Geest in huis

25-04-2020 18:55 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van mijn eigen reactie in een topic, hebben jullie weleens een 'spirit' gevoelt in huis?

TO trapt af; Ja. Familieleden van mij hadden een landhuis in het bos, daar had een man zelfmoord gepleegd voordat ze er kwamen wonen. Jaren langer (iets van 50) ben ik daar weer naartoe geweest om wat spullen op te halen. De tussendeuren tussen de verschillende ruimtes gingen af en toe open, vanzelf. Dan hoorde je ook altijd getik op de vloer, alsof honden daar liepen (Ze hadden veel honden gehad in de tijd dat ze er woonde)

Als je er niet in geloofd mag het natuurlijk ook! Ik jugde niet, maar vraag me af of mensen dit (her)kennen.
@Ikkuz, elk heeft denk ik ook een eigen ontwikkeling of ziet weer andere facetten. Of denk je dat de interpretaie geheel anders is?
Ikkuz schreef:
27-04-2020 23:43
Als je echt geïnteresseerd bent kan je eens het boek van Jozef Rulof lezen over het hiernamaals.
Het boek van jozef Rulof vond ik erg mooi en inspirerend om te lezen. Maar het is niet volledig mijn waarheid.

Ik vond dat ook. Ik zou de andere delen ook graag nog eens willen lezen.
Gisselle schreef:
27-04-2020 21:28
Wat een verhaal!. Hoe lang hebben jullie daar gewoond? Klinkt als een negatieve entiteit, ben je nooit eens nieuwsgierig geweest naar wat er in dat huis gebeurd was/ de geschiedenis van het huis? Een kennis van mij heeft een organisatie en onderzoekt dit soort dingen.
Jaren geleden heb ik dit verhaal hier al eens gedeeld en kreeg toen bericht van een journaliste die hier een artikel over wilde maken. Ze heeft onderzoek gedaan en zei dat er ten tijde van de oorlog op die plek boerderijen waren.
We hadden een appelboom tegen ons balkon aanstaan en kennelijk is daar een soldaat in gehangen. Ik weet niet of het zo is hoor, kan ook gewoon een verhaal zijn om het nog sappiger te maken.
We hebben er 4 maanden gewoond en ik heb wel via internet geprobeerd om betrouwbare mensen te vinden om het huis te reiningen maar ik kreeg er alleen maar meer wazige gevoelens bij, dus dat hielp ook niet.
Gisselle schreef:
27-04-2020 21:33
Erg jammer, ben benieuwd naar je verhaal, jammer van die mensen die dit soort topics meestal belachelijk willen maken.
Geen aandacht aan geven en verder dit soort mensen niet quoten.
Er zijn juist veel mensen die hier wel hun ervaringen delen. Fijn topic!
Metallover schreef:
28-04-2020 11:29
Geen aandacht aan geven en verder dit soort mensen niet quoten.
Er zijn juist veel mensen die hier wel hun ervaringen delen. Fijn topic!

Ja fijn topic!
Kuzu schreef:
28-04-2020 11:08
Jaren geleden heb ik dit verhaal hier al eens gedeeld en kreeg toen bericht van een journaliste die hier een artikel over wilde maken. Ze heeft onderzoek gedaan en zei dat er ten tijde van de oorlog op die plek boerderijen waren.
We hadden een appelboom tegen ons balkon aanstaan en kennelijk is daar een soldaat in gehangen. Ik weet niet of het zo is hoor, kan ook gewoon een verhaal zijn om het nog sappiger te maken.
We hebben er 4 maanden gewoond en ik heb wel via internet geprobeerd om betrouwbare mensen te vinden om het huis te reiningen maar ik kreeg er alleen maar meer wazige gevoelens bij, dus dat hielp ook niet.

Respect dat je het daar 4 maanden hebt uitgehouden!. En bijzonder dat verhaal over je zoontje. Er is een serie op tv geweest (nu nog te vinden op You Tube) over kinderen die heel bijzondere ervaringen hadden "van een vorig leven", ze herinnerden zich feiten die ze niet hadden konden weten maar die wel controleerbaar waren, en die na wat graafwerk, echt zoekwerk, zo bleken te zijn, echt de moeite waard om te zien.

Ik heb zelf ook veel van dit soort dingen meegemaakt waardoor ik de journaliste wel zou geloven. En ik begrijp ook dat als je er midden in zit, dat het extra lastig is om mensen te vinden die je op dat moment kunnen helpen.
Door omstandigheden hebben we te maken gehad met Veilig Thuis. We kregen een vreselijke lieve begeleidster thuis die ook gesprekken met onze zoon had.
Hij heeft al kleurend en spelend de meest bijzondere dingen aan haar verteld, die enorm bij haar binnen kwamen en waar ze gelukkig ook niet raar overdeed, maar er juist werk van maakte dat onze zoon zich begrepen voelde. Op school aan de bel getrokken, dit onderwerp besproken, waar gelukkig ook veel begrip voor was.

Hij helpt ons nu als we ergens pijn hebben, dan legt hij zijn handen op de plek en zegt dan dat hij de kleuren anders maakt. 'Nu is het weer groen mama'.
En de pijn is dan ook gewoon weg.

Hij vertelde over grijze mensen in huis die hem riepen, als papa en mama ruzie hadden gehad kwamen de grijze mensen aan zijn oor trekken. Hij vertelde hoe ze eruit zagen, vertelde hoe de zolder er vroeger uit zag (wat klopte want de vorige eigenaar had apparaten voor zijn smederij in huis), dat die grijze mensen allemaal dood zijn en nog niet verder konden.
We hebben samen op zolder tegen de grijze mensen gezegd dat ze onze zoon niet meer bang mogen maken, dat ze beter naar een andere plek kunnen gaan, fijn dat jullie er waren maar dit is nu ons huis,voor jullie is het tijd om te gaan.
Sinds ik verhuisd ben na de scheiding is er sowieso veel rust gekomen (geen spanningen meer in huis) en ik hoor van mijn exman dat mijn zoon ook veel beter slaapt, de gang weer in durft enzo.
Gisselle schreef:
28-04-2020 11:49
Respect dat je het daar 4 maanden hebt uitgehouden!. En bijzonder dat verhaal over je zoontje. Er is een serie op tv geweest (nu nog te vinden op You Tube) over kinderen die heel bijzondere ervaringen hadden "van een vorig leven", ze herinnerden zich feiten die ze niet hadden konden weten maar die wel controleerbaar waren, en die na wat graafwerk, echt zoekwerk, zo bleken te zijn, echt de moeite waard om te zien.

Ik heb zelf ook veel van dit soort dingen meegemaakt waardoor ik de journaliste wel zou geloven. En ik begrijp ook dat als je er midden in zit, dat het extra lastig is om mensen te vinden die je op dat moment kunnen helpen.
Heb je toevallig een naam / link van die serie op YT? Lijkt me interessant!
Kuzu schreef:
28-04-2020 14:18
Door omstandigheden hebben we te maken gehad met Veilig Thuis. We kregen een vreselijke lieve begeleidster thuis die ook gesprekken met onze zoon had.
Hij heeft al kleurend en spelend de meest bijzondere dingen aan haar verteld, die enorm bij haar binnen kwamen en waar ze gelukkig ook niet raar overdeed, maar er juist werk van maakte dat onze zoon zich begrepen voelde. Op school aan de bel getrokken, dit onderwerp besproken, waar gelukkig ook veel begrip voor was.

Hij helpt ons nu als we ergens pijn hebben, dan legt hij zijn handen op de plek en zegt dan dat hij de kleuren anders maakt. 'Nu is het weer groen mama'.

Hij vertelde over grijze mensen in huis die hem riepen, als papa en mama ruzie hadden gehad kwamen de grijze mensen aan zijn oor trekken. Hij vertelde hoe ze eruit zagen, vertelde hoe de zolder er vroeger uit zag (wat klopte want de vorige eigenaar had apparaten voor zijn smederij in huis), dat die grijze mensen allemaal dood zijn en nog niet verder konden.
We hebben samen op zolder tegen de grijze mensen gezegd dat ze onze zoon niet meer bang mogen maken, dat ze beter naar een andere plek kunnen gaan, fijn dat jullie er waren maar dit is nu ons huis,voor jullie is het tijd om te gaan.
Sinds ik verhuisd ben na de scheiding is er sowieso veel rust gekomen (geen spanningen meer in huis) en ik hoor van mijn exman dat mijn zoon ook veel beter slaapt, de gang weer in durft enzo.

Wat bijzonder van je zoon. Denk je dat hij begeleid zou moeten worden in zijn ervaringen, of is dat niet nodig?
Kuzu schreef:
28-04-2020 14:18

Wauw! Razend interessant. Vooral dat hij zo onschuldig zegt dat het weer "groen" is.
Heel bijzonder!
In huis heb ik nog niet iets vreemds meegemaakt, maar wel jaren geleden met mijn opa toen hij in een verzorgingstehuis zat. Mijn moeder en ik gingen bij hem op bezoek. Hij was kwaad want iemand had tegen hem gezegd dat hij binnenkort dood zou gaan, rond het middaguur. Mijn moeder vroeg aan hem of hij een dokter of verpleegster had gesproken, hij zei van niet. Dus vroeg mijn moeder wie dan tegen hem had gezegd dat hij dood zou gaan, hij zei dat zijn familie dat had gezegd, maar wat wisten zij nou, het zijn simpele boeren. Mijn opa was echt best wel kwaad, wij lieten het er verder maar bij, maar ongeveer een week later, rond 12.00 uur is mijn opa overleden...het was alsof hij werd opgewacht door zijn familieleden in het hiernamaals.

Ik moet zeggen dat ik dit soort verhalen altijd eng heb gevonden, maar nu mijn vader onlangs plotseling is overleden zou ik het ergens toch heel fijn vinden om een teken van hem te krijgen.
Simply-me schreef:
28-04-2020 16:03
Ik moet zeggen dat ik dit soort verhalen altijd eng heb gevonden, maar nu mijn vader onlangs plotseling is overleden zou ik het ergens toch heel fijn vinden om een teken van hem te krijgen.

Vraag daar dan om. Vraag om een herkenbaar teken zonder jou bang te maken. Dan ruik je misschien een geurtje, of hoor je opeens zijn muziekje.
Metallover schreef:
28-04-2020 14:36
Heb je toevallig een naam / link van die serie op YT? Lijkt me interessant!

Dat heette volgens mij "the ghost inside my child". Staan hele afleveringen op You Tube en ook Oprah Winfrey heeft hier verschillende keren aandacht aan besteed.

Heel bijzonder is het. Kan me nog herinneren dat een kindje precies beschreef hoe de Titanic was eruit zag/ was ingedeeld, een jongetje die precies een Japanse gevechtshelikopter beschreef, waar die neer was gestort, t.m. het exacte nummer wat op die bewuste helikopter stond. Zijn moeder moest flink graven voordat ze daar achter kwam.
Op You Tube een filmpje van een jongetje die gaat naar zijn huis waar hij in een vorig leven woonde.
Aan het accent te horen in Schotland of Ierland.Heel mooi filmpje.

Familie lid kwam te overlijden,op die dag deed de wandklok het niet meer.
Kan gebeuren ze hadden hem al vanaf hun trouwen jaren geleden.
Dus schoon laten maken hij was niet stuk.
1 jaar later gebeurde het weer en de kok stondt stil op het tijdstip waarop hij overleden was.
Toen wisten ze dat hij het deed,prachtig!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
jamadi52 schreef:
28-04-2020 20:59
Op You Tube een filmpje van een jongetje die gaat naar zijn huis waar hij in een vorig leven woonde.
Aan het accent te horen in Schotland of Ierland.Heel mooi filmpje.

Familie lid kwam te overlijden,op die dag deed de wandklok het niet meer.
Kan gebeuren ze hadden hem al vanaf hun trouwen jaren geleden.
Dus schoon laten maken hij was niet stuk.
1 jaar later gebeurde het weer en de kok stondt stil op het tijdstip waarop hij overleden was.
Toen wisten ze dat hij het deed,prachtig!
Dit jongetje:

https://youtu.be/6wvbEQytuQk

Er is nog een andere documentaire maar zie hem niet meteen.
miekemv schreef:
28-04-2020 21:13
Dit jongetje:

https://youtu.be/6wvbEQytuQk

Er is nog een andere documentaire maar zie hem niet meteen.

Bijzonder he?
Ik geloof er niet in maar het lijkt me best leuk om een geest in huis te hebben die dan aan mijn kant staat en me helpt. Een soort van onzichtbare gids :proud:
Henk-en-Roelie schreef:
28-04-2020 22:19
Ik geloof er niet in maar het lijkt me best leuk om een geest in huis te hebben die dan aan mijn kant staat en me helpt. Een soort van onzichtbare gids :proud:

Die heb je sowieso maar dat is wat anders dan een geest in huis.
Gisselle schreef:
28-04-2020 22:22
Die heb je sowieso maar dat is wat anders dan een geest in huis.
Vertel er eens meer over?
Henk-en-Roelie schreef:
28-04-2020 22:24
Vertel er eens meer over?
Erg serieus kom je niet over.
@To: neen, behalve onder invloed van: drugs, drank, staaptekort, etc.
En met het lezen van de laatste reacties, vooral een dranktekort.
Gisselle schreef:
28-04-2020 22:16
Bijzonder he?
Ja, ik heb het jaren geleden gezien. Wat mij bijgebleven is dat hij als peuter al ontzettend veel verdriet had om zijn moeder daar want die moest wel heel erg ongerust zijn. En hij wilde naar haar toe om haar gerust te stellen. Het was de aanleiding voor zijn " huidige moeder" toen hij oud genoeg was hem mee te nemen en op zoek te gaan.
Moirmel schreef:
28-04-2020 22:32
En met het lezen van de laatste reacties, vooral een dranktekort.
Volgens mij is het niet je enige tekort mormel.
https://youtu.be/WoSrzpLoODo

Dit is deel 1 van de docu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven