Vader kind reageert nergens meer op

vrijdag 17 april 2020 om 09:59
De vader van mijn kind komt de omgangsregeling met moeite na. Er is lang over gedaan om een goed plan te maken, echter houdt vader zich niet aan de afspraken.
Ik probeer in dit topic even wat ruis op de band weg te laten, maar eerder opende ik dit topic:
relaties/ex-wil-kind-aan-partner-voorst ... #p31002363
In de tussentijd is er veel gebeurd.
Er is een ouderschapsplan gemaakt waar vader zich niet aan houdt.
Er is door vader valse melding gedaan van kinderontvoering, ik heb inmiddels aangifte gedaan van de valse meldingen.
Maar, ik heb ook mijn best gedaan contact tussen vader en kind te behouden.
Op advies van mijn advocate heb ik hem een e-mail gestuurd met ontvangstbevestiging en cc naar mijn eigen e-mailadres plus mijn advocate waarin ik hem vraag conform het ouderschapsplan met mij te overleggen over de haal en breng tijd voor het weekend.
Ik heb een termijn gesteld van 5 dagen om te reageren voor vader. Echter, ik krijg geen enkel teken van leven.
Vandaag heb ik -omdat het vandaag de dag zou zijn dat kind moet worden gehaald conform ons ouderschapsplan- opnieuw op dezelfde manier een mail verstuurd met de vraag om toch te overleggen over de haal en breng tijd omdat ik simpelweg niet de hele dag thuis kan en wil zijn. En dat ik er bij geen reactie dan vanuit ga dat vader toch geen behoefte heeft aan het weekend met kind.
De wijkagent is op de hoogte van de strekking van de e-mail omdat vader anders kan besluiten op een willekeurig moment voor de deur te staan en opnieuw melding te doen.
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Mijn advocate adviseert een voorlopige voorziening en daarna verzoek omgangsregeling en alimentatie vaststelling als vader niet reageert.
De e-mail is de enige communicatie die mogelijk is omdat vader mij verder overal heeft geblokkeerd.
Maar goed, hij kan net zo goed ergens al lang en breed in een ziekenhuis liggen of weet ik veel wat. Ik wil er wel alles aan gedaan hebben om het contact met kind te behouden en dat doe ik ook aantoonbaar door alles zwart op wit te zetten en het bij de feiten te houden.
Zou ik nog meer kunnen doen? Of is dit voldoende om vader de kans te geven op normaal contact?
Ik probeer in dit topic even wat ruis op de band weg te laten, maar eerder opende ik dit topic:
relaties/ex-wil-kind-aan-partner-voorst ... #p31002363
In de tussentijd is er veel gebeurd.
Er is een ouderschapsplan gemaakt waar vader zich niet aan houdt.
Er is door vader valse melding gedaan van kinderontvoering, ik heb inmiddels aangifte gedaan van de valse meldingen.
Maar, ik heb ook mijn best gedaan contact tussen vader en kind te behouden.
Op advies van mijn advocate heb ik hem een e-mail gestuurd met ontvangstbevestiging en cc naar mijn eigen e-mailadres plus mijn advocate waarin ik hem vraag conform het ouderschapsplan met mij te overleggen over de haal en breng tijd voor het weekend.
Ik heb een termijn gesteld van 5 dagen om te reageren voor vader. Echter, ik krijg geen enkel teken van leven.
Vandaag heb ik -omdat het vandaag de dag zou zijn dat kind moet worden gehaald conform ons ouderschapsplan- opnieuw op dezelfde manier een mail verstuurd met de vraag om toch te overleggen over de haal en breng tijd omdat ik simpelweg niet de hele dag thuis kan en wil zijn. En dat ik er bij geen reactie dan vanuit ga dat vader toch geen behoefte heeft aan het weekend met kind.
De wijkagent is op de hoogte van de strekking van de e-mail omdat vader anders kan besluiten op een willekeurig moment voor de deur te staan en opnieuw melding te doen.
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Mijn advocate adviseert een voorlopige voorziening en daarna verzoek omgangsregeling en alimentatie vaststelling als vader niet reageert.
De e-mail is de enige communicatie die mogelijk is omdat vader mij verder overal heeft geblokkeerd.
Maar goed, hij kan net zo goed ergens al lang en breed in een ziekenhuis liggen of weet ik veel wat. Ik wil er wel alles aan gedaan hebben om het contact met kind te behouden en dat doe ik ook aantoonbaar door alles zwart op wit te zetten en het bij de feiten te houden.
Zou ik nog meer kunnen doen? Of is dit voldoende om vader de kans te geven op normaal contact?

vrijdag 17 april 2020 om 10:07
Haha, ik moet mijn tong er soms echt afbijten hoor, om niet emotioneel en woest te worden. Maar zeker de adviezen op dit forum en mijn nuchtere advocate helpen heel erg.Odense* schreef: ↑17-04-2020 10:03Wat een frustrerende situatie.
Knap van je dat je je bij de feiten houdt en overlegt met jurist en wijkagent.
Mail is de enige contactmogelijkheid die je hebt.
Of je nog meer zou kunnen doen?
Ik denk het niet.
Met dit soort heerschappen heb je een lange adem nodig.

vrijdag 17 april 2020 om 10:08
Dank je wel. Het kost nog weleens moeite, maar ik filter alle emotie uit de communicatie en voel mij nu ook gesteund.
En het forum heeft ook geholpen.
vrijdag 17 april 2020 om 10:38
tja, maar het is wel de vaderSjaantje37 schreef: ↑17-04-2020 10:33Lieverd waarom wil je die vent in jouw kind zijn leven. Zou het doodeng vinden om mijn kind mee te geven aan iemand die liever niet met jouw kind omgaat.
En de dooddoener het is toch zijn vader, nou wat een vader zeg!
en de vader kan een lul van een ex zijn, maar toch een prima vader voor zijn kind

vrijdag 17 april 2020 om 10:40
Ik heb geen keuze, en ik ben het kindlief verplicht om alles gedaan te hebben aan goed contact met vader.Sjaantje37 schreef: ↑17-04-2020 10:33Lieverd waarom wil je die vent in jouw kind zijn leven. Zou het doodeng vinden om mijn kind mee te geven aan iemand die liever niet met jouw kind omgaat.
En de dooddoener het is toch zijn vader, nou wat een vader zeg!
Mijn persoonlijke gevoelens mogen hier geen rol in spelen, hoe moeilijk ik dat soms ook vind. Ik laat dat niet meer toe.

vrijdag 17 april 2020 om 10:41
Ja. Het is te bizar voor woorden.Valentijn101 schreef: ↑17-04-2020 10:39Dus ook in geval van nood kun je de vader enkel via mail bereiken? (als je daar niet ook rechtstreeks naar junk mail gaat)
Maar ergens ben ik de koe die hem adviseert ook wel dankbaar. Eigenlijk helpt hij zichzelf met dit gedrag steeds verder naar de achtergrond. Ook voor een rechter zal zijn gedrag tegen hem werken.

vrijdag 17 april 2020 om 10:43
Mijn complimenten, voor wat het waard isRozenbotteltjes schreef: ↑17-04-2020 10:40Ik heb geen keuze, en ik ben het kindlief verplicht om alles gedaan te hebben aan goed contact met vader.
Mijn persoonlijke gevoelens mogen hier geen rol in spelen, hoe moeilijk ik dat soms ook vind. Ik laat dat niet meer toe.![]()

vrijdag 17 april 2020 om 11:01
Het is ergens ook goed dat die kerel op 200km afstand woont, lijkt me.
Ik zag in je vorige topic allemaal eisen voorbij komen over videobellen enzo.
Ik zou proberen dat af te houden. Hoe meer afstand hoe beter. Laat hem maar rijden.
Slechte apparatuur enzo. Enne... als zijn internet-apparatuur goed genoeg is, gebruik die dan om te antwoorden op jouw mail.
Ik hoop niet dat er in je ouderschapsplan staat dat jij je kind moet halen of brengen - laat hem maar rijden.
En haal diep adem!
Die nieuwe vriendin wil zich graag opwerpen als moeder, schrijf je. Mogelijk is dat omdat ze denkt dat die zoon zo belangrijk is voor hem - en zij het dus eigenlijk doet voor hem. Daar prikt je kind echt wel doorheen, uit zo'n motief kun je geen moeder zijn.
Ik zag in je vorige topic allemaal eisen voorbij komen over videobellen enzo.
Ik zou proberen dat af te houden. Hoe meer afstand hoe beter. Laat hem maar rijden.
Slechte apparatuur enzo. Enne... als zijn internet-apparatuur goed genoeg is, gebruik die dan om te antwoorden op jouw mail.
Ik hoop niet dat er in je ouderschapsplan staat dat jij je kind moet halen of brengen - laat hem maar rijden.
En haal diep adem!
Die nieuwe vriendin wil zich graag opwerpen als moeder, schrijf je. Mogelijk is dat omdat ze denkt dat die zoon zo belangrijk is voor hem - en zij het dus eigenlijk doet voor hem. Daar prikt je kind echt wel doorheen, uit zo'n motief kun je geen moeder zijn.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
vrijdag 17 april 2020 om 11:57
Ik zou dus vandaag wel zo veel mogelijk th uis blijven. Het is corona tijd je kan toch bijna nergens heen.
Geef hem niet de kans om te zeggen ik kwam aan de deur maar ze was er niet.
Ook je mail en spam mail meerdere keren checken zodat hij niet kan zeggen ik heb gemaild maar ze reageerde niet.
En videobellen tegenhouden zoals iemand suggereerde zou ik ook niet doen. Geef de man geen munitie.
Best kans dat hij dit nu doet om jou te ergeren en na corona tijd doodleuk weer opduikt.
Dat hij dan ijskoud gast vertellen dat hij zijn kinderen geen risico wilde laten lopen door ze 200 km te vervoeren
Ook je mail en spam mail meerdere keren checken zodat hij niet kan zeggen ik heb gemaild maar ze reageerde niet.
En videobellen tegenhouden zoals iemand suggereerde zou ik ook niet doen. Geef de man geen munitie.
Best kans dat hij dit nu doet om jou te ergeren en na corona tijd doodleuk weer opduikt.
Dat hij dan ijskoud gast vertellen dat hij zijn kinderen geen risico wilde laten lopen door ze 200 km te vervoeren

vrijdag 17 april 2020 om 12:26

vrijdag 17 april 2020 om 12:27
Zo dacht ik eerst ook, maar zo werkt het niet. Je kunt niet van één kant de hele dag thuis gaan zitten of bang zijn dat men toch voor de deur staat en tijd opeist terwijl je volgens het ouderschapsplan netjes handelt en de ander ruimschoots de kans geeft om tijden of dagen door te geven.sugarmiss schreef: ↑17-04-2020 11:57Ik zou dus vandaag wel zo veel mogelijk th uis blijven. Het is corona tijd je kan toch bijna nergens heen.
Al mijn communicatie in overleg met mijn advocate verliest zijn kracht als ik nu toch hier ga zitten wachten. Het zal hem op geen enkele manier motiveren verantwoording te nemen voor zijn eigen deel als vader. Het zal hem alleen maar meer motiveren om zijn gang te gaan en schijt te hebben aan de afspraken die zijn gemaakt. Roos zit toch wel te wachten en doet toch niet waar ze mee schermt.
Videobellen blokeer ik niet. Hij heeft mij geblokkeerd. Zijn verantwoording.
De corona is geen excuus, dat boeit hem niet. Hij reist zelfs gewoon op en neer naar zijn scharrel en blijft daar ook gewoon om vervolgens het hele land weer door te OV'en om in zijn eigen woonplaats te zijn.

vrijdag 17 april 2020 om 12:40
Nee, er is afgesproken dat er van tevoren wordt overlegd over het terugbrengen vanwege wisselende diensten van de vader.
Er is wel een ophaaltijd afgesproken, echter komt/kwam hij deze nooit na omdat er altijd wat was.
vrijdag 17 april 2020 om 12:55

vrijdag 17 april 2020 om 13:10
Daarom mijn tip. Zeg zelf een tijd.Rozenbotteltjes schreef: ↑17-04-2020 12:40Nee, er is afgesproken dat er van tevoren wordt overlegd over het terugbrengen vanwege wisselende diensten van de vader.
Er is wel een ophaaltijd afgesproken, echter komt/kwam hij deze nooit na omdat er altijd wat was.
vrijdag 17 april 2020 om 13:16
Tot nu toe geeft hij er niet veel blijk van een prima vader te (willen) zijn, vindt je niet?
Maar daar gaat het niet eens om. Heel simpel gesteld: TO wil dat de kinderen hun vader in hun leven houden, blijkbaar heeft ze er vertrouwen in dat dit in het belang is van de kinderen. Ze probeert dat te organiseren. De vader doet niet mee.
Ik weet niet wat TO verder denkt te kunnen doen? Hem thuis ophalen en met de zweep naar zijn kinderen brengen? Ik zou mijn tijd besteden aan het organiseren van fulltime alleenstaand ouderschap en het troosten van de kinderen. Laat gaan verder, het is NIET jouw verantwoordelijkheid.
vrijdag 17 april 2020 om 13:28
Natuurlijj niet. Hij hoeft toch niet te weten of jij wel of niet thuis blijft.Rozenbotteltjes schreef: ↑17-04-2020 12:27
Al mijn communicatie in overleg met mijn advocate verliest zijn kracht als ik nu toch hier ga zitten wachten. Het zal hem op geen enkele manier motiveren verantwoording te nemen voor zijn eigen deel als vader. Het zal hem alleen maar meer motiveren om zijn gang te gaan en schijt te hebben aan de afspraken die zijn gemaakt.
Je zegt dat er 0,0 kontakt is hoe weet jij dan zeker dat hij het hele land door reist naar zijn scharrels? En hij had toch een vriendin.