Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
wittereiger schreef:
24-04-2020 11:09
Lekker slechte reclame voor de winkel. Je bent gewoon weggelopen neem ik aan?
Jazeker en heb het ook niet gekocht. Ik kan dan beetje opvliegend reageren en loop dan weg. Baal wel dat ik niet die zelfbeheersing heb om rustig te blijven, maar goed. Nooit te oud om te leren.
Odense* schreef:
24-04-2020 22:04
Wat een droeftoeter, je schoonzus.

Ik heb ooit iets uitgeleend aan mijn schoonzus. Geleend, duidelijk gezegd. Had ze het aan haar vader gegeven.
En dan doen alsof ik onredelijk ben.

Sommige mensen kunnen alles wat krom is rechtlullen.
Erg. Maar: het is waardevol om mensen echt te leren kennen ;) scheelt moeilijkheden in de toekomst.
nlies schreef:
24-04-2020 15:54
je kreeg een andere van Haasteren puzzel terug? zolang die nog niet zelf had, en hij ziet er even goed uit, maakt dat toch niet uit dan
Is dat ook niet leuker? Die heb je dan ook nog niet gemaakt.
Polsjef schreef:
24-04-2020 22:10
Is dat ook niet leuker? Die heb je dan ook nog niet gemaakt.
Vind ik wel, heb hier ook puzzels staan die ik uitleen. soms zeg ik er bij dat ze er iemand anders mee blij mogen maken. Soms krijg ik ze tot mijn verbazing terug (helemaal vergeten dat ik ze uitgeleend had) En kan me ook voorstellen dat de ander vergeet welke puzzel geleend was , die van Haasteren lijken allemaal op elkaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
24-04-2020 23:05
Vind ik wel, heb hier ook puzzels staan die ik uitleen. soms zeg ik er bij dat ze er iemand anders mee blij mogen maken. Soms krijg ik ze tot mijn verbazing terug (helemaal vergeten dat ik ze uitgeleend had) En kan me ook voorstellen dat de ander vergeet welke puzzel geleend was , die van Haasteren lijken allemaal op elkaar
Hmm zo had ik het ook kunnen zien. Ze had allemaal oude Jan van H puzzels en ik wilde eigenlijk gewoon mijn eigen nieuwe hebben. Het is toch niet zo gek dat ik baal als ik iets uitleen, en de ander verkoopt het dan?
hertje89 schreef:
25-04-2020 09:40
Hmm zo had ik het ook kunnen zien. Ze had allemaal oude Jan van H puzzels en ik wilde eigenlijk gewoon mijn eigen nieuwe hebben. Het is toch niet zo gek dat ik baal als ik iets uitleen, en de ander verkoopt het dan?
Nee dat vind ik niet gek.
Nee is niet gek.

Een andere vriendin had van mij het eerste boek uit een serie geleend. Ze was er zo enthousiast over dat ze het zelf ook weer had uitgeleend aan haar buurmeisje :nope:

Dus aangegeven dat ik dat niet erg tof vond. Geen probleem ik zou mijn boek zsm terugkrijgen. Na maanden nog niets. Niet laten rusten, steeds weer naar gevraagd. Toen heeft ze het boek maar opnieuw voor me gekocht. :facepalm:
Ik heb laatst iets heel raars gehad met een goede vriendin. Ik had een huisdieren product gekocht dat nogal hygiëne en maat gevoelig is. Vergelijkbaar met een loopsheid broekje (even voor het beeld, wil het niet te herkenbaar maken) Ik had dit toen speciaal nieuw aangeschaft om een paar maanden later te gebruiken. Vriendin geeft aan dat zij op hele korte termijn ook zo’n ding nodig heeft voor haar eigen huisdier (ruim voor ik hem zou gebruiken) en ze de mijne graag wil lenen. Echter is haar huisdier een stuk groter dan de mijne en heb ik de mijne nog niet eens gebruikt. Waarbij kwam dat dat dus best wel vies is, maar dat ging er bij haar niet in. Dat ding zou wel meerekken en ze zou het daarna wassen. Dan zat ik dus met een product waar ik de volle pond voor had betaald, ik kocht het niet voor niks niet tweedehands, die wellicht niet meer goed schoon geworden was en uitgelubberd. Toen vond ze me moeilijk doen en nu moest zij zelf zo’n ding kopen en of ik wel wist hoe duur dat was. Ja dat weet ik, ik heb de mijne namelijk net zelf gekocht. Goedkopere vervanging of oplossingen van mijn kant werden ook niet gewaardeerd.

Ik vond dit maar een gekke situatie. Verder hele lieve meid dus het is haar vergeven, maar raar vond ik het wel.
Polsjef schreef:
24-04-2020 22:09
Jazeker en heb het ook niet gekocht. Ik kan dan beetje opvliegend reageren en loop dan weg. Baal wel dat ik niet die zelfbeheersing heb om rustig te blijven, maar goed. Nooit te oud om te leren.
Hoe dan ook, ik vind het goed dat je er wat van gezegd hebt.
Cum non tum age
hertje89 schreef:
Nee dat is zeker niet gek. Ook vreemd dat het nieuwe wel verkocht wordt, maar de oude niet.
Zalmsnipper schreef:
24-04-2020 11:19
Ik had een volledige babykamer op zolder staan, vriendin met weinig te besteden kreeg een baby. Ik heb gezegd dat ze het kamertje mocht 'gebruiken' (ben zelf niet heel duidelijk geweest of het lenen of krijgen was). Anyhow 2 jaar later heeft ze de kamer verkocht voor een paar honderd euro op Marktplaats.

Ik heb er niks van gezegd maar zelf had ik het niet op die manier gedaan.
Vind het niet netjes van die vriendin. Of je nou duidelijk was of niet, ze had op z’n minst kunnen vragen of je het terug wilde of dat je het ok zou vinden als ze het zou verkopen.
Ik zou dat gevraagd hebben en als je t ok zou vinden dan had ik jou het geld gegeven. Ze heeft ten slotte gratis een babykamer kunnen gebruiken.
Cum non tum age
Bij sommige punten zou ik niet eens durven vragen om het te lenen / gebruiken....net zoals dat item voor het huisdier. Hoe komen mensen er bij om dat normaal te vinden.
Hier heb ik gehad dat ik babyspullen, box, bed, meubels, badje en kleding en doeken en slaapzakken ect... uitleende, dat ook zo zei.. en het kwam toch niet meer terug ( verkocht of weggegeven ) of stuk terug. Van familie.

Ik leen spullen nu ook vaak gewoon niet uit, zeg gewoon nee... of ik wil het niet terug of ik verkoop het zelf. Vooral dat laatste tegenwoordig.

:-D :-D
hertje89 schreef:
Nee hoor, is niet gek. Misschien bekeek ik het teveel van mijn eigen situatie. Meeste puzzels van kringloper of iets dergelijks. dus daar ben ik minder aan gehecht, vooral aan die Haasteren niet. Daarom zou ik wel verbaasd zijn als mij zoiets zou overkomen. En de volgende keer oppassen als ik iets uitleen , instructie toevoegen en naam op de doos
Zalmsnipper schreef:
25-04-2020 10:12
Nee is niet gek.

Een andere vriendin had van mij het eerste boek uit een serie geleend. Ze was er zo enthousiast over dat ze het zelf ook weer had uitgeleend aan haar buurmeisje :nope:

Dus aangegeven dat ik dat niet erg tof vond. Geen probleem ik zou mijn boek zsm terugkrijgen. Na maanden nog niets. Niet laten rusten, steeds weer naar gevraagd. Toen heeft ze het boek maar opnieuw voor me gekocht. :facepalm:
die denkt voortaan wel na voor ze nog eens iets doorleent
Polsjef schreef:
25-04-2020 10:54
Bij sommige punten zou ik niet eens durven vragen om het te lenen / gebruiken....net zoals dat item voor het huisdier. Hoe komen mensen er bij om dat normaal te vinden.
Ja ik vond het ook al gek, hoe ze daar zo op kwam. En toen ik suggereerde dat ze bijvoorbeeld een baby/kinder broekje/rompertje kon kopen bij de zeeman wat er op leek (even gat knippen voor de staart maar dan ben je wel met €3 klaar) werd dat ook niet gewaardeerd, want dat ding dat ik had gekocht was er speciaal voor bedoeld. Ja dat klopt wel, daarom kocht ik het ook, maar als je daar blijkbaar geen geld voor hebt kan je het heus wel anders/goedkoper oplossen, ipv de mijne te verpesten voordat ik hem zelf überhaupt gebruikt had.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
25-04-2020 10:32
Ik heb laatst iets heel raars gehad met een goede vriendin. Ik had een huisdieren product gekocht dat nogal hygiëne en maat gevoelig is. Vergelijkbaar met een loopsheid broekje (even voor het beeld, wil het niet te herkenbaar maken) Ik had dit toen speciaal nieuw aangeschaft om een paar maanden later te gebruiken. Vriendin geeft aan dat zij op hele korte termijn ook zo’n ding nodig heeft voor haar eigen huisdier (ruim voor ik hem zou gebruiken) en ze de mijne graag wil lenen. Echter is haar huisdier een stuk groter dan de mijne en heb ik de mijne nog niet eens gebruikt. Waarbij kwam dat dat dus best wel vies is, maar dat ging er bij haar niet in. Dat ding zou wel meerekken en ze zou het daarna wassen. Dan zat ik dus met een product waar ik de volle pond voor had betaald, ik kocht het niet voor niks niet tweedehands, die wellicht niet meer goed schoon geworden was en uitgelubberd. Toen vond ze me moeilijk doen en nu moest zij zelf zo’n ding kopen en of ik wel wist hoe duur dat was. Ja dat weet ik, ik heb de mijne namelijk net zelf gekocht. Goedkopere vervanging of oplossingen van mijn kant werden ook niet gewaardeerd.

Ik vond dit maar een gekke situatie. Verder hele lieve meid dus het is haar vergeven, maar raar vond ik het wel.
Jij bent niet gek, zij is gek (6)
Dit zijn toch wel speciale types, zo van waarom gun je mij dat niet, mijn probleem is jouw probleem.

Zeker als je een faciliterende aard hebt (zoals ik) is het soms moeilijk onderscheid te maken tussen: ligt het nou aan mij of aan de ander? :facepalm: Als ze dit soort dingen proberen bij hun eigen soort krijgen ze direct de deksel op hun neus hahaah.
Luci_Morgenster schreef:
25-04-2020 11:00
Hier heb ik gehad dat ik babyspullen, box, bed, meubels, badje en kleding en doeken en slaapzakken ect... uitleende, dat ook zo zei.. en het kwam toch niet meer terug ( verkocht of weggegeven ) of stuk terug. Van familie.

Ik leen spullen nu ook vaak gewoon niet uit, zeg gewoon nee... of ik wil het niet terug of ik verkoop het zelf. Vooral dat laatste tegenwoordig.

:-D :-D
Dit is de oplossing idd. Geef sowieso veel weg en verkoop niet. Met verkoop hebben mensen nog iets te verwachten, met krijgen moet je nooit zeuren.
Zalmsnipper schreef:
25-04-2020 11:18
Jij bent niet gek, zij is gek (6)
Dit zijn toch wel speciale types, zo van waarom gun je mij dat niet, mijn probleem is jouw probleem.

Zeker als je een faciliterende aard hebt (zoals ik) is het soms moeilijk onderscheid te maken tussen: ligt het nou aan mij of aan de ander? :facepalm: Als ze dit soort dingen proberen bij hun eigen soort krijgen ze direct de deksel op hun neus hahaah.
Ja klopt, ze bracht het zo dat ik aan mezelf ging twijfelen of ik nou raar was dat ik dat ding niet uit wilde lenen. Maar wel voet bij stuk gehouden hoor, dus dit keer niet ingetrapt.
noa schreef:
25-04-2020 10:46
Vind het niet netjes van die vriendin. Of je nou duidelijk was of niet, ze had op z’n minst kunnen vragen of je het terug wilde of dat je het ok zou vinden als ze het zou verkopen.
Ik zou dat gevraagd hebben en als je t ok zou vinden dan had ik jou het geld gegeven. Ze heeft ten slotte gratis een babykamer kunnen gebruiken.
Ach ja het ligt achter me ;-)
Zalmsnipper schreef:
25-04-2020 11:20
Dit is de oplossing idd. Geef sowieso veel weg en verkoop niet. Met verkoop hebben mensen nog iets te verwachten, met krijgen moet je nooit zeuren.
Nog nooit gezeur gehad met verkoop hoor.

Maar ik leen gewoon niet meer uit. Houden, geven of verkoop. Geen lenen.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
25-04-2020 11:20
Ja klopt, ze bracht het zo dat ik aan mezelf ging twijfelen of ik nou raar was dat ik dat ding niet uit wilde lenen. Maar wel voet bij stuk gehouden hoor, dus dit keer niet ingetrapt.
Good for you en nu weet je van welk type ze is ;)
Ik hou van dit topic. Veel gelachen, maar soms echt shocking wat mensen doen op dit gebied. Zelf heb ik ook wat bijdragen:

- Een vriend van me is in mijn ogen gierig. Hij heeft sinds een jaar een vriendin met veel schulden. Ze heeft in het verleden foute keuzes gemaakt en zit nu in bewindvoering. Dit wist hij van tevoren. Ruim voor de lockdown ging hij op vakantie en een keer op stedentrip. Zijn vriendin ging niet mee want ze kon het niet betalen en hij wilde niet voor de kosten opdraaien. Kon mijn oren niet geloven. Kies dan niet zelf voor iemand met geldproblemen...

- Een neef heeft iets soortgelijks. Vriendin heeft geen schulden maar wel weinig te besteden omdat ze laaggeschoold werk doet. In dit verhaal is zij de gierigaard. Regelmatig helpt hij haar met boodschappen. Ze gaan dan samen naar de winkel. In plaats van basis boodschappen laadt ze dan een kar vol tijdschriften, chips, koekjes en luxe beleg. Hij durft er niks van te zeggen, maar tegen zijn omgeving ventileert hij het wel. We horen geregeld aan hoe hij ervan baalt.

- Laatst een oude laptop weggegeven via een Facebook gratis af te halen groep/weggeefhoek. Een moeder met 2 zoontjes haalde hem op, want die jonges hadden altijd al hun eigen minecraft laptop gewild. Thuis bleek hij te langzaam te zijn en had ze hem verkocht via Marktplaats. Ik vond dat raar. Zet hem dan opnieuw op de weggeefhoek.

- Een dame waarmee mijn vriendin goed bevriend is heeft thuis nooit de kachel aan om te besparen. Ook in de winter niet. Ze neemt koude douches van maximaal 2 minuten en gebruikt hetzelfde theezakje 3 keer.wel komisch en ze doet er verder niemand kwaad mee.
nlies schreef:
25-04-2020 11:11
Nee hoor, is niet gek. Misschien bekeek ik het teveel van mijn eigen situatie. Meeste puzzels van kringloper of iets dergelijks. dus daar ben ik minder aan gehecht, vooral aan die Haasteren niet. Daarom zou ik wel verbaasd zijn als mij zoiets zou overkomen. En de volgende keer oppassen als ik iets uitleen , instructie toevoegen en naam op de doos
Oh ik snap het! Ja ik had een nieuwe puzzel gekocht die ik heel leuk vond. Die 1x gemaakt en toen dus uitgeleend. Achja, hoop van geleerd! En dat voor maar 15 euro ;-)
thijsbrands schreef:
25-04-2020 11:56

- Een neef heeft iets soortgelijks. Vriendin heeft geen schulden maar wel weinig te besteden omdat ze laaggeschoold werk doet. In dit verhaal is zij de gierigaard. Regelmatig helpt hij haar met boodschappen. Ze gaan dan samen naar de winkel. In plaats van basis boodschappen laadt ze dan een kar vol tijdschriften, chips, koekjes en luxe beleg. Hij durft er niks van te zeggen, maar tegen zijn omgeving ventileert hij het wel. We horen geregeld aan hoe hij ervan baalt.

Wat een rare relatie. Waarom durft hij het niet tegen zijn partner te zeggen maar wel tegen zijn omgeving? Wat een sukkel dat hij in een relatie blijft zitten die hem niet bevalt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven