April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Pamster, je hebt niet gefaald. Je hebt je best gedaan. Het kost al veel tijd om te voeden aan de borst, maar als jij alles eerst in een flesje moet doen en vervolgens in je baby, dan heb je maar een kwartier "pauze" tussendoor.

Hier vliegen de dagen voorbij. Heb nu al drie dagen geen middagslaap meer gedaan terwijl Julius nu net een week is. Niet helemaal vrijwillig; komt door een buurman die aan het verbouwen is en nogal eigengereid is. Praten heeft geen zin. Heb geen idee wat ik die man ooit heb aangedaan, maar goed.

Julius groeit goed, al voed ik op verzoek en dat kan je dagplanning echt helemaal in de war schoppen als je al twee kinderen heb rondlopen. De nachten zijn te doen; hij komt twee a drie keer.

Soms wel een beetje last van The Blues, maar over het algemeen ben ik echt heel gelukkig. :-) Geweldig om zo'n gezinnetje bij mekaar te zijn.
Pamster, je hebt het toch geprobeerd en je best gedaan hoor. Genoeg is genoeg. Ga er vooral niet heel somber door worden. Bij mijn eerste ben ik ook na drie weken gestopt en heb toen veel te veel tijd verspeeld aan spijt hebben. Is zonde. Geniet van je kind, ook fles geven is heel speciaal ( en ook prima)!

Noerie, nog op het CB geweest? En hoe was Sofia gegroeid? En jij bent echt al weer helemaal slank, lekker zeg!

Ruma, maar dat is toch niet zo gek dat Anne nog niet terug is op geboortegewicht? Moet pas na 2 weken dacht ik..? En dat is ze toch nog niet?

Sta jij er al weer alleen voor, ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen. Het begint hier al redelijk te wennen. Vannacht wel slechte nacht gehad, dan is het meteen wel wat zwaarder.

Er mag wel weer eens een babietje geboren worden, ik ga voor Steenbokje!
Louise, je klinkt goed! Fijn dat het goed gaat (behalve dan die buurman)
Pamster: dapper dat je het nog zo lang hebt volgehouden. Het lijkt me erg zwaar om de hele tijd bezig te zijn met voedingen. Petje af dat je deze keuze hebt kunnen maken. Voel je niet schuldig, je hebt er alles aan gedaan.

Louise: knap dat je het volhoudt zonder middagslaapje. En wat een stomme buurman , zeker zelf geen kinderen. Fijn dat alles verder zo goed gaat met drie kinderen.

Beer: hopelijk heb je vannacht wat meer rust. Ik duim voor je.

Reminder: ik sliep idd ook zo slecht aan het einde. Ik heb toen van de vk dormeosan druppels aangeraden gekregen. Dat is homeopatisch en gewoon bij de drogist te krijgen. Het smaakt vreselijk smerig, maar je komt er wel door in slaap. Ook heb ik van haar twee echte slaappillen gehad om eerst wat bij te kunnen slapen. Zij had ze gewoon op de praktijk liggen, ze krijgen daar altijd een doosje van de gyn voor dit soort problemen. Ik zou het gewoon aan haar vragen.

Hier gaat alles weer prima. Emma is weer in haar ritme, ze komt nu wel iets vaker voor een voeding, maar het lijkt er op dat haar krampen toch echt wel minder worden. Ben zelf al weer lekker afgevallen. Nu ben ik natuurlijk in het begin van mijn zwangerschap 12 kilo afgevallen, dus ik zit inmiddels onder het gewicht van voor mijn zwangerschap
@Pamster: je hebt je best gedaan, helaas mocht het niet zo zijn om haar volledige BV te geven. Geniet nu maar met volle teugen van je kleine meid. Van de fles geven kun je ook genieten!!!

@Beer: bij mij scheelt het natuurlijk dat mijn man "thuis" werkt. Hij springt wel eens vaker naar binnen en ik heb eigenlijk alleen maar de kleine meid om voor te zorgen. Als het droog is, zijn de jongens buiten in de tuin of met papa mee op de tractor (ja, ook Simon is al bevangen door het tractorvrus)! Hobby's hebben ze nog niet, alleen de oudste zit op zwemles. Na de meivakantie begint hij weer. Voetbal vindt hij niet meer leuk en hij staat op de wachtlijst voor de scouting. Dus tot dusver zit dat wel goed. Ik ben wel 's-ochtends alleen met ze en 's-avonds als ze naar bed gaan. Ik probeer de voedingstijden zo af te stemmen, dat ik eerst de jongens in bed heb liggen, alvorens Anne te voeden. Anne is trouwens morgen al 2 weken, dus haar geboortegewicht heeft ze nog niet gehaald. Maar de VK weegt met een Unster en op het CB met een digitale weegschaal, daar zit ook wel altijd behoorlijk verschil in. A.s. dinsdag ga ik weer wegen, ben benieuwd. Vanmiddag komt de HA nog even op visite om Anne te bekijken.

@Louise: ik heb eigenlijk ook geen middagslaapje meer nodig als Anne zo blijft doorslapen (om 22.30 laatste voeding tot 23.30 en dan gaat ze meteen onder zeil tot 06.00 uur, hopelijk blijft dat zo)! Maar bij mij is dat dan vrijwillig en niet door zo'n vervelende buurman.... Verder wel alles ok?

@Puck; de regeldagen komen gemiddeld rond de 10e dag, 6 weken en 3 maanden. Het kan wel zijn dat je moet uitgaan van een gecorrigeerde leeftijd als de baby bv weken te vroeg is geboren.

Net op het kdv geweest en getrakteerd op cake met muisjes. Was erg leuk, alleen dacht Simon dat hij nu met mij mee naar huis mocht gaan, dus huilen toen ik ging. Gelukkig werd hij snel afgeleid door de leidsters en gingen ze fijn buiten spelen. Ondanks het feit dat we een kraamfeest hebben, geniet ik ook wel van de kraamvisite die we krijgen (van degenen die geen uitnodiging voor het kraamfeest hebben). Allemaal roze/ witte kleertjes en jurkjes voor Anne!

Zo, ik ga even stofzuigen en dan is Anne weer aan de beurt voor een voeding!

Asjemenou, Reminder, Johaira, Wendy, India, Steenbokje en Floddertje: zet hem op!!! Laat de baby's maar komen. Het is veel te mooi weer!!
Hallo...

BIB hier.......gisteravond een uurtje krampjes om de 10 a 15 min maar ineens waren ze weer weg

Verder ben ik hier maar een beetje mijn administratie op orde aan het brengen (je moet wat he ) om de tijd door te komen haha

Fijne dag allemaal....
Sssssst niet te hard roepen, het mag van mij nog wel even duren :-). Vermaak me prima en voel me goed. Volgende week vakantie van school dus heb ik helemaal geen verplichtingen, heerlijk !!
Hier ook nog gewoon BIB, niks aan het handje. Slaap de afgelopen 2 dgn zelfs ietsje beter...

Zou een lunch afspraak hebben met een vriendin die ook zwanger is en net begonnen was aan haar verlof. Belt ze vanochtend dat ze niet kan komen want ze ligt in het ziekenhuis...baby was onderweg. Nou ja!! Wat een bofkont. Of niet natuurlijk...ze was nl nog niet helemaal op orde, maar goed..dat is bijzaak.

Ik ben maar meteen weer begonnen met mijn lijstjes afwerken.

Maar je weet wat ze zeggen he...de eerste kan nog weleens lang duren.

Toedeloe
Hallo dames,

Afgelopen maandag is om 7.30 uur na een bevalling van 6,5 uur onze dochter Yael geboren. Het was wel even pittig, in een uurtje tijd van 4 cm naar volledige ontsluiting, maar na een uurtje persen was ze er! Dat is me dan weer reuze meegevallen. Ook maar 1 klein hechtinkje inwendig, dus daar heb ik geen last van. Ben heel blij hoe het allemaal gelopen is.

Het is een flinke dame. Ze woog 4030 gram bij geboorte en vandaag weer gewogen en ze is maar 90 gram afgevallen. Echt een klein veelvraatje. Ik lees snel weer even bij.

Op naar de volgende kleine!!
Goedemorgen

Wendy: hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!!

Zo dat is een snelle bevalling, er is nog hoop

Ik hoop maar dat ik t ook zo snel ga doen

Al kan ik me idd voorstellen dat het wel pittig is zo snel.

Fijn dat je er goed op terugkijkt, en idd een flinke dame

Hier alles nog rustig, nouja flink wat buikpijn gehad vannacht...maar tis weer weggezakt...zucht

En kon niet meer slapen, was ineens klaarwakker, ga t zo maar weer ff proberen,

dag dag
Wendy gefeliciteerd meid met Yael

Nou ik kom vanmiddag nog wel even reageren druk dagje vandaag.

dalijk om 9 uur intake van het CB, om 10 uur moet Gwen voor de gehoortest en ik moet om half 3 naar de fysio. Tussendoor nog boodschappen, was draaien en stofzuigen/dweilen blegh........

tot straks!
Wendy, van harte met Yeal! Fijn dat het zo vlot gegaan is!

Steenbokje, India, hou vol. Vriendin inmiddels een baby, India?

Ruma, fijn dat je man veel kan bijspringen. Mijn man brengt smorgens altijd de kinderen naar school, dat scheelt ook al veel moet ik zeggen. Maar de rest van de dag is ie weg en doe ik het alleen. Savonds meestal niet natuurlijk. Begin trouwens wel redelijk een ritme te vinden. Jammer is dat de nachten steeds slechter worden. Beertje heeft denk ik krampjes en houdt me daarmee redelijk wakker. Barst nu van de koppijn.

Gisteren naar CB geweest. Hij is al 500 gram zwaarder dan bij geboorte dus dat zit wel goed.

Volgend weekend een lang weekend weg, voor het eerst met z'n zessen, veel zin in!
Ja hoor vriendin is bevallen. Ik hing om 10:10 uur op en om 11:30 was haar zoon er! Wauw. Ze zit er op dus...

En ik ga weer verder mijn lijstjes.....
O sorry Wendy, van harte meid!!! Geniet van je dochter, bijzondere naam ook. Ik had een meisje in de klas die zo heette, hoor je niet vaak.
Gefelicteerd Wendy! Ik vind de combinatie van letters heel mooi bij deze naam (die intrigeren mij altijd) maar ik weet niet hoe je het uitspreekt. Het is toch een Hebreeuwse naam? Is het dan Ya-el of Yel? Hmmm, misschien als we ooit overwegen een vierde te nemen... ik hou de naam in gedachten. :-) Het pas ook goed bij de naam van de oudste (Eva).

Alles heel goed hier. Julius miept een beetje als hij wil eten en als dat niet snel genoeg komt kan hij heel hard huilen, maar niet zorgelijk. Ik voed op verzoek en heb sinds half 8 vanmorgen al drie keer gevoed. Hij is tussen 3 uur en half 8 niet geweest en ik verwacht een regeldag binnenkort omdat hij bijna tien dagen oud is. Ook heeft hij iets vaker zijn ogen open; leuk om dan zijn 'echte' gezichtje te zien.

Buurman is nu rustig en ik gelukkig ook. Ben over het algemeen heel erg rustig.

Steenbokje: streep maar lekker dingen weg en hou jezelf bezig. Ik heb bij de eerste ook 17 dagen overtijd gelopen en werd er gek van, omdat ik alles al klaar was. Nu ging bij mij alles wel snel (ik had baby nog niet verwacht, maar moest worden ingeleid) en ik heb nu zoiets van: wanneer moet ik mijn haar nu laten verven, want ik kan echt geen afspraak maken voor een bepaalde tijd en dan twee uur weg zijn. Baby mee naar kapper vind ik niet zo'n goed idee. Hmmm, misschien maar zelf even aan de slag of iemand langs laten komen.

Geniet van het weer!
Goedemorgen dames!

Zit met een hand te typen, want mevrouwtje heeft de laatste dagen zoveel last van kramp dat ze eigenlijk alleen maar bij ons wil zijn. 's nachts gaat het wel goed dan slaapt ze wel door na de voeding maar overdag hoor je haar buikje ook zo borrelen. cinebaby helpt wel een beetje en ik geef haar nu ook af en toe een lepeltje rooibosthee. vanmiddag ff naar cb om haar te laten wegen en miss hebben ze daar nog tips.

Wendy: gefeliciteerd met je dochter, wat een turbobevalling zeg! Lijkt me best heftig, maar fijn dat alles zo goed gaat!

Steenbokje: vervelend he elke keer van die buikpijn die dan weer wegzakt...ik hoop dat het een dezer dagen toch echt gaat aanhouden. En dat geldt natuurlijk ook voor jou India.

Louise het klinkt alsof je het goed onder controle hebt met Julius. Lekkere nachten zo, met vijf uur tussen de voedingen.

Elma: lekkere drukke dag weer. Have fun bij de fysio, hoop dat ie je niet zo'n zeer doet.
zo nu even tijd tussen de bedrijven door haha

Assevas: inmiddels is de pampers doos geregeld. Had een mail gestuurd naar de wij jonge ouders dat ik die bon voor de prenatal doos nooit gehad had en mocht hem alsnog ophalen. Maar wel bedankt voor je aanbod! Hier ook wel last van kramp maar moet zeggen dat sinds wij infacol gebruiken het een heel stuk minder is. Wel laat ze nu de hele dag winden en boeren maarja het is of het 1 of het ander dus dan maar het laatste he?

Louise: gelukkig is buurman nu weer relaxt dan kan jij dat ook weer zijn. Dus jij mag vandaag lekker aan de bak met het voeden, alvast succes!

India: gefeliciteerd met de kleine van je vriendin. Hopleijk wil die kleine van jou nu ook lekker snel komen kijken hoe het hier buiten is!

Beer: ook al krampjes. Zielig he als ze dan zo ontzettend moeilijk gaan kijken en krijsen. Maarja het hoort er een beetje bij he? En kleine Beer groeit als kool al een halve kilo erbij goed joh!

Steenbokje: nog een beetje kunnen slapen?

Ruma: knap hoor dat je het smorgens en 's avonds alleen voor elkaar krijgt. Hier is het met 2 kleine ukken al spitsuur smorgens. Fynn wordt door papa gevoerd, aangekleed en naar beneden gebracht. Ondertussen verschoon ik Gwen en geef haar een fles. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als ze alle 2 op tijd klaar moeten zijn en wij ook nog ergens moeten eten....

Puck: hoe gaat ie met Flip? Gedraagt ie zoch nog een beetje??

Gwen is helemaal goedgekeurd vanmorgen, zowel door de wijkverpleegkundige als door de dame van de gehoortest. 19 mei eerste afspraak bij het CB voor de prikken etc. Ben benieuwd want volgens mij is ze al flink gegroeid!
Hallo.....

het is rustig hier de laatste paar dagen.....

jullie hebben natuurlijk de handen vol aan de kleintjes

Hier nog BIB...heb verder eigenlijk ook niet echt veel te melden, behalve dat ons meisje geloof ik wel goed zit hierbinnen

ik heb wel wat vage pijnscheuten in onderbuik maar durf nergens meer op te hopen, is toch steeds vals alarm haha

ach het kan nu niet meer lang gaan duren en zolang alles goed gaat met ons mogen we niet klagen he.....maar stiekem ben ik zo benieuwd naar onze baby

hihi ben ook niet zo ongeduldig van aard gelukkig ahum

Nou dames allemaal een fijn weekend!!!

liefs
Hoi allemaal!

Ik ben er ook weer, mijn adapter van de laptop was stuk dus even geen internet gehad.

Wendy; van harte gefeliciteerd met Yael!

Hier gaat alles goed, Stef is een lekker ventje. De borstvoeding loopt nog niet zoals het hoort, dus de lactatiekundige is hier al over de vloer geweest. Nog gaat het niet helemaal goed, maar we hopen dat hij het snel leert.

Verder gister heerlijk de stad ingeweest, was erg leuk. Ik heb eigenlijk geen last van de keizersnee, dus het valt allemaal zo mee!

De kraamvisite begint behoorlijk op gang te komen, de afgelopen dagen al iedere dag visite, en de komende week ook volgepland.

Hebben jullie het al druk met de kraamvisite?

Meiden met BIB, héél veel succes weer, ik hoop op een paar lekkere verse baby's de komende dagen!

Groetjes!
Mette: wat fijn dat het zo goed gaat met Stef. Hier komt de kraamvisite ook op gang. Doen het wel zelf rustig aan met inplannen, proberen ook dagen zonder visite te hebben.

Elma: wat goed dat je toch nog een prenatal doos hebt kunnen halen. Ook leuk omdat er een pak luiers in zit, hoef je die niet te kopen. Emma jaagt er echt pakken met luiers doorheen op het moment dus wij slaan in als het ergens in de aanbieding is.

Steenbokje: jammer dat het nog steeds niet is doorgezet. Ik kan me voorstellen dat je echt nieuwsgierig bent naar je meisje.

Ladies, geniet van de kleintjes en meiden met BIB, zet m op!
Hallo dames,

Dank voor de felicitaties! Alles gaat bij ons heel erg goed. Yael is echt een schatje en ik voel me ook super goed. Nog maar 1,5 kilo en dan ben ik weer op gewicht, maar was dan ook maar 9,5 kilo aangekomen. Ik pas al weer in 1 van m'n broeken!

@Louise: Je spreekt het uit als Ja-el en het is inderdaad een Hebreeuwse naam. Mijn vriend heeft een Joodse vader en hij wilde graag dat doorgeven door voor een Joodse naam te kiezen.

Het is hier inderdaad rustig. Waar blijven die laatste kleintjes? Ben benieuwd wie de volgende is. Steenbokje??
Hoi meiden,

Allereerst wendy van harte gefeliciteerd!!

Ik ben weer helemaal bijgelzen. Fijn dat het met iedereen zo goed gaat. Pam: jammer van de bv maar fles is toch ook prima?

Assevas en beer: zielig he, die krampjes? Hier werkt cinababy wel een beetje en ik eet ook even geen koolsoorten, scheelt ook een beetje.

Mette: wat gaat er bij jou niet goed met de bv. Misschien weten wij raad.

Wat valt iedereen hier snel af trouwens! Ik ben van 70 naar 88 kilo gegaan en nu ben ik weer terug op 80 kilo. Ik pas dus helemaal niets meer. Ik heb wel enkele kledingstukken in maat 44 gekocht want ik wil niet continue in positiekleding lopen.

Hier gaat het goed. Vandaag is mijn manw eer gaan werken dus de eerste dag dat ik s'morgens het hele 'circus' met 2 kinderen alleen moest opstarten. Ging wel goed. Ik was vroeg wakker dus eerst Karlijn laten drinken en helemaal omgekleed. Toen Karlijn in de box gelegd en Wil gaan halen en samen met hem brood gegeten. Toen Karlijn in de wagen, wil op het plakje en op naar de kinderopvang. Alles ging goed behalve dat het als ik weer ga werken allemaal een uur (!) sneller moet of eerder opstaan natuurlijk

Verder is Karlijn nog onder behandeling voor haar niertjes. Dat viel me wel tegen want ik hoop iedere keer dat het vanzelf overgegaan is. Gelukkig is mijn man weggeweest naar de kinderarts. Hij is in totaal 2 weken vrij geweest erg prettig.

Ongelofelijk dat sommige van jullie 4 kinderen hebben, respect.

Groet,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
en natuurlijk het beste voor de bib meiden. Zet 'm op als het begint en geniet nu nog even van de rust.
Ik geloof in leven voor de dood
goeiemiddag!

VV: oei een uur sneller is wel erg veel he? En een uur eerder opstaan is niet echt fijn denk ik. Misschien gewoon nog even wat meer oefenen dat gaat het vast sneller! Ik ben zaterdag ook voor het eerst alleen thuis geweest met de 2 kinders. Viel me eigenlijk nog wel mee. smiddags een eind gelopen met Fynn in de buggy en Gwen in de draagzak (wel een partij zweten door die draagzak maar goed ).

Assevas: was idd een meevaller dat ik de hele doos meekreeg! En die luiers ja man niet normaal. Gwen poept het liefst in een schone luier geloof ik. Ze heeft het al zo vaak voor elkaar gekregen om net een nieuwe luier te hebben en dan heerlijk te gaan poepen. Ik ga morgen ook nog even luiers inslaan heb nog een bon voor het 3e pak gratis

Wendy: zooz jij spurt er al wat kilo's af. Hier nog anderhavle kilo te gaan tot voor deze zwangerschap (dan nog 8 van de vorige) en pas dus nog steeds mijn broeken niet die ik na Fynn had gekocht. Zit nog veel vocht in m'n benen geloof ik (of ik heb gewoon een dikkere kont haha)

Mette: heerlijk dat je bijna geen last hebt van je kz. En Stef is een leuk mannetje zo te lezen. Moet hij nog leren om goed aan te happen?

Steenbokje: en is kleine meid al in aantocht? We zijn dringend toe aan verse babies!!

Vanmorgen naar m'n werk geweest met de hele bende. man mee en de 2 kids ook. Fynn ligt nu uitgeteld op bed, hij heeft echt anderhalf uur bij iedereen cake gebietst en op schoot gezeten haha. en kleine Gwen heeft haar ogen uitgekeken naar al die vreemde mensen
Hoi allemaal,

Wendy: van harte gefeliciteerd met je dochter!!! Mooie naam!

VV: tja, ik vraag me ook af hoe ik e.e.a. moet gaan regelen als ik weer aan het werk ga (nog even niet aan denken!!!). Het scheelt al dat de twee oudsten zichzelf al aankleden e.d. Bij mij werkt een strak schema altijd het beste: voordat de jongens uit bed komen heb ik al alles klaarstaan (boterhammen gesmeerd, broodtrommeltjes gevuld en tassen ingepakt). Het ligt er nu alleen nog maar aan wanneer de kleine meid gaat komen voor de borst of fles.

De 2 oudsten zijn nu met oma en opa een week op vakantie. Lekker relaxed met "maar" 2 kinderen thuis....:-)). Anne poept trouwens ook het liefste in schone luiers, dus hier gaan de pakken luiers er ook met grote vaart doorheen.

Morgen ga ik haar weer wegen en hopelijk is ze nu wel goed aangekomen. Gezien de hoeveelheid poep- en plasluiers zou dat trouwens wel moeten zijn.

Wij hebben een kraamborrel (voor de eerste keer) en degenen die geen uitnodiging hebben gekregen beginnen nu langzaamaan te bellen. Gemiddeld nu 1-2 afspraken per week. Heerlijk!!! Verheug me ook al op de borrel.

Zo, ga verder met het koken.

Dames met BIB: succes en snel bevallen, want anders wordt het geen aprilbaby meer!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven