Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
28-04-2020 23:07
Natuurlijk zit de pijn tussen je oren, kom op zeg! Daar zit namelijk je pijncentrum ;)

Laat zo iemand maar lullen, blokkeren en laten gaan. Zo iemand is je energie niet waard. Vraag me alleen wel af of het diezelfde troll is die vond dat ik mijn borsten maar moet amputeren omdat ik anders geen goede moeder ben...

OMG :O
Wat lopen er toch bijzondere mensen rond.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat is ACT?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hemke, nog maar twee weekjes!
Hoe lang moeten jullie in die sleurhut? Als het nou heel lang is mag je ook wel een keer een aantal dagen in mijn huis doorbrengen hoor. Ik ben toch week om week bij mijn vriend.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar.. dan wil ik wél meeten hoor! Zo dichtbij
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
28-04-2020 23:05
oohhhhhhhhhhhhhhhh
Ik kijk in mijn post, mail van de belastingdienst.
IK krijg centen terug, ik ben blij, haha, dat gata in de spaarpot, kan ik de dames laten steriliseren.
Geen loopse teefjes meer. :cheer: :cheer:
Mijn wijntje werkt, hha
Hahahaha!
Is dat van de inkomstenbelasting? Ik heb op 3/4 maart aangifte gedaan dus hoop snel wat te horen. Van toeslagen moet ik echter terugbetalen dankzij een ex werkgever die een verkeerde jaaropgave had opgemaakt in 2018. Moet alle zorgtoeslag terugbetalen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-04-2020 23:10
Wat is ACT?
Acceptance & commitment therapie.
Gewoon een duur woord voor een methode om te leren accepteren dat je die pijn/aandoening hebt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-04-2020 23:14
Ja, maar.. dan wil ik wél meeten hoor! Zo dichtbij
:rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ah, oké bedankt. Kan ik nu gaan slapen ;-D

Lise, ik hoop dat toch een goede nachtrust hebt. En iedereen natuurlijk!
Later is nu
suzyqfive schreef:
28-04-2020 23:09
ACT therapie zou je tzt wel kunnen doen. Maar eerst maar eens kijken wat er nog gedaan kan worden. ACT volgt dan later.
Ik heb met de md een tijd geleden al wat dingen van ACT gedaan en daar had ik ook echt wat aan. Met haar ook vaak gehad over pijn, pijnbeleving en zo.
Goedemorgen,

Ik reageer straks even uitgebreider. Nu eerst even mezelf uit bed schoppen om op tijd bij de huisarts te zijn.
Ik kom even uit de meeleesstand.

Wat een nare pb Lise. Helaas heb je overal rotte appels en ook zeker hier op het forum. Je hebt ze inmiddels geblokkeerd?
Probeer het verder naast je te leggen, hoe moeilijk het ook is.



Ik ben wat stiller hier omdat het niet lekker gaat. In meerdere opzichten. Ook met mijn vader gaat het niet zo lekker de laatste tijd.
anoniem_63988565891a9 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 13:58
43.51% gewijzigd
Ik ga zo even actie ondernemen Kwebbel.

Naar dat het niet zo lekker gaat. Als je iets kwijt wil, je weet me te vinden he :hug:
Kwebbeltje: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje :hug:

Ik hoop dat je wat geslapen hebt, Lise. En succes bij de huisarts.

Ik ga zo naar mn moeder.
Later is nu
Weer terug van de huisarts. Bijna een half uur gezeten. Hij was nogal geschrokken van alles wat er gebeurt is deze maand en wilde eerst eens weten hoe het met mij gaat. Mijn eigen huisarts leest überhaupt nooit bij dus ik was dit niet gewend maar ik vond het wel heel netjes. Hij wilde ook even weten hoe het mentaal nu gaat en zo omdat hij het wel heel heftig vindt allemaal.

Aangaande mijn maag denkt hij echt dat het veroorzaakt wordt door de hoeveelheid medicatie, maar daar is nu weinig aan te doen. En dus moet ik voorlopig de maagbeschermers in elk geval blijven gebruiken en waar nodig ophogen. Wordt het opnieuw erger, dan opnieuw aan de bel trekken.

Nu zitten de emoties nog best wel hoog, dus ik ga maar even wat afleiding zoeken.
Lise: fijn dat deze arts wel serieus wou weten hoe het met je gaat. Het verandert de situatie niet maar het geeft wel een beter gevoel.
cesium24 schreef:
29-04-2020 11:42
Lise: fijn dat deze arts wel serieus wou weten hoe het met je gaat. Het verandert de situatie niet maar het geeft wel een beter gevoel.
Inderdaad ja. Het was wel een fijn gesprek. Al zitten de emoties nu wel hoog, maar goed.
Bedankt :lips:
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende reactie Lise!! Ergens verbaast het mij niet.. Ben inmiddels zo gewend dat mensen het niet snappen of niet serieus nemen. Zelfs als je ze een MRI foto onder de neus duwt, komt er iets uit van "ja maar..". Ik ben inmiddels zo gewend aan het onbegrip dat ik niet meer opkijk van dit soort reacties. Dat vind ik ook wel weer erg.
Nankurunaisa schreef:
29-04-2020 14:16
Wat een vervelende reactie Lise!! Ergens verbaast het mij niet.. Ben inmiddels zo gewend dat mensen het niet snappen of niet serieus nemen. Zelfs als je ze een MRI foto onder de neus duwt, komt er iets uit van "ja maar..". Ik ben inmiddels zo gewend aan het onbegrip dat ik niet meer opkijk van dit soort reacties. Dat vind ik ook wel weer erg.
Dat is inderdaad erg, je mag toch wel wat begrip verwachten.

Deze forumster ergert me al jaren. Ze heeft een permaban en is onder een andere naam weer terug. Ik herken dingen, ik vergeet niet snel details. Als ik haar ergens tegen kom op het forum ga ik haar staffen.
cesium24 schreef:
29-04-2020 15:45
Dat is inderdaad erg, je mag toch wel wat begrip verwachten.

Deze forumster ergert me al jaren. Ze heeft een permaban en is onder een andere naam weer terug. Ik herken dingen, ik vergeet niet snel details. Als ik haar ergens tegen kom op het forum ga ik haar staffen.
Say what? Ik heb de mods er vanochtend wel over gesproken maar blijkbaar is dit hun niet bekend.
lise1985 schreef:
29-04-2020 15:57
Say what? Ik heb de mods er vanochtend wel over gesproken maar blijkbaar is dit hun niet bekend.
Lise: wat Lientje gisteren al vermoedde, het is dezelfde. Ik heb haar reacties in andere topics bekeken en ik herken dingen.
Misschien kunnen de mods haar Ip-adres eens controleren?
cesium24 schreef:
29-04-2020 16:01
Lise: wat Lientje gisteren al vermoedde, het is dezelfde. Ik heb haar reacties in andere topics bekeken en ik herken dingen.
Misschien kunnen de mods haar Ip-adres eens controleren?
Kun je een reactie van haar staffen?
lise1985 schreef:
29-04-2020 16:06
Kun je een reactie van haar staffen?
Ik ga even zoeken!
cesium24 schreef:
29-04-2020 16:10
Ik ga even zoeken!
Wil je me de vorige accountnaam even sturen in een pb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven