Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

zondag 26 april 2020 om 20:54
Pastels Ik heb idd vanmiddag maat eens testje gedaan omdat ik het wel al verwacht had de nod. Maar op gebaseerd de laatste maanden was t ongeveer wel de laatste week van de maand. Kan natuurlijk wel iets anders zijn.
Testje was negatief maar naar paar uur positief . Daarna een betere binnen afleest tijd gedaan en negatief dus kom maar op ons. Hopelijk zet t nu snel door
Testje was negatief maar naar paar uur positief . Daarna een betere binnen afleest tijd gedaan en negatief dus kom maar op ons. Hopelijk zet t nu snel door
maandag 27 april 2020 om 01:13
@Pastella, ja.. dit wordt steeds duidelijker! Kleine gefeliciteerd?
@aquarium, wat zijn dat voor pillen? Misschien heb je het al ergens beschreven? Tegen de misselijkheid hè?
@stephanie, hahah wat suf. Sorry natuurlijk ging “ze” over krampen
Een vruchtbaar weekje gewenst voor diegene, maar ook veel de week van 4 mei!
@aquarium, wat zijn dat voor pillen? Misschien heb je het al ergens beschreven? Tegen de misselijkheid hè?
@stephanie, hahah wat suf. Sorry natuurlijk ging “ze” over krampen
Een vruchtbaar weekje gewenst voor diegene, maar ook veel de week van 4 mei!
dinsdag 28 april 2020 om 10:56
@Nickii, wat jammer dat de testen negatief waren
Je lichaam kan je soms zo voor de gek houden he... Stiekem hoop je dan dat het raak is. Hopelijk breekt de ongesteldheid snel door, dan kunnen jullie op naar de volgende maand!
@Pastella, een streepje!! Een streepje is een streepje toch, hoe licht ook. Voorzichtig gefeliciteerd!! Morgen is je NOD toch? Hopelijk lopen de testen mooi op
@Lala-bloem, Mooi hoe jullie ervoor willen gaan
Uiteindelijk is er overal een oplossing voor, dus wat jullie ook tegenkomen, het komt goed
Wij hebben in augustus 2,5 week een verre reis gepland (als dat doorgaat), en als het goed is, ben ik dan 21-23 weken... Loop je dan met zo'n buik in die hitte
@Roanna1991, irritant die steken he. Hopelijk heb je er niet te veel last van... Wanneer is je NOD?
@Bibi30, He wat vervelend, hopelijk word je snel ongesteld. Dan kun je naar de volgende maand!
Hier gaat het op zich goed. Ben sinds een paar dagen wel heel moe, vandaar ook m'n late reactie. Nu ook, kan zo weer slapen... Voel verder vrij weinig in m'n buik. Af en toe die krampen nog en misselijk. Maar ook die misselijkheid valt over het algemeen mee. Soms twijfel ik wel of ik zwanger ben? Heb zaterdag dus nog een keer getest. Maar ook dat was wederom een knaltest, dus ja, ik moet er maar in geloven. Nog 5 weken en dan de echo en hopelijk dringt het dan tot me door.

@Pastella, een streepje!! Een streepje is een streepje toch, hoe licht ook. Voorzichtig gefeliciteerd!! Morgen is je NOD toch? Hopelijk lopen de testen mooi op

@Lala-bloem, Mooi hoe jullie ervoor willen gaan

Wij hebben in augustus 2,5 week een verre reis gepland (als dat doorgaat), en als het goed is, ben ik dan 21-23 weken... Loop je dan met zo'n buik in die hitte

@Roanna1991, irritant die steken he. Hopelijk heb je er niet te veel last van... Wanneer is je NOD?
@Bibi30, He wat vervelend, hopelijk word je snel ongesteld. Dan kun je naar de volgende maand!
Hier gaat het op zich goed. Ben sinds een paar dagen wel heel moe, vandaar ook m'n late reactie. Nu ook, kan zo weer slapen... Voel verder vrij weinig in m'n buik. Af en toe die krampen nog en misselijk. Maar ook die misselijkheid valt over het algemeen mee. Soms twijfel ik wel of ik zwanger ben? Heb zaterdag dus nog een keer getest. Maar ook dat was wederom een knaltest, dus ja, ik moet er maar in geloven. Nog 5 weken en dan de echo en hopelijk dringt het dan tot me door.

dinsdag 28 april 2020 om 13:13
Stephanie, via tui. Ja klopt, vandaag voel ik me bijvoorbeeld heel goed en heb ik geen symptomen. En gister voelde ik me nog zo misselijk. Het is dus echt op en af. Maar goed had ergens gelezen dat het afnemen of toenemen van de symptomen niks zegt over het verloop van je zwangerschap. Wel fijn dat je streepje duidelijk is nu!!
dinsdag 28 april 2020 om 13:33
Yesss vanmorgen ongesteld geworden . Even de week uitzitten en we kunnen er officieel weer voor gaan!
Geniet ervan Stephanie en aquarium dat jullie bijna geen kwaaltjes hebben. Hopelijk blijft t zo!!
Ik had het bij beide zwangerschappen ook amper. En zeker die eerste 3 weken had ik alleen maar btje moe en zere borsten dat was t
Geniet ervan Stephanie en aquarium dat jullie bijna geen kwaaltjes hebben. Hopelijk blijft t zo!!
Ik had het bij beide zwangerschappen ook amper. En zeker die eerste 3 weken had ik alleen maar btje moe en zere borsten dat was t
dinsdag 28 april 2020 om 17:13
@Stephanie_ Ja, Behoorlijk irritant. Gelukkig is het maar af en toe. Deze steken had ik ook weleens toen ik de pil slikte, maar dan was het altijd links. Nu dus ook af en toe rechts, geen idee wat het is! Mijn NOD zou 15 mei zijn, maar dat is gebaseerd op maar 1x ongesteld na stoppen met de pil dus nog niet echt betrouwbaar. Ik wacht maar gewoon rustig af!
@bibi30, balen zeg! Als je niet ongesteld wordt op je NOD heb je toch al snel hoop!
@bibi30, balen zeg! Als je niet ongesteld wordt op je NOD heb je toch al snel hoop!
dinsdag 28 april 2020 om 19:09
Roanne zal het niet gewoon je eisprong zijn? Zal er iig gebruik van maken!
Ene kant wel een tegenvaller de nod andere kant wist ik ook wel beter hoor. We hadden het gewoon veilig gedaan dus zal ook wel bizar geweest zijn in mijn situatie maar ja die hersenen kraken maar hè!
Nu hopen dat het gauw raak is.
Ik vind het vooral een heel fijn idee er weer met een gevoel mee bezig te willen zijn.
Spannend wel of t op de juiste manier zal gaan dit keer
Ene kant wel een tegenvaller de nod andere kant wist ik ook wel beter hoor. We hadden het gewoon veilig gedaan dus zal ook wel bizar geweest zijn in mijn situatie maar ja die hersenen kraken maar hè!
Nu hopen dat het gauw raak is.
Ik vind het vooral een heel fijn idee er weer met een gevoel mee bezig te willen zijn.
Spannend wel of t op de juiste manier zal gaan dit keer
dinsdag 28 april 2020 om 20:05
dinsdag 28 april 2020 om 22:06
As vrijdag is mijn nod volgens mij. Mijn eisprong was deze maand 3 dagen eerder dus ook 3 dagen eerder de nod. Vanmiddag helaas al bloedverlies. Echt super balen weer. We hebben pas 3 rondes gehad nu maar ik ben behoorlijk teleurgesteld. Hopelijk zet de menstruatie snel door en kunnen we met volle moed aan de volgende ronde !!
dinsdag 28 april 2020 om 23:53
@stephanie en @aquarium: Ja gek lijkt me! Er is dan die blijdschap en spanning van het testen en de uitslag en dan heel lang is er niks zichtbaar/waarneembaar, zeker als je weinig klachten hebt. Tot de eerste echo dan, dat lijkt me echt een mijlpaal! Heb ook wel gehoord dat je echt ongekend moe kunt zijn inderdaad. Zo gek, kan me er nog weinig bij voorstellen.
Jammer Bibi, je kan jezelf helemaal gek maken natuurlijk.. Snap het, ook al weet je rationeel gezien dat het niet echt had gekund, toch dat hopen...
Balen Konijntje..dat wachten is al vervelend en dan de teleurstelling nog. Belangrijk om te relativeren met feiten en cijfers: 30 procent van de stellen maar binnen drie maanden zwanger.
Jammer Bibi, je kan jezelf helemaal gek maken natuurlijk.. Snap het, ook al weet je rationeel gezien dat het niet echt had gekund, toch dat hopen...
Balen Konijntje..dat wachten is al vervelend en dan de teleurstelling nog. Belangrijk om te relativeren met feiten en cijfers: 30 procent van de stellen maar binnen drie maanden zwanger.
woensdag 29 april 2020 om 08:14
Het relativeren komt vaak een paar dagen later weer. Eerst weer even flink balen. En dan baal ik weer dat ik er zo van baal, vrouwen haha ! Gelukkig snapt mijn vriend heel goed dat ik even baal, dat helpt heel veel.
Wat wel gek is is dat de menstruatie steeds niet gelijk doorzet. Vanaf de maand dat we proberen zwanger te worden heb ik eerst 2 a 3 dagen heel licht bloedverlies en daarna zet het door. Iemand die het herkend ?
Wat wel gek is is dat de menstruatie steeds niet gelijk doorzet. Vanaf de maand dat we proberen zwanger te worden heb ik eerst 2 a 3 dagen heel licht bloedverlies en daarna zet het door. Iemand die het herkend ?
woensdag 29 april 2020 om 09:43
@Bibi30, hoe jammer het ook is dat je ongesteld bent geworden, fijn dat je het nu weet en dat jullie er weer bijna voor kunnen gaan
De week is zo voorbij! Het voelt ook best spannend om ervoor te gaan he... Zo van dat je 'stiekem' ergens mee bezig bent haha.
@Roanna1991, Dat zou inderdaad maar zo je eisprong kunnen zijn
Wellicht kun je het ook aan het slijm zien of het de vruchtbare periode is? Zo kon ik iig die twee dingen aan elkaar koppelen.
@Konijntje777, super balen zeg
wel fijn dat je steun hebt van je vriend! Zo zitten jullie in hetzelfde schuitje en kun je je verhaal kwijt. Is het ook echt rood bloed en geen bruinverlies? Misschien is het nog van de vorige ongesteldheid... Want dat had ik ook weleens!
Ik heb vandaag echt een off day. Weinig energie, misselijk, word gek van het thuiswerken (normaal vind ik dat echt geen probleem). En lees bovendien dat bij sommige praktijken de vroege echo's weer mogen, onze praktijk doet dat nog niet. Logisch ook hoor, maar dan denk ik direct weer 'wellicht blijkt uit de echo die ik over 5 weken heb dat ik niet zwanger ben of dat het niet goed zit, dan ben ik er ruim 2 maanden vanuit gegaan dat ik zwanger ben'. Zo irritant

@Roanna1991, Dat zou inderdaad maar zo je eisprong kunnen zijn

@Konijntje777, super balen zeg

Ik heb vandaag echt een off day. Weinig energie, misselijk, word gek van het thuiswerken (normaal vind ik dat echt geen probleem). En lees bovendien dat bij sommige praktijken de vroege echo's weer mogen, onze praktijk doet dat nog niet. Logisch ook hoor, maar dan denk ik direct weer 'wellicht blijkt uit de echo die ik over 5 weken heb dat ik niet zwanger ben of dat het niet goed zit, dan ben ik er ruim 2 maanden vanuit gegaan dat ik zwanger ben'. Zo irritant
woensdag 29 april 2020 om 12:36
@stephanie, nee het is echt rood bloedverlies. Waarschijnlijk niet het steeds gewoon opstarten.
Ik herken jou onzekerheid heel erg van mijn eerste zwangerschap. Van veel kwaaltjes kreeg ik stress want miss was het niet goed? Van te weinig kwaaltjes kreeg ik ook stress, want miss was het niet goed? Ik vond de eerste echo ( rond 9 weken volgens mij) echt super spannend. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. Ik dacht als ik nou eenmaal de echo heb gehad dan zal ik wel meer ontspannen worden. Maarja dan komt de 20 weken echo enz. Ofwel veel spanning tijdens de zwangerschap.
Wat ik jou wil mee geven is probeer te genieten en te ontspannen. Zekerheid of het wel of niet goed is ga je de gehele zwangerschap niet krijgen en na de geboorte ook niet. Ga er vanuit dat alles goed is! En ga zeker genieten van deze bijzondere tijd.
Ik heb best spijt dat ik mij zoveel druk heb gemaakt. Vooral nu een tweede zwangerschap langer op zich laat wachten ( bij de eerste ook in 1 keer zwanger)
Ik herken jou onzekerheid heel erg van mijn eerste zwangerschap. Van veel kwaaltjes kreeg ik stress want miss was het niet goed? Van te weinig kwaaltjes kreeg ik ook stress, want miss was het niet goed? Ik vond de eerste echo ( rond 9 weken volgens mij) echt super spannend. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. Ik dacht als ik nou eenmaal de echo heb gehad dan zal ik wel meer ontspannen worden. Maarja dan komt de 20 weken echo enz. Ofwel veel spanning tijdens de zwangerschap.
Wat ik jou wil mee geven is probeer te genieten en te ontspannen. Zekerheid of het wel of niet goed is ga je de gehele zwangerschap niet krijgen en na de geboorte ook niet. Ga er vanuit dat alles goed is! En ga zeker genieten van deze bijzondere tijd.
Ik heb best spijt dat ik mij zoveel druk heb gemaakt. Vooral nu een tweede zwangerschap langer op zich laat wachten ( bij de eerste ook in 1 keer zwanger)
woensdag 29 april 2020 om 14:19
Even een late reactie.
Pastella, weet je al meer? Mogen we al een voorzichtige proficiat zeggen?
Deze groep geeft wel hoop zo! Gaat vlot hier
Deze maand een cyclus gehad van 30 dagen, na 1 van 35 en 42 gaan we de goede kant uit nu! Nog 1 cyclus te gaan en daarna van start.
Sinds enkele dagen lijkt m’n vriend er ook meer mee bezig te zijn.
Pastella, weet je al meer? Mogen we al een voorzichtige proficiat zeggen?

Deze groep geeft wel hoop zo! Gaat vlot hier

Deze maand een cyclus gehad van 30 dagen, na 1 van 35 en 42 gaan we de goede kant uit nu! Nog 1 cyclus te gaan en daarna van start.
Sinds enkele dagen lijkt m’n vriend er ook meer mee bezig te zijn.

woensdag 29 april 2020 om 14:24
Konijntje, wat jammer dat het deze maand waarschijnlijk nog niet raak is. Laat dan die menstruatie maar snel komen, zodat je door kan met de volgende ronde.
Blije Beer, vandaag nog een test gedaan. Jemig wat een knaller. Ik denk dat het bij mijn partner nu ook wel een beetje begint te landen, dat het echt raak is. Het is natuurlijk allemaal nog wel heel spannend, zo pril dat het is.
Ik denk dat ik morgen de VK ga bellen.
Blije Beer, vandaag nog een test gedaan. Jemig wat een knaller. Ik denk dat het bij mijn partner nu ook wel een beetje begint te landen, dat het echt raak is. Het is natuurlijk allemaal nog wel heel spannend, zo pril dat het is.
woensdag 29 april 2020 om 14:54
Lalabloem, ja, die teleurstelling blijft inderdaad, maar ben er ondertussen wel overheen. We wachten nu gewoon menstruatie af en gaan er dan voor (dus misschien ietsjes eerder dan gepland).
Wat leuk dat jullie er nu al voor gaan!
Bibi, voor jullie ook even spannend geweest dus. Fijn dat je ondertussen ongesteld bent geworden, hoewel het ook jammer is natuurlijk!
Since1989, jammer dat je nog niet ongesteld bent geweest na stoppen pil, maar kan inderdaad wel even duren ja.
Pastella, wat fijn dat je ondertussen een knaller van een test hebt, gefeliciteerd!
Stephanie en Aquarium, jammer dat jullie je niet zo zwanger voelen, maar toch ook wel fijn dat jullie geen last van kwaaltjes hebben.
Roanna, klinkt wel alsof het je eisprong zou kunnen zijn inderdaad, als 15 mei je nod is.
Konijntje, als vrijdag jouw nod is en dinsdag bloedverlies gehad, dan zou dat ook innestelingsbloed kunnen zijn, toch? Aan de andere kant, als het altijd bij menstruatie 2 a 3 dagen van tevoren met heel licht bloedverlies begint, snap ik dat je het niet hoopgevend vindt.
Wat leuk dat jullie er nu al voor gaan!
Bibi, voor jullie ook even spannend geweest dus. Fijn dat je ondertussen ongesteld bent geworden, hoewel het ook jammer is natuurlijk!
Since1989, jammer dat je nog niet ongesteld bent geweest na stoppen pil, maar kan inderdaad wel even duren ja.
Pastella, wat fijn dat je ondertussen een knaller van een test hebt, gefeliciteerd!
Stephanie en Aquarium, jammer dat jullie je niet zo zwanger voelen, maar toch ook wel fijn dat jullie geen last van kwaaltjes hebben.
Roanna, klinkt wel alsof het je eisprong zou kunnen zijn inderdaad, als 15 mei je nod is.
Konijntje, als vrijdag jouw nod is en dinsdag bloedverlies gehad, dan zou dat ook innestelingsbloed kunnen zijn, toch? Aan de andere kant, als het altijd bij menstruatie 2 a 3 dagen van tevoren met heel licht bloedverlies begint, snap ik dat je het niet hoopgevend vindt.
woensdag 29 april 2020 om 15:17
Gefeliciteerd!! Wat fijn dat je zo'n knaltest hebt! Hoe voel je je verder?Pastella schreef: ↑29-04-2020 14:24Blije Beer, vandaag nog een test gedaan. Jemig wat een knaller. Ik denk dat het bij mijn partner nu ook wel een beetje begint te landen, dat het echt raak is. Het is natuurlijk allemaal nog wel heel spannend, zo pril dat het is.
Ah dat klinkt heel goed! Leuk om er samen mee bezig te gaan he