Kat uit eigen zandbak houden

07-04-2020 16:37 89 berichten
Ik heb een zandbak neergezet en toen de katten deze zagen kwam er blijkbaar maar één ding in ze op: mooi hebben we nu ook een buitenbak! :facepalm:

In de avond gaat de zandbak dicht en zijn de katten binnen maar overdag zit onze peuter er in en de katten gaan er doodleuk naast zitten.. Zit ik telkens dat zand af te graven :-[

Dus hoe ga ik ze er uit houden? Ik zat eerst te denken aan citroen maar dat trekt mieren aan. Ik jaag ze wel weg maar ik ben ook wel eens niet in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
08-04-2020 17:45
Op dit moment staat de kater het met keien verzwaarde zeil van de zandbak te peuteren :facepalm:
Dit. Gewoon een tuinslang klaarleggen. Kan je ze toch gewoon natspuiten van een afstand.
Calamitycat schreef:
08-04-2020 19:21
Of het zijn gewoon kutkatten :biggrin:
Dit. Bij mij hangt ie maar 1 keer in de hordeur. Daarna weet hij wel dat hij het beter kan laten. We hebben echt een lieve kat die goed weet wat wel en niet mag.
BeaTea schreef:
08-04-2020 11:33
Daar gaat de kat een soort van capoeira van doen.
:HA: ik zie het helemaal voor mij.

Ik ben dol op katten, mijn twee monstertjes zijn kort geleden een jaar na elkaar overleden (ouderdom) en wat mis ik ze. 1 kat was super bewerkelijk, dus ik snap echt wat je bedoelt. We willen weer een kat op termijn, maar nu nog even niet. Ik heb nu cavia's, echt grappige beestjes maar dit scheuren door hun hok en alle korrels (en keutels :-? ) vallen op de grond......tja het hoort een beetje bij het hebben van huisdieren. In corona tijden mis ik mijn kattenvrienden wel heel erg hoor.

Je schrijft wel droog, ik heb net echt hard op gelachen ( :$ )
mabelle schreef:
08-04-2020 22:31
Dit. Bij mij hangt ie maar 1 keer in de hordeur. Daarna weet hij wel dat hij het beter kan laten. We hebben echt een lieve kat die goed weet wat wel en niet mag.
Begrijp ik nou goed dat jullie met schoppen corrigeren? Ja zo kan ik het ook, daarmee kun je gehoorzaamheid afdwingen van elk leven wezen, chapeau hoor.
Ze heeft haar kat zelfs een keer opgebeld!
Ik heb misschien nog een laatste tip, hoewel qua uitvoer beetje lastig is. Ik heb zelf geen tuin maar balkons en heb om beide balkons katten netten gespannen (te koop bij bol) als je deze goed spant kunnen ze er echt niet doorheen. Als je zoiets zou kunnen gebruiken om de afgedekte zandbak heen? Word wel een hele klus denk ik met steeds eromheen en eraf doen, ik zou dan met kleine camping haringen gaan werken ofzo
BeaTea schreef:
07-04-2020 19:12
What the fuck. Wat een aanname. Mijn mormels, wonen bij mij en komen mijn tuin niet uit.
In dat geval mijn excuses voor een eerdere opmerking van mij.

Dan ben jij een uitzondering helaas. Liever gehad dat jij regel was, in deze situatie.
chocolol schreef:
08-04-2020 00:41
Katten zijn toch vaak wat eigenwijzer dan honden. Feitelijk leer je zo: de emmer = niet fijn.
Oh ja! Honden zijn totaal niet eigenwijs, hoe kom je erbij? Die gaan niet stiekem op de bank als ze er niet op mogen als jij er niet bij bent. Die jatten nooit lekkere hapjes van de tafel achter je rug om. Want honden zijn maakbaar en katten niet! :bonk:
BeaTea schreef:
08-04-2020 11:28
Ik heb een mooie vintage wagen maar hou de kat er ook met geen mogelijkheid uit (6) Gelukkig kan ik de kamer waar de wagen in staat voor een eventuele nieuwe baby wel afsluiten. Maar dan staat de kat in de nacht voor die deur te kermen dat ze er in wil :facepalm:

Het houd niet op, niet vanzelf.
Ook al passen je kinderen er niet meer in, verkoop die wagen niet. Laat hem lekker staan voor je kat. Als dat beest er nu zo graag in slaapt, dan moet je hem dat gunnen.
iones wijzigde dit bericht op 09-04-2020 10:07
39.16% gewijzigd
Le-zen, vaak wat eigenwijzer.
Niq schreef:
09-04-2020 10:05
Le-zen, vaak wat eigenwijzer.
Geloof me nou, dat is een fabeltje! Denk jij dat ik mijn jack russel het af kan leren als ze een haas ziet om er achter aan te gaan! Ik heb haar al heel hard gestrafd omdat ze een kip gegrepen heeft. Dat is de jacht in haar! Maar ik blijf het proberen!
Waarom denk jij dat jagers stroomhalsbanden gebruiken om hun hond af te leren om achter een haas aan te gaan en dwingen te komen wanneer er geroepen wordt? Waarom denk jij dat greyhounds, de meeste beagles en veel husky's niet losgelaten worden?
Honden zijn niet zo anders als katten! Je kunt ze wel meer dingen aanleren, dat wel. Maar afleren is haast net zo moeilijk.
Maar in de opvoeding van een hond wordt gewoon gemiddeld heel veel meer tijd en moeite in gestoken. Als mensen daar tenminste zin in hebben...
BeaTea schreef:
08-04-2020 20:51
De kater hing vandaag als Mufasa aan de schutting naar de buren zo luid te krijsen dat we er achter kwamen dat er 3 huizen verder gewoon mensen wonen en niet al een jaar leeg staat :facepalm: Die mensen bleken te denken dat we onze kat doormidden aan het zagen waren.

Kon ik Bollo weer van de schutting plukken terwijl hij ook gewoon los kan laten.
Mooi laten krijsen!

Maar kun je de houten klep op de zandbak niet vervangen door een van kunststof, die geen spleetjes heeft?
Ik geloof jou.
oke.
De zandbak staat inmiddels op marktplaats en het zand is afgevoerd naar de stort :( Peuter snapte het wel en is blij met een nieuwe watertafel.
BeaTea schreef:
18-04-2020 20:42
De zandbak staat inmiddels op marktplaats en het zand is afgevoerd naar de stort :( Peuter snapte het wel en is blij met een nieuwe watertafel.
En dan blijkt kater - net als de mijne - een doucher te zijn :lol: Voordeel: daar wordt hij schoon van en water associeert hij niet met de kattenbak!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven