Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
zaterdag 21 maart 2020 om 20:20
Ohhh wat fijn om dit topic tegen te komen! Hier een dreumes van 15 maanden, krijgt nog bv, eet wel goed brood, fruit gepureerd en avondeten uit potjes (helaas). Stukjes krijg ik er met geen mogelijkheid in. Sowieso heeft t tot net na z’n 1e verjaardag geduurd voordat ie überhaupt gepureerde groente wilde (dolblij dat ie eindelijk een 4+ maanden potje wilde eten..). Inmiddels eet hij gelukkig wel iets beter, maar nog niet zoals volgens mij zou ‘moeten’. Slapen is lange tijd ook een heel drama geweest maar dat begint langzaamaan ergens op te lijken. Hij gaat rond half 7/7 uur naar bed en wordt dan nog 1-2 x wakker. Soms wat vaker maar over t algemeen valt ie dan zelf weer vrij vlot in slaap. Wel vroeg wakker, maar normaal gaat onze wekker doordeweeks om 6 uur dus dat is niet gek.
Verder is t een heel erg leuk druk kind. Loopt zelf, praat nog niet echt (ja in z’n eigen taaltje) en kan heerlijk ondeugend zijn.
Ik zal de laatste pagina’s even bijlezen zodat ik wat op de hoogte ben van jullie dreumessen!
Verder is t een heel erg leuk druk kind. Loopt zelf, praat nog niet echt (ja in z’n eigen taaltje) en kan heerlijk ondeugend zijn.
Ik zal de laatste pagina’s even bijlezen zodat ik wat op de hoogte ben van jullie dreumessen!
zaterdag 21 maart 2020 om 21:25
@ roos, zou het ook niet zo kunnen zijn dat hij gewoon eigenwijs is en zelf wil bedenken wat hij wel/niet eet? Ik merk dat de laatste 2/3 maanden ook. Meneer weigerde hier vd week zijn ontbijt, gewoon omdat je nee kunt zeggen.. Dus dat zou miss ook mee kunnen spelen? Los van dat hij het eerder al lastig vond.
Ik vond het van de week idd een behoorlijke klus om dreumes bezig te houden. We waren allebei ook een soort van, van slag. Ik moet thuiswerken (therapeut in de jeugdzorg, dus vitale functie) en ook alles rondom dreumes organiseren en hem dus meer thuis houden (want verkouden dus geen kdv).
Tegelijkertijd was ik blij met het hebben van een kindje, het hielp me ook een beetje in het normale ritme tijdens deze gekke dagen.
Ik heb gelukkig gisteren nog wat buitenspeelgoed gescoord en we hebben een glijbaan voor in de tuin besteld. Heeft ie zich vanmiddag 5 (!!!!) Kwartier zelfstandig mee vermaakt terwijl ik in de zon zat!
Binnen spelen met grote stevige ballonnen was een hit!
Ook had ik de grote bak met rijst en speelgoeddiertjes weer eens gepakt. Normaal niet zo'n fan van want allemaal rijst door de woonkamer, maar ja, tijd genoeg om stof te zuigen nu..
'Samen' cake gebakken, ging best oké. Alles klaar gezet in bakjes en dreumes een voor een de bakjes in de kom laten doen. En daarna mixers afgelikt natuurlijk
Verder veeeeeel rondjes gelopen buiten en duplo torens gebouwd.
Ohja, en mama helpen bij de skype vergaderingen is ook heel leuk, en super onhandig, maar ja..
Hopelijk kan ik hier nog wat tips op doen om de driftbuien zoveel mogelijk buiten de deur te houden.. want die zijn best pittig hier..
Hopelijk gaat het bij jullie nog goed qua gezondheid!
Ik vond het van de week idd een behoorlijke klus om dreumes bezig te houden. We waren allebei ook een soort van, van slag. Ik moet thuiswerken (therapeut in de jeugdzorg, dus vitale functie) en ook alles rondom dreumes organiseren en hem dus meer thuis houden (want verkouden dus geen kdv).
Tegelijkertijd was ik blij met het hebben van een kindje, het hielp me ook een beetje in het normale ritme tijdens deze gekke dagen.
Ik heb gelukkig gisteren nog wat buitenspeelgoed gescoord en we hebben een glijbaan voor in de tuin besteld. Heeft ie zich vanmiddag 5 (!!!!) Kwartier zelfstandig mee vermaakt terwijl ik in de zon zat!
Binnen spelen met grote stevige ballonnen was een hit!
Ook had ik de grote bak met rijst en speelgoeddiertjes weer eens gepakt. Normaal niet zo'n fan van want allemaal rijst door de woonkamer, maar ja, tijd genoeg om stof te zuigen nu..
'Samen' cake gebakken, ging best oké. Alles klaar gezet in bakjes en dreumes een voor een de bakjes in de kom laten doen. En daarna mixers afgelikt natuurlijk

Verder veeeeeel rondjes gelopen buiten en duplo torens gebouwd.
Ohja, en mama helpen bij de skype vergaderingen is ook heel leuk, en super onhandig, maar ja..
Hopelijk kan ik hier nog wat tips op doen om de driftbuien zoveel mogelijk buiten de deur te houden.. want die zijn best pittig hier..
Hopelijk gaat het bij jullie nog goed qua gezondheid!
zondag 22 maart 2020 om 10:58
Ik vind het ook wel pittig hoor, thuiswerken en dreumes in huis tegelijk. Ik lees wat goede tips om te doen met haar. Gelukkig hebben wij een grote speeltuin achter ons huis. Ze loopt nog niet dus ik kan bepalen hoeveel afstand ze heeft tot anderen 
Gelukkig is ze niet verkouden of zo, ze was er net vanaf toen dit hele Corona gebeuren begon.
Gelukkig is ze niet verkouden of zo, ze was er net vanaf toen dit hele Corona gebeuren begon.
zondag 22 maart 2020 om 21:04
Wij hebben sinds kort een zandbak en dochter vindt het geweldig!
We tekenen heel veel en vingerverf is ook een succes. En papier scheuren en dan de stukjes plakken op een tekening.
Op de fiets langs koeien, schapen en paarden doen we nu ook vaak.
Op zich komen we zo de tijd goed door , alleen vervelend dat ik net nu niet zo mobiel ben en dus niet de hele dag achter haar aan kan rennen.
We tekenen heel veel en vingerverf is ook een succes. En papier scheuren en dan de stukjes plakken op een tekening.
Op de fiets langs koeien, schapen en paarden doen we nu ook vaak.
Op zich komen we zo de tijd goed door , alleen vervelend dat ik net nu niet zo mobiel ben en dus niet de hele dag achter haar aan kan rennen.
woensdag 1 april 2020 om 20:23
Ja dat is t zeker Daanstje! Hij is ook enorm de grenzen aan t opzoeken en ik ben soms gewoon te soft. Manlief is strenger en daar eet ie veel beter bij. Maargoed we rommelen lekker verder.
Houden jullie t nog wat uit zo thuis? Ik mis mijn werk enorm, werk nu nog maar 2 dagen ipv 4 en dat is duidelijk niks voor mij! Merk ook dat zoonlief de interactie met andere kids mist en z’n energie maar moeilijk kwijt kan.
Knutsel ideeen ben ik geen held in janna, voor welke leeftijd?
Houden jullie t nog wat uit zo thuis? Ik mis mijn werk enorm, werk nu nog maar 2 dagen ipv 4 en dat is duidelijk niks voor mij! Merk ook dat zoonlief de interactie met andere kids mist en z’n energie maar moeilijk kwijt kan.
Knutsel ideeen ben ik geen held in janna, voor welke leeftijd?

woensdag 1 april 2020 om 21:11
Mijn ervaring met knutselen met dreumesen is dat het toch veelal mama is die knutselt en dreumes de boel sloopt.
Maar verven was hier wel altijd een hit bij dreumes. Gewoon met de handjes, veel verf en veel vellen. Lekker kliederen.
Toen hij wat ouder werd, maar toch echt al een eind richting de 2) kon hij uit de voeten met een kwastje en lijm en dat plakken. Verder was het vooral gewoon kleuren krassen(bij voorkeur met stiften of mama's pen). En vaak maar kort leuk, vond het klaarzetten en opruimen met verveelde dreumes meer werk dan dat het opleverde maar dat is missch per kind verschillend. Onze dreumes van toen is nu ruim 2, 5 en knutselen gaat nu vaak toch al een half uur goed en hij kan best al leuke dingen maken onder begeleiding.
De huidige dreumes, 13 maanden, vindt er geen hol aan. Vinger verf vindt ze vies. Krassen met een potlood, pen of stift vindt ze wel erg leuk maar gaat ook nog veel in de mond en dat vind ik matig. Ik Knutsel dus vooral met peuter als dreumes slaapt of als m'n vriend ook thuis is

Verder redden wij het best aardig. Beiden vitaal beroep dus kids kunnen naar noodopvang. Vandaag moesten/konden ze zelfs een extra dag ivm onze roosters. Moesten naar een vreemde locatie met vreemde leidsters. Ze deden het allebei super stoer. Al hoewel dreumes wel heel erg moest huilen toen ik wegging. Peuter vond het even spannend maar toen hij zeker wist dat z'n knuf ook mee verhuisd was ging hij spelen en keurde mij geen blik waardig. Goed gehecht dus

Verder hebben we hier net een slaap regressie gehad/zitten aan het einde ervan. Dreumes heeft de afgelopen weken enorm gespookt met inslapen. Niet normaal. Zomertijd hielp ook niet mee moet ik zeggen. Maar vanavond is binnen een half uur stil geworden zonder krijs en gil partijen. Heel fijn.
Ze kan nu sinds twee weken buiten uit de voeten op haar pukylino en binnen loopt ze achter de houten loopkar schaterlachend de kamer door tot ze botst en niet verder kan. Dan wordt ze een soort Godzilla

Ze heeft nog steeds geen tanden, vraag me af wanneer die nou eens zijn intrede doen.
Ik ben vooral heel blij dat ik gewoon m'n werk kan doen ookal werk ik dan veelal vanuit huis, is het rete druk en mis ik kantoor en collega's. Ik vind het heel fijn om die dagen 'voor mezelf' te hebben. Deze week is vriend er overdag ivm nachtdiensten. En hoewel dat enerzijds gezellig is (zeker omdat de kindjes er niet zijn en we in mijn pauzes als hij wakker is wel gewoon praten zonder onderbroken te worden) kijk ik er naar uit dat ik volgende week 2 dagen alleen thuis ben.
Ben benieuwd hoe het verder met de dreumesen en hun ouders gaat.
woensdag 1 april 2020 om 21:36
Qua speelgoed is hier buiten de glijbaan en zandbak favoriet. Binnen vermaakt hij zich met zijn boormachine (liefst al draaiend in zijn mond, het is maar wat je fijn vindt), rijden met autootjes, dansen op Nijntje muziek en alles uit kasten halen. Zodra de deur open staat zit hij op de trap. Oh en kleien vindt hij geweldig (helaas inclusief in zijn mond stoppen en dat vind ik minder). Echt knutselen lukt nog niet maar zodra z’n zus gaat knutselen moet en zal hij aan tafel meedoen dus dan krijgt hij wat krijtjes en papier of de klei.
Hier vind ik het hard werken met een peuter en dreumes thuis. Beide thuis aan het werk (ik vitaal vanuit huis). 1 dag per week gaan ze naar de noodopvang en deze week was de eerste keer dat ze ook echt allebei de hele dag daar waren (daarvoor 1 vd 2 verkouden) en dat was heerlijk! Eindelijk even doorwerken!
Ik kijk uit naar de zonnige dagen die eraan komen, dat maakt al wel zoveel goed! Hopelijk houden jullie het ook nog een beetje vol!
Hier vind ik het hard werken met een peuter en dreumes thuis. Beide thuis aan het werk (ik vitaal vanuit huis). 1 dag per week gaan ze naar de noodopvang en deze week was de eerste keer dat ze ook echt allebei de hele dag daar waren (daarvoor 1 vd 2 verkouden) en dat was heerlijk! Eindelijk even doorwerken!
Ik kijk uit naar de zonnige dagen die eraan komen, dat maakt al wel zoveel goed! Hopelijk houden jullie het ook nog een beetje vol!
woensdag 1 april 2020 om 21:53
Ik herken de knutsel ervaringen van teckel en zussen. Alhoewel, thuis dan, van het kdv krijg ik altijd foto's dat dreumes voorbeeldig verft, plakt, scheurt en propjes maakt.. Hier thuis eet hij krijtjes, papier en verf. Dus ik pak de knutsel spullen niet zo heel vaak. Ook omdat het maar 5 minuten leuk is.
Buitenspelen doet hij graag, maar niet met speelgoed. Hij wil de hamer van papa, een emmer, een gieter, stoffer en blik en ramt dan overal op los.
Van de week had hij slakken gevonden en in een onbewaakt ogenblik had hij die aan z'n vingers gespietst. Te.vies.
De nachten zijn hier heel wisselend, afgelopen nacht heeft hij van 20.00 tot 8.30 doorgeslapen maar ook genoeg nachten dat hij uren aan het kletsen, zingen en op z'n bed aan het trommelen is. Het schattige is dan wel dat ik woordjes en melodietjes van sommige liedjes herken.
Het thuiswerken gaat hier wisselend, normaal gaat hij 2 dagen naar het kdv, nu 1 want anders zit hij alleen de andere dag. Ik heb een vitaal beroep, man niet, maar die krijgt geen verlof (begrijpelijke redenen, maar wel irritant). Dus ik heb best wel stress, doet dreumes ook geen goed. Morgen gaat hij een extra dag naar mijn ouders (nog redelijk jong en super fit) dus dan ga ik heel hard werken maar ook even een plan maken voor de komende weken. Iets meer structuur in de dagen enzo.
Buitenspelen doet hij graag, maar niet met speelgoed. Hij wil de hamer van papa, een emmer, een gieter, stoffer en blik en ramt dan overal op los.
Van de week had hij slakken gevonden en in een onbewaakt ogenblik had hij die aan z'n vingers gespietst. Te.vies.
De nachten zijn hier heel wisselend, afgelopen nacht heeft hij van 20.00 tot 8.30 doorgeslapen maar ook genoeg nachten dat hij uren aan het kletsen, zingen en op z'n bed aan het trommelen is. Het schattige is dan wel dat ik woordjes en melodietjes van sommige liedjes herken.
Het thuiswerken gaat hier wisselend, normaal gaat hij 2 dagen naar het kdv, nu 1 want anders zit hij alleen de andere dag. Ik heb een vitaal beroep, man niet, maar die krijgt geen verlof (begrijpelijke redenen, maar wel irritant). Dus ik heb best wel stress, doet dreumes ook geen goed. Morgen gaat hij een extra dag naar mijn ouders (nog redelijk jong en super fit) dus dan ga ik heel hard werken maar ook even een plan maken voor de komende weken. Iets meer structuur in de dagen enzo.
maandag 20 april 2020 om 15:20
Leuk om jullie ideeen te lezen voor wat je kan ondernemen met een dreumes. Veel tips online zijn toch voor net wat oudere kindjes.
Wat hier een succes is:
Buiten bellenblaas, emmertje mee met wandelen en dan steentjes, takjes enz verzamelen.
Binnen vooral kleuren met krijtjes of verven of kleien. Boekjes lezen natuurlijk.
Wat hier een succes is:
Buiten bellenblaas, emmertje mee met wandelen en dan steentjes, takjes enz verzamelen.
Binnen vooral kleuren met krijtjes of verven of kleien. Boekjes lezen natuurlijk.
maandag 20 april 2020 om 16:08
maandag 20 april 2020 om 18:47
Klinkt als een heerlijke tuin Snowgirl!
En heerlijk als ze gaan lopen, ik hou van die kleine spekbeentjes die rond hobbelen
Obsessie voor takjes en stenen: check! Bloemen trouwens ook, die worden vakkundig ontleedt.
Ik geniet ook van het eigen taaltje van dreumes, en tussendoor dan de herkenbare woordjes.
Z'n eigen mening is wel erg sterk, we hebben met regelmaat driftbuien die rustig 3 kwartier aanhouden. Om dingen die echt, niet kunnen, de sloot in duiken bijvoorbeeld, of de kat opeten..
En heerlijk als ze gaan lopen, ik hou van die kleine spekbeentjes die rond hobbelen

Obsessie voor takjes en stenen: check! Bloemen trouwens ook, die worden vakkundig ontleedt.
Ik geniet ook van het eigen taaltje van dreumes, en tussendoor dan de herkenbare woordjes.
Z'n eigen mening is wel erg sterk, we hebben met regelmaat driftbuien die rustig 3 kwartier aanhouden. Om dingen die echt, niet kunnen, de sloot in duiken bijvoorbeeld, of de kat opeten..
maandag 20 april 2020 om 19:37
Leuk Snowgirl! Ik kan niet wachten tot onze dreumes kan lopen.
Jaaaa takjes, steentjes, blaadjes... Ze stopt het helaas wel vaak in haar mond. Kleuren ofzo is daardoor ook nog niet echt een succes. Ze 'kletst' soms aan één stuk door, heerlijk.
Haar eigen mening krijgt ze ook steeds meer, maar gelukkig nog geen driftbuien. Wat ik wel lastig vind is haar tandenpoetsen, hoe gaat dat bij jullie?
Jaaaa takjes, steentjes, blaadjes... Ze stopt het helaas wel vaak in haar mond. Kleuren ofzo is daardoor ook nog niet echt een succes. Ze 'kletst' soms aan één stuk door, heerlijk.
Haar eigen mening krijgt ze ook steeds meer, maar gelukkig nog geen driftbuien. Wat ik wel lastig vind is haar tandenpoetsen, hoe gaat dat bij jullie?
maandag 20 april 2020 om 19:47
Tandenpoetsen was hier eerst ook lastig maar we hebben het eindeloos voorgedaan en zo leuk mogelijk gemaakt. Zelf laten doen, mamas tanden laten poetsen, liedjes zingen, etc.
Gek genoeg hielp het om 2x per dag te gaan poetsen. Voor elk slaapje dus, nu hoort het bij het gaan slapen. En met 2x per dag is het ook niet zo erg als het een keertje minder secuur is.
Verder hier ook heel veel geklets en bijna dagelijks een nieuw woordje, zo gezellig
Ook steeds meer een uitgesproken mening over van alles maar (nog?) geen echte driftbuien gelukkig.
Gek genoeg hielp het om 2x per dag te gaan poetsen. Voor elk slaapje dus, nu hoort het bij het gaan slapen. En met 2x per dag is het ook niet zo erg als het een keertje minder secuur is.
Verder hier ook heel veel geklets en bijna dagelijks een nieuw woordje, zo gezellig

maandag 20 april 2020 om 20:21
Onze dreumes heeft nog geen tanden 
Die loopt straks eerder dan dat ze tanden heeft.
Qua speelgoed buiten is ze gek op zand, steentjes, en takjes. Ergens in en uit doen. Of zien hoe het zand door haar vingers glijdt. De watertafel vindt ze ook leuk, maar geeft een hoop nattigheid. Ze is er wel lang zoet mee. Stoepkrijt vindt ze ook al erg leuk, maar gaat ook nog wel in de mond. Achja ze eet ook wel een zand. Schuurt de maag ofzo zeggen ze dan toch. Het is toch niet tegen te houden met peuter broer die de hele dag buiten wil spelen. Ze maakt er zelf geen probleem van dus ik ook niet (zolang het geen katten poep is). Ook haar pukylino loopfiets valt goed in de smaak. Zal wel blij zijn als ze kan lopen, want och wat slijten die kleertjes snel met dat gekruip buiten. Schoentjes heeft ze in 1,5 maand tijd helemaal gesloopt met buiten spelen.

Die loopt straks eerder dan dat ze tanden heeft.
Qua speelgoed buiten is ze gek op zand, steentjes, en takjes. Ergens in en uit doen. Of zien hoe het zand door haar vingers glijdt. De watertafel vindt ze ook leuk, maar geeft een hoop nattigheid. Ze is er wel lang zoet mee. Stoepkrijt vindt ze ook al erg leuk, maar gaat ook nog wel in de mond. Achja ze eet ook wel een zand. Schuurt de maag ofzo zeggen ze dan toch. Het is toch niet tegen te houden met peuter broer die de hele dag buiten wil spelen. Ze maakt er zelf geen probleem van dus ik ook niet (zolang het geen katten poep is). Ook haar pukylino loopfiets valt goed in de smaak. Zal wel blij zijn als ze kan lopen, want och wat slijten die kleertjes snel met dat gekruip buiten. Schoentjes heeft ze in 1,5 maand tijd helemaal gesloopt met buiten spelen.
maandag 20 april 2020 om 22:19
Wij doen de schoentjes op het moment buiten vaak niet aan omdat we dat ook zonde vinden van het slijten van de schoenen. Soms betekent dat wel dat ze staat/aan randje loopt op haar sokken of blote voeten maar met dit weer niet zo'n punt. We hebben ook oude broekjes die we juist buiten aan doen vanwege het kruipen.
Buiten spelen is wel favoriet. Liefst speelt ze de hele dag buiten. Maakt niet eens zoveel uit met wat, al valt de loopfiets wel onder de meest populaire dingen. Maar dan wil ze ook het liefst de tuin uit, rondje door de wijk ipv in de tuin te blijven.
Leuk hè dat geklets. Je ziet haar steeds meer begrijpen en nakletsen. Zo leuk
Geen tips qua tandenpoetsen behalve volhouden en blijven doen... Het gaat hier nu redelijk zolang het niet te lang duurt. Ze eet de tandenborstel het liefst op en kauwt er op... Maar stuk beter dan toen ze doorkomende kiezen had. Toen was tandenpoetsen een ramp.
Buiten spelen is wel favoriet. Liefst speelt ze de hele dag buiten. Maakt niet eens zoveel uit met wat, al valt de loopfiets wel onder de meest populaire dingen. Maar dan wil ze ook het liefst de tuin uit, rondje door de wijk ipv in de tuin te blijven.
Leuk hè dat geklets. Je ziet haar steeds meer begrijpen en nakletsen. Zo leuk

Geen tips qua tandenpoetsen behalve volhouden en blijven doen... Het gaat hier nu redelijk zolang het niet te lang duurt. Ze eet de tandenborstel het liefst op en kauwt er op... Maar stuk beter dan toen ze doorkomende kiezen had. Toen was tandenpoetsen een ramp.

maandag 20 april 2020 om 22:46
Ja dreumes alleen nog maar gekleed in oude broeken van haar broer. Daarvan vindt ik het niet zo erg als ze slijten. Maar haar eigen leuke pakjes krijgt ze zo maar weinig. Zonder schoentjes in de tuin prima, maar daar buiten niet. En peuter speelt graag op het hofje met de andere kindjes en dreumes kruipt dus dat hele hof door en sjeest dat door op haar loopfiets. Dat vind ik dus gewoon geen straks plan zonder schoenen. Maar goed. Ik koop dus geen dure schoentjes maar alsnog gaat het hard zo. Heb nu een paar Sneakers vd zara besteld, maar met buiten spelen krijgt ze dan voorlopig gewoon haar 'oude' (lees 1,5maand oud) schoentjes aan en dan probeer ik deze nog mooi te houden, ofja totdat de huidige schoenen echt te grote gaten vertonen.
dinsdag 21 april 2020 om 06:43
Hier heeft dreumes zijn eerste sandaaltjes, maar bij het buitenspelen heeft hij in de tuin vaak blote voetjes (met mooi weer) en anders oude sandaaltjes die nog van zijn broer geweest zijn.
Peuter en dreumes vinden beide steentjes en takjes erg leuk! Dreumes wil ook nog weleens de konijnenkeutels pakken, blegh!
Peuter en dreumes vinden beide steentjes en takjes erg leuk! Dreumes wil ook nog weleens de konijnenkeutels pakken, blegh!
dinsdag 21 april 2020 om 06:45
Wat betreft schoenen: bij Scapino hebben ze betaalbare (25 euro oid dacht ik) schoentjes die van goede kwaliteit zijn/lijken. Met hele soepele zool dus goed voor de eerste tijd.
Hier gelukkig een lopende/rennende dreumes dus geen versleten knieën. Wij hebben een loop-driewieler, zou dat veel moeilijker zijn dan de pukylino? Hij snapt het best maar komt toch weinig vooruit tot grote frustratie dus gillen gillen. Sowieso alles wat niet lukt of wat anders moet is gillen, heel vervelend dat geluid steeds. Gelukkig verder wel een vrolijkerd dus dat maakt het dan weer goed
.
Hier gelukkig een lopende/rennende dreumes dus geen versleten knieën. Wij hebben een loop-driewieler, zou dat veel moeilijker zijn dan de pukylino? Hij snapt het best maar komt toch weinig vooruit tot grote frustratie dus gillen gillen. Sowieso alles wat niet lukt of wat anders moet is gillen, heel vervelend dat geluid steeds. Gelukkig verder wel een vrolijkerd dus dat maakt het dan weer goed

dinsdag 21 april 2020 om 08:54
Tandenpoetsen: gaat hier goed. We zijn direct bij de eerste tand gaan poetsen en hebben ook wel een fase gehad dat het strijd was. Maar wat dat betreft ben ik dan wel van, het moet dus in de houdgreep. We zingen altijd een tandenpoetsliedje, 1x voor de bovenkant, even slikken en dan 1x voor de onderkant. Nu gaat het goed, alleen als er kiezen/hoektanden komen is het wat lastiger. Maar dan doet het ook gewoon zeer natuurlijk.
Schoenen: hier heb ik dure schoenen maar in de uitverkoop. Maar dreumes loopt al sinds 11 maanden, dus hij kruipt sowieso niet. Z'n schoenen blijven echt heel netjes, daar verbaas ik me wel over. Ook nog geen gaten in z'n broek gevallen of überhaupt grote verwondingen.. maar dat is meer geluk dan dat ie zo rustig of vreselijk handig doet..
Wat betreft het bezighouden hebben we nu al het speelgoed opgedeeld in verschillende bakken. En hij krijgt 1 bak sochtends en 1 bak smiddags. Zo blijft hij veel beter bezig met het speelgoed, want er is steeds iets 'nieuws'.
Rondjes lopen door de wijk doen we even niet meer. Resulteerde altijd in een huilbui omdat hij steeds wat anders wil dan mogelijk is. Nu fietsen we veel, heerlijk zo'n kind wat dan keihard tieeteeeh (fietsen dus) roept voorop..
Schoenen: hier heb ik dure schoenen maar in de uitverkoop. Maar dreumes loopt al sinds 11 maanden, dus hij kruipt sowieso niet. Z'n schoenen blijven echt heel netjes, daar verbaas ik me wel over. Ook nog geen gaten in z'n broek gevallen of überhaupt grote verwondingen.. maar dat is meer geluk dan dat ie zo rustig of vreselijk handig doet..

Wat betreft het bezighouden hebben we nu al het speelgoed opgedeeld in verschillende bakken. En hij krijgt 1 bak sochtends en 1 bak smiddags. Zo blijft hij veel beter bezig met het speelgoed, want er is steeds iets 'nieuws'.
Rondjes lopen door de wijk doen we even niet meer. Resulteerde altijd in een huilbui omdat hij steeds wat anders wil dan mogelijk is. Nu fietsen we veel, heerlijk zo'n kind wat dan keihard tieeteeeh (fietsen dus) roept voorop..

dinsdag 21 april 2020 om 20:13
Eens hoor teckeltje. Hier ook alleen zonder schoenen in de eigen tuin. Lijkt me zo goede manier..
Daanstje, haha tieteeeh xD
@loopdriewieler. Hier ook een en denken niet dat dat moeilijker is dan pukylino ofzo. Ze kunnen het gewoon in een keer door hebben. Maand geleden wist ze ook niet wat ze er mee aan moest maar nu gaat ze als een malle op dr driewieler. Vooruit, achteruit, scherpe bochten, stoppen na hard rennen, ze kan het allemaal.
Daanstje, haha tieteeeh xD
@loopdriewieler. Hier ook een en denken niet dat dat moeilijker is dan pukylino ofzo. Ze kunnen het gewoon in een keer door hebben. Maand geleden wist ze ook niet wat ze er mee aan moest maar nu gaat ze als een malle op dr driewieler. Vooruit, achteruit, scherpe bochten, stoppen na hard rennen, ze kan het allemaal.