Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
vrijdag 1 mei 2020 om 17:21
Haha ja herkenbaar. Mijn vriend houdt zich ook meer vast aan het bekende of hoe hij het geleerd heeft. Hij maakt bijv de melk nog warm, ik doe dat al lang niet meer. Ik vind het leuk om regelmatig iets nieuws te proberen qua eten. Hij is wel weer goed in het bedenken van nieuwe dingen om te ondernemen.tara82 schreef: ↑01-05-2020 10:54Hij is voorzichtiger dan ik en houd meer vast aan wat hij zeker weet dat ze lekker vind.
Ik ben meer van het nieuwe dingen laten proeven. Mijn moeder verklaarde mij voor gek omdat ik radijsjes had gekocht. Ze vond het lekker en samen hebben we het hele bakje leeg gegeten. Mijn man vind het wel fijn dat ik dat doe. Hij heeft er denk ik ook gewoon iets minder geduld voor. Dat is ook prima. Ze komt echt niks te kort als hij voor haar zorgt.
vrijdag 1 mei 2020 om 20:21
Hier ook rietjesbeker en 360 graden beker. Open proberen we wel eens maar dat kan hij zeker nog niet zelf! Onder begeleiding een bodempje dat lukt. Maar hij gooit soms zo ineens z'n hoofd naar achter met beker en al dus dat is kansloos met een open beker haha. In principe water of lauwe/koude thee altijd voor het grijpen en nog 3 of 4 keer bv.
Afgelopen nacht echt een horror nacht gehad, bij elkaar max 3 uur geslapen. Hij wilde alleen maar op me liggen anders was 't brullen. Gelukkig vrij vandaag dus terwijl hij sliep nog wat bij kunnen tanken.
Edit: deze nacht gaat niet veel beter worden vrees ik, al ligt ie ie nu rustig op me te slapen. Kunnen hoektanden zulke ellende geven? Ik zou niet weten waar t anders door moet komen..
Afgelopen nacht echt een horror nacht gehad, bij elkaar max 3 uur geslapen. Hij wilde alleen maar op me liggen anders was 't brullen. Gelukkig vrij vandaag dus terwijl hij sliep nog wat bij kunnen tanken.
Edit: deze nacht gaat niet veel beter worden vrees ik, al ligt ie ie nu rustig op me te slapen. Kunnen hoektanden zulke ellende geven? Ik zou niet weten waar t anders door moet komen..
zaterdag 2 mei 2020 om 11:01
Vervelend zulke nachten Roos. Wij leggen af en toe een matras in haar kamer en gaan naast haar liggen als ze zo spookt. We hebben vaak geen idee wat er aan de hand is want de volgende nachts slaapt ze weer door.
Vanochtend was ze voor 6 uur wakker, vond ik te vroeg maar madame wilde uit bed. Om half 8 heb ik haar weer op bed gelegd en ze heeft nog lekker tot 9:15 geslapen en ik dus ook
Vanochtend was ze voor 6 uur wakker, vond ik te vroeg maar madame wilde uit bed. Om half 8 heb ik haar weer op bed gelegd en ze heeft nog lekker tot 9:15 geslapen en ik dus ook
zaterdag 2 mei 2020 om 11:18
Mijn zoontje is ook niet te genieten en slaapt slecht en die krijgt idd ook hoektanden. Ik heb ooit wel eens gehoord dat vooral de boven hoektanden heel pijnlijk kunnen zijn.
Verder geen tips helaas. Sterkte! Hopelijk wordt het snel beter.
zaterdag 2 mei 2020 om 13:24
Ja, heel herkenbaar. Hier is nu de 2e boven hoektand door (eindelijk). En die hebben echt drama nachten gegeven. Soms is zoon wel 2-3 uur wakker snachts en nu ze door zijn heeft ie weer een nacht van 19.45-8.15 gemaakt.
Wij geven chamodent en als het echt prut is dan gewoon een zetpil er in. Nachtrust is essentieel, zeker nu ik werk en kind moet combineren thuis.
Zoon is nu 18 maanden, wat vliegt de tijd zeg. Elke dag sta ik me te verbazen over wat hij kan, begrijpt en zegt.
Net op de markt boodschappen wezen halen en hij kreeg een appel van de groenteboer. Die heeft ie even met klokhuis en al weg geknaagd. En dan denk ik 'vorig jaar om deze tijd stond ik nog vakkundig alles te pureren'. Ik word er een beetje sentimenteel van, en ik vind mezelf een oude doos worden haha
daanstje wijzigde dit bericht op 02-05-2020 13:26
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
7.58% gewijzigd

zaterdag 2 mei 2020 om 13:32
Hier ook twee onrustige nachten achter de rug. Wakker worden en pas een uur of twee later weer slapen. Ze wil tegen mij aan/boven op mij liggen. Dat vind ik ook niet erg, want ik ben inmiddels aardig getraind in zittend slapen. Maar ze blijft draaien en steeds weer wakker worden. Terug in bed leggen is een mega drama. Uiteindelijk is ze naast mij in slaap gevallen. Ik was net juist een beetje aan het juichen dat ze meerdere nachten door had geslapen en niet was door gelekt. Hier ligt het denk ik aan de bmr vaccinatie van twee weken terug. Het CB had gezegd dat ze er na twee weken wel wat last van kon krijgen. Ze was net ook moeilijk en hangerig. Nu ligt ze gelukkig in haar eigen bed te slapen.
Voor de nacht zijn we nu overgestapt op luierbroekjes. Tot nu toe niet meer door gelekt en geen verschoning midden in de nacht. Heel fijn dus. Alleen doet ze nu heel moeilijk overdag met gewone luiers om doen. Als ik dan een broekje pak probeert ze hem zelf aan te doen. Ze vind blijkbaar de broekjes fijner. Maar ik heb dus net een nieuw groot pak luiers gekocht. Mijn man vond dat handiger. Ik haal denk ik maar extra luierbroekjes en dan doen we voorlopig maar een broekje als een gewone luier niet lukt. Daarna denk ik maar echt overstappen. Dat worstelen is ook niks. Hoe gaat dat bij jullie?
Ze is trouwens 14,5 maand.
Voor de nacht zijn we nu overgestapt op luierbroekjes. Tot nu toe niet meer door gelekt en geen verschoning midden in de nacht. Heel fijn dus. Alleen doet ze nu heel moeilijk overdag met gewone luiers om doen. Als ik dan een broekje pak probeert ze hem zelf aan te doen. Ze vind blijkbaar de broekjes fijner. Maar ik heb dus net een nieuw groot pak luiers gekocht. Mijn man vond dat handiger. Ik haal denk ik maar extra luierbroekjes en dan doen we voorlopig maar een broekje als een gewone luier niet lukt. Daarna denk ik maar echt overstappen. Dat worstelen is ook niks. Hoe gaat dat bij jullie?
Ze is trouwens 14,5 maand.
zaterdag 2 mei 2020 om 13:36
Prachtig om te lezen allemaal, ik reageer niet zo vaak maar zie hier wel een paar bekenden, leuk om te lezen hoe het gaat!
Ook vooral dat de tijd zo snel gaat, ongelofelijk wat ze allemaal al kunnen!
Zoon is 15 maanden, drinkt uit tuitbeker en open beker maar dan moeten we hem wel begeleiden anders slaat ie hem zo over de tafel als ie klaar is. Hij wordt ook steeds liever in gedrag, inderdaad hoofd vastpakken en dan een grote zoen (met open mond
) en ook met knuffels slepen en knuffels kusjes geven en helemaal platknuffelen.
Hij was eerst nog een beetje bang voor van alles maar sinds een maand ie ie gewoon grenzeloos gevaarlijk onbevreesd zó voorover de glijbaan af en van heuvels af willen rennen enzo wat natuurlijk niet gaat want dan ga je plat voorover op je gezicht. Hebben al de eerste keer bij de huisarts gezeten om een wondje te laten plakken bij z'n wenkbrauw... Dat belooft nog wat.
En wat hou ik ongelooflijk van mijn lieve eigenwijze driftige knuffel kont
Ook vooral dat de tijd zo snel gaat, ongelofelijk wat ze allemaal al kunnen!
Zoon is 15 maanden, drinkt uit tuitbeker en open beker maar dan moeten we hem wel begeleiden anders slaat ie hem zo over de tafel als ie klaar is. Hij wordt ook steeds liever in gedrag, inderdaad hoofd vastpakken en dan een grote zoen (met open mond

Hij was eerst nog een beetje bang voor van alles maar sinds een maand ie ie gewoon grenzeloos gevaarlijk onbevreesd zó voorover de glijbaan af en van heuvels af willen rennen enzo wat natuurlijk niet gaat want dan ga je plat voorover op je gezicht. Hebben al de eerste keer bij de huisarts gezeten om een wondje te laten plakken bij z'n wenkbrauw... Dat belooft nog wat.
En wat hou ik ongelooflijk van mijn lieve eigenwijze driftige knuffel kont

zaterdag 2 mei 2020 om 14:20
Onze dreumes is bijna 14 maanden. Nog een paar daagjes. En inderdaad, wat vliegt de tijd! Ze kan al onwijs goed lopen achter haar loopkar. Als ze dan op haar knietjes valt, deert dat haar niets! Wat een stoere meid. Zo grappig, peuter had helemaal geen interesse in die loopkar toen hij ging leren lopen, maar dreumes vindt het nu geweldig. Ze verschillen sowieso wel behoorlijk in karakter. Peuter was altijd snel gefrustreerd (is nog steeds wel zo, hij is niet zo van het proberen. als het niet in een keer lukt, is het niet leuk zeg maar), maar dreumes is veel meer van het ontdekken en blijven proberen tot het lukt. Ze is weinig gefrustreerd en als ze wel gefrustreerd is dan probeert ze het altijd eerst zelf op te lossen. Ze kan zichzelf ook uitstekend vermaken met alles wat los en vast zit. Dat kon peuter op die leeftijd ook niet. Dreumes is heel onderzoekend met speelgoed, kijkt wat er mee kan etc. Hoef haar daar niet bij te helpen. Peuter moet je altijd leren wat je met speelgoed kan doen, nog steeds. Verder lijken ze qua uiterlijk wel behoorlijk op elkaar hihi. Ik vind het heel leuk zo die verschillen in karakter waar te nemen. Ze zijn ook overwegend lief voor elkaar, op soms wat gedoe over wie welk speelgoed mag na.
Dreumes heeft nog steeds geen tanden. Ik zie nu wel echt duidelijk een ondertand doorschemeren en ze kwijlt ineens ook behoorlijk. Zou het dan eindelijk gaan gebeuren? Zo achter haar loopkar zonder die tanden doet ze me soms denken aan een omaatje achter een rollator die haar kunstgebit vergeten is.
Dreumes heeft nog steeds geen tanden. Ik zie nu wel echt duidelijk een ondertand doorschemeren en ze kwijlt ineens ook behoorlijk. Zou het dan eindelijk gaan gebeuren? Zo achter haar loopkar zonder die tanden doet ze me soms denken aan een omaatje achter een rollator die haar kunstgebit vergeten is.

zaterdag 2 mei 2020 om 16:28
Hier verschillen peuter en dreumes ook best veel. Peuter is over het algemeen behoorlijk druk terwijl dreumes vrij rustig is. Alleen kan dreumes wel echte driftbuien hebben.
Dreumes is wat bedachtzamer en doet dingen pas wanneer hij denkt dat hij ze kan, al haalt hij wel gevaarlijke capriolen uit op de bank. peuter was en is van het doen en dan pas nadenken spelen kunnen ze gelukkig beide erg goed.
Dreumes is wat bedachtzamer en doet dingen pas wanneer hij denkt dat hij ze kan, al haalt hij wel gevaarlijke capriolen uit op de bank. peuter was en is van het doen en dan pas nadenken spelen kunnen ze gelukkig beide erg goed.
zaterdag 2 mei 2020 om 17:16
Hier is dreumes ook bijna 14 maanden.
Ik lees wel maar druk met nieuwe huis klaarmaken voor verhuizing.
Onze peuter was een boefje (dachten we), dreumes is overtreffende trap. Klimt heel de dag op salontafel, vensterbank etc. Trekt alle stekkers uit stopcontacten en trekt kastjes leeg etc. Maar kan heerlijk knuffelen en ik kan hem zo goed lezen nu met zoveel tijd thuis.
Ik maak me beetje zorgen om opnieuw moeten wennen als kdv weer begint. Hij is al die tijd eigenlijk continue bij mij geweest (of bij man als ik werkte maar dan zag ik hem tussendoor) en erg eenkennig. Toen straks bij opa gebracht om even aan slag te kunnen en trillipje toen ik hem over gaf. Gisteren moest hij ook al niks hebben van andere familieleden. Dus ben benieuwd hoe opvang zal gaan.
Ik lees wel maar druk met nieuwe huis klaarmaken voor verhuizing.
Onze peuter was een boefje (dachten we), dreumes is overtreffende trap. Klimt heel de dag op salontafel, vensterbank etc. Trekt alle stekkers uit stopcontacten en trekt kastjes leeg etc. Maar kan heerlijk knuffelen en ik kan hem zo goed lezen nu met zoveel tijd thuis.
Ik maak me beetje zorgen om opnieuw moeten wennen als kdv weer begint. Hij is al die tijd eigenlijk continue bij mij geweest (of bij man als ik werkte maar dan zag ik hem tussendoor) en erg eenkennig. Toen straks bij opa gebracht om even aan slag te kunnen en trillipje toen ik hem over gaf. Gisteren moest hij ook al niks hebben van andere familieleden. Dus ben benieuwd hoe opvang zal gaan.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 02-05-2020 20:18
0.39% gewijzigd
zaterdag 2 mei 2020 om 18:39
11 mei is ze 15 maanden.
Gaat echt zo snel qua ontwikkeling laatste dagen, ze loopt steeds sneller en probeert van alles duidelijk te maken met woorden en gebaren.
Ze gebaard tandenpoetsen, handen wassen, ik wil eten.
Leuk die verschillen tussen de oudere kindjes en de dreumesen.
Qua slapen gaat het hier erg goed. Ik hou nog zo'n app bij en zag dat ze maar 7 x wakker was geworden afgelopen maand.
Ze is 2 weken geleden van 2 naar 1 slaapje gegaan overdag. Normaal ging ze pas rond 21 u slapen en nu om 18.30.
Qua kvd wordt het ook vast weer flink wennen straks.
Gaat echt zo snel qua ontwikkeling laatste dagen, ze loopt steeds sneller en probeert van alles duidelijk te maken met woorden en gebaren.
Ze gebaard tandenpoetsen, handen wassen, ik wil eten.
Leuk die verschillen tussen de oudere kindjes en de dreumesen.
Qua slapen gaat het hier erg goed. Ik hou nog zo'n app bij en zag dat ze maar 7 x wakker was geworden afgelopen maand.
Ze is 2 weken geleden van 2 naar 1 slaapje gegaan overdag. Normaal ging ze pas rond 21 u slapen en nu om 18.30.
Qua kvd wordt het ook vast weer flink wennen straks.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
zondag 3 mei 2020 om 10:32
Jeetje Teckel, 14 maanden en nog geen enkele tand? Wat een verschil weer tussen kids, die van mij zit al sinds z'n verjaardag op 8 tanden en 4 kiezen, staat wel stil sindsdien, ben benieuwd wanneer de hoektanden komen. Hoop voor je dat je het niet allemaal tegelijk komt strakjes, hoewel je het dan wel snel gehad hebt!
Hey Honing!
Wat leuk om je te lezen, ik zag dat je nog steeds borstvoeding geeft, knap hoor! Ik ben tot 13,5 maand doorgegaan maar toen vond ik het wel mooi geweest, hij heeft het ook niet meer gemist daarna. Heb wel moeilijke weken gehad toen ie een keer een gat gebeten had, man wat een pijn en wat duurde het genezen lang! Maar verder is het gelukkig al die tijd goed gegaan en is ie weinig ziek geweest mogelijk dankzij de BV.
Lukt het combineren met werk allemaal bij jou?
Het weer naar de opvang gaan ben ik ook een beetje bang voor strakjes. Helemaal dat we hem in de gang moeten neerzetten en dan de deur dicht, en dan haalt de leidster hem daarna uit de gang, het liefst wil je hem gewoon overgeven en dan nog even een zoen geven zodat ie weet dat het goed is. Hij heeft ook zo lang nu zo weinig andere mensen gezien... Maar we houden hem de eerste weken nog even thuis denk ik, dan kan de opvang in het ritme komen en ik wil ook zien hoe het met besmettingen en ziekenhuis opnames gaat, vind het allemaal nog steeds erg spannend, en we kunnen hem gelukkig ook thuis houden...

Hey Honing!

Lukt het combineren met werk allemaal bij jou?
Het weer naar de opvang gaan ben ik ook een beetje bang voor strakjes. Helemaal dat we hem in de gang moeten neerzetten en dan de deur dicht, en dan haalt de leidster hem daarna uit de gang, het liefst wil je hem gewoon overgeven en dan nog even een zoen geven zodat ie weet dat het goed is. Hij heeft ook zo lang nu zo weinig andere mensen gezien... Maar we houden hem de eerste weken nog even thuis denk ik, dan kan de opvang in het ritme komen en ik wil ook zien hoe het met besmettingen en ziekenhuis opnames gaat, vind het allemaal nog steeds erg spannend, en we kunnen hem gelukkig ook thuis houden...
zondag 3 mei 2020 om 11:26
Hier was het bij de noodopvang gelukkig wel gewoon kindjes aangeven. Peuters liepen zelf naar binnen maar mijn dreumes gaf ik gewoon over. Zo met neerzetten en een dichte deur lijkt me ook niks voor die kinderen. Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat qua aantal besmettingen maar ben vooral erg blij dat het kdv weer open gaat en ze weer 2 dagen kunnen. Kan ik eindelijk mijn werk weer een soort van fatsoenlijk doen en misschien zelfs een beetje studie erbij. Dat zou wel fijn zijn. Hier met 18 maanden nog steeds borstvoeding. Gelukkig nooit hard gebeten, dat lijkt me pijnlijk. Geen idee hoelang we nog doorgaan, vooralsnog vind ik het wel makkelijk dat ie zeker genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt zo.
zondag 3 mei 2020 om 11:32
zondag 3 mei 2020 om 12:08
Ja wij twijfelen ook nog over opvang en ziek worden Voor haar zou ik het wel leuk vinden
Hier 7 tanden Een paar keer gebeten tijdens borstvoeding maar gelukkig niet heel hard Maar wel sneu want ik schrik dan en roep au waarop zij me dan geschrokken aankijkt en begint te snikken
Aaaaaah dat vind ik altijd zo zielig
Hier 7 tanden Een paar keer gebeten tijdens borstvoeding maar gelukkig niet heel hard Maar wel sneu want ik schrik dan en roep au waarop zij me dan geschrokken aankijkt en begint te snikken
Aaaaaah dat vind ik altijd zo zielig
zondag 3 mei 2020 om 13:47
Ben hier ook wel benieuwd als opvang weer open gaat. Hoop dat we wel gewoon praatje en persoonlijk contact met de leidsters hebben. Dat wegzetten en deur dicht doen lijkt me niks. Ik heb nog niet gehoord hoe ze dat gaan doen. Als 'haar' leidsters er gewoon staan, komt het vast wel goed.
Hier ook nog borstvoeding, dochter is 16 maanden. Nooit iets geks gebeurd qua bijten ed. Ik vind het wel gezellig en makkelijk. Ik heb wel het idee dat er de laatste tijd minder melk is, ze zeurt namelijk als ze los laat wat ze voorheen nooit deed. Ik ben ook paar weken geleden voor het eerst weer ongesteld geworden sinds zwangerschap. Wellicht heeft dat er mee te maken?
Hier ook nog borstvoeding, dochter is 16 maanden. Nooit iets geks gebeurd qua bijten ed. Ik vind het wel gezellig en makkelijk. Ik heb wel het idee dat er de laatste tijd minder melk is, ze zeurt namelijk als ze los laat wat ze voorheen nooit deed. Ik ben ook paar weken geleden voor het eerst weer ongesteld geworden sinds zwangerschap. Wellicht heeft dat er mee te maken?
zondag 3 mei 2020 om 13:55
Hier is zoon ook naar noodopvang geweest. Hij loopt gelukkig zelf naar de groep/leidster. Zij doen de deur open, ik mag niet meer op de groep komen. Maar als een kindje moet huilen wordt die wel gewoon over gepakt. Maar in principe is dat niet de bedoeling las ik. Baby's kunnen in de Maxi-Cosi of een wipstoeltje gezet worden. En de leidsters halen ze daar dan direct weer uit.
Ik ben blij dat dat niet nu hoeft met zoon en dat hij makkelijk gaat. Toen hij jonger was moesten ze hem regelmatig van mij los peuteren. Nu wil hij soms niet eens mee naar huis..
Ik ben blij dat dat niet nu hoeft met zoon en dat hij makkelijk gaat. Toen hij jonger was moesten ze hem regelmatig van mij los peuteren. Nu wil hij soms niet eens mee naar huis..