Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Since1989_08, ah dat is een beetje hetzelfde zoals ik de pil ook jarenlang geslikt heb. Kan inderdaad vrij snel gaan :) Hopelijk word je snel ongesteld! Het is wellicht een idee om een app bij te houden met de kwaaltjes die je opmerkt. Zo kreeg ik in ieder geval inzicht in mijn cyclus. Heel fijn!

Ik ben vanochtend gebeld door de verloskundige. Heb 2 juni de echo. Heb dit ook verwerkt in de tabel!
Alles was goed gelukkig!!
Alle reacties Link kopieren
@blije beer, voor mij geven ovulatie testen juist rust. Door het testen weet ik nu goed af te lezen aan mijn lichaam wanneer de ovulatie eraan komt. Ik test nu 3 dagen van te voren, gewoon 1 keer per dag.

@nickii, wat spannend! Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook veel menstruatie krampen maar de bloeding kwam maar niet. Dus wie weet...

@aquarium wat fijn dat alles goed is!

Voor alle dames die bijna gaan starten, veel succes!

Ik zit gezellig op het wachtbankje. Mijn wens voor een tweede kleintje word echt steeds groter. Dus hoop echt dat het raak is. Gister liep ik in de Prénatal om wat kleertjes te kopen voor mijn dochtertje. Heb toen toch even stiekem gespiekd bij de baby kleertjes :lol:
Ik voel sinds gisteren wat krampjes en steekjes. Maar dat had ik de ander 2 rondes ook. Mijn eisprong was wel 3 dagen eerder dan normaal ( dag 13 ipv dag 16) moet ik dan ook mijn menstruatie eerder verwachten ?
Alle reacties Link kopieren
Aquarium1301 schreef:
22-04-2020 12:40
Alles was goed gelukkig!!
Wat ontzettend fijn! Geniet ervan :)
Alle reacties Link kopieren
Konijntje777 schreef:
22-04-2020 13:20
Ik zit gezellig op het wachtbankje. Mijn wens voor een tweede kleintje word echt steeds groter. Dus hoop echt dat het raak is. Gister liep ik in de Prénatal om wat kleertjes te kopen voor mijn dochtertje. Heb toen toch even stiekem gespiekd bij de baby kleertjes :lol:
Ik voel sinds gisteren wat krampjes en steekjes. Maar dat had ik de ander 2 rondes ook. Mijn eisprong was wel 3 dagen eerder dan normaal ( dag 13 ipv dag 16) moet ik dan ook mijn menstruatie eerder verwachten ?
Ik weet dat ook nooit :facepalm: denk het wel, vaak is je menstruatie 2 weken na je eisprong toch? Ik zou voor de zekerheid je oorspronkelijke NOD afwachten en dan evt testen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn aquarium dat alles goed is! Nu achterover leunen en heel erg genieten


Ja heel spannend ! Ik hoop dat ik er toch nog een btje relaxed in ga

Leuk Stephanie 2 juni de echo
Alle reacties Link kopieren
Blijebeer schreef:
22-04-2020 07:06
Proficiat @Stephanie!! Was het jullie eerste ronde raak? Ik wens je voorspoedige 9 maanden toe :bigkiss:

Heb altijd gezegd dat ik geen ovulatietesten zou gebruiken en het gewoon op me af zou laten komen om de druk niet te hoog te leggen, maar ik overweeg nu om in Mei er toch eenmalig te gebruiken. We starten pas in Juni, maar dan weet ik zeker dat, en wanneer, ik een eisprong heb voor we van start gaan. Hoe denken jullie hierover?
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Afgelopen maand testen gebruikt en mijn piek goed gevonden. Ik vond het erg fijn en voel juist niet de druk er van. Volgende maand gaan we het voor het eerst proberen en ga ik nog 1 maand ovulatietesten gebruiken. Daarna geloof ik er wel in.

Als het goed is begint komende vrijdag of zaterdag mijn menstruatie en kan ik mijn NOD betekenen voor de eerste ronde. Zo ontzettend leuk!

@Aquarium, wat fijn dat alles goed was en je tussendoor langs mocht komen! Heb je al een kloppend hartje gezien of was het daar nog te vroeg voor?
Alle reacties Link kopieren
Blijebeer schreef:
22-04-2020 07:06
Proficiat @Stephanie!! Was het jullie eerste ronde raak? Ik wens je voorspoedige 9 maanden toe :bigkiss:

Heb altijd gezegd dat ik geen ovulatietesten zou gebruiken en het gewoon op me af zou laten komen om de druk niet te hoog te leggen, maar ik overweeg nu om in Mei er toch eenmalig te gebruiken. We starten pas in Juni, maar dan weet ik zeker dat, en wanneer, ik een eisprong heb voor we van start gaan. Hoe denken jullie hierover?
Wij gaan ook in juni beginnen en ik heb deze maand ovulatietesten gebruikt, gewoon een beetje bevestiging dat alles werkt :). Ik heb mijn piek kunnen vinden en dat geeft me wel meer rust.
Alle reacties Link kopieren
@Paradijsvogel88 & @L261994, dat is inderdaad superslim hoe jullie dat doen :) lichaam dient vaak ontspannen te zijn wil het lukken, dus lekker niet te veel druk op leggen!

Ik stond vanavond onder de douche en kreeg het toch wel even benauwd toen ik m'n buik zag. Die was echt al wat boller, terwijl dat normaal gesproken niet zo het geval is. Komt natuurlijk doordat het al later op de dag is en er al meerdere maaltijden inzitten, maar toch, moest wel even slikken :sigh: Was een heel raar gevoel haha
Jaa, ik zal denk ik pas echt genieten als ik het mn baas verteld heb :-$ begin namelijk 1 mei en heb een proeftijd van 2 jaar (is bij defensie nou eenmaal), gelukkig geen reguliere proeftijd dat ze mij ieder moment buiten kunnen kieperen maar ben er behoorlijk zenuwachtig voor..

Jaa het hartje klopte al! Meestal gebeurt dat rond de 6/7 weken en ik ben nu 7+3.

Haha Stephanie dat herken ik wel, al lijkt het me wel leuk dat je straks ook echt ziet dat ik zwanger ben.

Ik ben laatste tijd wel veel misselijk en heb nu gemberpillen op aanraden van de arts. Mocht dat niet werken krijg ik echt medicijnen. Hoop dat dit werkt dus :-)

Ovulatietesten snap ik wel, dan weet je je piek en dan hoef je niet eens perse meteen aan de slag te gaan hoor, als je teveel druk voelt dan! Gewoon op je eigen gevoel afgaan en dan komt het hopelijk snel genoeg voor jullie allemaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hihi Stephanie zo leuk hoe je dat omschrijft.
Je gaat ook al heel snel verandering zien aan je lijf wel komt dit door de hormonen die op je darmen inspelen nu..
Ik moest echt heel goed blij ben drinken en natuurlijk gezond eten anders had ik mega veel lucht savonds (bolle buik) dit komt ook door mijn pdms
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zit nog gezellig op het wachtbankje. Op dit moment 8 dpo. Sinds gisteravond wat last van gevoelige borsten en al een paar dagen een raar gevoel in mijn buik. Kan natuurlijk allemaal door een aankomende menstruatie komen.

Jammer dat ik mijn cyclus niet zo goed ken. Tijdens mijn spiraaltje werd ik nauwelijks nog ongesteld. Wat dat betreft ken ik mijn lichaam niet zo goed.

@Konijntje, jij hebt het ook goed te pakken lees ik. Spannend hoor allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Since1989! Wat leuk dat jullie ook voor een kleintje gaan. Als ik het goed lees, gaan jullie voor de eerste?
Irritiant hè, mijn man is er ook van overtuigd dat het in één of twee maanden wel raak zal zijn. Ik krijg het er bij hem niet in dat het ook wel een jaar kan duren. Bij mij hetzelfde verhaal trouwens, ik was er al wel eerder aan toe, maar mijn man nog niet. Nu wil hij er echter wel graag voor gaan (maar pas als alle stress van mijn opleiding afronden voorbij is. Ik doe nu een opleiding tijdens het werk en dat vraagt nogal veel energie, vandaar dat we eind mei/begin juni officieel gaan starten, dan is mijn opleiding als het goed is afgerond). Hopelijk heb je snel een normale cyclus, dat zou fijn zijn! Ik gebruik trouwens, net als Stephanie, een app om mijn cyclus te monitoren (en kwaaltjes die ik per cyclus heb), dat gaf mij ook veel inzicht in mijn cyclus!

Fijn dat je toch langs kon komen voor een echo Aquarium, en dat alles goed was! Wat een opluchting moet dat zijn en wat lijkt me dat bijzonder, het hartje horen! Wel vervelend van de misselijkheid hoor, hopelijk helpen de gemberpillen je.

Stephanie, wat fijn, 2 juni de echo! Ik probeer dat inderdaad ja, om er niet mee bezig te zijn en me voor te houden dat ik gewoon ongesteld wordt vandaag/morgen. Vanochtend was er nog niets te spotten trouwens, behalve die aanhoudende krampen. Maar dat hoeft dus niets te betekenen, als ik jou en Konijntje hoor!

Konijntje, ik geloof dat je je menstruatie in principe eerder kan verwachten als je eisprong eerder dan normaal was. En leuk zijn die babykleertjes altijd :flirting: .

Paradijsvogel, wat fijn dat jullie nu (bijna) aan de eerste ronde kunnen beginnen!

Spannend Pastella, nog een klein weekje tot je nod.
Alle reacties Link kopieren
@Aquarium, Ah ik snap je gevoel, maar dont worry! Ik ken iemand die een nieuwe baan kreeg terwijl zij ook net 1 maandje zwanger was. Twee maanden later vertelde ze dat ze zwanger was, en ze werkt er nog steeds en heeft zelfs een vast contract gekregen. Het zal vast goedkomen!! Straks denk je vast heb ik me daar druk om gemaakt? :) En wat slim van die gemberpillen! Merk je al wat verschil? En maak jij ook gebruik van een zwangerschapsapp waar je kunt zien hoever je bent en welke ontwikkelingen er in je buik gebeuren?

@Bibi30, Ja klopt! Bizar hoeveel effect dat heeft he. Fijn dat het bij jou hielp om veel te drinken en gezond te eten. Dan kun je dat gevoel onderdrukken!

@Pastella, Wat spannend! Irritant dat die tekenen zowel op een menstruatie als op een zwangerschap lijken he. Heb je overdag wat te doen zodat je een beetje afgeleid bent?

@Nickii, Grr je moet zoveel geduld hebben he. Het viel mij trouwens ook op dat ik een paar weken geleden een paar dagen lage rugpijn had. Dacht nog dat ik verkeerd had gelegen, maar denk nu achteraf dat het de innesteling is geweest. Heb je nog meer kwaaltjes die 'anders' zijn dan anders? Lage rugpijn had ik eerder namelijk niet zo lang... Maak je maar niet te druk om je opleiding. Mocht je zwanger zijn duurt het nog flink wat maanden voordat het zover is :)

Ik voel sinds vanochtend helemaal geen krampjes meer. Hoeft niks te betekenen volgens mij, maar hallo stress :sigh: Zo irritant haha!
Stephanie, jaa ik gebruik zwangerschap+. Gemberpillen merk ik voor nu nog geen verschil.. maar misschien heeft het even tijd nodig.

Jaa achja, in principe mogen ze me er niet uitgooien ivm zwangerschap, en na deze twee jaar krijg je ook meteen een vast contract, maar goed even kijken of de baan ook bevalt vanuit mijn kant natuurlijk😀. En anders ga ik weer naar iets anders op zoek..
Alle reacties Link kopieren
Aquarium, lijkt me spannend, twee jaar proeftijd. Of moet ik dat meer zien als een tweejarig contract die daarna omgezet wordt naar vast? Komt vast goed met vertellen! En inderdaad ook belangrijk dat je het zelf leuk vindt daar!

Ik zit nu ook in een jaarcontract, gebaseerd op het halen van mijn opleiding krijg ik een vast contract of nog een jaarcontract. Aangezien ik veel positieve feedback heb gekregen, ben ik er in ieder geval niet bang voor dat ze me helemaal niet zullen verlengen.

Stephanie, die lage rugpijn heb ik wel gehad een tijdje terug, maar heb dat toegeschreven aan het thuiswerken en misschien net verkeerde houding daardoor. Verder heb ik normaal vaak stekende hoofdpijn net voor menstruatie begint en tijdens de eerste dag, die heb ik nu nog niet gehad, maar dat kan nog komen. En als ik in mijn app terug kijk, heb ik dat ook niet elke cyclus.
Lijkt me trouwens inderdaad stressvol, dat de zwangerschapssymptomen opeens (even) verdwijnen! Maar dat betekent ongetwijfeld helemaal niets. Heb ook wel eens ergens gelezen dat HCG in stapjes verhoogt en dat je lichaam in de tussentijd eraan went, waardoor je even minder klachten hebt. Geen idee of het klopt hoor.
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
22-04-2020 09:44
Oh sorry, dat had ik niet gezien! Ik zoek gewoon een ander groepje, geen probleem. Veel geluk allemaal!
Ik vind het ook jammer dat wij niet meer in de tabel kunnen/mogen. Ik open anders wel een 2e topic, misschien kun je daar meeschrijven? Wij willen het gaan proberen in juni. Ik heb ook erg behoefte aan erover praten, vind het erg spannend en beetje eng

Alle dames hier, veel succes en mooie baby's gewenst!
Alle reacties Link kopieren
@ Aquarium, wat fijn dat alles goed is zeg! Dat zal een hele geruststelling zijn!

@ Stephanie_ Gefeliciteerd!! Wat fijn dat het al gelukt is!

Ik vind het zo gek dat de tijd echt vliegt, zeker als ik bewust bedenk dat het al bijna mei is. Maar als ik dan naar dit hele proces kijk voelt het soms alsof de tijd kruipt. Hebben jullie dat ook?

Ik droom van zwangerschappen en baby’s en kan gewoon niet meer wachten tot het zover is🙈
Ik kon me vanmiddag niet inhouden en heb een super schattig babymutsje gekocht van Nijntje :flirting:

Hoe gaat het met alle anderen?
Alle reacties Link kopieren
Zo gezellig dat hier zoveel geschreven wordt en ik geniet oprecht van de eerste twee zwangerschappen terwijl ik jullie helemaal niet ken :hihi:

Echt he Roanna, de tijd vliegt maar sluipt als het aankomt op wachten. Ik heb nog niet zo hard gehoopt op mijn menstruatie, hahaha.

Ik vind het vertellen op het werk ook wel een ding mocht het eenmaal zo ver zijn. Mijn werkzaamheden zijn niet zomaar door een collega over te nemen en ergens voelt het dan een beetje bezwaarlijk wat natuurlijk nergens op slaat. Daarnaast is het ook niet mijn probleem maar dat van mijn werkgever. Maar toch... haha
Nickii, ja het is geen reguliere proeftijd! Bij niet functioneren krijg ik eerst 2 of 3 verbeteringstrajecten. En daarna idd vast!

Paradijsvogel, haha wat lief :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@Nickii, Dat zou inderdaad ook kunnen. Helaas dus nog steeds geduld hebben? Irritant he! Ja klopt, ik zat direct in de stress. Heel stom, want wil me eigenlijk nog niet echt 'hechten' ofzo, maar ik voelde wel soort van teleurstelling als het nu misgaat. Hoewel het nog steeds kan natuurlijk! Maar vanmiddag waren ze weer vrolijk aanwezig hoor, dus jeej :cheer:

@Aquarium, misschien moet je lichaam inderdaad nog even wennen. Hopelijk ben je snel minder misselijk! Precies, het zal vast goedkomen met je werk! Je gaat dus een totaal nieuwe fase in, vet leuk!!

@Roanna1991, Haha jaa heel herkenbaar. Als ik nu terugdenk aan laatste ongesteldheid lijkt dat echt net geweest te zijn terwijl dat ongeveer een even lange periode is van nu tot aan de eerste echo en dat duurt me toch nog lang :-P) Wat lief dat je al een babymutsje hebt gekocht!

@Paradijsvogel88, Haha lief van je! Het is al bijna vrijdag/zaterdag! Hopelijk kun je dan snel je NOD berekenen. Mocht deze wat langer zijn, dan kun je altijd van die kruidencapsules nemen. Deed ik ook en mijn cyclus werd direct regelmatig en korter. Echt heel fijn! En haha ja, ik snap wel wat je bedoelt met je bezwaard voelen... Je wil eigenlijk dat niemand er 'last' van heeft, voelt toch een beetje je eigen beslissing om zwanger te worden en de anderen hebben ermee te dealen. Maar zo is het natuurlijk niet :)

En vind het ook fijn om hier van me af te schrijven :) Jullie waren in principe ook de eersten die het hoorden, we hebben het verder nog aan niemand verteld.
Alle reacties Link kopieren
Hier ongesteld geworden. Goede nieuws daarvan is dat de nieuwe ronde dan over twee weken alweer begint 8-).. en natuurlijk we hadden niet heel voorzichtig gedaan maar, hij was ten tijde van mijn ovulatie voor het zingen de kerk... dus ja!

Ovulatietesten geven mij ook rust, delen jullie die info dan vervolgens ook met je partner?

@Stephanie: “ze” weer vrolijk aanwezig!? Zijn het er twee?
Alle reacties Link kopieren
Jekeek balen dat het niet toch prongelijk raak is. Maar idd zo voel ik dat ook ik moet nu ook ongesteld worden morgen of overmorgen en dan zijn het maar 2 weken voordat je weer kans heb. Die 2 wachtweken lijken veeel langer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het (als ik ooit zwanger mag raken) ook heel spannend zou vinden om het op mijn werk te vertellen. Ondank dat ik een vast contract heb. Zij zien mij echt als hun 'jonge' collega, het komt denk ik echt nog niet in hun hoofd op dat ik graag aan kinderen wil beginnen.. Terwijl mijn vriendinnen er bij wijze van al 2-3 jaar naar vragen :lol:

@pastella, spannend zeg! Wie weet is het gewoon raak!

@jekeek, ik heb het wel gedeeld met mijn partner, maar wij zijn nog niet officieel begonnen. Tegen de tijd dat we er echt voor gaan wil ik er niet teveel druk op leggen, dus misschien hou ik het dan wel voor mezelf.

Gezellig meiden, hopelijk volgen er nog veel meer positieve testen de komende maanden!
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
23-04-2020 22:45
Jekeek balen dat het niet toch prongelijk raak is. Maar idd zo voel ik dat ook ik moet nu ook ongesteld worden morgen of overmorgen en dan zijn het maar 2 weken voordat je weer kans heb. Die 2 wachtweken lijken veeel langer.
Precies, die twee weken wachttijd duurt gevoelsmatig veeeeel langer. Wel grappig lopen we gelijk qua cyclus🤪

Ja precies, niet te veel druk leggen. Misschien toch een beetje voor me houden dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven