Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Konijntje777 schreef:
29-04-2020 12:36
@stephanie, nee het is echt rood bloedverlies. Waarschijnlijk niet het steeds gewoon opstarten.
Ik herken jou onzekerheid heel erg van mijn eerste zwangerschap. Van veel kwaaltjes kreeg ik stress want miss was het niet goed? Van te weinig kwaaltjes kreeg ik ook stress, want miss was het niet goed? Ik vond de eerste echo ( rond 9 weken volgens mij) echt super spannend. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. Ik dacht als ik nou eenmaal de echo heb gehad dan zal ik wel meer ontspannen worden. Maarja dan komt de 20 weken echo enz. Ofwel veel spanning tijdens de zwangerschap.
Wat ik jou wil mee geven is probeer te genieten en te ontspannen. Zekerheid of het wel of niet goed is ga je de gehele zwangerschap niet krijgen en na de geboorte ook niet. Ga er vanuit dat alles goed is! En ga zeker genieten van deze bijzondere tijd.
Ik heb best spijt dat ik mij zoveel druk heb gemaakt. Vooral nu een tweede zwangerschap langer op zich laat wachten ( bij de eerste ook in 1 keer zwanger)
He wat vervelend :( als je het niet vertrouwt, kun je wellicht contact opnemen met de huisarts? Gewoon om te vragen wat het kan zijn...
En dat is lief van je! Het klopt ook wel wat je zegt, denk dat het ook puur zelfbescherming is. Voor het geval dat... Ik zal proberen er maar van te gaan genieten :)
Pastella gefeliciteerd!!
Jaaa pastels hup naar de zwangere kokolom jij. Geniet er nu van en lekker straks de vk bellen

Valt jullie ook op dat er een hele hoop niet meer meeschrijven? Of ben ik de enige .
De lijst met namen lijkt veel langer dan reacties die binnenkomen
Bibi30 schreef:
29-04-2020 20:17
Jaaa pastels hup naar de zwangere kokolom jij. Geniet er nu van en lekker straks de vk bellen

Valt jullie ook op dat er een hele hoop niet meer meeschrijven? Of ben ik de enige .
De lijst met namen lijkt veel langer dan reacties die binnenkomen
Ja klopt! Moet zeggen dat ik ook soms wat later reageer hihi :facepalm:
Nee hoor Stephanie ik zie regelmatig wat van je voorbij komen. Moet ook leuk blijven en geen verplichting worden natuurlijk!
Alleen ik zag namen in de lijst waarvan ik alleen in het voorstel rondje wat van gehoord had dus met de tijd maar eens in de gaten houden anders kunnen we hem wat inkorten
@ Pastella, wauw gefeliciteerd!!

Wat gaat het snel hier, laten we hopen op een vruchtbaar clubje!

Ik lees alles mee maar reageer nog niet zoveel, we zijn aan het aftellen tot we in juni zelf van start mogen gaan :)
Bibi30 schreef:
29-04-2020 22:10
Nee hoor Stephanie ik zie regelmatig wat van je voorbij komen. Moet ook leuk blijven en geen verplichting worden natuurlijk!
Alleen ik zag namen in de lijst waarvan ik alleen in het voorstel rondje wat van gehoord had dus met de tijd maar eens in de gaten houden anders kunnen we hem wat inkorten
Eigenlijk de meiden waar geen leeftijd bij staan, kan ik me geen reacties van heugen?
Hier zojuist de eerste paniekaanval gehad o_o weet niet of dit door de hormonen komt maar raakte er zo van in paniek over dat ik het moet vertellen op werk.. tranen met tuiten en overgeven 😂. Vreselijk
Bedankt dames! Ik heb mijzelf bij de zwangerenkolom toegevoegd :-D

Het is inderdaad wat rustiger geworden met het aantal meiden dat meeschrijft.

Aquarium dat zal een enge ervaring zijn geweest zeg! Gaat het nu weer een beetje?
Bibi30 schreef:
29-04-2020 22:10

True! Wellicht komt het nog als het mei/juni is, net zoals @L261994 zegt hihi. En anders gaan we inkorten. Houden we het ook overzichtelijk van :) @L261994, begint het bij jou ondertussen al echt te kriebelen?

Aquarium1301 schreef:
30-04-2020 01:46
Hier zojuist de eerste paniekaanval gehad o_o weet niet of dit door de hormonen komt maar raakte er zo van in paniek over dat ik het moet vertellen op werk.. tranen met tuiten en overgeven 😂. Vreselijk

Ahh, arme jij! Wat vervelend voor je :( Hoe gaat het nu met je? Ook als je hier je gedachten een keer kwijt wilt, moet je dat gewoon doen he. Dan ben je het kwijt :)
Pastella schreef:
30-04-2020 08:52
Bedankt dames! Ik heb mijzelf bij de zwangerenkolom toegevoegd :-D
Jeej, fijn!!
@ Stephanie jazeker kriebelt het, start liever vandaag dan morgen al! Maar 'planningstechnisch' komt het gewoon echt niet handig uit om nu al te starten, stel je voor dat het in 1x raak is :idee: . Ik heb nog een opleiding af te ronden en ga in september ook nog een verre reis maken (al staat dat nu op losse schroeven).
Kan niet wachtem om actief met jullie mee te kunnen schrijven!
Hi meiden! Volgensmij schrijven er inderdaad een aantal dames niet mee. Zoals Jekeek al aangaf inderdaad de meiden zonder leeftijd geloof ik..
Moet zeggen dat ik soms zelf het overzicht ook wat kwijt ben en het lastig vind dan op iedereen te reageren maar ik doe mijn best!

@Pastella hartstikke goed dat je naar de zwanger kolom bent gegaan, heerlijk!!
@Aquarium; wat vervelend van de paniek aanval zeg. Lijkt me heel erg eng! En ik snap wel dat je het lastig vindt om het op werk te vertellen maar aan de andere kant moet je voor je eigen geluk kiezen en dat is gewoon genieten van je zwangerschap!

@L261994; ga je een verre reis maken waarbij het niet prettig is om zwanger te zijn? Bijvoorbeeld door de kwaliteit van ziekenhuis zorg oid? Lastig he om te wachten.. haha!

Hier: NOD is denk ik ergens midden mei.. we gaan het zien! Spannend!
L261994 schreef:
30-04-2020 10:17
@ Stephanie jazeker kriebelt het, start liever vandaag dan morgen al! Maar 'planningstechnisch' komt het gewoon echt niet handig uit om nu al te starten, stel je voor dat het in 1x raak is :idee: . Ik heb nog een opleiding af te ronden en ga in september ook nog een verre reis maken (al staat dat nu op losse schroeven).
Kan niet wachtem om actief met jullie mee te kunnen schrijven!

Haha heel herkenbaar! Beter het zekere voor het onzekere nemen he ;) Wij zijn ook super voorzichtig geweest, want stel je voor dat... En nu we er echt voor gingen, was het direct raak. Dus ben ook wel blij dat wij het gewoon zo hebben aangepakt haha. Hoewel je het natuurlijk nooit weet, want het is maar de vraag of het lukt natuurlijk. Hangt je verre reis af van corona? Of om eventuele zwangerschap?

Jaa @lala-bloem, lastig om alles terug te lezen he... Lees je het forum via je telefoon of de website? Ik vind het forum via de telefoon echt verschrikkelijk irritant. Oeh spannend je NOD!! Nog twee weken wachten. Hopelijk zijn ze snel voorbij :)
@stephanie; ik lees het vaak via mijn telefoon maar wanneer ik echt wil reageren beter even de laptop erbij..
Stephanie_ schreef:
30-04-2020 09:52
True! Wellicht komt het nog als het mei/juni is, net zoals @L261994 zegt hihi. En anders gaan we inkorten. Houden we het ook overzichtelijk van :) @L261994, begint het bij jou ondertussen al echt te kriebelen?
Lijkt me goed plan! Viel mij ook al op ja.

L261994, spannend of jullie reis door kan gaan! Hoop het voor jullie wel natuurlijk.

Aquarium, wat naar die paniekaanval!

Lalabloem, spannend! Dan zit je nu rond je eisprong dus?
Ik vind het via telefoon ook lastig met alles bijhouden en reageren, dus doe dat ook vaak op laptop ja.

Mijn menstruatie lijkt hier begonnen! Eindelijk :D. Het moet nog goed doorbreken, maar voelt toch stuk geruster zo. Wij hebben besloten om er nu dan ook maar meteen voor te gaan, na die (toch wel slopende, haha) wachtdagen op menstruatie, was het wel duidelijk hoe graag we het wilden. Ik schat mijn nog op 31 dagen, langste "normale" cyclus, dat zou dan 31 mei zijn.
@pastella gefeliciteerd!!

Wie hield de tabel bij? mijn nod mag naar 28 juni ik weet niet precies wat mijn nod zal zijn, ligt eraan wanneer de eisprong komt. Waarschijnlijk ook half mei.. Spannend weer. Hopelijk gaat het nu wel lukken. Ronde 4 inmiddels
Konijntje, 28 juni of 28 mei? Ik kan hem wel voor je aanpassen, maar kan ook zelf :) (Heb hem voor nu even op 28 mei gezet voor je).
@Nickkii; fijn dat die eindelijk is begonnen. Leuk dat jullie hebben besloten er nu direct voor te gaan..haha klinkt bekend.

Ik denk dat ik mijn eisprong heb gehad begin deze week.. maar ik heb er nog erg weinig zicht op en ook niet direct het gevoel dat ik het gevoeld heb oid. Wil het graag eerst zonder ovulatie testen etc en mocht het dan na een aantal rondes nog niet raak zijn ga ik wel opzoek met ovulatie testen!

@Konijntje777 blijft spannend he!! =)
Dankje wel nickii, 28 mei inderdaad
Lala-bloem, haha ja, ik heb het vaker hier voorbij zien komen in het topic.
Ik snap je over de ovulatietesten, die gaan wij ook nog niet gebruiken. Eerst eens gewoon zo proberen.

Graag gedaan, Konijntje! Spannend, we liggen naar verwachting dicht bij elkaar met nod dus!
@Stephanie & Lalabloem, die verre reis is inderdaad afhankelijk van Corona. Er zijn prima ziekenhuis faciliteiten daat maar vind het geen prettig idee om dan al ver zwanger te zijn. Dus we wachten rustig en (on)geduldig af :)
Aquarium hoe gaat t met je? Ben je al wat rustiger eronder? Heb je het al verteld op je werk? Miss anders een idee om dat te doen zodat je rust krijgt erin?
Zitten er al dames op het wachtbankje nog niet he?
Volgens mij gaan de 1e nu hun ovulatietijd in. Ik loop net een goeie week achter geloof ik omdat mijn nod later kwam.

Ik krijg inmiddels helemaal kriebels als ik denk aan dat we er weer voor gaan.
Mijn schoonzus is ook 3mnd zwanger na lange tijd en gister apje van mijn beste vriendin die er ook weer voor wilt gaan. Zo leuk. Wij waren bij 1e ook tegelijk zwanger!
@bibi30 nee nog niet, maak me er nogsteeds veel zorgen over. Ik ga het pas begin jullie vertellen want dan ben ik 3 maanden
bibi wat leuk als je te gelijk zwanger zou zijn met je beste vriendin en schoonzusje.
Is was bij de eerste gelijk zwanger met mijn schoonzusje, dat was wel bijzonder.

Ik heb over 2 weken ergens mijn ovulatie. Dus vanaf komende week weer vaak gezellig maken haha.
Ik heb het idee dat ik sinds dat mijn koperspiraal is verwijderd dit de eerste cyclus was met een echte goede menstruatie. De andere keren waren echt heel licht. Wie weet moest mijn lichaam toch ff herstellen van die koperspiraal?

Ik heb vaak de gedachten dat het ons niet gaat lukken. Gedachten is echt nergens op gebaseerd. We zijn beide gezond en heb een regelmatige cyclus. En hebben al een gezonde dochter. Toch ben ik er heel bang voor, stom hè :-(

Voor alle dames die nu tegen de ovulatie aan zitten, heel veel succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven