Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Nickii
Dankjewel! Het wordt inderdaad onze eerste. Je gek he met die mannen, mijn vriend beseft niet dat het echt wel eens een flinke tijd kan gaan duren. Tuurlijk hoop dat je dat het in een keer raak is, maar dat is gewoon niet realistisch. Ergens ben ik ook wel een beetje bang dat het niet lukt, en hoe nuchter ik ook wil zijn ik merk toch dat het mn gedachte veel beinvloed. Wat als het niet lukt, wat als... en dat terwijl ik net ben gestopt met de pil. Ik wacht nu op de onttrekkingsbloeding. Ik ben gisteren een beetje begonnen met bloeden (donker bloed nog) en wat slijm los laten, maar echt doorzettten wil het nog niet.

Wel erg mooi dat je zo'n mooi "doel" of iets om naar uit te kijken heb voor na je studie. En spannend natuurlijk dat het dan echt gaat beginnen.

Bedankt ook voor de tip van de app, ik heb er een gedownload, dus nu kan ik dat ook gaan bijhouden. Ik vind het wel lastig om mijn eerste menstruatie dag mee te rekenen. Moet ik die paar druppeltjes nu ook al mee rekenen, of wachten tot en of ik echt meer ga menstrueren nog. (ik weet dat dat wat langer kan duren na de pil)

@Aquarium
Wat fijn dat alles goed was bij de echo. Het lijkt mij inderdaad ook spannend om het op werk te moeten vertellen. Al denk ik dat als je een goede werkgever heb die blij voor je zou moeten zijn en het verder niet zou mogen uitmaken. Helaas leven we nog niet altijd in die wereld.


Ik moet wel zeggen dat ik het allemaal erg spannend vind en hoewel ik graag heel nuchter zou willen blijven ik ook erg slecht kan tegen het gebrek aan controle in deze hele situatie. Hoe zorgen jullie dat je je zelf niet helemaal gek maakt met het proberen, wachten, teleurstellingen?
Alle reacties Link kopieren
De start maalt t altijd een btje spannender dan dat je straks miss al paar rondes bezig ben is mijn ervaring since1989
Daarna was ik er nog wel mee bezig natuurlijk vooral die 2 wacht weken maar niet meer dagelijks om mezelf gek te maken.
Tis ook natuurlijk dat je Ltijd de pil heb geslikt om juist NIET zwanger te worden en nu mag je lichaam zijn gang gaan
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat op mijn werk vertellen vind ik ook spannend. We hebben net een hele drukke periode achter de rug en de Corona maakt het allemaal niet gemakkelijker. Daarnaast zijn er op het moment veel collega’s zwanger. Bij teamvergadering wordt al weleens gekscherend gezegd: voorlopig mag niemand zwanger worden🙈
Al heb ik een fijne teamleider dus ik denk dat die alleen maar blij Voor me zou zijn. Gelukkig heb ik ook een vast contract dus geen zorgen dat ze mijn contract niet zouden verlengen.
Alle reacties Link kopieren
Jekeek schreef:
23-04-2020 22:22
@Stephanie: “ze” weer vrolijk aanwezig!? Zijn het er twee?
Haha, nee de krampen zijn weer vrolijk aanwezig ;)
Alle reacties Link kopieren
Jekeek schreef:
24-04-2020 00:37
Precies, die twee weken wachttijd duurt gevoelsmatig veeeeel langer. Wel grappig lopen we gelijk qua cyclus🤪
Ik haak ook aan bij jullie ;). Gister ongesteld geworden, mijn eerste NOD wordt daarmee 22 mei. Dat het maar een vruchtbaar gebeuren mag worden rond 8 mei 🤣
Alle reacties Link kopieren
Jaja gezellig paradijs vogel.
Nou dat moet haast wel gaan lukken rond die datum bij 1 van ons..
De bevruchting van mijn dochter was ook op 9 mei 2017 haha .
Wel grappig eigenlijk dat ik opdezlfde datum begin als dat ik "geëindigd"ben.
Ik zit nog met smart te wachten op mijn nod
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja, ik verwacht mijn ovulatie op 8 mei @paradijsvogel en @Bibi30. Wat zal het stil zijn rond die datum, vanuit ons (haha) :heart: :loveys:.. Wie haakt er nog meer aan 🤪!
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik kon mijzelf dus niet meer inhouden... Ik zit nu op 10 dpo en vanochtend getest.
Word ik gek of zie ik een heeeeel licht streepje? Ik krijg het helaas niet zo goed op de foto.

https://ibb.co/frctZry
@Pastella ik denk een heeeeeeeeeeel licht streepje!?!? Spannend!!!

Hier was ik precies na een maand voor het eerst weer ongesteld geworden (13/04). Dit zou betekenen dat ik ergens deze dagen mijn vruchtbare periode heb.. gebruik geen ovulatie testen wil eerst even 'proberen' zonder er teveel mee bezig te zijn. Dus wie weet.. ergens deze dagen!


Verder wat stil geweest maar wel mee gelezen =) werk blijft spannend denk ik maar het hoort er ook bij. Als ze daarom geen contract verlenging willen geven wil ik niet voor hun werken. Zo denk ik maar!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend pastella, ik zie inderdaad een licht streepje! Heb je al wat symptomen ?

@since1989 het is inderdaad een hele spannend periode. Het lastige is dat je er 0 invloed op hebt. Ik merk bij mij zelf wel dat toen we eenmaal echt waren begonnen de druk er wel wat vanaf ging. De eerste ronde was ik er constant mee bezig. Nu in de derde ronde ben ik er iets minder mee bezig. Ik zie wel weer op tegen de eventuele teleurstelling weer volgende week.
Ik zie ook een heeeel licht streepje!!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zien jullie het ook haha.
Ik heb ruim een week een raar gevoel in mijn buik. Iets dat er eigenlijk constant is. Verder sinds donderdagavond gevoelige (.)(.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een Predictor Early test gedaan...
https://ibb.co/0ymdCHN

Even een foto gemaakt met flits.
Alle reacties Link kopieren
Pastella jaaa wat leuk pastels. Nu hopen dat ie blijft plakken maar je testen zijn erg positief! Voorzichtige gefeliciteerd

Wat lekkere vruchtbare groep hier! Ik hoop dat dit nog even doorzet
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het op de tweede ook duidelijk Pastella, super spannend!!
Bibi30 schreef:
24-04-2020 21:44
Jaja gezellig paradijs vogel.
Nou dat moet haast wel gaan lukken rond die datum bij 1 van ons..
De bevruchting van mijn dochter was ook op 9 mei 2017 haha .
Wel grappig eigenlijk dat ik opdezlfde datum begin als dat ik "geëindigd"ben.
Ik zit nog met smart te wachten op mijn nod
Haha als we het ritme van de groep willen bijhouden moet het minstens drie keer raak zijn rond die tijd 😁.

Ik hoop voor je dat het lukt deze keer! Dan zullen de verjaardagen van je kids waarschijnlijk dicht bij elkaar liggen, of was je dochter (veel) te laat of vroeg?
Alle reacties Link kopieren
Roanna, wat leuk dat je al een mutsje hebt gekocht! Ik vind de tijd supe snel gegaan vanaf Kerst, dat we besloten ervoor te gaan en nu is het alweer bijna mei, maar nu ik wacht op mijn menstruatie gaat het zo tergend langzaam.

Paradijsvogel, ik voel dat ook wel zo hoor. Als ik wegval op werk, betekent het dat collega's dat over moeten nemen en iedereen heeft al een te druk schema. Voelt bezwaarlijk. Aan de andere kant vinden collega's het alleen maar leuk voor je, als ik kijk naar hoe iedereen omging met een collega die afgelopen herfst zwangerschapsverlof kreeg en nu net weer terugkomt.

Stephanie, "fijn" dat ze weer terug kwamen! Hoe gaat het nu?
En hoe gaat het met de misselijkheid, Aquarium?

Jekeek, jammer, maar nu echt beginnen dus!

Since1989, heeft je bloeding al doorgezet? Ik ken die angst ook wel hoor, of het bij ons wel gaat lukken. Blijft toch super spannend. Terwijl de kans gewoon heel groot is dat het wel gaat lukken.

Pastella, vast een voorzichtige gefeliciteerd, ik zie bij allebei de testen een lijntje!

Lalabloem, geniet van je vruchtbare periode ;)
En wat liggen er volgende maand een aantal nods dicht bij elkaar!

Bibi, grappig dat je nu rond de datum begint waarop je de vorige keer juist zwanger bent geraakt!

Konijntje, ik duim voor de positieve test voor jou volgende week!

Hopelijk niemand vergeten :)

Hier nog geen bloed te bespeuren. Gisteren vaak naar wc geweest in volle overtuiging dat ik ongesteld was geworden, zo voelde het echt, maar niets aan de hand steeds. Vandaag met vlagen echt misselijk, zowel door geuren als toen we over een hobbelige weg reden. Normaal nooit last van wagenziekte maar nu moest ik echt bijkomen.
We hadden helaas nog geen testen in huis vanochtend. Vandaag hele dag weg naar familie die over ver woont en die we al 2 maanden niet gezien hebben, met op afstand blijven gaat dat prima, op één schoonzus na die weigert beneden te komen zolang wij er zijn. Rest vind het juist heel fijn om ons weer even te zien en bij te praten. Maar kan dus niet testen. Vanochtend onderweg wel de test gekocht, dus vanavond of morgenochtend testen. Fingers crossed! Vind het nu toch wel spannend. Sinds ik anderhalf jaar geleden gestopt ben met pil, nooit zo'n lange cyclus gehad. Nu dag 34. Wij hadden ook "voor het zingen de kerk uit" deze maand. Man vindt het nu ook spannend worden, die was de hele tijd nog heel nuchter.
Misselijkheid is meer met momenten laatste tijd, gebruik de pillen niet meer had juist het gevoel dat elke keer als ik die had genomen ik weer 2 uur een “zware” maag had, ofja zo als ik het beschrijf voelt het ook😂
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt lastig Aquarium!

Nou, mijn testen waren super negatief hoor. Denk dat het allemaal door de stress komt van de laatste tijd. Nu maar proberen te ontstressen en gewoon rustig afwachten wanneer mijn menstruatie doorbreekt. Ook al waren we nog niet echt begonnen, toch wel een teleurstelling zeg, nu die test negatief is. Klein voordeel: we hebben het er nu wel over om gewoon na mijn menstruatie er gewoon echt voor te gaan. Twijfel is alleen dat mijn lichaam nu net zo raar doet, of we niet beter toch een normale cyclus af kunnen wachten eerst.
@Nickii: dat is echt heel erg jammer!! Ookal lag het misschien niet helemaal voor nu op de planning maar toch die teleurstelling he. Hier hebben we van juni maar naar voren getrokken. Gaan er gewoon voor!
In september een vlucht van 9 uur. Als dat dan uberhaupt doorgaat.. en anders wordt het bikkelen!

@aquarium1301 beter dat je ze niet meer de hele tijd hoeft te gebruiken! Hopelijk zakt het steeds verder af en gaan de momenten ook weg!
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn nod ook al lang verwacht maar heb het dit keer niet zo bijgehouden. Dilemma zal ik afwachten of toch even testen.. inpricpe kan er niks gebeurd zijn maar ja rubbertjes spelen ook wel eens vals.

Herken je gevoel wel nicki wij zijn 3r afgelopen maand ook nog niet voor gegaan dus maar stiekem hoop je er ook wel weer op.

Geloof dat we met een hoop rond dezelfde datum zwanger willen worden zitten. Alles.kruipt beetje naar elkaar

Succes allemaal komende maand
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Kunnen jullie mij er ook nog bij gebruiken? 😊

Ik was erg actief toen we voor de eerste gingen. Zowel in een topic ‘zwanger worden in’ als ‘uitgerekend in’.

Mijn vriend en ik zijn nu voor een 2e begonnen. Onze dochter is nog maar 8 maanden oud, het is dus best snel. Maar ons lijkt het leuk als ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd. Ook gaat m’n vriend er vanuit dat het nog wel een half jaar duurt ofzo. Maar hee, dat het bij de eerste zwangerschap 7 a 8 maanden geduurd heeft, wil natuurlijk niets zeggen over een tweede.

Ik ben niet meer aan de pil of andere hormonen gegaan nadat ik bevallen ben. In maart al onveilig gedaan, maar dat was sowieso niet echt gericht op de vruchtbare dagen. Afgelopen week wel. Ik verwacht over 10 dagen ongeveer m’n NOD.

Ondertussen is m’n vriend druk bezig rondom het huis. Nu een jaar geleden hebben we de sleutel gekregen van ons nieuwbouwhuis en hij bouwt nu een tuinhuis in de tuin. We proberen er geen druk op te leggen, haast hebben we niet. Maar zoals jullie wel begrijpen, als je zwanger wil worden, wil je het meteen! 😜

Ik heb afgelopen 8 maanden grotendeels fulltime gekolfd. Nu kolf ik nog 1 keer per dag. Maar heb nu sinds 2 maanden, nog maar 2 keer echt ongesteld geweest weer een normale cyclus. Naja, het is nog even afwachten of het regelmatig blijft. Hoewel het qua eisprong wel redelijk regelmatig was afgelopen week. Heb geen testen gedaan, maar wel naar cervix slijm gekeken. 😊

Gefeliciteerd voor de zwangeren!! 🥳
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat de tabel vol is. 😭

Ik heb 2 jaar geleden precies in zo’n topic mee geschreven. Zwanger worden vanaf april/mei/juni 2018.

Niet nog eentje erbij? 😇
Alle reacties Link kopieren
@Pastella
Zeker wel een streepje te zien, wat spannend. Hopelijk gaat dit doorzetten!

@Konijntje777
Ik denk ook dat bij mij met de tijd dat gevoel van spanning en onzekerheid wel minder zal worden. Het is nu pas net begonnen natuurlijk. Snap dat je toch een beetje bang bent voor teleurstelling. Hopelijk is het het wachten uiteindelijk allemaal waard

@Nickii
Wat jammer dat de testen negatief waren. Misschien inderdaad spanning. En een lichaam kan rare dingen doen. Ik snap die van mij op dit moment ook niet. Ik heb 2 dagen wat slijm met een klein beetje bloed gehad, mag geen naam hebben en dat was het. Ik ben nu 7 dagen gestopt met de pil, dus misschien komt het nog wel. Dat hoop ik want ik wil toch graag iets van een cyclus gaan ontdekken. Vorige keer dat ik stopte werd ik na 3 dagen ongesteld, dus dat had ik nu misschien ook verwacht. Maar volgens mij is het vrij normaal dat het na de pil even kan duren. Dus ik probeer me daar niet te druk om te maken!

Zoals al eerder gezegd hier, hoop ik ook voor ons allemaal dat dit inderdaad een vruchtbaar topic is!
Alle reacties Link kopieren
@Nickii, aah wat balen zeg! Ik snap je teleurstelling heel goed! Hopelijk wordt het snel weer normaal!

@ pastella, inderdaad een licht streepje! Hoe is het nu, lopen de streepjes mooi op?

@DEM89, er zijn al meerdere dames geweest, ik weet dat die nog een topic geopend hebben, misschien kun je daarbij aanhaken?

Hier verder nog rustig, wel soms last van venijnige steken onderin mijn buik, wisselend tussen links en rechts🤔 Erg vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Aquarium, wat fijn dat de misselijkheid nog maar met momenten komt. Die pillen klinken best heftig! Vanaf welke week begon bij jou de misselijkheid?

Stephanie, met jou ook alles goed? Is het idee van de zwangerschap een beetje geland?

Bibi, misschien geeft een test je wat rust? Of ben je bang voor de teleurstelling?

Lala-bloem, ik snap jullie keuze om er nu voor te gaan. Er is op dit moment zo veel onzeker over de komende maanden. Je kan niet overal rekening mee houden. Als de reis toch door gaat, sla jij je daar vast ook doorheen.

Roanna, ja het gaat goed. Ik heb vanochtend weer een Kruidvat test gedaan en het streepje is iets duidelijker. Laten we hopen op een mooie oploop de komende dagen.

De test van vanochtend: https://ibb.co/s2QM8QT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven