Welke bureaustoel?

22-04-2020 12:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog een oude bureaustoel van de Ikea. Inmiddels is die echt aan vervanging toe. Er is zoveel keus, welke adviseren jullie?
je kunt beter een goeie, echte kantoor-bureaustoel kopen
tweedehands zijn die erg goed ((bijna) nieuw) te koop, vaak uit faillissementen of kantoor-restylen
Dat is wel een erg summiere vraag. Het hangt een beetje af van wat je ermee gaat doen. Gebruik je de stoel hele dagen voor thuiswerken, of alleen in privétijd om af en toe iets achter de pc te doen?
En wat is je budget?

Ik zou sowieso niet op de gok een stoel kopen via internet, zeker niet als je er hele dagen op gaat thuiswerken.
Er is geen goede stoel, goed zitten bestaat niet. Of alleen wanneer je gaat verzitten.

Veel belangrijker is om elke 20 minuten even op te staan en te bewegen. Loop eens naar een andere verdieping om naar de wc te lopen, prullenbak in een andere kamer, etc.

Wissel zittend werk af met staand werken. Je hoeft niet zittend te bellen. En je kan je laptop/computer op een kist zetten zodat je staand kan werken.

Afwisselen is dus het allerbelangrijkste.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
22-04-2020 12:28
Er is geen goede stoel, goed zitten bestaat niet. Of alleen wanneer je gaat verzitten.

Veel belangrijker is om elke 20 minuten even op te staan en te bewegen. Loop eens naar een andere verdieping om naar de wc te lopen, prullenbak in een andere kamer, etc.

Wissel zittend werk af met staand werken. Je hoeft niet zittend te bellen. En je kan je laptop/computer op een kist zetten zodat je staand kan werken.

Afwisselen is dus het allerbelangrijkste.
Jawel, maar het scheelt nogal wat of je op een houten eetkamer stoel zit of eentje die instelbaar is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Net zelf een Interstuhl Every gekocht. Zou voor serieus gebruik (als dat de bedoeling is) wegblijven van Ikea e.d. Dat is niet bedoeld voor langdurig gebruik.

Gebruikt kopen kan zeker ook. Geldt ook voor bureaus e.d. Als je dan selecteert op "nieuwstaat" of "zeer goed" koop je een professioneel product dat er goed uitziet, jaren meegaat en een fractie kost van een nieuw consumentenproduct.
dianaf schreef:
22-04-2020 12:33
Jawel, maar het scheelt nogal wat of je op een houten eetkamer stoel zit of eentje die instelbaar is.

Niet perse, dat willen de stoelen verkopers je graag vertellen.

Er zijn genoeg mensen die prima kunnen werken op een simpele kamerstoel.

Je weet ook dat de meeste mensen hun stoelen niet instellen, dat deze functie nauwelijks wordt gebruikt. Zelfs niet bij het in gebruik nemen.

Ik heb liever dat de mensen mijn tips gebruiken dat dat ze investeren in een dure stoel en blijven zitten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zit het allerbest op de Herman Miller stoel. Nieuw erg duur, maar ze zijn ook refurbished of tweedehands te koop. Dit model: https://werkjefit.nl/zitoplossingen/-re ... gLkNvD_BwE

Ik heb rugklachten en dit is de enige stoel waar ik het wat langer op kan uithouden. Zoals hamerhaai al schrijft is regelmatig wisselen van houding het beste, maar soms is dat even niet mogelijk, bijv tijdens een wat langere videoconference call.
Op dit moment wordt het intensief gebruikt omdat man nu merendeels thuis werkt. Maar normaal gesproken werkt hij af en toe thuis en wordt het niet dagelijks gebruikt.
Wij hebben oude IKEA stoelen ook weggedaan en deze gekocht. Super stoel https://www.pijlman-kantoormeubelen.nl/ ... ands-zwart
Ikea volharding stoel is geheel instelbaar nieuw was mijne €210 maar zijn alleen nog tweedehands te krijgen. Hele fijne degelijke stoel en goed instelbaar ook bij de lendenen zeker met mijn bekkenklachten heb dit nodig en dit was destijds de enige betaalbare en kwalitatieve optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven