Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
maandag 13 april 2020 om 22:43
Spannend Flaffy en Sabbieh!
@Flaffy, lijkt me ook wel een ‘dingetje’ als hij dat aangeeft inderdaad. De man met wie ik begin dit jaar heb gedate gaf aan dat hij het met de vorige persoon had geëindigd omdat hij niet verliefd was. Dit was na 4 maanden daten.. Toen schrok ik wel beetje, was ook niet van plan om zolang door te gaan zonder de gevoelens te hebben. Uiteindelijk is het tussen ons gestopt na 2/3 maanden met zelfde verhaal.. Hij was niet verliefd.
Het is dus wel belangrijk, vooral als jullie elkaar al zo vaak zien en thuis etc. Ik zou dan wel snel gevoelens krijgen!
@Flaffy, lijkt me ook wel een ‘dingetje’ als hij dat aangeeft inderdaad. De man met wie ik begin dit jaar heb gedate gaf aan dat hij het met de vorige persoon had geëindigd omdat hij niet verliefd was. Dit was na 4 maanden daten.. Toen schrok ik wel beetje, was ook niet van plan om zolang door te gaan zonder de gevoelens te hebben. Uiteindelijk is het tussen ons gestopt na 2/3 maanden met zelfde verhaal.. Hij was niet verliefd.
Het is dus wel belangrijk, vooral als jullie elkaar al zo vaak zien en thuis etc. Ik zou dan wel snel gevoelens krijgen!
dinsdag 14 april 2020 om 11:37
Dat is heel raar. Hij is nog nooit halsoverkop verliefd geweest of na enkele dates? Lijkt alsof hij zich indekt, ‘ik heb het je toch gezegd dat ik veel tijd nodig heb, zeur nu niet’ en als het er dan na 6 maand nog niet is maakt hij het uit? Bedenk dat jij je eigen keuzes kan maken en geen 6 maand op hem hoeft te wachten. Tijd zal je raad geven.Flaffy schreef: ↑13-04-2020 20:02
Hier gaat het nog steeds goed. Kennen elkaar nu pas een maand maar voelt al veel langer, hebben elkaar ook best veel gezien. Merk dat ik hem ook wel steeds leuker begin te vinden. Hij gaf alleen aan wel pas na een halfjaar verliefd te worden, dat vind ik wel een dingetje. Ik ben ook nog niet verliefd, maar een halfjaar op deze manier door blijven daten lijkt me ook wel lastig.
dinsdag 14 april 2020 om 11:39
Klinkt best wel leuk!Sabbieehhhh schreef: ↑13-04-2020 20:10Hi Ladies,
Mijn oude/nieuwe vlam voelt zich hier geloof ik al helemaal thuis. Voelt allemaal erg makkelijk en vertrouwd. Kunnen ook gerust een hele avond playstationen en daarmee de grootste lol hebben. Wel is hij veel nuchterder en soms wat lomper dan ik gewend ben, moet ik een beetje aan wennen![]()
dinsdag 14 april 2020 om 11:43
Hij vroeg om thuis af te spreken en ik heb gezegd dat ik dat te vroeg vind en die behoefte nog niet voel, dat ik hem eerst beter wil leren kennen.
Intussen bellen we regelmatig en appen wat tussendoor, binnen een paar dagen gaan we weer wandelen.
Vind het echt wel een aangename man, ga het even aankijken.
Intussen bellen we regelmatig en appen wat tussendoor, binnen een paar dagen gaan we weer wandelen.
dinsdag 14 april 2020 om 12:16
Al een hele lange tijd niks meer geplaatst, wel meegelezen. Ondertussen zelf nu twee maanden aan het daten met een hele leuke jongen. Al voor Corona kwamen we elkaar tegen, en zitten nu veel samen bij mij thuis in quarantaine. We zien geen andere mensen, dus dat is veilig. Ik begin hem steeds leuker te vinden, waardoor ik ook bang begin te worden voor eventuele afwijzing en opnieuw verdriet te krijgen. Al is dit natuurlijk het risico van daten.
We komen beiden uit een langdurige relatie met onze jeugdliefdes. Hij heeft 12 jaar met zijn ex gehad, dit is nu zeven maandjes uit. Ik heb zes jaar gehad, dit is nu bijna één jaar uit. Ik ben alleen bang dat hij mij te 'vroeg' is tegengekomen, en dat zeven maanden te kort zijn om je oude relatie een plek te kunnen geven én een nieuwe relatie aan te gaan. Maar misschien is mijn kijk hier heel anders op, omdat ik lang verdriet heb gehad om mijn ex.
Hij zelf zegt dat hij het een plek heeft gegeven, maar wel af en toe nog aan haar denkt; hoe zal het met haar/ouders/zusjes gaan. En dat hij de vriendengroep soms mist die door het uitgaan is weggevallen.
Zien jullie hier rode vlaggen in? Of is dit normaal?
We komen beiden uit een langdurige relatie met onze jeugdliefdes. Hij heeft 12 jaar met zijn ex gehad, dit is nu zeven maandjes uit. Ik heb zes jaar gehad, dit is nu bijna één jaar uit. Ik ben alleen bang dat hij mij te 'vroeg' is tegengekomen, en dat zeven maanden te kort zijn om je oude relatie een plek te kunnen geven én een nieuwe relatie aan te gaan. Maar misschien is mijn kijk hier heel anders op, omdat ik lang verdriet heb gehad om mijn ex.
Hij zelf zegt dat hij het een plek heeft gegeven, maar wel af en toe nog aan haar denkt; hoe zal het met haar/ouders/zusjes gaan. En dat hij de vriendengroep soms mist die door het uitgaan is weggevallen.
dinsdag 14 april 2020 om 12:26
@eennieuwestart, ik zie vanuit je bericht geen rode vlaggen. Ik ben ook nog regelmatig benieuwd naar hoe het met mijn ex en zijn familie gaat en dat is al 3 jaar uit. Je bent toch lang in elkaars leven geweest. Ik heb ook nog contact met mijn ex (zitten in dezelfde vriendengroep) maar meer dan vrienden zullen we nooit meer worden.
Waarom denk jij dat er rode vlaggen zijn?
Waarom denk jij dat er rode vlaggen zijn?
dinsdag 14 april 2020 om 12:36
@RedRoseThorn: Fijn dat het in jouw ogen niet overkomt als rode vlaggen. Als ik er goed en realistisch over nadenk, snap ik ook dat je zo af en toe terug denkt aan je ex. Ik heb dat zelf een lange tijd gedaan, maar nu ik deze jongen heb leren kennen, zakt dat bij mij heel erg naar de achtergrond. Ik merk dat zodra iemand dichtbij komt, en ik iemand leuk begin te vinden, mijn verlatingsangst opspeelt. Vanuit die angst ga ik beren op de weg zien. Zo'n bericht van jou helpt dan om de boel (in mijn hoofd) weer te relativeren. Ik heb ook last van de (stomme?) gedachte, dat ik denk: '12 jaar lang een relatie, wat niet niks is vanaf hele jonge leeftijd, en dan nu 'pas' zeven maanden vrijgezel zijn. Daar kan je nog niet helemaal overheen zijn'. Ik kan het niet goed omschrijven in woorden..
dinsdag 14 april 2020 om 16:11
Mee eens inderdaad, verliefdheid is natuurlijk voor iedereen anders maar als je elkaar al regelmatig ziet thuis (en dus ook intimiteit) dan mag je toch wel verwachten dat er op gegeven moment ‘iets’ gaat gebeuren. Dat hij het al van te voren aangeeft is gek ja, lijkt alsof het dan ook niet meer spontaan kan gebeuren. Tijd zal het leren inderdaad, maar zou zeker oppassen!Attraverso schreef: ↑14-04-2020 11:37Dat is heel raar. Hij is nog nooit halsoverkop verliefd geweest of na enkele dates? Lijkt alsof hij zich indekt, ‘ik heb het je toch gezegd dat ik veel tijd nodig heb, zeur nu niet’ en als het er dan na 6 maand nog niet is maakt hij het uit? Bedenk dat jij je eigen keuzes kan maken en geen 6 maand op hem hoeft te wachten. Tijd zal je raad geven.
@Attra, goed dat je het alsnog wel een kans geeft met hem. En om niet gelijk thuis af te spreken ook, het is prima weer voor een wandeling op afstand
dinsdag 14 april 2020 om 16:17
Eigenlijk is die tijd voor iedereen anders.Eennieuwestart schreef: ↑14-04-2020 12:16Al een hele lange tijd niks meer geplaatst, wel meegelezen. Ondertussen zelf nu twee maanden aan het daten met een hele leuke jongen. Al voor Corona kwamen we elkaar tegen, en zitten nu veel samen bij mij thuis in quarantaine. We zien geen andere mensen, dus dat is veilig. Ik begin hem steeds leuker te vinden, waardoor ik ook bang begin te worden voor eventuele afwijzing en opnieuw verdriet te krijgen. Al is dit natuurlijk het risico van daten.![]()
Mijn laatste scharrel leerde ik 9 maand terug kennen. Zij was net 2 maand vrijgezel (wel al veel langer klaar met haar relatie) en ik had net met mijn ex besloten om er een punt achter te zetten. We zijn eerst 6 maand vriendschappelijk met elkaar omgegaan (af en toe met een benefit), hele goede gesprekken gehad, veel meegemaakt omdat ze niet goed in haar vel zat en niet prettig op haar functie zat (we zijn collega's). Ze wist dat ik in de afhandeling zat en dat ik nog samenwoonde. Toen per 1 januari mijn ex naar haar eigen plekje ging (en wist van mijn collega) was het voor mij tijd om te bedenken of ik verder met haar wilde. Ik was altijd wat terughoudend omdat ik mijn hoofd nog een relatie moest verwerken.
Ik vond haar geduld echt super goed. En juist op het moment dat het voor mij goed voelde om samen verder te kijken waar het schip terecht zou komen, was ze 'er klaar mee'. Dit viel samen met de Corona crisis waar zij als verpleegkundige heel veel mee te maken heeft, maar ook door persoonlijke problemen als niet weten wie ze is, keuzestress in persoonlijke dingen enzo. Ze wilde eerst aan haar zelf gaan werken (ze belde soms echt verdrietig op dat zo met haarzelf in de knel zat), met professionele hulp. Wat baalde ik ontzettend want het voelde zo goed samen (we gingen inmiddels met elkaar naar bed en waren elke week een dag en/of avond samen).
Dus tja het voelt enorm leeg want ik ben er klaar na 9 maand, onbewust al eerder maar vond het niet netjes naar mijn omgeving toe. En juist dan gaat het mis. Nu een week geen contact meer via Whatsapp, daarvoor belde ze 2-3x per week 2 uur met mij over van alles en nog wat maar niet echt meer over ons (heel wisselend hoe ze over ons dacht). Die laatste maand was het contact via Whatsapp ook erg afstandelijk.
Ik wil haar nu juist met Corona en de locatie waar veel mensen sterven een hart onder de riem steken met een kaartje of videokaart, maar ik durf het gewoon niet. Bang om haar verder weg te drukken. Haar omgeving geeft ook aan dat ik haar even de ruimte moet geven om te relativeren. Er was namelijk niks mis met ons, dus hoe het komt is me echt een raadsel.
9 maand is echt zo voorbij, bij haar wilde ze achteraf gezien al na 2 maand iets met mij (4 maand na het beeindigen van haar relatie). Ik heb alleen die signalen niet goed verwerkt door mijn eigen 'sores'.
Onbewust heeft het mij dus denk ik 6-7 maand
dinsdag 14 april 2020 om 17:06
Dat is ook zo. Het ging het afgelopen jaar al niet zo lekker in hun relatie. En het is inderdaad voor ieder verschillend, wat de duur ook is geweest. Dank voor de reacties
.
@Binnusje: Wat rot om te horen dat het zo is gelopen voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je haar graag een hart onder de riem wilt steken, in deze drukke periode voor haar. Normaal gesproken zou ik zeggen 'doen'. Maar toen las ik verder en zag ik dat haar omgeving adviseert om dit even te laten. Daar zou ik, hoe moeilijk dan ook, wel naar luisteren. Wie weet als zij straks wat meer rust vindt in haar werk en haar hoofd, dat ze open kan staan voor contact met jou?
@Binnusje: Wat rot om te horen dat het zo is gelopen voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je haar graag een hart onder de riem wilt steken, in deze drukke periode voor haar. Normaal gesproken zou ik zeggen 'doen'. Maar toen las ik verder en zag ik dat haar omgeving adviseert om dit even te laten. Daar zou ik, hoe moeilijk dan ook, wel naar luisteren. Wie weet als zij straks wat meer rust vindt in haar werk en haar hoofd, dat ze open kan staan voor contact met jou?
eennieuwestart wijzigde dit bericht op 14-04-2020 17:07
Reden: spelfout
Reden: spelfout
0.23% gewijzigd
dinsdag 14 april 2020 om 17:28
dinsdag 14 april 2020 om 17:56
Dankjewel! Het advies van haar omgeving om haar even te laten gaan was nog voor de echte Corona ellende uit brak (zeg maar de laatste week van maart). Inmiddels zin er echt schrijnende gevallen bekend op onze locaties. Ik heb er zelf ook mee te maken gehad met het werk.Eennieuwestart schreef: ↑14-04-2020 17:06Dat is ook zo. Het ging het afgelopen jaar al niet zo lekker in hun relatie. En het is inderdaad voor ieder verschillend, wat de duur ook is geweest. Dank voor de reacties.
Ik stuurde bijvoorbeeld 2 weken terug een appje om haar heel veel succes te wensen bij de psycholoog en dat ze een topper is met heel veel hart voor de zorg, dat ik maar weinig mensen ken die zich momenteel zo goed inzetten voor onze clienten. In elk geval een heel lief appje. Toen kreeg ik terug dat ze het heel lief vond, maar me geen hoop wilde geven... tja uhh dat was ook niet mijn intentie. Dat bedoel ik een beetje met bang dat wanneer iets stuur dat ze denkt dat ik hoop krijg (wat natuurlijk wel een beetje zo is).
Ik zou haar graag helpen met alles... maar voel me zo machteloos nu.
Half maart was ze jarig en ze belde me de avond ervoor in paniek op dat ze het allemaal even zat was. Haar appartementje was een puinhoop, ze had geen eten en er zouden 2 vrienden op verjaardag komen. Uiteindelijk afgesproken dat ik haar zou helpen omdat ik toch vrij was. Ik kreeg op een locatie haar sleutels mee. Heb schoongemaakt, opgeruimd en lekker gekookt. Haar 2 vrienden (die ik 1x eerder heb gezien toen we samen naar een kerstmarkt gingen en 3 weken terug adviseerden om haar even met rust te laten) vonden het gezellig dat ik er was. Iedereen blij. Maar ik merkte dat ze niet fit was. Ik bleef slapen, we hebben veel geknuffeld, gehuild en gepraat. Het ene moment zei ze dat we elkaar los moesten laten en het andere moment zei ze: ik had het zo graag gezien dat ik met mooi weer onder je overkapping zat met een goed boek en een lekker drankje. Dus ik zei; Dat kan toch ook gewoon? Ze vond van niet omdat het gevoel nu niet klopte...
Met dat soort dingen kan ik niet veel natuurlijk. Vind het erg jammer zoals het nu gaat, maar de tijd zou het leren.
Ik twijfel nog steeds over de kaart of de videoboodschap. Je weet niet wat goed is of wat fout, dat maakt me onrustig.
Ik ben ook bang voor dat ze gaat daten, in de mindere momenten keek ze wel eens op Tinder en 1x had ze zelfs gedated met iemand om later toch met mij verder te willen ontdekken... dat was 5 maand terug. Toen besefte ik dat ik meer voor haar voelde dan ik dacht, maar het op de een of andere manier niet kon uitten omdat ik nog in de afhandeling zat. Hoop echt dat ze de tijd neemt om aan haar zelf te werken zonder de verleiding van Tinder. Daar zitten vast leuke jongens op, maar ik denk dat ze haar de verkeerde aandacht geven en ze daar uiteindelijk mee gekwetst wordt.
dinsdag 14 april 2020 om 18:15
Lastig Binnusje! Maar ik zou toch beetje zorgen dat je jezelf beschermd, ze geeft duidelijk aan dat ze het niet weet en jou geen hoop wil geven.. Ze vindt de steun fijn als ik het zo lees, maar relatie zit er voor haar niet in nu. Je hebt haar al een appje gestuurd met lieve woorden, ik zou het hierbij laten. Jij zit er emotioneel heel erg in, het staat haar verder vrij om op tinder te kijken en te daten. Ze zegt namelijk duidelijk; ik wil je geen hoop geven. Als iemand je ècht leuk vind, dan gaat die persoon ervoor. Ik zou dus voor mezelf kiezen en haar laten gaan, anders is het trekken aan een dood paard.
Zelf ook in zo’n situatie gezeten, man in kwestie zocht mij altijd op om z’n verhaal kwijt te kunnen, intimiteit/benefits maar ging ook gewoon verder daten en wilde mij geen hoop geven. Uiteindelijk ontmoette hij iemand waar hij gek op was en liet mij gemakkelijk vallen. Hou dit dus in je achterhoofd..
Zelf ook in zo’n situatie gezeten, man in kwestie zocht mij altijd op om z’n verhaal kwijt te kunnen, intimiteit/benefits maar ging ook gewoon verder daten en wilde mij geen hoop geven. Uiteindelijk ontmoette hij iemand waar hij gek op was en liet mij gemakkelijk vallen. Hou dit dus in je achterhoofd..
dinsdag 14 april 2020 om 19:28
Wat Vivi zegt inderdaad. Let ook een beetje op jezelf Binnusje. Je hebt nu al een lieve app gestuurd, waar ze direct aangeeft dat je geen hoop moet krijgen. Als ze echt voor je wilt gaan, dan zou dit niet haar reactie moeten zijn. Tinderen kan ze gaan doen, mag ze natuurlijk ook zelf weten, ze heeft immers geen relatie met jou. Alhoewel ik vermoed dat Tinder en het hele daten nu wel een beetje stil ligt. Daten tijdens Corona lijkt me niet het meest verstandige plan, zeker met haar vitale beroep. Maar dat is invulling, dat weet je natuurlijk nooit zeker. Daar gaat het ook verder niet om, het gaat erom dat jij je beter gaat voelen.
Zelf vind ik het altijd belangrijk om duidelijkheid te hebben, anders kan ik dingen niet verwerken/begrijpen en een (eventuele) plek geven. Is het een idee om haar binnenkort een keer te bellen, dat praat misschien makkelijker dan appen, en daar meer duidelijkheid te vragen. Mocht je na dat gesprek weer het gevoel hebben dat er niks meer in zit of als ze dit letterlijk aangeeft, dan kun je het (misschien) gaan verwerken. Het lijkt namelijk wel alsof je er gevoelsmatig erg in zit en op deze manier kan blijven door sudderen in je gedachtes.
Zelf vind ik het altijd belangrijk om duidelijkheid te hebben, anders kan ik dingen niet verwerken/begrijpen en een (eventuele) plek geven. Is het een idee om haar binnenkort een keer te bellen, dat praat misschien makkelijker dan appen, en daar meer duidelijkheid te vragen. Mocht je na dat gesprek weer het gevoel hebben dat er niks meer in zit of als ze dit letterlijk aangeeft, dan kun je het (misschien) gaan verwerken. Het lijkt namelijk wel alsof je er gevoelsmatig erg in zit en op deze manier kan blijven door sudderen in je gedachtes.
dinsdag 14 april 2020 om 21:10
Ja haha, dat is zeker waar. Precies, ik kan dat dus ook niet en dat maakt het lastig.Sabbieehhhh schreef: ↑13-04-2020 22:38@Flaffy: Dat klinkt inderdaad logisch, maar zou fijn zijn als ze dat dan gewoon zouden zeggen![]()
Snap ik wel, zou ook niet een half jaar zonder gevoelens kunnen daten met dan het risico dat hij pas na een half jaar komt met de mededeling dat hij misschien niet verliefd gaat worden.
Oei goede vraag, maar gezien hij hier ook slaapt zonder dat er bepaalde dingen gebeuren en we beiden wel uitgesproken hebben wel echt te willen kijken wat dit kan worden gezien ons verleden denk ik dat het wel daten genoemd mag worden![]()
Ah ja, dat is dus duidelijk daten. Heel leuk!
dinsdag 14 april 2020 om 21:13
Precies wat jij omschrijft is dus waar ik een beetje bang voor ben. Ik kan het ook niet helemaal plaatsen met zijn gedrag. Hij laat wel duidelijk zien dat hij bij me wil zijn (zo kwam hij laatst 's avonds laat nog omdat hij graag samen wilde slapen, terwijl we elkaar die dag al gezien hadden)Vivi3338 schreef: ↑13-04-2020 22:43Spannend Flaffy en Sabbieh!
dinsdag 14 april 2020 om 21:16
Nou, dan toont hij inderdaad wel heel duidelijk dat hij graag bij je is. Misschien toch even aankaarten dat je het een lastige uitspraak vind?Flaffy schreef: ↑14-04-2020 21:13Precies wat jij omschrijft is dus waar ik een beetje bang voor ben. Ik kan het ook niet helemaal plaatsen met zijn gedrag. Hij laat wel duidelijk zien dat hij bij me wil zijn (zo kwam hij laatst 's avonds laat nog omdat hij graag samen wilde slapen, terwijl we elkaar die dag al gezien hadden)
dinsdag 14 april 2020 om 21:17
Nee, hij heeft een lange relatie gehad waarbij het dus ook lang heeft geduurd voordat hij verliefd werd. Daarvoor niet echt verliefd geweest. Dat laatste heb je ook zeker gelijk in, zo lang op hem wachten trek ik ook niet. En inderdaad, de tijd zal het zien. We hebben het nu in ieder geval fijn en dat voelt goed.Attraverso schreef: ↑14-04-2020 11:37Dat is heel raar. Hij is nog nooit halsoverkop verliefd geweest of na enkele dates? Lijkt alsof hij zich indekt, ‘ik heb het je toch gezegd dat ik veel tijd nodig heb, zeur nu niet’ en als het er dan na 6 maand nog niet is maakt hij het uit? Bedenk dat jij je eigen keuzes kan maken en geen 6 maand op hem hoeft te wachten. Tijd zal je raad geven.
dinsdag 14 april 2020 om 21:18
Dat laatste klinkt wel heel positief. Zeker ook als jullie nog bellen en appen tussendoor zal de wandeling vast ook goed komen.Attraverso schreef: ↑14-04-2020 11:43Hij vroeg om thuis af te spreken en ik heb gezegd dat ik dat te vroeg vind en die behoefte nog niet voel, dat ik hem eerst beter wil leren kennen.
dinsdag 14 april 2020 om 21:38
En @Nieuwestart, het laatste lieve berichtje heb ik vorige week dinsdag gestuurd. Het berichtje waar het om ging dat ze zei geen hoop te willen geven is van 2 weken geleden. Ze belde na die tijd wel 2x per week. Wel gek dat zij gevoelens heeft en op het moment dat ik dat ook krijg ze er 'klaar mee is'.Vivi3338 schreef: ↑14-04-2020 18:15Lastig Binnusje! Maar ik zou toch beetje zorgen dat je jezelf beschermd, ze geeft duidelijk aan dat ze het niet weet en jou geen hoop wil geven.. Ze vindt de steun fijn als ik het zo lees, maar relatie zit er voor haar niet in nu. Je hebt haar al een appje gestuurd met lieve woorden, ik zou het hierbij laten. Jij zit er emotioneel heel erg in, het staat haar verder vrij om op tinder te kijken en te daten. Ze zegt namelijk duidelijk; ik wil je geen hoop geven. Als iemand je ècht leuk vind, dan gaat die persoon ervoor. Ik zou dus voor mezelf kiezen en haar laten gaan, anders is het trekken aan een dood paard.
Maar goed ik was net met een vriend aan het appen toen ik ineens een bericht van haar kreeg. Ik had ons gesprek op stil staan dus hij stond ineens in mijn Whatsapp lijst.
Ze appte met de vraag hoe het met me ging en hoopte dat het goed met me zou gaan.
Toen begon ze over open en eerlijk naar elkaar zijn dat ze inmiddels iemand had ontmoet waar ze een goede klik mee heeft... En nee het is geen collega grapte ze. Ze heeft het haar ouders ook al verteld en die waren erg blij voor haar. We hadden het daar ontzettend veel over gehad dat ze daar zo tegenop zag om het aan haar ouders te vertellen. Ik stelde haar daarin altijd gerust. Daar heeft ze nu profijt van gehad.
Verder vertelde over dat ze meerdere diagnoses heeft gehoord bij de therapeut en dat het zwaar wordt om eraan te werken vanaf eind mei. Dat vind ik lang want ik had vandaag een intake en over 2 weken kan ik al starten.. maar goed bij haar duurt het al een maand of 4 voordat ze echt kan starten.
Haar werk was echt druk en het voelde op dit moment meer dat ze in een hospice werkte. Dat kan ik me goed voorstellen.
Verder vroeg ze hoe het met mijn dochter gaat, mijn ex, op het werk, hoe het ging bij de psychotherapeut en hoe mijn Pasen was.
Ze sloot af met 'liefs' met een smiley erachter. Dat heb ik ik geen weken gezien bij haar.
Het borrelde helemaal bij mij. Uit wanhoop had ik even gebeld met mijn ex. Die me erin geruststelde, wat ik erg fijn vond.
Nu ga je nadenken:
Een goede klik zegt verder nog niets. Dat ze het aan haar ouders en tante verteld is omdat ze binnenkort uit het appartement van haar tante vertrekt om bij haar ouders in te trekken. Want haar tante gaat in dat appartement wonen ivm een verbouwing. Haar tante vroeg al eens of ze een vriendje had want ze zag mijn auto regelmatig op het terrein. Toen durfde ze dat niet goed te vertellen aan haar tante. Nu durft ze wel openheid te geven omdat ze misschien ook nog de laatste weken in dat appartement willen afspreken als date.
Ze werkt in een vitaal beroep dus het daten zou dan wel redelijk onverstandig zijn, maar goed.
Wat ik apart vind is dat ik haar half maart voor het laatst zag op jaar verjaardag met die 2 vrienden en dat we toen intiem waren en ze aangaf niet aan het daten te zijn + zei dat we elkaar los moeten laten en een paar minuten later bijvoorbeeld wilde kijken hoeveel financiële ruimte we elke maand hadden voor een eventuele studie. Na die tijd is ze gaan daten, dan is het wel heel snel gegaan in een maand terwijl ze tot 2 weken geleden mij nog 2x per week belde.
Niet om dingen goed te praten, maar ik vind het wel ineens heel snel gaan met haar. Terwijl haar vrienden aangaven niet zomaar ergens in te storten omdat ze ook een behandeltraject in gaat nu. Het komt wat overhaast over op mij zeg maar.
Ik laat het bericht even bezinken en reageer er deze week wel op. Ik wil het positief brengen in de trend van: Jammer maar helaas, ik had het graag anders gezien tussen ons, maar wens je het allerbeste toe (tuurlijk doet het me veel pijn). En dan nog even reageren waar ik zoal mee bezig ben... Ik wil aan mezelf werken en ben al goed begonnen met sporten en afvallen. Een positieve vibe brengen zeg maar.
Ergens heb ik nog een beetje hoop dat dit een beetje een soort rebound is.
dinsdag 14 april 2020 om 21:48
Wauw binnusje, om eerlijk te zijn klink je nog helemaal in de wolken van haar. Ik zou echt even oppassen, voor jezelf. Misschien heeft ze nu iemand ontmoet waarbij ze het wel toe durft te geven. Geen hoop meer hebben. Je bent duidelijk nog beschikbaar voor haar en toch kiest ze voor iemand anders. Laat haar los of je wordt meegesleurd de diepte in.