Mode & Beauty alle pijlers

Welke kappersschaar ?

22-04-2020 10:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de kappers voorlopig dicht blijven ga ik me er toch maar aan wagen om onszelf te knippen.
We hebben allemaal kort haar en vooral mijn man heeft heel dik haar. De bedoeling is gewoon een beetje de puntjes eraf zodat het weer net wat beter zit. T.z.t. moet de kapper het maar weer verder fatsoenlijk in model knippen.

Welke schaar hebben jullie of heb je aangeschaft ? En alleen een knipschaar of ook een uitdunschaar ?

Tips voor online shops waar je niet te duur kunt slagen?
Jaguar
Zoiets voor nog geen 30,=. Zou dat iets zijn? Voor misschien hooguit 1-2 keer wat bijknippen.

Afbeelding
Ik heb ook een Jaguar... intussen al 35 jaar oud. Toen omgerekend zo’n 100 eur voor betaald.
Als het echt voor die paar keer is dat de kapper nog niet open is, zou ik alleen een kappersschaar kopen. Een uitbreiding kan altijd nog. Ik zag op de website van Hema, één voor 8 euro. Maar een trekpleister/kruidvat heeft ze ongetwijfeld ook. Zo'n set wat jij aangeeft is mooi als je het vaker gaat doen. Maar je hebt vast wel ergens een kam, vuilniszak en een klemmetje liggen.

Zelf knip ik met regelmatig mijn man en kinderen thuis. Ik knip ze in de badkamer, dan kunnen ze gewoon in ondergoed op een krukje zitten. Daarna kan ik direct de haren opzuigen en zij kunnen gelijk onder de douche.
Die van de Hema zag ik ook idd, maar online niet meer beschikbaar en niet inde winkel hier in de buurt.

Die set die ik postte is niet zo duur, maar 27,99. Dat is nog wel te overzien. Maar of het iets is weet ik niet.

Een Jaguar schaar is ook rond de 35-40 euro zie ik.
Ik heb er, van de week, een bij de Etos gekocht. Hema en Kruitvat hadden (hier) niks.
Mijn schaar kostte 13,- ik vond ‘m prima knippen voor een amateur :hyper: Ik moet wel zeggen dat ik erg terughoudend ben, knippen is een vak en ik wil niet te veel schade aanrichten.
Oja goeie, daar kan ik ook even gaan kijken natuurlijk.
Kan het eigenlijk niet met een gewone schaar? Wat is er zo bijzonder aan een kappersschaar?
Moet er nu speciaal voor die paar maanden een schaar gekocht worden? Die je hierna waarschijnlijk nooit meer gebruikt. Mensen hebben compleet uit het oog verloren hoeveel impact al ons koopgedrag op het milieu heeft.

Je kunt ook een gewone schaar gebruiken voor die paar keer.
Hihi ik heb alleen een hele oude keukenschaar in huis, die niet bepaald meer scherp is. Dus dat wordt em echt niet, is een vrij lompe schaar.
chocolol schreef:
22-04-2020 16:39
Moet er nu speciaal voor die paar maanden een schaar gekocht worden? Die je hierna waarschijnlijk nooit meer gebruikt. Mensen hebben compleet uit het oog verloren hoeveel impact al ons koopgedrag op het milieu heeft.

Je kunt ook een gewone schaar gebruiken voor die paar keer.
Koopgedrag??? Goed voor de economie! Beter voor het milieu dan de synthetische verfjes die anders in je haar gaan! Bovendien kon mijn zoon echt niet meer ‘in beeld’ komen en met een keukenschaar kun je geen haar knippen ;)
Tuurlijk kan je met een keukenschaar wel haar knippen.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
captain_hindsight schreef:
22-04-2020 14:07
Kan het eigenlijk niet met een gewone schaar? Wat is er zo bijzonder aan een kappersschaar?
Gewone schaar is niet scherp genoeg.
lise1985 schreef:
22-04-2020 19:43
Gewone schaar is niet scherp genoeg.
Wat gebeurt er dan?
captain_hindsight schreef:
22-04-2020 19:57
Wat gebeurt er dan?
In het ergste geval krijg je 'hakken' in het haar. Dat het niet recht en vloeiend in elkaar overloopt zeg maar.
lise1985 schreef:
22-04-2020 20:01
In het ergste geval krijg je 'hakken' in het haar. Dat het niet recht en vloeiend in elkaar overloopt zeg maar.
Oh, maar dat wordt het sowieso denk ik ;-D
Heb er een bij de DA gekocht. Dit weekend proberen denk ik.
Hopelijk maar voor 1x nodig nu mogelijk de kappers eerder dan 20 mei opengaan.
Ik heb al jaren eentje van de Hema om mijn haar bij te punten.
Ik heb er een bij de kruidvat gekocht voor 8 euro.
Had verder alleen zo'n grote keukenschaar maar dat leek mij niet handig genoeg om precies te kunnen knippen.

Voor de puntjes werkte het wel goed, alleen de kapper kan het wel een stuk beter dan ik :-$
Man is gelukkig tevreden en ik heb zelf lang dik krullend haar waarbij je een paar millimeter verschil echt niet ziet dus dat durf ik zelf ook nog wel aan met dezelfde schaar als de kappers nog wat langer dicht moeten blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven