Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
lientje69 schreef:
28-04-2020 21:35
Blokkeren deze gebruiker
Dan kan die volgens mij ook geen berichten meer aan je sturen.
Goed idee.

Maar dat neemt niet weg dat ik twijfel of ik hier over mezelf wil blijven schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat bleef die persoon bij mij ook beweren. Dat ik al kwijnend op de bank aan het 'genieten' was van het feit dat mijn man alles deed. Terwijl ik gewoon werkte, met kinderen activiteiten deed en amper aan zitten op de bank toekwam, bleek ik dat dus wel te doen. En hoeveel ik ook aangaf dat ik juist niet zo was, was ik volgens haar wel zo. Sja. Daar valt niet tegen te argumenteren.

Ziektewinst werd dat genoemd. :pukey:
En daar kon ik zelf niets aan doen, want ik voelde die pijn wel, maar die was er niet echt. Daarvoor was dan die psych nodig. Om me te leren dat k die pijn niet had.

Daarom kan ik ook nogal allergisch reageren op weer een nieuwe naam, die even komt vertellen dat er NU toch een therapie is die helpt, nou...

Afijn
zoals je merkt, het zit me nog steeds hoog. Dat heeft die persoon toen wel bereikt, helaas. En ik heb alles wat zij (hij?) zei, nog eens nagegaan, of ik dan echt zo weinig deed enz enz. Maar dat was juist toen niet zo.
Later is nu
Lise: wat naar is dit. Er is inderdaad in het verleden al eerder zoiets gebeurt.
Ik hoop dat het je toch niet zal beïnvloeden en dat je mee blijft schrijven.
Zou je in een PB willen vertellen wie dit is?
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
28-04-2020 21:40
Lise: wat naar is dit. Er is inderdaad in het verleden al eerder zoiets gebeurt.
Ik hoop dat het je toch niet zal beïnvloeden en dat je mee blijft schrijven.
Zou je in een PB willen vertellen wie dit is?
Heel veel sterkte!
Goed idee. Dan kunnen wij die ook gelijk blokkeren!
Want voor je het weet zijn wij de volgende in het rijtje die te horen krijgen dat het tussen onze oren zit.
Alsof het zó immens fijn is om pijn te hebben. Tskkkk Wat een gestoorde malloot zeg!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ze schrijft net dat ik gewoon goedgekeurd ga worden door het uwv want mijn klachten hebben geen lichamelijke oorzaak.

Jullie lullen allemaal maar met me mee en daar heb ik niks aan, aldus forumster.

Denken jullie er ook zo over? Dat ik eigenlijk niks meer mankeer en de pijn tussen de oren zit?
lientje69 schreef:
28-04-2020 21:50
Goed idee. Dan kunnen wij die ook gelijk blokkeren!
Want voor je het weet zijn wij de volgende in het rijtje die te horen krijgen dat het tussen onze oren zit.
Alsof het zó immens fijn is om pijn te hebben. Tskkkk Wat een gestoorde malloot zeg!
Pb verstuurd naar jullie.
Nee Lise, dat denk ik echt niet. Waarom zouden wij met je meelullen?
Wat het UWV gaat beslissen is een andere kwestie, geen idee.
Ik zie op de Facebookpagina van migrainepatiënten dat, met dezelfde klachten, de een wordt goed- en de ander afgekeurd. En hoe en waarom daar kom je niet achter.
Alle reacties Link kopieren
Nee, Lise, dat denk ik niet, dat die pijn alleen tussen de oren zit.

En weet je, bij mij is dat misschien wel zo, niet zoals die forumster bedoelt, maar doordat pijnperceptie anders registreert, of zoiets. Kan een psych ook nog niets mee.
Maar goed, de persoon die het toen tegen mij had, beweerde ook dat er geen onderzoek meer naar fibro werd gedaan, omdat er allang duidelijk was dat het een verzinsel is. Het tegendeel is waar, er wordt heel veel onderzoek gedaan.

Laat je niet gek maken
En... aan de andere kant is voor verwerking en een andere kijk misschien een bezoek aan een psych ook niet verkeerd. Maar ik denk pertinent niet dat jouw pijn tussen jouw oren zit. En onderzoek wijst toch ook anders uit.

:hug:
Later is nu
cesium24 schreef:
28-04-2020 22:06
Nee Lise, dat denk ik echt niet. Waarom zouden wij met je meelullen?
Wat het UWV gaat beslissen is een andere kwestie, geen idee.
Ik zie op de Facebookpagina van migrainepatiënten dat, met dezelfde klachten, de een wordt goed- en de ander afgekeurd. En hoe en waarom daar kom je niet achter.
Ik vraag me echt af waarom ze zulke aannames doet.
Ik reageer misschien wat heftig maar het raakt me gewoon wel.

En jullie ‘lullen’ inderdaad niet gewoon mee maar zijn een fijn klankbord vind ik.
Dreamer schreef:
28-04-2020 22:09
Nee, Lise, dat denk ik niet, dat die pijn alleen tussen de oren zit.

En weet je, bij mij is dat misschien wel zo, niet zoals die forumster bedoelt, maar doordat pijnperceptie anders registreert, of zoiets. Kan een psych ook nog niets mee.
Maar goed, de persoon die het toen tegen mij had, beweerde ook dat er geen onderzoek meer naar fibro werd gedaan, omdat er allang duidelijk was dat het een verzinsel is. Het tegendeel is waar, er wordt heel veel onderzoek gedaan.

Laat je niet gek maken
En... aan de andere kant is voor verwerking en een andere kijk misschien een bezoek aan een psych ook niet verkeerd. Maar ik denk pertinent niet dat jouw pijn tussen jouw oren zit. En onderzoek wijst toch ook anders uit.

:hug:
Ik weet dat bij chronische pijnpatiënten het pijncentrum verstoord is. Dat heeft de anesthesioloog netjes uitgelegd. Maar dat heeft niets te maken met de oorzaak van de pijn. Die is bij mij volkomen duidelijk.

Begeleiding bij de verwerking is iets waar ik inderdaad wel over nadenk en wat de pijnpoli ook in het pakket heeft. Dus tzt staat dat ook op de lijst.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk denken wij dat niet. Iedereen hier weet hoe het voelt dagelijks pijn te hebben en hoe dat je leven in ernstige mate kan beperken.
En niemand doet dat , voor zijn lol op de bank zitten met pijn.

Ik herken het wel hoor. Bij mijn goedkeuring zei de GAK arts( is nu het UWV meen ik) ook dat mijn pijn tussen mijn oren zat.
Zó kwetsend. Ik ben overigens gelijk naar een psych gestapt met de woorden: ze zeggen dat het tussen mijn oren zit.
Ik heb veel pijn. Ik wil beter worden. Dus help me alsjeblieft.
Helaas.
Na een heel aantal gesprekken kon de brave man niks anders dan de conclusie trekken, dat het niet tussen de oren zat. Hij kon me dus helaas óók niet beter maken.

Nou lekker dan. Zat ik nog steeds op de bank met pijn.
Psychisch? Anmehoela!
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 22:25
0.39% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
28-04-2020 22:15
Natuurlijk denken wij dat niet. Iedereen hier weet hoe het voelt dagelijks pijn te hebben en hoe dst je leven in ernstige mate kan beperken.
En niemand doet dat voor zijn lol op de bank zitten met pijn.

Ik herken het wel hoor. Bij mijn goedkeuring zei de GAK arts( is nu het UWV meen ik) ook dat mijn pijn tussen mijn oren zat.
Zó kwetsend. Ik ben overigens gelijk naar een psych gestapt met de woorden: ze zeggen dat het tussen mijn oren zit.
Ik heb veel pijn. Ik wil beter worden. Dus help me alsjeblieft.
Helaas.
Na een heel aantal gesprekken kon de brave man niks anders dan de conclusie trekken, dat het niet tussen de oren zat. Hij kon me dus helaas óók niet beter maken.

Nou lekker dan. Zat ik nog steeds op se bank met pijn.
Psychisch? Anmehoela!
Zo naar is dat. UWV zei het tegen mij ook bij de goedkeuring, totdat hij de brief van de neurochirurg las. Maar ja, toen was het kwaad al geschiedt.

Ik weet ook wel beter, maar het maakt me wel kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Weet je Lise, meelullen doe je niet als je zelf zoiets meemaakt.
Of meegemaakt heb.
Dat zal misschien zo lijken in de beleving van die persoon. Maar eigenlijk is er bij die persoon ook iets mis in de bovenkamer, namelijk het vermogen om iets vanuit andermans perspectief te zien mist. En inlevingsvermogen mist ook bij die persoon. Een stukje menselijkheid ook.
Eigenlijk is het gewoon zielig. Als je zo bekrompen bent.

Maar om een lang verhaal kort te maken, je weet pas hoe iets écht is en voelt, als je het zelf óók hebt meegemaakt.
Dat geldt voor het hebben van pijn, een verkrachting, het verliezen van een kind, noem maar op.
De meeste mensen zijn inlevend genoeg om zich in elk geval enigzins te kunnen voorstellen hoe iets voelt voor een ander.

Sommigen niet.
Die zijn gewoon dom.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Lise: mij maakt dat ook kwaad.
Voel je hier alsjeblieft veilig, er staan hier mensen achter je.
cesium24 schreef:
28-04-2020 22:24
@Lise: mij maakt dat ook kwaad.
Voel je hier alsjeblieft veilig, er staan hier mensen achter je.
Jullie zijn lief :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er gewoon kwaad over maken. Jij vertelt hier continue hoe je je best doet om beter te worden, hoe graag je weer wat wilt doen en wilt werken. Hoe moeilijk je het hiermee hebt. En dan zoiemand. :nope:

En ik kan wel roepen dat het je aandacht niet waard is, maar het raakt je toch.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lise, het is heel rot,vervelend,dat jij je nu niet meer veilig voelt op het foum, waar we toch redelijk veel delen van onze dagelijkse gedacht en gevoel.
Ik lees jouw verhalen, de klachten, operatie, napijn, nu ook niet goed meer kunnen urineren, jouw dagelijks leven van nu.
Jouw pijn is echt, jij voelt het, jij dealt er mee, jij moet er mee leven.
Jouw klachten, die zijn zichtbaar, dat weet jij, dat weet de arts ook.

De schrijfster niet, die weet niet wat jij voelt, wat jij denkt, hoe jouw dagelijks leven er uit ziet, dat weet jij alleen.
Zij gaat uit van haar eigen gedachten, gevoel, wie weet, heeft zij psychosomatische pijn en projecteert dit nu ook op jou.
Maar goed, dat is een aanname, waar ik voorzichtig mee wil zijn.

In mijn ervaring, ook in de therapie geleerd, ieder voelt zijn eigen pijn, als ik vertel hoe mijn hoofdpijn, migraine, zenuwpijn, is, dan kan de ander er van denken wat ze wil,zij voelt niet wat ik voel.
Dit geldt ook voor jou.
Wij hebben bv alletwee zenuwpijn in het been, maar ik kan jou niet uitleggen,wat mijn pijn is, hoe ik dar naar handel, en jij kan het mij niet uitleggen. Enigste wat wij kunnen doen, is empathie hebben, meeleven.
Meedenken is vaak de oplossing zoeken voor de ander, waar de ander niet om vraagt.

Blokkeer de persoon, die jou een pb heeft gestuurd, zij/hij heeft inmiddels wel gelezen, hoe jij er onder bent, op dit moment.
Gun deze persoon niet de triomf, blokker en schrijf door.
Ben jij je gevoel van veiligheid helemaal kwijt, dan kunnen wij altijd nog een pbclubje oprichten en verder schrijve via facebook.

van deze groep mag men mij rustig een pb sturen.

Het heeft vanavond even geregend, eventjes maar, ik werd amper geraakt door de druppels, zo weinig is er gevallen.
Ik zet mijn hoop op donderdag, dan komt het met bakken uit de lucht vallen, vertelde een buurvrouw.
Morgen rijd ik toch even naar Assen, ik wil een lapje stof kopen, mijn ochtend jas is bijna klaar, ik moet wat hebben te prutsen achter de naaimachine, dan houd mijn hoofd zich wat rustig de komende dagen.
vandaag over twee weken is het huis leeg ,zit ik in de sleurhut :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hier viel de regen net nog wel met bakken uit de lucht, Hemke. Het begon vanmiddag inderdaad niet echt heftig, maar er valt steeds meer. Ik wilde met de hond uit, maar heb maar even gewacht. Het lijkt niet droger te worden, wel minder nat :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken al.. wow.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-04-2020 22:25
Jullie zijn lief :heart:
je hebt een pbtje
Alle reacties Link kopieren
Lientje, hoor jij eigenlijk nog wel wat van Nartjie?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
oohhhhhhhhhhhhhhhh
Ik kijk in mijn post, mail van de belastingdienst.
IK krijg centen terug, ik ben blij, haha, dat gata in de spaarpot, kan ik de dames laten steriliseren.
Geen loopse teefjes meer. :cheer: :cheer:
Mijn wijntje werkt, hha
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-04-2020 21:56
Ze schrijft net dat ik gewoon goedgekeurd ga worden door het uwv want mijn klachten hebben geen lichamelijke oorzaak.

Jullie lullen allemaal maar met me mee en daar heb ik niks aan, aldus forumster.

Denken jullie er ook zo over? Dat ik eigenlijk niks meer mankeer en de pijn tussen de oren zit?
Natuurlijk zit de pijn tussen je oren, kom op zeg! Daar zit namelijk je pijncentrum ;)

Laat zo iemand maar lullen, blokkeren en laten gaan. Zo iemand is je energie niet waard. Vraag me alleen wel af of het diezelfde troll is die vond dat ik mijn borsten maar moet amputeren omdat ik anders geen goede moeder ben...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, geen loopse teefjes meer lijkt me heeeel erg fijn. Ik heb 1x een loops teefje in huis gehad en sindsdien liefst reutjes. Wat een gedoe zeg. Sowieso was dat teefje een pms-bitch trouwens Na sterilisatie bleven de hormonen nog wel razen en bij tijden.. oh men...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-04-2020 22:13
Ik weet dat bij chronische pijnpatiënten het pijncentrum verstoord is. Dat heeft de anesthesioloog netjes uitgelegd. Maar dat heeft niets te maken met de oorzaak van de pijn. Die is bij mij volkomen duidelijk.

Begeleiding bij de verwerking is iets waar ik inderdaad wel over nadenk en wat de pijnpoli ook in het pakket heeft. Dus tzt staat dat ook op de lijst.
ACT therapie zou je tzt wel kunnen doen. Maar eerst maar eens kijken wat er nog gedaan kan worden. ACT volgt dan later.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven