Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Het ligt voor mij een beetje aan mijn eigen plannen met het product. Als ik het niet meer gebruik en een ander wordt er blij van: prima. Wordt het een tijd gebruikt en wil diegene het na gebruik verkopen: prima.
Maar zo hadden wij laatst een nieuwe koelkast gekocht. De onze was nog prima dus die wilden we op MP zetten. Toen ging bij een vriendin de koelkast kapot. Dus hebben we haar de onze gegeven. Had ze die vrijwel direct op MP gezet was ik niet blij geweest, dat was namelijk ook mijn intentie want dat geld had ik zelf ook kunnen gebruiken. Maar ik gaf hem gratis aan haar omdat zij er één nodig had. Zet ze die over een jaar te koop: prima !
Maar dat zijn dan producten waar nog een bedrag aan te verdienen valt wat de MP ellende nog waard is. Speelgoed, kleren, meubels ed geef ik vaak weg. Wat de ontvanger daarmee doet moet 'ie zelf weten. Minder dan 10 euro is mij de moeite niet waard 😅
@Makreel dank voor de uitleg. Dat viel niet uit je oorspronkelijke bericht te halen en aangezien dit topic over gierige acties gaat ging vrijwel iedereen er logischer wijs van uit dat er minimaal 1 persoon gierig moest zijn ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
20-04-2020 13:16
@Makreel dank voor de uitleg. Dat viel niet uit je oorspronkelijke bericht te halen en aangezien dit topic over gierige acties gaat ging vrijwel iedereen er logischer wijs van uit dat er minimaal 1 persoon gierig moest zijn ;)
DAAR heb je helemaal gelijk in!
Wat eten we vanavond?
Ik ben uitgemaakt voor gierig. Normaal halen we kaas in de super, maar dacht ik ga naar de kaasboer. Komen we vaker voor andere dingen en nu in lastige tijden maar steunen.

Stukje oude kaas....mw. snijdt stuk af en alles valt uit elkaar. Het goede stuk gaat op de plank en de resten samen met een resterend goed stuk zou ze bij elkaar vegen en aan ons meegeven. Serieus gevraagd of ik dat meekreeg of het goede stuk. Dat kleine stuk kreeg ik mee...dat wilde ik hebben en moest niet zeuren. Zij kon het ook niet meer verkopen dus ik moest het maar afnemen en dat op een zeer onvriendelijke toon. Ik geirriteerd dat ik geen plakjes kan snijden van die brokken. Jij wilde dit, dus je neemt het maar af. Niet voor rede vatbaar en heb daarom de klantenkaart op de toonbank gemikt. Gierige klant minder....
Ik vind de kaasboerin gierig. Ze had jou gewoon een goed stuk moeten geven en de rest afschrijven of zelf mee moeten nemen. Normaliter zou ik zeggen als proeverij op de balie zetten maar geloof niet dat dat nu nog gedaan wordt in deze Corona-tijd.
dolfje schreef:
23-04-2020 20:05
Ik vind de kaasboerin gierig. Ze had jou gewoon een goed stuk moeten geven en de rest afschrijven of zelf mee moeten nemen. Normaliter zou ik zeggen als proeverij op de balie zetten maar geloof niet dat dat nu nog gedaan wordt in deze Corona-tijd.
En als het nu ging om een paar euro maar een goed stuk oude kaas is aan de prijs. Bij mij groeit het geld ook niet aan de boom. Wil dan wel waar voor mijn geld. Met name de toon irriteerde. Zo aanvallend......
Precies.
Ik vind dat de kaasboer hier fout zit.
Wat enorm aso van die kaasboer!
Over klantvriendelijkheid gesproken :whip:
De kaasboer had die stukken gewoon in de rasp kunnen gooien en op die manier verkopen. Of als proefblokjes.
Lekker slechte reclame voor de winkel. Je bent gewoon weggelopen neem ik aan?
dolfje schreef:
23-04-2020 20:05
Als ik bij de kaasboer zo'n rest stuk meekrijg, hoef ik er meestal maar de helft voor de betalen of ze doet in ieder geval iets aan de prijs.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik had een volledige babykamer op zolder staan, vriendin met weinig te besteden kreeg een baby. Ik heb gezegd dat ze het kamertje mocht 'gebruiken' (ben zelf niet heel duidelijk geweest of het lenen of krijgen was). Anyhow 2 jaar later heeft ze de kamer verkocht voor een paar honderd euro op Marktplaats.

Ik heb er niks van gezegd maar zelf had ik het niet op die manier gedaan.
Zalmsnipper schreef:
24-04-2020 11:19
Ik had een volledige babykamer op zolder staan, vriendin met weinig te besteden kreeg een baby. Ik heb gezegd dat ze het kamertje mocht 'gebruiken' (ben zelf niet heel duidelijk geweest of het lenen of krijgen was). Anyhow 2 jaar later heeft ze de kamer verkocht voor een paar honderd euro op Marktplaats.

Als je niet duidelijk was, dan was het voor haar toch ook niet duidelijk lijkt me? Je kan toch niet zomaar iets gaan verkopen van een ander? :(
Zalmsnipper schreef:

Tsja je had dan toch zelf wat duidelijker moeten zijn denk ik dan dat je het na een jaar of 2/3 terug wilde hebben.
Maar ik had er wel wat van gezegd trouwens.
Jaren geleden had iemand die ik ken een Jan van Haasteren puzzel van me geleend. Die was nog zo goed als nieuw, pas 1x gemaakt. Na veel vragen kreeg ik 'm eindelijk na maanden terug...maar het was mijn puzzel niet. Die had ze per ongeluk verkocht met de rest van haar eigen Jan van H puzzels. Ik moest maar snel eens een andere komen uitzoeken... ik ben er nooit heen geweest.
Ik durfde er niks van te zeggen.
hertje89 schreef:
24-04-2020 13:25
Jaren geleden had iemand die ik ken een Jan van Haasteren puzzel van me geleend. Die was nog zo goed als nieuw, pas 1x gemaakt. Na veel vragen kreeg ik 'm eindelijk na maanden terug...maar het was mijn puzzel niet. Die had ze per ongeluk verkocht met de rest van haar eigen Jan van H puzzels. Ik moest maar snel eens een andere komen uitzoeken... ik ben er nooit heen geweest.
Ik durfde er niks van te zeggen.
je kreeg een andere van Haasteren puzzel terug? zolang die nog niet zelf had, en hij ziet er even goed uit, maakt dat toch niet uit dan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
24-04-2020 15:54
je kreeg een andere van Haasteren puzzel terug? zolang die nog niet zelf had, en hij ziet er even goed uit, maakt dat toch niet uit dan

Ze is onzorgvuldig met andermans eigendom omgegaan, zou ik ook niet leuk vinden.
Polsjef schreef:
23-04-2020 19:58
Ik ben uitgemaakt voor gierig. Normaal halen we kaas in de super, maar dacht ik ga naar de kaasboer. Komen we vaker voor andere dingen en nu in lastige tijden maar steunen.

Stukje oude kaas....mw. snijdt stuk af en alles valt uit elkaar. Het goede stuk gaat op de plank en de resten samen met een resterend goed stuk zou ze bij elkaar vegen en aan ons meegeven. Serieus gevraagd of ik dat meekreeg of het goede stuk. Dat kleine stuk kreeg ik mee...dat wilde ik hebben en moest niet zeuren. Zij kon het ook niet meer verkopen dus ik moest het maar afnemen en dat op een zeer onvriendelijke toon. Ik geirriteerd dat ik geen plakjes kan snijden van die brokken. Jij wilde dit, dus je neemt het maar af. Niet voor rede vatbaar en heb daarom de klantenkaart op de toonbank gemikt. Gierige klant minder....
Ze kon dat stuk het "ook niet meer verkopen" maar wilde ze het dan gratis aan jou geven? Ze was het toch aan het verkopen aan jou? Maffe kaasboer :bonk:
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-04-2020 17:52
Ze kon dat stuk het "ook niet meer verkopen" maar wilde ze het dan gratis aan jou geven? Ze was het toch aan het verkopen aan jou? Maffe kaasboer :bonk:
Ja dat dacht ik ook.
'ik kan het niet meer verkopen aan weldenkende mensen maar jij ziet er zo sukkelig uit, bij jou lukt me dat wel' lelijk gezegd
Nou had ik het ook gewoon meegenomen, daar niet van. En dan niet meer terug gekomen.
_melon schreef:
24-04-2020 11:44
Als je niet duidelijk was, dan was het voor haar toch ook niet duidelijk lijkt me? Je kan toch niet zomaar iets gaan verkopen van een ander? :(
Klopt. Ach ja, les voor de toekomst.

Mijn vriend had iets voor de camping uitgeleend aan zus (hij kampeert nooit maar had het toevallig). Zus verkoopt het ding. Toen hij het terugvroeg zei ze: ja heb ik verkocht, jij had het toch niet nodig.
Polsjef schreef:
23-04-2020 19:58

Bah, wat een nare actie van de kaasboerin, die kun je inderdaad beter in haar kaasfondue gaar laten koken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Zalmsnipper schreef:
24-04-2020 19:30
Mijn vriend had iets voor de camping uitgeleend aan zus (hij kampeert nooit maar had het toevallig). Zus verkoopt het ding. Toen hij het terugvroeg zei ze: ja heb ik verkocht, jij had het toch niet nodig.
Wat een droeftoeter, je schoonzus.

Ik heb ooit iets uitgeleend aan mijn schoonzus. Geleend, duidelijk gezegd. Had ze het aan haar vader gegeven.
En dan doen alsof ik onredelijk ben.

Sommige mensen kunnen alles wat krom is rechtlullen.
Zalmsnipper schreef:

Dat had ik zelf niet gedurfd....het is geen trui van €2 maar echt geld waard. Dan had ik gevraagd wat je zou willen. Maar bruikleen blijft lastig. Wat herinner je nog.
Polsjef schreef:
24-04-2020 22:05
Dat had ik zelf niet gedurfd....het is geen trui van €2 maar echt geld waard. Dan had ik gevraagd wat je zou willen. Maar bruikleen blijft lastig. Wat herinner je nog.
Het was me het sop niet waard. Ik denk dan maar: je zal het wel nodig gehad hebben of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven