Welke kappersschaar ?
woensdag 22 april 2020 om 10:34
Nu de kappers voorlopig dicht blijven ga ik me er toch maar aan wagen om onszelf te knippen.
We hebben allemaal kort haar en vooral mijn man heeft heel dik haar. De bedoeling is gewoon een beetje de puntjes eraf zodat het weer net wat beter zit. T.z.t. moet de kapper het maar weer verder fatsoenlijk in model knippen.
Welke schaar hebben jullie of heb je aangeschaft ? En alleen een knipschaar of ook een uitdunschaar ?
Tips voor online shops waar je niet te duur kunt slagen?
We hebben allemaal kort haar en vooral mijn man heeft heel dik haar. De bedoeling is gewoon een beetje de puntjes eraf zodat het weer net wat beter zit. T.z.t. moet de kapper het maar weer verder fatsoenlijk in model knippen.
Welke schaar hebben jullie of heb je aangeschaft ? En alleen een knipschaar of ook een uitdunschaar ?
Tips voor online shops waar je niet te duur kunt slagen?
woensdag 22 april 2020 om 11:15
Als het echt voor die paar keer is dat de kapper nog niet open is, zou ik alleen een kappersschaar kopen. Een uitbreiding kan altijd nog. Ik zag op de website van Hema, één voor 8 euro. Maar een trekpleister/kruidvat heeft ze ongetwijfeld ook. Zo'n set wat jij aangeeft is mooi als je het vaker gaat doen. Maar je hebt vast wel ergens een kam, vuilniszak en een klemmetje liggen.
Zelf knip ik met regelmatig mijn man en kinderen thuis. Ik knip ze in de badkamer, dan kunnen ze gewoon in ondergoed op een krukje zitten. Daarna kan ik direct de haren opzuigen en zij kunnen gelijk onder de douche.
Zelf knip ik met regelmatig mijn man en kinderen thuis. Ik knip ze in de badkamer, dan kunnen ze gewoon in ondergoed op een krukje zitten. Daarna kan ik direct de haren opzuigen en zij kunnen gelijk onder de douche.
woensdag 22 april 2020 om 11:57
woensdag 22 april 2020 om 13:20
woensdag 22 april 2020 om 16:39
woensdag 22 april 2020 om 18:43
Koopgedrag??? Goed voor de economie! Beter voor het milieu dan de synthetische verfjes die anders in je haar gaan! Bovendien kon mijn zoon echt niet meer ‘in beeld’ komen en met een keukenschaar kun je geen haar knippenchocolol schreef: ↑22-04-2020 16:39Moet er nu speciaal voor die paar maanden een schaar gekocht worden? Die je hierna waarschijnlijk nooit meer gebruikt. Mensen hebben compleet uit het oog verloren hoeveel impact al ons koopgedrag op het milieu heeft.
Je kunt ook een gewone schaar gebruiken voor die paar keer.
woensdag 22 april 2020 om 19:43
Gewone schaar is niet scherp genoeg.captain_hindsight schreef: ↑22-04-2020 14:07Kan het eigenlijk niet met een gewone schaar? Wat is er zo bijzonder aan een kappersschaar?
woensdag 22 april 2020 om 20:01
In het ergste geval krijg je 'hakken' in het haar. Dat het niet recht en vloeiend in elkaar overloopt zeg maar.
donderdag 30 april 2020 om 20:11
Ik heb er een bij de kruidvat gekocht voor 8 euro.
Had verder alleen zo'n grote keukenschaar maar dat leek mij niet handig genoeg om precies te kunnen knippen.
Voor de puntjes werkte het wel goed, alleen de kapper kan het wel een stuk beter dan ik
Man is gelukkig tevreden en ik heb zelf lang dik krullend haar waarbij je een paar millimeter verschil echt niet ziet dus dat durf ik zelf ook nog wel aan met dezelfde schaar als de kappers nog wat langer dicht moeten blijven.
Had verder alleen zo'n grote keukenschaar maar dat leek mij niet handig genoeg om precies te kunnen knippen.
Voor de puntjes werkte het wel goed, alleen de kapper kan het wel een stuk beter dan ik
Man is gelukkig tevreden en ik heb zelf lang dik krullend haar waarbij je een paar millimeter verschil echt niet ziet dus dat durf ik zelf ook nog wel aan met dezelfde schaar als de kappers nog wat langer dicht moeten blijven.