Mode & Beauty alle pijlers

Handnaaimachine

28-04-2020 22:29 16 berichten
Heeft iemand een goede ervaring met een handnaaimachientje? Zo ja, welk merk?
Ik wil een rok innemen maar dat met de hand gaan doen kost me 6 weken...
Alle reacties Link kopieren
Breng de rok naar een kleermaker, gebeurd het nog netjes ook.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als het maar om 1 of een paar kledingstukken gaat, zou ik het naar een naaiatelier/kleermaker brengen. Of anders een naaimachine lenen van iemand. Iets aanschaffen voor eenmalig gebruik zou ik niet doen.
Madeliefjees schreef:
28-04-2020 22:35
Breng de rok naar een kleermaker, gebeurd het nog netjes ook.
Ook in Corona-tijd? Zijn ze open?
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 22:39
3.88% gewijzigd
chocolol schreef:
28-04-2020 22:35
Als het maar om 1 of een paar kledingstukken gaat, zou ik het naar een naaiatelier/kleermaker brengen. Of anders een naaimachine lenen van iemand. Iets aanschaffen voor eenmalig gebruik zou ik niet doen.
Nou, wat kost een kleermaker dan...
Want het gaat om een rok van h&m, daar ga ik niet meer dan 10 euro voor uitgeven om hem op maat te maken...
Volgens mij is zo'n machientje best goedkoop.
Wat Madeliefjes zegt, breng het naar een kleermaker. Dat is goedkoper. Anders schaf je misschien iets aan om de rok misschien nog steeds niet te kunnen dragen.

Afbeelding

Dit is echt niet handig te gebruiken als je geen ervaring hebt met kleding naaien.
En als je ervaring hebt dan wil je nog niet dood gevonden worden in een rok die met zo’n ding is omzoomd.

Koop gewoon zoomband bij de Hema. Even strijken en persen met natte theedoek en klaar is Klara.
Hippiemeisje schreef:
28-04-2020 22:38
Nou, wat kost een kleermaker dan...
Want het gaat om een rok van h&m, daar ga ik niet meer dan 10 euro voor uitgeven om hem op maat te maken...
Volgens mij is zo'n machientje best goedkoop.
Voor minder dan tien euro, kun je geen best ding kopen. Kleermaker gaat je ook niet lukken denk ik. Vraag in je familie/viendenkring voor een vriendendienst. Of koop een nieuwe rok die wel past.
lemoos2 schreef:
28-04-2020 22:43
En als je ervaring hebt dan wil je nog niet dood gevonden worden in een rok die met zo’n ding is omzoomd.

Koop gewoon zoomband bij de Hema. Even strijken en persen met natte theedoek en klaar is Klara.
Ze wil de rok innemen, dat is iets anders dan inkorten. Innemen is smaller maken, dat lukt niet met strijkband.
Andersom schreef:
28-04-2020 22:45
Ze wil de rok innemen, dat is iets anders dan inkorten. Innemen is smaller maken, dat lukt niet met strijkband.
Oké.

Nou TO, innemen gaat met dat machientje sowieso niet lukken.
Is er niet nóg een andere manier dan naaien of strijkband? Is er geen heel dun strijkband, want dan kan het wel werken denk ik. Dun als in heel plat, niet in smal.
Hippiemeisje schreef:
28-04-2020 23:04
Is er niet nóg een andere manier dan naaien of strijkband? Is er geen heel dun strijkband, want dan kan het wel werken denk ik. Dun als in heel plat, niet in smal.
Maar wat wil je doen? Innemen is: de breedte innemen (taille en/of gehele rok). Inkorten is: de lengte inkorten.
Hippiemeisje schreef:
28-04-2020 23:04
Strijkband is ingestreken nog dunner dan vloeipapier. Maar je kunt er niet een taille mee innemen (met belegpanden en eventuele zakken)
Ik denk dat je zo uit strijkband scheurt. Dat is niet zo sterk dat het een naad kan vervangen. Denk ook niet dat je onder de 10 euro bij de kleermaker terecht kan. Ik heb het idee dat je geen naaister bent dus zo’n prul gaat je ook niet redden.

Blijft over, lieve kennis met een naaimachine of accepteren dat je een miskoop hebt gedaan.
Superuser2020 schreef:
28-04-2020 23:16
Ik denk dat je zo uit strijkband scheurt. Dat is niet zo sterk dat het een naad kan vervangen. Denk ook niet dat je onder de 10 euro bij de kleermaker terecht kan. Ik heb het idee dat je geen naaister bent dus zo’n prul gaat je ook niet redden.

Blijft over, lieve kennis met een naaimachine of accepteren dat je een miskoop hebt gedaan.
Dankjewel :thumbsup:
Hippiemeisje schreef:
28-04-2020 23:44
Dankjewel :thumbsup:
Ik ken wel iemand met een naaimachine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven