Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Daten klinkt leuk en lijkt leuk, maar dat is meer ingegeven door de hoop op spannende avonden met zwoele sexy types waar ineens die klik mee is, denk ik. Vooral als je al jaren een relatie hebt en de dates van je single vriendin mag aanhoren, dan is het popcorn time!

De realiteit is dat je een olifantenhuid nodig hebt. En dat het veeuwl energie kost. Dat wat er op een date ook gebeurt, dit niets zegt over je eigenwaarde of aantrekkelijkheid.
Tientallen, nog meer afspraken kunnen er nodig zijn, vele mensen die allemaal wat anders van je vinden, waarbij de klik er van één of geen kant is, elke keer weer opnieuw energie om iemand te leren kennen, gespannen over hoe je overkomt. Er zit soms een regelrechte eikel of bitch tussen die over je grenzen gaat, boos wordt om niks, je zelfvertrouwen of zelfrespect aantast of botweg ongeïnteresseerd doet. Mensen die je snel hoop geven en vervolgens niet verliefd of geïnteresseerd blijken.
En dit alles zegt niks over jezelf, maar is gewoon de realiteit dat je mensen spreekt die je tevoren amper gezien of gesproken hebt maar waarvan je wél hoopt dat de puzzelstukjes van de liefde op zijn plek vallen.

Klinkt allemaal misschien heel negatief, maar wat ik wil zeggen bovenal is dus dat je moet blijven vertrouwen dat jouw dateleven niet per se stroef loopt door jouw karakter of uiterlijk.
Sterker nog, hoe meer je durft los te laten dat je perfect moet zijn, hoe meer je van jezelf laat zien en de klik kan ontstaan. Meestal is de ander ook een beetje zenuwachtig.
Maar of die klik op date persoon 2 of persoon 30 of 80 komt is niet te zeggen.

Ik lees al jaren dat hondenmens weinig zelfvertrouwen heeft en dat doet me echt pijn om te lezen. Want je bent altijd vriendelijk en beleefd. Zo'n leuk persoon is echt wel een dekseltje voor! Er zijn legio mannen en vrouwen die op moeten laden na contact met mensen. Anders op prikkels reageren en anders zijn in sociaal contact. Er zijn mensen die anders zijn dan jij maar daarom juist jou waarderen, omdat je elkaar aanvult. Je doet altijd alsof je geen relatiemateriaal bent. Nou, dat ben je wel! Ik kan me het voorstellen dat bijv een rustige vriendelijke jongen die jouw grenzen qua energie respecteert en dit zelf ook nodig heeft, bij je past.
@It-is-joysjuhhh: Wat een lieve post, vooral voor hondenmens!

Maar als je het bij anderen leest dan klinkt het heel logisch van 'het ligt niet aan jou, maar aan hem/haar'. Maar als je het zelf overkomt ga je denk ik toch twijfelen. Nu mag ik niet klagen en zijn "alle" dates goed afgesloten. En dat in overleg of vanuit mijn kant. Dus qua dat heb ik nog wel hoop. Ik vind het gewoon alleen niet leuk om te doen. Voor mij mag je het date gedeelte overslaan en gelijk naar een relatie gaan. Maargoed dat kan niet natuurlijk haha.
Hahaha dat kan inderdaad helaas niet Shiver. Ik wist de eerste paar dates ook niet dat mijn huidige vriend zo'n enorme kanjer is.
Na zo veel mannen had ik misschien een onverschillig bord voor mijn hoofd, nou ja dat is te streng want ik bleef wel daten met hem en voelde wel wat, maar ik merkte dat het voelen pas beter lukte naarmate ik de spanning en m'n glimlach wat opzij kon schuiven.

