April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
@ Assevas: Klinkt alsof je het helemaal lekker onder controle hebt met Emma.Lekker hoor!

@ Beer: Dat geloof ik wel ja. Met 2 leer je organiseren en met 3 0f 4 kinderen wordt je er waarschijnlijk alleen maar beter in. Maar toch petje af hoor!

@ Elma: Dat doet ze inderdaad! Wat een goeie tip! Dank! Ga ik me eens in verdiepen. Al vind ik het wel vreemd dat ze het overdag niet heeft. Bedankt!!
En voor alle baby's die nog veilig in mamma hun buikje vertoeven: Kom op, eruit! Kom dat lekkere zonnetje eens bekijken! Al mag baby Flodder nog wel even blijven zitten toch?

ik ben vooral erg benieuwd naar Louise... En Steenbokje; want dat gerommel moet toch wat gaan opleveren binnenkort... ToiToiToi meiden!
Hmmm steenbokje vandaag nog niet gespot hiero toch... Zouden die weeen toch doorgezet hebben.... Zet hem op meid!

Louise zou nu toch wel haar mannetje in haar armen hebben....... Genietse meid!!!!!!

Enka~ Ik heb hier ook zon driftkikker als het iets te lang duurt met voeden hahaha

Ik heb leren inbakeren van de KVZ en het werkt echt. Best raar om zon coconetje te zien maar ach ze slaapt er heerlijk door tijdens krampjes. Ik gebruik er gewoon een hydrofielluier voor en jullie? Ook ik mis mijn KVZ soms hoor maar ik heb nog emailcontact met haar en kan het soms niet laten om advies te vragen hihihihi

Jeetje ik vind 1 kindje al handenvol en dan hebben sommige van jullie er al meerdere.. Petje af hoor!

Vandaag langs mijn werk geweest om ff te showen en ook voor het eerst buitenshuis gevoed, zag ik tegenop maar is goedgegaan gelukkig. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen hahahahaha is toch vreemd om met een huilend kind te showen hahahahaha

Geniet nog van de laatste zonnestralen dames morgen word het weer regenachtig weer. En dan mag ik naar het CB voor de gehoortest. Word dus met de auto in plaats van wandelend.
hoi hoi,

Helaas, BIB, het zet niet door.

Was een beetje suf vandaag, vandaar nog niet gepost.

Gisteravond dacht ik echt: jaaa,flinke kramp en een enorm harde buik, ik begon al beetje te hijgen en zuchten maar toen ik ging zitten zakte t weg...

Vandaag precies 38 weken, we wachten t af
Jaaaaaaa, die van mij mag nog blijven zitten :-) !! 10 mei lijkt me wel een mooie datum :-)

Wel weer spannend hoor hier al die weeen, gebroken vliezen......ben benieuwd wie er nu eerst is !!
Noerie: Gwen maait ook vooral 's avonds en ligt dus ook alleen snachts ingebakerd. overdag ligt ze lekker los in haar kinderwagenbakje te slapen in de hoera stand (armpjes omhoog). Ze ligt nu in een swaddle me doek maar als het goed is komt vandaag haar puckababy (is losser dan de swaddle en dus makkelijker met afbouwen straks).

Steenbokje: da's balen nu weer ff wachten tot het weer opstart!

Pam: leuk hoor lekker showen en mooi dat het voeden buitenshuis goed ging kan me voorstellen dat je daar een beetje zenuwachtig voor was. Als Anouk trouwens last heeft van krampjes probeer eens Infacol , werkt hier als een tiet!

Flodder: Speciale reden 10 mei?

Gwen gaat prima, gisteravond om 21.45 een fles daarna pas om 3.15 en toen weer om 7.30. ideaal!
Steenbokje: tis misschien een bakerpraatje, maar je kunt het proberen: de dag voor ik bevallen ben heb ik op een feestje lekker veel bitter lemon gedronken en nog lekker heb gedanst/gehobbeld op de grease-remix...je kunt het proberen ;-p

Elma: die tip over dat inbakeren was echt een goeie. Gisteren was Emma heel onrustig, denk dat ze echt een regeldag/nacht had. Maar ik heb haar weer in een fanellen luier "gebakerd" en sindsdien slaapt ze weer een stuk rustiger in!!
Hallo moeders!

We hebben 30 maart via een spoed keizersnede een zoontje gekregen: Teun. Ik had al eerst 2 weken in het ziekenhuis gelegen met zwangerschapsvergiftiging, dus in totaal 3 weken van huis geweest. Het is een heerlijk mannetje en het is wennen zo met een kleintje. Hij was ruim 3 weken te vroeg maar hij doet het prima!

Liefs,

mjdh
Assevas: haha, die bitter lemon ga ik proberen, maar dansen/hobbelen daar waag ik me maar niet aan, ben al blij dat ik nog enigzins vooruit kom/waggel;-)

mjdh: Hartelijk gefeliciteerd!!
Hoi allemaal,

Hier is alles goed, zoals in de tabel staat ben ik 8 april bevallen van een zoon; Stef Thijmen.

Stef is een héérlijk ventje, doet het super.

Keizersnede was super gegaan, ik was alweer gauw op de been, echt zo weinig last gehad. Wond gaat nu helaas wat wijken, dus ik moet rustiger aan doen

Stef en ik hebben allebei spruw, dus het aanleggen gaat nog niet zoals ik zou willen, dus we hebben extra kraamzorg vandaag en morgen. Super dus, Nova is gek op haar broertje en nog gekker op de kraamverzorgster

Stef komt 1x 's nachts, en wordt wakker door te smakken, dus geen gehuil in de nachtelijke uren. Iedere ochtend schrik ik wakker om te kijken of hij het nog wel doet. Ik hoop dat de nachten zo blijven, maar met de krampdagen in aantocht ben ik allang blij met het goede slapen van de afgelopen week.

Ik las hier alweer wat spannende berichten, ik hoop dat het door zal zetten vandaag!

Groetjes!
mjdh, gefeliciteerd met Teun, heftig hoor, drie weken ziekenhuis! Gelukkig nu alles goed!

En Mette, jij gefeliciteerd met Stef, geweldig!

Lekker dat je zo snel bent opgeknapt, wel heel erg balen van de spruw. Ik heb dat ook vaak gehad en doet erg veel pijn. Probeer zo weinig mogelijk suiker/zoet te eten, dat is een voedingsbodem voor spruw. Alles even op 60 graden ipv 40 wassen. En proberen weerstand goed te houden (makkelijker gezegd dan gedaan).

Heb je medicijnen? Bij mij hielpen daktarin ed nooit iets. Heb uiteidenlijk molkoson gebruikt, daar ging het wel mee weg! Hoop dat je er snel van af bent!

Leuke namen trouwens, Stef en Teun allebei.

er wordt gehuild, heeft iemand honger!

groetjes Beer
@ Mjdh: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Teun. klinkt allemaal wel heftig maar alles is dus gelukkig helemaal goed gekomen. Geniet er lekker van!

@ Mette: jij ook van harte! Helemaal goed! En wat fijn dat de keizersnede zo is meegevallen. Wel balen van die spruw. Geen ervaring mee gelukkig. ik hoop dat dat zo blijft. En inderdaad; rust nemen hoor. je hebt toch een flinke operatie achte de rug. Stoere naam; Stef!

@ Elma: Bedankt weer; ik heb de swaddle nu ook maar besteld. Alhoewel vannacht wel weer heel goed ging. Bedankt voor de goeie tip! En meer inbaker fans hier. Ik ga het zeker proberen.
haha we hebben straks allemaal van die ingepakte coconnetjes in bed liggen hier.

mjdh: dat is even minder gegaan zo op het eind he? gelukkig nu alles ok!

mette: lekker snel weer op de been jij. en wat grappig dat alle broers/zussen hier zo weg zijn van de hulp haha
Voor alle nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie kleintjes!!

Zo te lezen gaat het met alle nieuwe wereldbewoners erg goed. Erg leuk om te lezen!

De lijst met de mama's met BIB wordt nu toch wel snel kleiner en helaas hoor ik daar ook nog steeds bij...

Vandaag precies een week over tijd. Vanochtend op controle bij de VK en ik heb al wel 1 cm ontsluiting en ze heeft geprobeerd me te strippen. Kijken of dat wat gaat uithalen.

Wel wat kleine krampjes, maar verder nog geen actie.
BUB: op 15 april is onze zoon Julius geboren in het ziekenhuis. Was wel heftig; inleiding en binnen drie uur bevallen. Mij een beetje te heftig toen ik er midden in zat, maar het moment dat hij er uit was... was alles helemaal goed en was ik blij. Keep that in mind! Hij drinkt goed en is net uit zichzelf gestopt met huilen en gaan slapen. Niet dat we daar op trainen, maar we waren er al wel trots op. Wil anders ook snel beginnen met inbakeren met een hydro luier vanwege goede ervaringen in het verleden.

Even kort; lees morgen alles bij. Ben benieuwd naar jullie babies en verhalen, maar moet nog vrienden bellen en kaartjes regelen; zijn vandaag pas uit het ziekenhuis ontslagen. Zet hem op!
Louise: Hartelijk gefeliciteerd met juliie zoon Julius, fijn dat alles goed is!!

Geniet ervan

liefs
@ Louise: gefeliciteerd met jullie zoontje Julius!! En inderdaad, zo'n heftig snelle bevalling heeft 2 kanten. Ik weet er alles van. Nog veel last gehad van naweeën?

@Mette: ook al zo'n mooie naam! Fijn dat alles goedgaat en dat je geen last hebt van de wond. Maar doe toch maar rustig aan, want het is toch een buikoperatie geweest!!!

@Mjdh: gefeliciteerd met jullie zoontje Teun! Heftig om nog eerst 3 weken in het ziekenhuis te moeten liggen. Gaat het nu goed met jullie?

Anne is een echt schatje. Ze slaapt veel, drinkt goed en poept sinds 2 dagen als de beste!! Manlief vindt alleen nog het verschonen een beetje eng met al die plooitjes e.d. dat was bij de jongens toch allemaal een stuk makkelijker schoon te krijgen, haha. Morgen de laatste dag kraamhulp en ik mis haar nu al!!!!! Ze is echt super en doet gewoon het hele huishouden voor mij. Ik hoef me maar met Anne bezig te houden. De jongens zijn dol op haar en ze kan ook nog eens heerlijk koken. Tot nu toe nog geen kraamtranen gehad, maar die komen vast en zeker morgen bij het afscheid....

Zo, even het nieuws gaan kijken!

Voor alle BIB: kom op: het is hier buiten de buik zoveel mooier!

Liefs, Ruma
hoi meiden,

mjdh, louise en mette: van harte gefeliciteerd met jullie knullen!

Fijn dat het zo goed gaat met iedereen.

Hier gaat het ook goed. Karlijn weegt alweer 3800 gram dus bijna haar geboortegewicht en morgen mogen we voor het eerst naar buiten. Morgen krijgt Karlijn onderzoeken aan de blaas en nieren maar ik heb het gevoel dat het goed met haar is.

groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Loiuse gefeliciteerd met Julius. Heftig he zo'n snelle bevalling je hebt niet echt tijd om er naar toe te leven zeg maar.......

Ruma: dat heb ik dus ook met al die plooien, moet zeggen dat dat bij Fynn toch wel makkelijker was maarja Gwen piest geen meters ver zonder luier om dus dat is wel een voordeel haha

VV: succes vandaag bij het onderzoek. helaas niet zulk mooi weer vandaag om te wandelen maar frisse lucht doet een mens (en baby) goed!

Hier weer een prima nacht gehad, 1 ruk van 5 uur en daarna weer 3 uur ertussen dus tot nu toe goed vol te houden. Hopelijk blijft het zo!
ik had trouwens nog een vraagje aan jullie.

In de doos van de prenatal zit als het goed is een bewaardoos van pampers voor die billendoekjes (tenminste vorig jaar). Dit jaar heb ik nooit een bon ontvangen om die doos op te halen maar ik zou wel graag zo'n extra bewaardoos willen hebben. Heb nu die van de kruidvat en vind het een enorm onding!

Gebruikt 1 van jullie hem niet of weten jullie waar je zo'n doos kan kopen? Kan ze hier nergens vinden namelijk...........
Zie net dat er nu 6 jongens en 6 meisjes zijn geboren , wat grappig

Hier nog BIB.....

Liefs
Ja tjonge wat een klein lijstje nog. En ik ben pas over een wk aan de beurt maar heb helemaal niet het gevoel dat het al snel gaat beginnen. Het kan dus gewoon nog 3 wkn duren! En jullie bevallen ook allemaal zo snel, niet normaal. Ik kom vast met een horrorstory, haha.

Teun, Stef en Julius: welkom op deze wereld! Gefeliciteerd met jullie geweldige ouders, ze hebben enorm naar jullie uitgekeken.
Ja ik over anderhalve week, maar weet t ook niet hoor, zal je zien dat ik ook nog mag doorlopen tot week 42!

Die harde buiken etc kunnen je iig behoorlijk op een dwaalspoor zetten weet ik nu..
Hallo Stef, Teun en Julius: welkom hierbuiten!!

Mette: fijn dat de keizersnee zo goed is gegaan en dat je alweer zo snel op de been bent. Denk wel aan jezelf hoor! Vervelend dat jullie spruw hebben, hopelijk gaat het snel over.

Mjdh: heftig zo'n spoedkeizersnee lijkt me. Ben je nu wel weer lekker thuis met je knulletje?

Louise:Hoe is het om weer thuis te zijn met je mannetje? gaat alles een beetje goed? Turbobevalling zeg, ik kan me voorstellen dat je al je bezig bent even overvallen wordt door de heftigheid.

Elma: ik heb nog zo'n pampersdoos. Je mag m hebben want ik gebruik die van de zwitsal. Moeten we alleen ff kijken hoe we m bij jou gaan krijgen, maar daar komen we wel uit.

India en Steenbokje: nog ff doorzetten meiden. Ik doe nog wel ff een weeendansje voor jullie
Alles gaat goed. Borstvoeding begint op gang te komen en qua slaap red ik het ook wel. Vannacht zat ik met een onrustig mannetje beneden op de bank tot ik me herinnerde dat een iets straks gewikkelde hydro-luier meestal wel goed werkte bij de andere twee. Ik heb hem eventjes ingebakerd vastgehouden en gevoed en toen in de wipper gelegd terwijl ik Pauw en Witteman keek. Doezelde weg en toen ik wakker werd lag Juul nog te slapen. Ben toen weer bij mijn man in bed gekropen met Juul naast ons in het bedje. Af en toe hoorde ik hem smakken maar hij melde zich om vijf uur weer; toch bijna vier uur geslapen.

Bevalling vond ik wel heftig, maar denk gewoon dat mijn lichaam nogal heftig reageerde op de hormonen. Misschien was ietsje langzamer beter geweest. Aan de andere kant; het heeft ook niet zo lang geduurd. Ik was ook niet gewend om zulke gedachtes te hebben. De verpleegkundige dacht dat het wel een goed idee was om de skippybal te pakken en ze zei dit tijdens een wee, waarbij ik persdrang had (5cm ontsluiting was net geconstateerd, maar ik ging dus in een paar weeen naar 10, dus zo raar was het niet...), dus ik begon bijna te janken en had hele andere gedachtes over wat ZIJ met die skippybal bij HAARZELF kon doen. Maar dan hebben we het over een uurtje, en dat vind ik achteraf heel erg te doen. Ik wil geen rampverhaal neerzetten en anderen bang maken, want je wordt banger van wat je vreest dan wat je meemaakt (begrijp je het nog?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven