Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

maandag 20 april 2020 om 13:13
Het ligt voor mij een beetje aan mijn eigen plannen met het product. Als ik het niet meer gebruik en een ander wordt er blij van: prima. Wordt het een tijd gebruikt en wil diegene het na gebruik verkopen: prima.
Maar zo hadden wij laatst een nieuwe koelkast gekocht. De onze was nog prima dus die wilden we op MP zetten. Toen ging bij een vriendin de koelkast kapot. Dus hebben we haar de onze gegeven. Had ze die vrijwel direct op MP gezet was ik niet blij geweest, dat was namelijk ook mijn intentie want dat geld had ik zelf ook kunnen gebruiken. Maar ik gaf hem gratis aan haar omdat zij er één nodig had. Zet ze die over een jaar te koop: prima !
Maar dat zijn dan producten waar nog een bedrag aan te verdienen valt wat de MP ellende nog waard is. Speelgoed, kleren, meubels ed geef ik vaak weg. Wat de ontvanger daarmee doet moet 'ie zelf weten. Minder dan 10 euro is mij de moeite niet waard
Maar zo hadden wij laatst een nieuwe koelkast gekocht. De onze was nog prima dus die wilden we op MP zetten. Toen ging bij een vriendin de koelkast kapot. Dus hebben we haar de onze gegeven. Had ze die vrijwel direct op MP gezet was ik niet blij geweest, dat was namelijk ook mijn intentie want dat geld had ik zelf ook kunnen gebruiken. Maar ik gaf hem gratis aan haar omdat zij er één nodig had. Zet ze die over een jaar te koop: prima !
Maar dat zijn dan producten waar nog een bedrag aan te verdienen valt wat de MP ellende nog waard is. Speelgoed, kleren, meubels ed geef ik vaak weg. Wat de ontvanger daarmee doet moet 'ie zelf weten. Minder dan 10 euro is mij de moeite niet waard
maandag 20 april 2020 om 13:16
@Makreel dank voor de uitleg. Dat viel niet uit je oorspronkelijke bericht te halen en aangezien dit topic over gierige acties gaat ging vrijwel iedereen er logischer wijs van uit dat er minimaal 1 persoon gierig moest zijn

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 20 april 2020 om 13:35
DAAR heb je helemaal gelijk in!lollypopje schreef: ↑20-04-2020 13:16@Makreel dank voor de uitleg. Dat viel niet uit je oorspronkelijke bericht te halen en aangezien dit topic over gierige acties gaat ging vrijwel iedereen er logischer wijs van uit dat er minimaal 1 persoon gierig moest zijn![]()
Wat eten we vanavond?

donderdag 23 april 2020 om 19:58
Ik ben uitgemaakt voor gierig. Normaal halen we kaas in de super, maar dacht ik ga naar de kaasboer. Komen we vaker voor andere dingen en nu in lastige tijden maar steunen.
Stukje oude kaas....mw. snijdt stuk af en alles valt uit elkaar. Het goede stuk gaat op de plank en de resten samen met een resterend goed stuk zou ze bij elkaar vegen en aan ons meegeven. Serieus gevraagd of ik dat meekreeg of het goede stuk. Dat kleine stuk kreeg ik mee...dat wilde ik hebben en moest niet zeuren. Zij kon het ook niet meer verkopen dus ik moest het maar afnemen en dat op een zeer onvriendelijke toon. Ik geirriteerd dat ik geen plakjes kan snijden van die brokken. Jij wilde dit, dus je neemt het maar af. Niet voor rede vatbaar en heb daarom de klantenkaart op de toonbank gemikt. Gierige klant minder....
Stukje oude kaas....mw. snijdt stuk af en alles valt uit elkaar. Het goede stuk gaat op de plank en de resten samen met een resterend goed stuk zou ze bij elkaar vegen en aan ons meegeven. Serieus gevraagd of ik dat meekreeg of het goede stuk. Dat kleine stuk kreeg ik mee...dat wilde ik hebben en moest niet zeuren. Zij kon het ook niet meer verkopen dus ik moest het maar afnemen en dat op een zeer onvriendelijke toon. Ik geirriteerd dat ik geen plakjes kan snijden van die brokken. Jij wilde dit, dus je neemt het maar af. Niet voor rede vatbaar en heb daarom de klantenkaart op de toonbank gemikt. Gierige klant minder....
donderdag 23 april 2020 om 20:05

donderdag 23 april 2020 om 20:15
En als het nu ging om een paar euro maar een goed stuk oude kaas is aan de prijs. Bij mij groeit het geld ook niet aan de boom. Wil dan wel waar voor mijn geld. Met name de toon irriteerde. Zo aanvallend......

vrijdag 24 april 2020 om 11:09
Als ik bij de kaasboer zo'n rest stuk meekrijg, hoef ik er meestal maar de helft voor de betalen of ze doet in ieder geval iets aan de prijs.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 24 april 2020 om 11:19
Ik had een volledige babykamer op zolder staan, vriendin met weinig te besteden kreeg een baby. Ik heb gezegd dat ze het kamertje mocht 'gebruiken' (ben zelf niet heel duidelijk geweest of het lenen of krijgen was). Anyhow 2 jaar later heeft ze de kamer verkocht voor een paar honderd euro op Marktplaats.
Ik heb er niks van gezegd maar zelf had ik het niet op die manier gedaan.
vrijdag 24 april 2020 om 11:44
Als je niet duidelijk was, dan was het voor haar toch ook niet duidelijk lijkt me? Je kan toch niet zomaar iets gaan verkopen van een ander?Zalmsnipper schreef: ↑24-04-2020 11:19Ik had een volledige babykamer op zolder staan, vriendin met weinig te besteden kreeg een baby. Ik heb gezegd dat ze het kamertje mocht 'gebruiken' (ben zelf niet heel duidelijk geweest of het lenen of krijgen was). Anyhow 2 jaar later heeft ze de kamer verkocht voor een paar honderd euro op Marktplaats.

vrijdag 24 april 2020 om 12:41
Tsja je had dan toch zelf wat duidelijker moeten zijn denk ik dan dat je het na een jaar of 2/3 terug wilde hebben.Zalmsnipper schreef: ↑24-04-2020 11:19Ik had een volledige babykamer op zolder staan, vriendin met weinig te besteden kreeg een baby. Ik heb gezegd dat ze het kamertje mocht 'gebruiken' (ben zelf niet heel duidelijk geweest of het lenen of krijgen was). Anyhow 2 jaar later heeft ze de kamer verkocht voor een paar honderd euro op Marktplaats.
Maar ik had er wel wat van gezegd trouwens.

vrijdag 24 april 2020 om 13:25
Jaren geleden had iemand die ik ken een Jan van Haasteren puzzel van me geleend. Die was nog zo goed als nieuw, pas 1x gemaakt. Na veel vragen kreeg ik 'm eindelijk na maanden terug...maar het was mijn puzzel niet. Die had ze per ongeluk verkocht met de rest van haar eigen Jan van H puzzels. Ik moest maar snel eens een andere komen uitzoeken... ik ben er nooit heen geweest.
Ik durfde er niks van te zeggen.
vrijdag 24 april 2020 om 15:54
je kreeg een andere van Haasteren puzzel terug? zolang die nog niet zelf had, en hij ziet er even goed uit, maakt dat toch niet uit danhertje89 schreef: ↑24-04-2020 13:25Jaren geleden had iemand die ik ken een Jan van Haasteren puzzel van me geleend. Die was nog zo goed als nieuw, pas 1x gemaakt. Na veel vragen kreeg ik 'm eindelijk na maanden terug...maar het was mijn puzzel niet. Die had ze per ongeluk verkocht met de rest van haar eigen Jan van H puzzels. Ik moest maar snel eens een andere komen uitzoeken... ik ben er nooit heen geweest.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 24 april 2020 om 17:46
vrijdag 24 april 2020 om 17:52
Ze kon dat stuk het "ook niet meer verkopen" maar wilde ze het dan gratis aan jou geven? Ze was het toch aan het verkopen aan jou? Maffe kaasboerPolsjef schreef: ↑23-04-2020 19:58Ik ben uitgemaakt voor gierig. Normaal halen we kaas in de super, maar dacht ik ga naar de kaasboer. Komen we vaker voor andere dingen en nu in lastige tijden maar steunen.

vrijdag 24 april 2020 om 18:01
Ja dat dacht ik ook.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑24-04-2020 17:52Ze kon dat stuk het "ook niet meer verkopen" maar wilde ze het dan gratis aan jou geven? Ze was het toch aan het verkopen aan jou? Maffe kaasboer![]()
'ik kan het niet meer verkopen aan weldenkende mensen maar jij ziet er zo sukkelig uit, bij jou lukt me dat wel' lelijk gezegd
Nou had ik het ook gewoon meegenomen, daar niet van. En dan niet meer terug gekomen.
vrijdag 24 april 2020 om 19:30
Klopt. Ach ja, les voor de toekomst.
Mijn vriend had iets voor de camping uitgeleend aan zus (hij kampeert nooit maar had het toevallig). Zus verkoopt het ding. Toen hij het terugvroeg zei ze: ja heb ik verkocht, jij had het toch niet nodig.
vrijdag 24 april 2020 om 19:35
Bah, wat een nare actie van de kaasboerin, die kun je inderdaad beter in haar kaasfondue gaar laten koken.Polsjef schreef: ↑23-04-2020 19:58Ik ben uitgemaakt voor gierig. Normaal halen we kaas in de super, maar dacht ik ga naar de kaasboer. Komen we vaker voor andere dingen en nu in lastige tijden maar steunen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

vrijdag 24 april 2020 om 22:04
Wat een droeftoeter, je schoonzus.Zalmsnipper schreef: ↑24-04-2020 19:30Mijn vriend had iets voor de camping uitgeleend aan zus (hij kampeert nooit maar had het toevallig). Zus verkoopt het ding. Toen hij het terugvroeg zei ze: ja heb ik verkocht, jij had het toch niet nodig.
Ik heb ooit iets uitgeleend aan mijn schoonzus. Geleend, duidelijk gezegd. Had ze het aan haar vader gegeven.
En dan doen alsof ik onredelijk ben.
Sommige mensen kunnen alles wat krom is rechtlullen.

vrijdag 24 april 2020 om 22:05
Dat had ik zelf niet gedurfd....het is geen trui van €2 maar echt geld waard. Dan had ik gevraagd wat je zou willen. Maar bruikleen blijft lastig. Wat herinner je nog.Zalmsnipper schreef: ↑24-04-2020 11:19Ik had een volledige babykamer op zolder staan, vriendin met weinig te besteden kreeg een baby. Ik heb gezegd dat ze het kamertje mocht 'gebruiken' (ben zelf niet heel duidelijk geweest of het lenen of krijgen was). Anyhow 2 jaar later heeft ze de kamer verkocht voor een paar honderd euro op Marktplaats.
vrijdag 24 april 2020 om 22:08