posts in dit topic getuigen van weinig respect voor vrouwen. Je geeft mij de indruk dat ze voor jou uitgerangeerd zijn als ze niet meer jong en strak zijn en er spreekt een zekere minachting uit.
Ik vind mannen die zo op uiterlijk zijn, jong en oud, nogal oppervlakkig. En mannen (en vrouwen) die bang zijn om ouder te worden vind ik onaantrekkelijk.
Ik val beslist niet op jong en ook niet per se op strak. Ik vind mannen boven de 50 leuk. En een levensgenieter met een beetje een vetje vind ik ook wel wat, zo lang het geen enorme bierbuik wordt.
Maar ik zie ook heel veel uitgezakte, chagrijnige, verongelijkte oude kerels. Slecht gekleed en onverzorgd. Uiteraard met een mening over hoe vrouwen zouden moeten zijn. Beetje jammer dat ze daar zelf niet aan voldoen, maar wel menen dat ze allerlei denigrerende opmerkingen kunnen maken over vrouwen.
Mijn stelling was slechts dat mannen op oudere leeftijd op uiterlijk pieken dan vrouwen. Als reactie op meerder posts van s-meds dat vrouwen wel mooi oud worden en mannen niet.
Allemaal vrij neutraal en hoe dat respectloos is naar vrouwen ontgaat mij. Mannen zijn nu eenmaal later volwassen. Zowel fysiek als mentaal. Dat is een biologisch feit.
dinsdag 14 april 2020 om 13:39
@DS1971: ik snap wat je bedoelt, je mag zeker jonge, strakke vrouwen als zijnde aantrekkelijk aanmerken, dat is niet het probleem. Ik denk dat veel mensen vallen over je woordkeuze, 'zonde van een mooi strak lijf', dat zijn niet letterlijk je woorden maar zo leest het.
Het woord 'zonde' gebruiken op de fysieke gesteldheid van iemand anders, al dan niet door diens eigen toedoen (e.g. ongezond eten in dit voorbeeld), roept weerzin op omdat de oorsprong van dat woord zich bevind in 'schuld' of 'schuldig zijn' en in de context van 'vrouwen moeten jong en strak zijn want vroeg pieken' roept dat de emotie op dat vrouwen die ooit van jong en strak zijn gegaan naar niet meer jong en/of strak zich schuldig maken aan het verspelen van iets dat aan een ander toebehoord. Daarom is iedereen zo boos denk ik (of misschien is dat gewoon hoe ik het vertaal ... )
Het verschil tussen "ik vind jonge vrouwen met overgewicht doorgaans niet aantrekkelijk" en "zonde dat eens mooie vrouwen zich zo laten gaan". Voel je 'm?
Het woord 'zonde' gebruiken op de fysieke gesteldheid van iemand anders, al dan niet door diens eigen toedoen (e.g. ongezond eten in dit voorbeeld), roept weerzin op omdat de oorsprong van dat woord zich bevind in 'schuld' of 'schuldig zijn' en in de context van 'vrouwen moeten jong en strak zijn want vroeg pieken' roept dat de emotie op dat vrouwen die ooit van jong en strak zijn gegaan naar niet meer jong en/of strak zich schuldig maken aan het verspelen van iets dat aan een ander toebehoord. Daarom is iedereen zo boos denk ik (of misschien is dat gewoon hoe ik het vertaal ... )
Het verschil tussen "ik vind jonge vrouwen met overgewicht doorgaans niet aantrekkelijk" en "zonde dat eens mooie vrouwen zich zo laten gaan". Voel je 'm?
dinsdag 14 april 2020 om 13:41
Je hebt gelijk. Dat staat er dan wat onhandig.Suusje666 schreef: ↑14-04-2020 13:39@DS1971: ik snap wat je bedoelt, je mag zeker jonge, strakke vrouwen als zijnde aantrekkelijk aanmerken, dat is niet het probleem. Ik denk dat veel mensen vallen over je woordkeuze, 'zonde van een mooi strak lijf', dat zijn niet letterlijk je woorden maar zo leest het.
Het verschil tussen "ik vind jonge vrouwen met overgewicht doorgaans niet aantrekkelijk" en "zonde dat eens mooie vrouwen zich zo laten gaan". Voel je 'm?![]()
dinsdag 14 april 2020 om 13:44
Ben ik het ook helemaal mee eens!DS1971 schreef: ↑14-04-2020 12:53Ik vind dat zonde, dat er best veel zijn die zo ongezond gaan leven (ook mannen) en dat nu eenmaal zichtbaar is. Het past dan ook totaal niet bij je.
Waar iemand die van nature wat voller is maar wel gezond leeft er ook wat voller mooi uit kan zien, geldt dat niet voor iemand die van nature slank is en door een dieet van pizza en bier voller is geworden.
Mijn mening.