Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
donderdag 23 april 2020 om 14:29
Heel mooi verwoord!It-is-joysjuhhh schreef: ↑22-04-2020 21:04Daten klinkt leuk en lijkt leuk, maar dat is meer ingegeven door de hoop op spannende avonden met zwoele sexy types waar ineens die klik mee is, denk ik. Vooral als je al jaren een relatie hebt en de dates van je single vriendin mag aanhoren, dan is het popcorn time!
De realiteit is dat je een olifantenhuid nodig hebt. En dat het veeuwl energie kost...........
donderdag 23 april 2020 om 14:38
Ik kan op slag verliefd zijn, alles door een roze bril zien en een hele tijd later, als de hormonen zakken, beseffen dat ik samen ben met een eikel. Dat was mijn laatste, meest rampzalige relatie.
En dan kan ik iemand gewoon leuk vinden, zoals in ‘aangenaam gezelschap’ en meer niet. Meestal ligt dat aan het uiterlijk wat me niet meteen aantrekt. Maar als ik die persoon dan beter leer kennen kan ik daar heel erg verliefd op worden en heel erg van houden later. Dat was mijn langste, beste relatie/huwelijk.
Moet niet vertellen dat ik de voorkeur geef aan het laatste waarschijnlijk.
En dan kan ik iemand gewoon leuk vinden, zoals in ‘aangenaam gezelschap’ en meer niet. Meestal ligt dat aan het uiterlijk wat me niet meteen aantrekt. Maar als ik die persoon dan beter leer kennen kan ik daar heel erg verliefd op worden en heel erg van houden later. Dat was mijn langste, beste relatie/huwelijk.
donderdag 23 april 2020 om 14:47
Dat op slag verliefd zijn en door een roze bril herken ik wel een beetje. Maar best veel mannen zijn trouwens ook wel eikels.Attraverso schreef: ↑23-04-2020 14:38Ik kan op slag verliefd zijn, alles door een roze bril zien en een hele tijd later, als de hormonen zakken, beseffen dat ik samen ben met een eikel. Dat was mijn laatste, meest rampzalige relatie.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
donderdag 23 april 2020 om 14:57
Mooi uitgelegd zo! Het is soms lastig om niet gelijk van alles te verwachten, hier betrap ik mijzelf ook wel eens op en denk dan gelijk 10 stappen vooruit.. De teleurstelling komt dan ook altijd hard aan als ik word afgewezen. Maar het is een leerproces en kwestie van doen en soms op je bek gaan ja! Heb ook een hoop leuke mensen leren kennen en intieme avonden beleefd, wat (ondanks de uitkomst) toch altijd prettig is. Ik blijf ook gewoon lekker door daten, aanstaande zaterdag een wandeling met iemandRolami schreef: ↑23-04-2020 09:09Ondanks dat het daten soms wat minder leuk kan zijn vind ik alle datende mensen hier wel stoer hoor! Ook als je er nog niet aan toe bent vind ik stoer dat je dat aan jezelf kan toegeven.
Genoeg mensen die te blind zijn voor dat soort dingen en gewoon maar te vroeg aan relaties beginnen.
Wat voor mij heeft geholpen is gewoon de verwachtingen realistisch te houden. Voor een eerste date is mijn doel om gewoon een gezellige avond te hebben. Niet de druk er op van ik moet leuk gevonden worden voor een eventuele toekomst. Gewoon focus op het hier en nu. Komt er niets verder uit dan heb ik in ieder geval nog een gezellige avond gehad en wat lol gehad. Geen slechte uitkomst lijkt mij.
Maar het klopt wel dat sommige mensen echt heel verkeerd met situaties omgaan en alleen maar uit zijn op intimiteit en tijdelijks iets zonder dit aan te geven.. Erg vervelend om mee te maken, maar probeer het niet persoonlijk aan te trekken en mijn grenzen te stellen. Ook dat heb ik wel geleerd van het vele daten!
donderdag 23 april 2020 om 15:00
En verliefdheid/vlinders heb ik ook elke keer anders ervaren. Ene keer was het gelijk op slag, andere keer groeide het wat langzamer. Wel voel ik altijd aan mezelf of het ‘kan gebeuren’ of niet. Heb wel eens 2/3 maanden met iemand gedate vorig jaar, hij was echt super lief en wilde ervoor gaan maar ik voelde hèt gewoon niet. Tot een punt dat ook intimiteit voor mij geforceerd overkwam, bepaalde vlinders vind ik wel belangrijk. Maar het niet eten/slapen etc hoeft van mij ook niet meer!
donderdag 23 april 2020 om 15:19
Ik snap dat ook nooit zo, die behoefte om ''iemand'' te hebben, en dus te snel in een relatie te gaan met iemand.
Mijn vrijheid en dat ik heerlijk alleen in een huis woon en alles zelf kan bepalen is voor mij juist een groot goed. Ik zou graag mijn leven delen, maar om dit met ''zomaar iemand'' te doen, zou ik zien als een behoorlijke stap terug. Bovendien lijkt het me heel vermoeiend om iemand constant in je buurt te hebben waar je niet intrinsiek gek op bent.
Om die reden ben ik ook niet iemand die ooit 'veel' zal gaan daten. Elke keer weer opnieuw die oppervlakkige praatjes, daar ben ik helemaal niet zo van. Voordat ik ga daten wil ik juist wel een goed beeld hebben van de persoon in kwestie, en dat beeld moet dan ook passen met wat ik zoek, pas dan zou ik wel willen gaan daten. Maar op tinder (ik ben een man trouwens) zijn er soms wel eens vrouwen die zeggen dat ze niet te lang willen praten, maar ''snel'' willen daten. Met respect voor ieders handelswijze, maar dat zou mij ongelooflijk veel energie kosten. Misschien ben ik ook niet echt een heel makkelijk persoon als het op dit soort dingen aan komt, ben (helaas) niet iemand die met jan en alleman het naar mijn zin heeft, het moet wel goed passen, zeg maar
Mijn vrijheid en dat ik heerlijk alleen in een huis woon en alles zelf kan bepalen is voor mij juist een groot goed. Ik zou graag mijn leven delen, maar om dit met ''zomaar iemand'' te doen, zou ik zien als een behoorlijke stap terug. Bovendien lijkt het me heel vermoeiend om iemand constant in je buurt te hebben waar je niet intrinsiek gek op bent.
Om die reden ben ik ook niet iemand die ooit 'veel' zal gaan daten. Elke keer weer opnieuw die oppervlakkige praatjes, daar ben ik helemaal niet zo van. Voordat ik ga daten wil ik juist wel een goed beeld hebben van de persoon in kwestie, en dat beeld moet dan ook passen met wat ik zoek, pas dan zou ik wel willen gaan daten. Maar op tinder (ik ben een man trouwens) zijn er soms wel eens vrouwen die zeggen dat ze niet te lang willen praten, maar ''snel'' willen daten. Met respect voor ieders handelswijze, maar dat zou mij ongelooflijk veel energie kosten. Misschien ben ik ook niet echt een heel makkelijk persoon als het op dit soort dingen aan komt, ben (helaas) niet iemand die met jan en alleman het naar mijn zin heeft, het moet wel goed passen, zeg maar
donderdag 23 april 2020 om 15:50
Dat spijt me om te horen dat je dat meegemaakt hebt. Het is triest dat mensen hier zo oneerlijk over zijn. Ik heb echt geen goed woord over voor mensen die zo anderen het bed in proberen te manipuleren. Als je seks wilt is dat prima en kan je daar gewoon eerlijk over zijn het is ondertussen 2020 dus snap niet waarom mensen daar nog zo raar over doen. Zat anderen die dat ook willen en dan hoef je de rest daar niet mee lastig te vallen.Vivi3338 schreef: ↑23-04-2020 14:57Maar het klopt wel dat sommige mensen echt heel verkeerd met situaties omgaan en alleen maar uit zijn op intimiteit en tijdelijks iets zonder dit aan te geven.. Erg vervelend om mee te maken, maar probeer het niet persoonlijk aan te trekken en mijn grenzen te stellen. Ook dat heb ik wel geleerd van het vele daten!
Soms denk ik dat het vooral bij mannen nog aangemoedigd wordt met een cultuur waarbij "scoren" op één of andere manier je mannelijkheid bewijst. Of ja dat denk ik niet, dat weet ik. In ieder geval zorgt het er voor dat iedereen te veel met seks bezig is. Natuurlijk een leuk en fijn onderdeel van een relatie, maar wel slechts maar één onderdeel. Denk dat veel mensen dat soms vergeten.
@DoctorGuilty: Als een introvert en iemand die zijn vrijheid ook erg waardeert snap ik wel wat je zegt. Toch ben ik voorstander van om ook snel mensen te ontmoeten en niet te lang te chatten. Er is op een gegeven moment niet veel meer uit een chat-gesprek te halen en het komt ook vaak voor dat mensen in het echt totaal anders zijn dan in een chatgesprek. Dit kan zowel positief of negatief anders zijn, maar daar kom ik dan liever snel achter. Ook heb ik minder moeite met 1-op-1 contacten dan met groepen dus dat scheelt voor mij dan weer qua energie.
donderdag 23 april 2020 om 15:59
Mijn ervaring is dat veel mensen echt wel iets vast en langdurig willen maar als ze dan daten met iemand waarmee ze geen relatie willen maar wel vrijblijvende seks, gaan ze daar voor. En zo kan je van iemand die bij het kennis maken aangaf op zoek te zijn naar iets serieus toch na seks niets meer horen.
Dat is waarom ik eerst een tijdje date, zonder seks. Ik wacht tot van beide kanten duidelijk is dat er meer in zit.
Dat is waarom ik eerst een tijdje date, zonder seks. Ik wacht tot van beide kanten duidelijk is dat er meer in zit.
donderdag 23 april 2020 om 16:27
Ja precies dat inderdaad! Vaak zijn er in het begin gewoon leuke dates en dan lijkt er soms ineens wat te veranderen zodra er seks is geweest.. Heb gelukkig nooit gehad dat mannen daarna ineens ‘verdwenen’, maar wel steeds minder interesse toonde erna en het stopte. Of dat het nog maanden doorging.. Ergens had ik dan ook wel wat rode vlaggen gegenereerd, dus beide kanten is er wat over te zeggen.Attraverso schreef: ↑23-04-2020 15:59Mijn ervaring is dat veel mensen echt wel iets vast en langdurig willen maar als ze dan daten met iemand waarmee ze geen relatie willen maar wel vrijblijvende seks, gaan ze daar voor. En zo kan je van iemand die bij het kennis maken aangaf op zoek te zijn naar iets serieus toch na seks niets meer horen.
Mijn insteek is nu ook om wat meer de tijd te nemen om iemand te leren kennen en het wat eerder te hebben over bepaalde verwachtingen. Laat dat nu ook gezien het Corona gebeuren wat beter lukken, fysiek contact is even een no go!
donderdag 23 april 2020 om 16:57
donderdag 23 april 2020 om 17:30
donderdag 23 april 2020 om 18:08
@Shiverrr: Als ik het zo hoor van hem is het geen gelukkig huwelijk meer. Ook omdat hij nogal introvert is en zij dat niet begrijpt. Maar ja, ze hebben wel 2 jonge kinderen. Scheiden gaat ook niet zomaar, omdat ze met een restschuld zitten van hun vorige huis. En dan zijn PTSS door het misbruik erboven op.
donderdag 23 april 2020 om 18:16
Wel knap als je er zo in kan staan. Ik zou het denk ik te graag perfect willen, in één keer goed, maar is natuurlijk niet erg re"eel.Rolami schreef: ↑23-04-2020 09:09Wat voor mij heeft geholpen is gewoon de verwachtingen realistisch te houden. Voor een eerste date is mijn doel om gewoon een gezellige avond te hebben. Niet de druk er op van ik moet leuk gevonden worden voor een eventuele toekomst. Gewoon focus op het hier en nu. Komt er niets verder uit dan heb ik in ieder geval nog een gezellige avond gehad en wat lol gehad. Geen slechte uitkomst lijkt mij.
Dat is wel sneu inderdaad. Ik snap niet dat sommige mensen (vaak mannen) niet doorhebben hoe erg ze iemand kunnen kwetsen en misbruik maken van een situatie. Ik zou me daar niet goed bij voelen.Vivi3338 schreef: ↑23-04-2020 14:57Maar het klopt wel dat sommige mensen echt heel verkeerd met situaties omgaan en alleen maar uit zijn op intimiteit en tijdelijks iets zonder dit aan te geven.. Erg vervelend om mee te maken, maar probeer het niet persoonlijk aan te trekken en mijn grenzen te stellen. Ook dat heb ik wel geleerd van het vele daten!
Mee eens. Ik hoor best veel mannen altijd maar opscheppen over met hoeveel vrouwen ze seks hebben gehad. Ik begrijp dat haantjesgedrag niet zo. Ik heb pas op mijn 31ste voor het eerst een relatie en seks gehad (oké, toegegeven, dat is wel erg laat), maar schaam mij er niet voor. Ik hoor vaak van collega's dat ze echt niet dat ik niet 'ga stappen en achter de vrouwen aan ga'.Rolami schreef: ↑23-04-2020 15:50Soms denk ik dat het vooral bij mannen nog aangemoedigd wordt met een cultuur waarbij "scoren" op één of andere manier je mannelijkheid bewijst. Of ja dat denk ik niet, dat weet ik. In ieder geval zorgt het er voor dat iedereen te veel met seks bezig is. Natuurlijk een leuk en fijn onderdeel van een relatie, maar wel slechts maar één onderdeel. Denk dat veel mensen dat soms vergeten.
Vroeger was ik veel te onzeker; nu ben ik te veel met andere dingen (m.n. sporten bezig). Ik merk wel dat naarmate je wat gespierder wordt, je sneller wordt aangekeken en aangesproken (helaas vaak door mannen, haha
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
donderdag 23 april 2020 om 19:08
Mijn moeder woont 9 jaar samen met onze vroegere buurman. En dat gaat volgens haar zo goed omdat ze met hem een stuk historie heeft. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. En natuurlijk omdat hij aardig is. Bij een nieuw iemand moet je diegene weer helemaal vanaf het begin leren kennen. Dat heeft ze wel eens geprobeerd na mijn vader, maar was geen succes.
Hebben jullie wel eens een relatie gehad met iemand die je al lang kende?
Hebben jullie wel eens een relatie gehad met iemand die je al lang kende?
donderdag 23 april 2020 om 19:17
Yup, dat ken ik wel. Gewoon al dat awkward date gedoe overslaan en meteen naar een relatie willen gaan haha. En die dating app gesprekken.. pfff altijd maar iets moeten verzinnen als opening.
Het is lastig om het ongedwongen te houden. Ik denk dat ik het te graag wil, dat zal het wel te veel druk geven. Maar hoe stop je dat??
Ook bij mij speelt die onzekerheid een rol. Kut ervaringen gehad in het leven die dat naar rock bottom hebben gebracht. Het houdt mijn depressie ook in stand. Voelen wordt ook steeds moeilijker, ik durf dat nauwelijks. Te bang om (weer) pijn te voelen.
Desondanks geef ik niet op. Het is gewoon elke avond weer een zware bummer als je op verschillende apps maar zit te swipen en je nog steeds geen leuke match hebt. En er zijn ook zoveel profielen met vrouwen die al kinderen hebben! En vrouwen die alleen hun Instagram vermelden of je daarheen verwijzen. Wat is daar de bedoeling van, aandacht?
Krijgen jullie dames wel regelmatig matches? Ik heb echt het idee dat de mannen het nakijken hebben op dating apps, en dat het voor vrouwen het tegenovergestelde is.
In het 'echt' ontmoeten werkt volgens mij wel beter; maarja, om nou bijvoorbeeld ineens op dansles te gaan om puur en alleen iemand tegen te komen vind ik zo raar. In de stad lukt het nog weleens gelukkig, maarja, dat is nu even van de baan. Nog even wachten dus.
Het is lastig om het ongedwongen te houden. Ik denk dat ik het te graag wil, dat zal het wel te veel druk geven. Maar hoe stop je dat??
Ook bij mij speelt die onzekerheid een rol. Kut ervaringen gehad in het leven die dat naar rock bottom hebben gebracht. Het houdt mijn depressie ook in stand. Voelen wordt ook steeds moeilijker, ik durf dat nauwelijks. Te bang om (weer) pijn te voelen.
Desondanks geef ik niet op. Het is gewoon elke avond weer een zware bummer als je op verschillende apps maar zit te swipen en je nog steeds geen leuke match hebt. En er zijn ook zoveel profielen met vrouwen die al kinderen hebben! En vrouwen die alleen hun Instagram vermelden of je daarheen verwijzen. Wat is daar de bedoeling van, aandacht?
Krijgen jullie dames wel regelmatig matches? Ik heb echt het idee dat de mannen het nakijken hebben op dating apps, en dat het voor vrouwen het tegenovergestelde is.
In het 'echt' ontmoeten werkt volgens mij wel beter; maarja, om nou bijvoorbeeld ineens op dansles te gaan om puur en alleen iemand tegen te komen vind ik zo raar. In de stad lukt het nog weleens gelukkig, maarja, dat is nu even van de baan. Nog even wachten dus.
donderdag 23 april 2020 om 19:37
@Bozo: Ik ben best kieskeurig op happn en tinder. Ik like alleen jongens die ik aantrekkelijk/leuk vind. Dus wanneer ik minder selectief zou zijn, dan had ik meer matches denk ik. Maar nu heb ik ook matches eigenlijk. Alleen niet altijd een gesprek. Maargoed dat is ook deels mijn eigenschuld want dan moet ik zelf maar gewoon een gesprek starten.
donderdag 23 april 2020 om 19:43
Wellicht dat het voor vrouwen wat makkelijker is (ben midden twintig) en aardig wat matches/super likes. Snap ook niet zo dat instagram wordt gepromoot, dit doen mannen ook zie ik nu vaak. Wellicht voor extra volgers en aandacht inderdaad.. Op social media word ik ook wel eens benaderd door wild vreemden voor aandacht, of sommige die mij gaan opzoeken omdat ik bijv. niet reageerde op een dating app. Gaat beetje te ver!
donderdag 23 april 2020 om 19:50
Ik snap dat verwijzen naar insta of snapchat ook niet zo goed. Soms is het wel handig als ze hun insta hebben gekoppeld, dan kan je wel gelijk wat meer zien. Ik wilde bij 1 op zijn insta kijken, staat hij op prive
Maar ik denk dat het voor vrouwen aan de ene kant wel makkelijker is. Je hoort toch vaak genoeg dat mannen bijna alles liken. Geen idee of het klopt hoor.
Maar ik denk dat het voor vrouwen aan de ene kant wel makkelijker is. Je hoort toch vaak genoeg dat mannen bijna alles liken. Geen idee of het klopt hoor.
donderdag 23 april 2020 om 19:54
Jaaa haha ik ga dan toch wel stiekem kijken, maar dan staat het soms op privé inderdaad! Echt zo stom.Shiverrr schreef: ↑23-04-2020 19:50Ik snap dat verwijzen naar insta of snapchat ook niet zo goed. Soms is het wel handig als ze hun insta hebben gekoppeld, dan kan je wel gelijk wat meer zien. Ik wilde bij 1 op zijn insta kijken, staat hij op prive![]()
Hoor dat ook regelmatig, een hoop de matches praten ook niet.. Alsof ze het gewoon ‘verzamelen’. Maar wat je zegt, ik zou het gesprek ook kunnen starten maar iets weerhoud me er dan weer van. Tenzij er bijv. iets in een bio staat waar ik op in kan haken.
donderdag 23 april 2020 om 19:55
@Ira87 Ja ik ben heb de apps ook af en aan ge(de)installeerd. Dan had ik weer een vlaag van optimisme installeerde ik allerlei apps om ze een aantal weken later weer allemaal verwijderen... haha. Tja in die zin geef ik niet op, alleen zitten er pauzes tussen. Of is het voor jou definitief?
@Shiverrr Ja dat hoor ik dus wel vaker, dat vrouwen kieskeurig zijn. Maar goed dat ben ik ook. Ik heb wel het ideee dat mannen vrouwen sneller liken dan andersom. En ja vooral doen, als hij niet praat. Want zelf weet ik ook niet altijd wat ik moet zeggen. Gewoon een 'Hoi <naam>' is prima. Als je dan geen antwoord krijgt weet je zeker dat hij niet geïnteresseerd is iig, en zo wel, mooi toch.
Wat zo kut is aan die apps is dat het ons allemaal kieskeuriger maakt. Zoveel keuze. Zo veel gemak. De een nog aantrekkelijker dan de ander. Of zo'n groepsfoto; staan er vriendinnen naast die eigenlijk knapper zijn en dan denk je maar hey die wil ik veel liever daten! Haha echt heh, wat die apps allemaal met je doen.
Ik lees vaak dat vrouwen vallen op zelfvertrouwen. Oeps, daar heb ik niet veel van in echt sociaal contact. Ik probeer er echt aan te werken, lukt ook wel, maar het gaat gewoon te langzaam, en zoals je weet @Shiverrr zo'n depressie golf lijkt alles neer te halen wat je daarvoor had opgebouwd. Ik heb allerlei online cursussen gevolgd voor een beter zelfbeeld etc. maar ik het is ontzettend lastig om ze ook daadwerkelijk af te ronden! Net zoals alles eigenlijk heh, alles altijd half doen. Misschien toch maar die Andrélon shampoo kopen.
@Shiverrr Ja dat hoor ik dus wel vaker, dat vrouwen kieskeurig zijn. Maar goed dat ben ik ook. Ik heb wel het ideee dat mannen vrouwen sneller liken dan andersom. En ja vooral doen, als hij niet praat. Want zelf weet ik ook niet altijd wat ik moet zeggen. Gewoon een 'Hoi <naam>' is prima. Als je dan geen antwoord krijgt weet je zeker dat hij niet geïnteresseerd is iig, en zo wel, mooi toch.
Wat zo kut is aan die apps is dat het ons allemaal kieskeuriger maakt. Zoveel keuze. Zo veel gemak. De een nog aantrekkelijker dan de ander. Of zo'n groepsfoto; staan er vriendinnen naast die eigenlijk knapper zijn en dan denk je maar hey die wil ik veel liever daten! Haha echt heh, wat die apps allemaal met je doen.
Ik lees vaak dat vrouwen vallen op zelfvertrouwen. Oeps, daar heb ik niet veel van in echt sociaal contact. Ik probeer er echt aan te werken, lukt ook wel, maar het gaat gewoon te langzaam, en zoals je weet @Shiverrr zo'n depressie golf lijkt alles neer te halen wat je daarvoor had opgebouwd. Ik heb allerlei online cursussen gevolgd voor een beter zelfbeeld etc. maar ik het is ontzettend lastig om ze ook daadwerkelijk af te ronden! Net zoals alles eigenlijk heh, alles altijd half doen. Misschien toch maar die Andrélon shampoo kopen.
donderdag 23 april 2020 om 19:55
Ik hoor het als vrouw ook vaak dat vrouwen vaker matches hebben. Maar dat is niet mijn ervaring. In ieder geval niet op een betaalde site. Daar stuurde ik zelf berichten waarvan een deel niet reageert en de rest een afwijzing. Zelf kreeg ik geen berichten.
Op Tinder en Happn had ik dan weer wel vaker matches. Het verschilt kennelijk per medium? Moet er wel bij zeggen dat ik van middelbare leeftijd ben. Tot aan mijn 40ste was de keuze reuze zeg maar
Op Tinder en Happn had ik dan weer wel vaker matches. Het verschilt kennelijk per medium? Moet er wel bij zeggen dat ik van middelbare leeftijd ben. Tot aan mijn 40ste was de keuze reuze zeg maar
donderdag 23 april 2020 om 20:03
Nu met de crisis zou ik haast willen dat ik nog aan het daten was met de jongen waarmee het net daarvoor was gestopt. We werden allebei niet verliefd na een aantal dates. Man wat mis ik een knuffel of een kus in deze periode. We hebben ook nog steeds contact en willen nog afspreken maar natuurlijk even niet. Merk dat ik het echt moeilijk vind om nagenoeg geen sociaal contact te hebben. Niet per se specifiek met hem maar in het algemeen.