En ik weet dat als het bij jezelf is je snel aan jezelf gaat twijfelen... dat deed ik ook! Ik dacht ook dat ik niet echt verliefd kon worden, maar ja ik was ook wel snel gespannen bij leuk manvolk, er was niet zo veel ruimte voor gevoel als ik al op voorhand er van uit ging dat het niks zou worden.
It-is-joysjuhhh schreef: ↑
22-04-2020 21:04
Daten klinkt leuk en lijkt leuk, maar dat is meer ingegeven door de hoop op spannende avonden met zwoele sexy types waar ineens die klik mee is, denk ik. Vooral als je al jaren een relatie hebt en de dates van je single vriendin mag aanhoren, dan is het popcorn time!

De realiteit is dat je een olifantenhuid nodig hebt. En dat het veeuwl energie kost. Dat wat er op een date ook gebeurt, dit niets zegt over je eigenwaarde of aantrekkelijkheid.
Tientallen, nog meer afspraken kunnen er nodig zijn, vele mensen die allemaal wat anders van je vinden, waarbij de klik er van één of geen kant is, elke keer weer opnieuw energie om iemand te leren kennen, gespannen over hoe je overkomt. Er zit soms een regelrechte eikel of bitch tussen die over je grenzen gaat, boos wordt om niks, je zelfvertrouwen of zelfrespect aantast of botweg ongeïnteresseerd doet. Mensen die je snel hoop geven en vervolgens niet verliefd of geïnteresseerd blijken.
En dit alles zegt niks over jezelf, maar is gewoon de realiteit dat je mensen spreekt die je tevoren amper gezien of gesproken hebt maar waarvan je wél hoopt dat de puzzelstukjes van de liefde op zijn plek vallen.

Klinkt allemaal misschien heel negatief, maar wat ik wil zeggen bovenal is dus dat je moet blijven vertrouwen dat jouw dateleven niet per se stroef loopt door jouw karakter of uiterlijk.
Sterker nog, hoe meer je durft los te laten dat je perfect moet zijn, hoe meer je van jezelf laat zien en de klik kan ontstaan. Meestal is de ander ook een beetje zenuwachtig.
Maar of die klik op date persoon 2 of persoon 30 of 80 komt is niet te zeggen.

Ik lees al jaren dat hondenmens weinig zelfvertrouwen heeft en dat doet me echt pijn om te lezen. Want je bent altijd vriendelijk en beleefd. Zo'n leuk persoon is echt wel een dekseltje voor! Er zijn legio mannen en vrouwen die op moeten laden na contact met mensen. Anders op prikkels reageren en anders zijn in sociaal contact. Er zijn mensen die anders zijn dan jij maar daarom juist jou waarderen, omdat je elkaar aanvult. Je doet altijd alsof je geen relatiemateriaal bent. Nou, dat ben je wel! Ik kan me het voorstellen dat bijv een rustige vriendelijke jongen die jouw grenzen qua energie respecteert en dit zelf ook nodig heeft, bij je past.
Heel treffend en sterk geschreven.
Het klopt inderdaad dat je een enorme olifantenhuid ,moet hebben.
En dat mensen je erg kunnen teleurstellen en zelfs etg kunnen kwetsen.
Verder vind ik het ook erg mooi wat je schrijft over hondenmens.
Geef je hier ook volledig gelijk in.

Mijn probleem is ook dat ik het zelfvetrouwen, lef en ook een stukje brutaliteit mis om daadwerkelijk nieuwe contacten aan te gaan.
Ook merk ik dat ik diepgang erg moeilijk vind.
Heb vaak de neiging om veel contacten oppervlakkig te houden, waardoor er weinig ontwikkeling en conitnuïteit is.
Tevens beperk ik mij vaak te vaak tot dezelfde standaard onderwerpen.
Lijk me hier vaak krampachtig aan vast te klampen.
Tevens doe ik te verkrampt mijn best om aardig en sociaal over te willen komen.
Alsof het haast een soort 'overlevings-strategie' lijkt, in de zin dat ik bang ben om onsympathiek gevonden te worden.
Daardoor krijg ik een verkampte en gemaskeerde houding.
En dat is iets wat ik helemaal niet wil.
Graag zou ik meer mezelf willen zijn en ook wat meer karakter en ruggengraat willen tonen; inplaats van steeds maar weer die kwetsbare en onzekere houding.
Laatstgenoemde haalt me alleen maar naar beneden.
@It-is-joysjuhhh: Ik twijfel ook of ik wel verliefd kan worden, aangezien ik in 4,5 jaar tijd 1 iemand leuk heb gevonden, niet verliefd. Maar ik weet dat ik het vroeger ook kon, dus waarom zou het nu anders moeten zijn? Ik ben alleen wat minder zorgeloos en serieuzer geworden. Dat maakt het denk ik lastiger.

Wel goed dat je gewoon bent blijven daten met je vriend, ondanks dat je nog niet heel veel voelde. Fijn dat het toch ook gewoon kan groeien als je het zelf een kans geeft. Dat geeft hoop!

En ik voel me idd ook heel gespannen bij jongens. Maar deze jongen reageert zo begripvol op mijn situatie, is af en toe contact blijven houden ondanks dat ik het afkapte. Dus hij zit volgens mij echt wel goed in elkaar. Ik moet gewoon niet te veel nadenken en niet terugkrabbelen als het dichterbij komt.
Fijn en leuk Shiver, zo'n begripvolle man. Serieuzer? Als in vind je dat fijn, wil je meer duidelijke vaste monogame basis dan los in een relatie of bedoel je dat je het lastig vindt om ook eens maf te doen, grapje te maken, lol te trappen?
It-is-joysjuhhh schreef: ↑
22-04-2020 21:04

Lief van je. Dat weinig zelfvertrouwen had ik als kind al. Ik kon op meerdere gebieden niet mee, ook al had ik vrienden. En het is niet dat ik daar geen hulp voor gezocht heb. In tegendeel. Op verschillende leeftijden therapie gehad. Het heeft allemaal weinig geholpen helaas. Had het graag anders gezien. Maar 1 negatieve opmerking of gebeurtenis en dat beetje opgebouwde zelfvertrouwen was/is weer weg.
Het is dat ik me op bijna elk gebied anders voel. Niet alleen qua prikkelverwerking, maar ook qua uiterlijk en kunnen. En ook vaak als anders gezien wordt. Dat heeft me getekend. Het feit dat ik alleen maar vriendjes had die vooral mijn minpunten benoemden, heeft er een schepje bovenop gedaan.
@It-is-joysjuhhh: Ehm beter weten wat ik wil en iets voor langere tijd willen eigenlijk. Ik heb niks tegen een ONS in principe, alleen zelf voel ik me daar op dit moment te onzeker voor. Terwijl ik dat vroeger minder had. Is op zich ook niet erg want ik ben ook jongens tegen gekomen die ook iets serieus zochten, dus dat is het probleem niet.

@Hondenmens: Maar als jongens alleen je minpunten hebben benoemd, zijn het gewoon geen leuke mensen. Een vriendje zou juist je pluspunten moeten benoemen. En ik weet dat het heel makkelijk is gezegd, maar het ligt echt niet aan jou, het ligt aan hun! Ik geloof ook wanneer je de juiste tegenkomt het gewoon goed voelt en dat de beperkingen die je nu ziet, misschien minder zwaar mee tellen.
shiverrr wijzigde dit bericht op 23-04-2020 08:16
0.47% gewijzigd
Ok helder Shiver. Ik was nooit zo op zoek naar een ONS, maar kan me voorstellen dat mensen het leuk vinden. Ik was er nooit losjes genoeg voor, altijd al serieuzer en meer gericht op relaties in dat opzicht.

@Hondenmens: eens met shiver.
Die vriendjes verdienen de prullenbak. Blijkbaar zijn er wel mensen geweest die je in een positief licht zagen, je hebt vrienden gehad, er zijn mensen verliefd op je geworden en vonden je dus wel aantrekkelijk. Helaas waren de laatste categorie mensen vaak een hork bij jou want in een goede relatie is je partner je beste vriend en je grote steun, degene waarbij je je steeds zekerder en op je gemak kan voelen.

Ik denk dat therapie heel helpend kan zijn, maar niet altijd en het is niet altijd het goede moment. Je gaat er toch heen met problemen en die worden dan allemaal juist doorgesproken, met het doel om te kijken of je klachten verbeteren, natuurlijk. Het kan wel zijn dat een therapie toch voor je gevoel de nadruk te veel legt op wat je niet kunt, op wat niet goed gaat en je anders kan laten voelen omdat niet alle mensen therapie hebben en je een labeltje krijgt wat meestal inhoudt: dat wat niet jouw karakter is maar wel een onderdeel van jouw leven wat niet lekker gaat.

Het zou mooi zijn als je ondanks al die teleurstellingen leert zien hoe jij jezelf toch liever, mooier en leuker kunt vinden. Jij hebt krachten, je mag er zijn met je leuke, mooie kanten en je kwetsbaarheden. Het zit er bij jou echter zo ingebakken dat je te apart, te min en niet leuk genoeg bent, dat wat een ander als positief ziet aan jou waarschijnlijk niet goed binnen komt. Maar je kunt écht leren jezelf leuker te gaan vinden en ik gun het je!
Ondanks dat het daten soms wat minder leuk kan zijn vind ik alle datende mensen hier wel stoer hoor! Ook als je er nog niet aan toe bent vind ik stoer dat je dat aan jezelf kan toegeven.

Genoeg mensen die te blind zijn voor dat soort dingen en gewoon maar te vroeg aan relaties beginnen.

Wat voor mij heeft geholpen is gewoon de verwachtingen realistisch te houden. Voor een eerste date is mijn doel om gewoon een gezellige avond te hebben. Niet de druk er op van ik moet leuk gevonden worden voor een eventuele toekomst. Gewoon focus op het hier en nu. Komt er niets verder uit dan heb ik in ieder geval nog een gezellige avond gehad en wat lol gehad. Geen slechte uitkomst lijkt mij.

Een ander ding wat ik in mijn achterhoofd houd is dat niemand mij iets verplicht is. Als iemand het niet voelt dan is dat gewoon zo en jammer dan. Dat kan direct zijn of weken later of wat dan ook. Dat gebeurt nou eenmaal af en toe. Geen uitleg nodig want dat maakt het toch allemaal maar ongemakkelijk voor beide. Even goede vrienden, wens elkaar succes en weer verder.

Verder zijn de teleurstellingen etc. gewoon fact of life voor mij. Het hoort er bij en tuurlijk heb ik heartbreak gehad en verdriet, maar ja wat is het alternatief? Door het leven gaan zonder dat soort dingen te voelen klinkt ook gewoon zonde. Ik ga soms gewoon op mijn bek en dan voel je dat even, maar het hoort er allemaal bij.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat ik als man wat minder oneerlijke mensen tegenkom als ik de verhalen ooit lees. Zeker als je iets serieus zoekt heb ik niet vaak het idee dat een dame spelletjes speelde. Zal ook gebeuren, maar denk relatief minder.
Shiverrr schreef: ↑
22-04-2020 22:25
@It-is-joysjuhhh: Ik twijfel ook of ik wel verliefd kan worden, aangezien ik in 4,5 jaar tijd 1 iemand leuk heb gevonden, niet verliefd. Maar ik weet dat ik het vroeger ook kon, dus waarom zou het nu anders moeten zijn? Ik ben alleen wat minder zorgeloos en serieuzer geworden. Dat maakt het denk ik lastiger.
Maar wat is verliefd zijn? Ik heb dan (nog) niet zoveel date en liefdeservaringen. Op mijn 17e werd ik verliefd op mijn ex, kon er niet van slapen, moeilijk eten, wilde veel bij hem zijn, hele nachten wakker om met hem te appen. Die relatie heeft zes jaar geduurd. Na deze relatie heb ik gedate het afgelopen jaar. Leuke mannen ontmoet maar niet het juiste gevoel (van op gemak zijn) gehad. Op dit moment date ik met een jongen wat een heel fijn persoon is, zijn karakter past op veel vlakken velen malen beter bij mij. Maar dat 'verliefde' gevoel van mijn ex, dat heb ik niet. Maar dat verandert (denk ik) naarmate je ouder word. Ik zoek nu iemand die stabiel is, mij rust geeft, waar ik graag bij wil zijn maar niet de hele dag in contact mee hoef te staan. Wat is voor jou verliefd zijn? Wat je nu dus 'nog' niet hebt of voelt?

Wat ik er in het kort mee bedoel te zeggen, kan het verliefde gevoel wat je vroeger kon/voelde, niet gewoon verandert zijn. En dat je misschien op zoek bent naar dat éne gevoel, wat je vroeger misschien veel intenser beleefde aangezien je anders in het leven stond.
@Eennieuwestart: Goede vraag wat ik daar onder versta. Mijn laatste verliefdheid was dus ook op mijn 17/18e.
Ik heb er echt even over na moeten denken en ik denk dat je graag bij iemand wil zijn, graag er mee wil praten, veel over diegene denkt (positief) en misschien ook een bepaald gevoel erbij hebben en blij worden als je met diegene praat. Tenminste dit was het vroeger wel zo'n beetje denk ik. Ik denk dat dit toch ook wel belangrijk is als je nu met iemand iets wil beginnen.

Maar hoe jij jouw situatie omschrijft klinkt ook wel goed. Gewoon een stabiele relatie waarvan je weet dat degene bij je past. Ondanks dat je niet het heftige verliefde gevoel hebt. Misschien is dat ook wel een betere keuze dan een heftige verliefdheid? Ik weet het niet, totaal geen ervaring meer mee gehad eigenlijk.
Daarom vind ik het ook lastig te bepalen waar iemand dan wel aan moet voldoen. Want misschien is alles gewoon minder intens? Of zelfbescherming dat je het minder intens wil voelen? Lastig hoor.

Al moet gevoel misschien soms ook wel groeien? Want wat er niet is kan natuurlijk wel gewoon komen wanneer je elkaar beter kent en je meer op je gemak voelt bij iemand.

Wat verstaan andere mensen onder verliefdheid?
Ik vind dat je een hele goede en redelijke beschrijving geeft van jouw verliefd zijn @Shiverrr. De reden dat ik het vroeg is omdat ik het afgelopen jaar bij iedere man ook riep 'nee, dit is het niet want ik ben (echt) niet verliefd'. Tot een vriendin mij er op een gegeven moment op wees, dat je verliefde gevoel ook kan veranderen aangezien je zelf bent verandert.

Bij mijn ex was de verliefdheid, zoals ik hierboven al beschreef, heel intens. Maar de gehele relatie van zes jaar was dan ook heel intens. Als ik ook terugkijk hoe ik toen in het leven stond, snap ik dat mijn verliefdheid toen zo heeft gevoeld.

Ik ben nu veel rustiger, veel zekerder geworden en nu matcht het ook met een jongen die dat geeft en biedt waardoor de 'verliefdheid' ook veel kalmer lijkt. Ik vind het eerlijk gezegd heel prettig.

Dat houdt niet in dat je moet gaan settelen voor minder dan wat je wilt/zoekt en vraagt. Maar wel stof om over na te denken, dat je dat éne gevoel misschien wel niet meer gaat ervaren of op een hele andere manier. Wat je trouwens aangeeft, dat je gevoel ook kan groeien. Dat ervaar ik heel erg. Ik heb nog nooit gehad dat ik na één date dacht 'dit is hem'. Ik probeer iemand (en mijzelf) ook wel de kans te geven om dit te onderzoeken, mits ik natuurlijk wel iets voel waardoor ik dat de tijd wil geven. Maar dat kan je denk ik voor jezelf wil inschatten.

De punten die je net benoemde hé? Krijg je dat gevoel van de jongen waar je nu mee afspreekt?
@eennieuwestart: Ik denk dat je wel gelijk hebt met dat je verliefde gevoel veranderd in de loop van de jaren. Je kan het denk ik ook niet vergelijken met toen je tiener was. Misschien doe ik dat wel te veel hoor. Het klinkt iig erg logisch wat je schrijft hierover.

Ik wil me zeker niet settelen om maar een relatie te hebben en daardoor mn eisen naar beneden te stellen. Maar ik mag misschien wel kritisch kijken naar de "eisen" die ik nu stel. Zijn deze wel realistisch en kunnen dingen ook niet ontwikkelen/groeien.

Bedankt voor je input, het is iig iets om zeker over na te denken!

Ik vind hem leuk genoeg om langer mee te praten dan paar dagen (vaak kom ik niet verder dan 1 dag..) en om zelf het contact mee op te zoeken. En dat doe ik niet zomaar, vaak laat ik het een beetje afhangen van de jongen. Ik weet dat hij gewoon goed in elkaar zit, door de reactie die hij gaf en geeft op mijn problemen. Dus daar scoort hij sowieso echt pluspunten mee. En ik vind het nu ik beter in mijn vel zit ook leuk om met hem te praten. Dus aan dat voldoet hij wel. Maar ik zou het ook niet erg vinden als we paar dagen niet zouden praten zegmaar. Ik zit er soms wel mee dat we niet altijd "diepgaande' gesprekken hebben, maar moet dat ook altijd? Het is tenslotte de app, dit zegt misschien niks over de werkelijkheid. Dus tsja ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik hem in zoverre wel leuk vind om te kijken waar dit eindigt denk ik.
@Joysjuhhh en Shiverr: Ik hoor inderdaad vaker dat als je een goede relatie hebt met iemand, je pluspunten zwaarder wegen dan je minpunten. Alleen nog niet meegemaakt. Het klopt dat mijn negatieve zelfbeeld er zó ingebakken zit dat positieve dingen niet binnenkomen. Bij therapieën dacht ik dan: Ja tuurlijk zegt ze dat, want ze verdient er geld mee. Maakt het haar werkelijk uit hoe ik me voel?
Ik denk ook dat mijn zelfbeeld een oorzaak is van mijn Vaginisme. Ik wilde echt graag seks, maar was minstens net zo onzeker of "het" bij mij wel zou kunnen. En daardoor spande ik teveel aan bij mij FWB, waardoor het altijd pijnlijk was. En me geremd voelen om me te uiten. Anatomisch blijkt alles in orde. Maar wat spanning allemaal kan verpesten.

Overigens chat ik wel met iemand waarover ik over mijn gevoelens kan praten. Een man die uit hetzelfde land als ik geadopteerd is. Hij voelt zich ook altijd anders en krijgt vaak opmerkingen over zijn bouw. Ook door zijn vrouw. Hij heeft een groot complex over zijn lichaam. We begrijpen elkaar zo goed, ook op intiem gebied. En ik heb hem nog nooit ontmoet. Het is dat hij een gezin heeft en we ver uit elkaar wonen. Maar hij lijkt me zo'n lieverd.
**
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 10:24
0.00% gewijzigd
hondenmens,

Vind het erg indrukwekkend wat je schrijft.
Hoop in alle oprechtheid dat je een leuke partner gaat vinden.
Het is je van harte gegunt!
anoniem_397092 wijzigde dit bericht op 23-04-2020 11:39
0.68% gewijzigd
hondenmens schreef: ↑
23-04-2020 11:29
Het is dat hij een gezin heeft en we ver uit elkaar wonen. Maar hij lijkt me zo'n lieverd.
Een lieverd die getrouwd is maar met een andere vrouw over intieme dingen spreekt? Dat geeft bij mij wat rode vlaggen. Of weet zijn vrouw ervan?
Mund schreef: ↑
23-04-2020 11:39
hondenmens,

Vind het erg indrukwekkend wat je schrijft.
Hoop in alle oprechtheid dat je een leuke partner gaat vinden.
Het is je van harte gegund!
Hier ben ik het heel erg mee eens, zou het je ook echt gunnen.
Rolami schreef: ↑
23-04-2020 09:09
Ondanks dat het daten soms wat minder leuk kan zijn vind ik alle datende mensen hier wel stoer hoor! Ook als je er nog niet aan toe bent vind ik stoer dat je dat aan jezelf kan toegeven.

Genoeg mensen die te blind zijn voor dat soort dingen en gewoon maar te vroeg aan relaties beginnen.

Wat voor mij heeft geholpen is gewoon de verwachtingen realistisch te houden. Voor een eerste date is mijn doel om gewoon een gezellige avond te hebben. Niet de druk er op van ik moet leuk gevonden worden voor een eventuele toekomst. Gewoon focus op het hier en nu. Komt er niets verder uit dan heb ik in ieder geval nog een gezellige avond gehad en wat lol gehad. Geen slechte uitkomst lijkt mij.

Een ander ding wat ik in mijn achterhoofd houd is dat niemand mij iets verplicht is. Als iemand het niet voelt dan is dat gewoon zo en jammer dan. Dat kan direct zijn of weken later of wat dan ook. Dat gebeurt nou eenmaal af en toe. Geen uitleg nodig want dat maakt het toch allemaal maar ongemakkelijk voor beide. Even goede vrienden, wens elkaar succes en weer verder.

Verder zijn de teleurstellingen etc. gewoon fact of life voor mij. Het hoort er bij en tuurlijk heb ik heartbreak gehad en verdriet, maar ja wat is het alternatief? Door het leven gaan zonder dat soort dingen te voelen klinkt ook gewoon zonde. Ik ga soms gewoon op mijn bek en dan voel je dat even, maar het hoort er allemaal bij.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat ik als man wat minder oneerlijke mensen tegenkom als ik de verhalen ooit lees. Zeker als je iets serieus zoekt heb ik niet vaak het idee dat een dame spelletjes speelde. Zal ook gebeuren, maar denk relatief minder.
Vind ik wel treffend geschreven.
Vooral met de laatste 2 alinea's ben ik het volkomen mee eens.
*Pauze* schreef: ↑
23-04-2020 11:39
Een lieverd die getrouwd is maar met een andere vrouw over intieme dingen spreekt? Dat geeft bij mij wat rode vlaggen. Of weet zijn vrouw ervan?
Zijn vrouw weet het niet. Maar ze hebben wel een open relatie, op haar verzoek. Omdat hij haar niet kan geven wat zij wenst. Hij heeft namelijk een misbruik verleden van zijn jeugd. Dat had hij lang verdrongen, maar speelt de laatste jaren pas weer op. Ook is zij niet tevreden over zijn formaat (te klein). Daar is hij ook door vorige vriendinnen mee uitgelachen. Ik vind het zielig voor hem en probeer hem moed in de praten dat het geen probleem hoeft te zijn. En dat ik er nooit iemand mee zou uitlachen.
Hoi,

ik ga hier ook even meelezen. Zelf ben ik single, eigenlijk al bijna mijn hele leven (ben 32 jaar en man). Vorig jaar heb ik een paar maanden mijn eerste en enige relatie gehad. We pasten gewoon niet goed bij elkaar en achteraf gezien had ik dit al eerder moeten inzien, maar ik wilde wellicht te graag.

Single zijn heeft zo zijn voor en nadelen, maar naarmate de jaren verstrijken, merk ik toch steeds meer dat ik wel wat mis. Iemand om lief en leed mee te delen. Ik romantiseer dingen graag en ben v.w.b. relaties een beetje een dromer, die stiekem nog gelooft in sprookjes, ook al sta ik verder vrij realistisch in het leven en besef ik mij dat het nooit zo is als in een Hollywoodfilm.

Ervaring met daten heb ik nauwelijks en ik stapte vroeger nooit gemakkelijk op een vrouw/meisje af; flirten was niet zo aan mij besteed. Je kunt ook niet alles hebben in het leven, maar verder mogen we niet klagen (zeker niet in deze tijd). Ik heb een prima baan en diploma en ben vrij fanatiek met sporten bezig, waardoor de weken al gauw voorbij vliegen. In deze tijden ga je toch wat meer over de dingen nadenken en merk ik duidelijk meer dat ik wel wat mis.

Naar avontuurtjes voor korte duur ben ik nooit op zoek geweest en in de kroeg/disco kom ik ook niet graag. Om toch uit mijn sleur te komen uit mijn comfortzone te treden, ben ik olang begonnen met salsadansen en heb ik mij opgegeven voor First Dates (nog niets van gehoord). Helaas ligt dat nu even stil, maar dat komt wel weer. Datingsites en Tinder heb ik wel een kans gegeven, maar dat was niet echt succesvol.

Verder lees ik hier vanaf nu graag mee:)
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
hoi Ira87,

Van harte welkom hier.
Herken het langdurig single zijn ook erg goed.
Heb zelf tussen '98 en 2001 wat kortdurende 'romances' gehad.
Daar is het helaas bij gebleven.
Voel me gelukkig niet meer zo eenzaam en wanhopig.
Dit is wel wat weggezakt bij mij.
Toch kan het verlangen nog weleens weer opspelen.
Zelf ervaar ik een soort van muur, op het gebied van intimiteit.
Contact leggen met vrouwen lukt me redelijk, maar het blijft vaak wat oppervlakkig.
Door te weinig diepgang, ontstaat er vrijwel niets van een band.
Het blijft allemaal vaak ook hangen in algemene, standaard gesprekken.
Dit zou ik eens moeten gaan doorbreken.
Maar ja; wil ook geen situaties gaan forceren en daardoor vervelende ervaringen oplopen.
Okay; blauwtjes lopen hoort erbij.
Dat wil ik volledig toegeven.
Maar het kan niet zo zijn dat bepaalde situaties (zoals afgehouden worden, afwjzingen etc) zodanig veel impact hebben en pijnlijk zijn, dat ik er langdurig last van hou.
Klinkt wellicht wat tegenstrijdig, maar het is ook belangrijk om een zekere voorzichtigheid te hanteren.
Je moet in het leven weliswaar kunnen incasseren.
Het is echter wel zo dat sommige personen je meer kwaad dan goed kunnen doen.
Vooral als je al erg kwetsbaar bent op sociaal en emotioneel vlak.
Hierin moet ik ook nog veel sterker gaan worden.
Welkom Ira87!
@Ira: Ik denk ook niet dat je perse in het uitgaansleven je vriendin/vriend tegen hoeft te komen. Daar heb je denk ik nog een grotere kans dat je alleen iemand vindt voor 1 avond. Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn natuurlijk. Wie weet kom je wel iemand tegen bij je danslessen? Wel super goed dat je zoiets bent gaan doen!

@hondenmens: Fijn dat je wel iemand hebt gevonden waarmee je heel goed kan praten over je gevoelens en waar je mee zit! Dat is ook al heel belangrijk. Dus wie weet vind je wel iemand die wel beschikbaar is waarmee je dat ook kan. Vindt het trouwens wel zielig voor die man dat die vrouw om die reden een open relatie wil. Dan ben je toch gewoon een bitch? Dat je daar moeilijk over gaat doen. Ik snap vanuit zijn kant dan ook niet waarom hij een relatie met haar zou willen op deze manier.
shiverrr wijzigde dit bericht op 23-04-2020 17:15
42.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven