Asociale buren
zaterdag 2 mei 2020 om 22:28
Ik heb een buurman die nogal dol is op harde muziek. Helaas zijn onze portiekwoningen niet gebouwd met dikke muren, dus het dreunt altijd heel erg door. Vorige week buurman om 2 uur 's nachts aangesproken, hij deed toen open met een ballon in zn handen. Deed enorm rustig, begreep dat het wel hard stond en het was geregeld. Per ongeluk wel aangegeven welk huisnummer ik was, maar het leek me oké.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
zaterdag 2 mei 2020 om 23:28
Metalheads beluisteren hun muziek doorgaans niet op een dergelijk volume dat het overlast veroorzaakt.Marnamai schreef: ↑02-05-2020 23:20Je zegt zelf dat de muren flinterdun zet.
Zelfs als hij de muziek half zo zacht zet hoor jij die dus nog altijd.
En loop je dus nog altijd te klagen.
Ik zou betere isolatie steken / aan de woningbouw vragen.
Hoe gaat het intussen een uur later met de muziek?
En heeft ie smaak? Of draait hij alleen hardcore house of heavy metal?
Damned if I don’t
zaterdag 2 mei 2020 om 23:28
TO staat volop in haar recht om te klagen.Marnamai schreef: ↑02-05-2020 23:20Je zegt zelf dat de muren flinterdun zet.
Zelfs als hij de muziek half zo zacht zet hoor jij die dus nog altijd.
En loop je dus nog altijd te klagen.
Ik zou betere isolatie steken / aan de woningbouw vragen.
Hoe gaat het intussen een uur later met de muziek?
En heeft ie smaak? Of draait hij alleen hardcore house of heavy metal?
Meneer moet gewoon een koptelefoon op zijn botte hoofd zetten en anderen niet lastig vallen met zijn kolereherrie!
Rekening houden met elkaar noemen we dat. Voor het gros van de mensheid gelukkig vrij normaal, jammer dat er altijd toch van die rotte appels zijn die denken dat ze alleen op de wereld leven.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
zaterdag 2 mei 2020 om 23:31
Eens. Het is ronduit asociaal om de buurt urenlang op je herrie te trakteren.Calamitycat schreef: ↑02-05-2020 23:28TO staat volop in haar recht om te klagen.
Meneer moet gewoon een koptelefoon op zijn botte hoofd zetten en anderen niet lastig vallen met zijn kolereherrie!
Rekening houden met elkaar noemen we dat. Voor het gros van de mensheid gelukkig vrij normaal, jammer dat er altijd toch van die rotte appels zijn die denken dat ze alleen op de wereld leven.
Damned if I don’t
zaterdag 2 mei 2020 om 23:31
Calamitycat schreef: ↑02-05-2020 23:28TO staat volop in haar recht om te klagen.
Het is ook heel makkelijk hè. Als iemand komt klagen dan geef je gewoon een asociaal grote bek en hup, probleem opgelost.
zaterdag 2 mei 2020 om 23:36
Nou, precies. Ik ben eerlijk gezegd ook echt met stomheid geslagen over sommige reacties hier. Alsof je het maar gewoon moet pikken dat er tot 12 of 1 uur 's nachts hard muziek gedraaid wordt omdat het zaterdag is. WTF
Het is gewoon overlast en dat is niet oké. Hoe moeilijk is het om gewoon een beetje rekening met elkaar te houden.
zaterdag 2 mei 2020 om 23:42
Ik heb het al eens eerder geschreven maar moet bij al dit soort topics eraan denken.
Toen ik jaren terug net thuis kwam na een ziekenhuisopname van een week hadden de buren van een paar huizen verderop blijkbaar een feestje. Nou dat was om 3.00 uur in de nacht nog knalhard dus mijn man die kant op met verzoek wat stiller.
Norse man die dit zei: Luister buurman ik heb respect voor het feit dat jullie nooit feestjes hebben (uh nee ik vier geen feestjes met knalharde muziek maar op een andere manier ach) en ik verwacht dat jullie respect hebben voor het feit dat wij die wel hebben.
Uh? Toen zei hij: de politie mag bepalen wat wel en niet mag. Dus mijn man de politie gebeld en een half uur later waren die er en was het stil.
Brutaal hé van de buurman?
Toen ik jaren terug net thuis kwam na een ziekenhuisopname van een week hadden de buren van een paar huizen verderop blijkbaar een feestje. Nou dat was om 3.00 uur in de nacht nog knalhard dus mijn man die kant op met verzoek wat stiller.
Norse man die dit zei: Luister buurman ik heb respect voor het feit dat jullie nooit feestjes hebben (uh nee ik vier geen feestjes met knalharde muziek maar op een andere manier ach) en ik verwacht dat jullie respect hebben voor het feit dat wij die wel hebben.
Uh? Toen zei hij: de politie mag bepalen wat wel en niet mag. Dus mijn man de politie gebeld en een half uur later waren die er en was het stil.
Brutaal hé van de buurman?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 2 mei 2020 om 23:44
En TO, ik vind het schofterig van de politie dat ze je zo afschepen. Ik heb zelf helaas genoeg meegemaakt (met mijn buren) om het vertrouwen in de politie volledig te hebben verloren dus het verbaast me niet maar als je buurman niet stopt bel ze dan weer en sta erop dat ze langskomen. Je staat in je recht, wat je buurman doet kan gewoon niet. Bij geluidsoverlast zo hevig als jij hier omschrijft én een bedreiging moet de politie echt ingrijpen. Sterkte
zaterdag 2 mei 2020 om 23:46
Vaak durven mensen er niets van te zeggen. Ik ben zelf ook wel eens bedreigd nadat ik midden in de nacht gevraagd had of het asjeblieft iets zachter kon. Dat was de eerste en laatste keer dat ik daar aan de deur ben geweest.
zondag 3 mei 2020 om 00:00
Wat een reacties zeg. Mensen moeten maar met een koptelefoon op muziek gaan luisteren in hun eigen huis? Hilarisch gewoon. Mijn opa van 83 denkt daar zo over en doet dit keurig in zijn 55+ flat zodat oma ondertussen rustig tv kan kijken.
Vind de reacties echt hoog scoren op het zuurpruim - ik ben in de overgang gehalte. Zelf nooit jong geweest en op jezelf gewoond en een feestje gehouden? Lekker gezellig indrinken met een muziekje op en daarna opstap? Tja in deze Corona-tijd zijn de opties beperkter maar we zijn toch allemaal jong geweest of niet soms? Ik drink ook geen liters vodka weg zoals de bovenburen of slurp aan ballonnen maar ieder zo zijn ding. Niet iedereen zit te breien of een e-book te lezen In een prikkelarme kamer ...
Ik zeg oordoppen aanschaffen en de woningbouw moet maar investeren in de isolatie. Buurman moet er rekening mee houden en bedreigen is een absolute no-go...
Vind de reacties echt hoog scoren op het zuurpruim - ik ben in de overgang gehalte. Zelf nooit jong geweest en op jezelf gewoond en een feestje gehouden? Lekker gezellig indrinken met een muziekje op en daarna opstap? Tja in deze Corona-tijd zijn de opties beperkter maar we zijn toch allemaal jong geweest of niet soms? Ik drink ook geen liters vodka weg zoals de bovenburen of slurp aan ballonnen maar ieder zo zijn ding. Niet iedereen zit te breien of een e-book te lezen In een prikkelarme kamer ...
Ik zeg oordoppen aanschaffen en de woningbouw moet maar investeren in de isolatie. Buurman moet er rekening mee houden en bedreigen is een absolute no-go...
zondag 3 mei 2020 om 00:06
Moet ie nou feesten of rekening houden?Crazy74 schreef: ↑03-05-2020 00:00Wat een reacties zeg. Mensen moeten maar met een koptelefoon op muziek gaan luisteren in hun eigen huis? Hilarisch gewoon. Mijn opa van 83 denkt daar zo over en doet dit keurig in zijn 55+ flat zodat oma ondertussen rustig tv kan kijken.
Vind de reacties echt hoog scoren op het zuurpruim - ik ben in de overgang gehalte. Zelf nooit jong geweest en op jezelf gewoond en een feestje gehouden? Lekker gezellig indrinken met een muziekje op en daarna opstap? Tja in deze Corona-tijd zijn de opties beperkter maar we zijn toch allemaal jong geweest of niet soms? Ik drink ook geen liters vodka weg zoals de bovenburen of slurp aan ballonnen maar ieder zo zijn ding. Niet iedereen zit te breien of een e-book te lezen In een prikkelarme kamer ...![]()
Damned if I don’t
zondag 3 mei 2020 om 00:27
Helemaal eens!Marnamai schreef: ↑02-05-2020 22:48Ben ik de enige die klagen om 10 na 10 op een zaterdag ook een beetje "vroeg" vindt?
Dat je om 2 uur klaagt, direct oké.
Maar ik snap wel dat de politie om 10 na 10 niet gelijk in hun combi springt en hem tot 12 uur geeft.
*krijgt half Viva inclusief startster over zich heen*
zondag 3 mei 2020 om 00:33
Wel als dat feestje aanhoudende overlast veroorzaakt. Je staat volledig in je recht om de politie in te schakelen als jouw leefplezier je meerdere malen per week wordt ontnomen door buren die na tienen hun muziek op een torenhoog volume moeten afspelen.
En ja ik heb ook weleens een feestje gegeven, maar nooit met trommelvliesverscheurende decibellen.
Omdat ik niet alleen in mijn blok woon. Er zijn ook buren die een film willen kijken, kleine kinderen hebben of gewoon willen slapen.
Damned if I don’t
zondag 3 mei 2020 om 07:03
Je mag best feesten, maar je mag geen overlast veroorzaken. En als je dat wel doet, mag je daar als buren dus de politie voor bellen.
Ik verbaas me echt over de reacties hier. Ik heb het dus zelf meegemaakt. Elk weekend op vrijdag en zaterdag lag ik tot 2-3 uur in de nacht met de bass van de buren in bed. Ik werd er letterlijk ziek van. Zag op tegen de weekenden, had buikpijn, stress, depressief werd ik ervan. Ik heb uiteindelijk mijn huis verkocht, zo erg was het. Ging met lood in mijn schoenen naar huis en het was geen fijne plek meer voor me. Heb zelfs ooit een heel Sinterklaas feestje met familie die zou blijven logeren verplaatst naar mijn broer zijn huis, want de buurvrouw kwam ‘s middags melden dat ze een feestje hadden en ik vooral niet hoefde te komen zeuren over geluidsoverlast. Alle kadootjes en eten ingepakt en ben letterlijk gevlucht. Geloof me, geluidsoverlast is echt verschrikkelijk en dan maar zeggen dat je niet zo moet zeuren en dat de buren recht hebben op een feestje in hun eigen huis, mijn nekharen gaan daar echt van overeind staan. Een feestje een keer is geen probleem, maar bij TO is dit dus regelmatig en dat hoef je echt niet te pikken.
zondag 3 mei 2020 om 07:11
Ben ik blij dat dit in B gewoon NIET mag. Niet na 10 uur en niet na 22 uur. Niet. Geen geluidsoverlast.Marnamai schreef: ↑02-05-2020 22:48Ben ik de enige die klagen om 10 na 10 op een zaterdag ook een beetje "vroeg" vindt?
Dat je om 2 uur klaagt, direct oké.
Maar ik snap wel dat de politie om 10 na 10 niet gelijk in hun combi springt en hem tot 12 uur geeft.
*krijgt half Viva inclusief startster over zich heen*
Hoezo ‘op een zaterdag’? Ik moet zo meteen gaan werken en dan stel jij dat mijn buren tot 2u vannacht luide muziek mochten spelen ‘omdat het zaterdag is’? Doe eens normaal.
zondag 3 mei 2020 om 08:23
Precies,ViezeHond schreef: ↑03-05-2020 00:33Wel als dat feestje aanhoudende overlast veroorzaakt. Je staat volledig in je recht om de politie in te schakelen als jouw leefplezier je meerdere malen per week wordt ontnomen door buren die na tienen hun muziek op een torenhoog volume moeten afspelen.
En ja ik heb ook weleens een feestje gegeven, maar nooit met trommelvliesverscheurende decibellen.
Omdat ik niet alleen in mijn blok woon. Er zijn ook buren die een film willen kijken, kleine kinderen hebben of gewoon willen slapen.
zondag 3 mei 2020 om 08:37
Ik heb ook een schurft hekel aan geluid van de buren.. Ik vind het niet nodig, op welk tijdstip dan ook, om mee te hoeven genieten van hun muziek .Feestje, oke.. maar iedere dag/avond ? No way.. dan maar zuurpruim..Ik heb 9 jaar naast dit soort buren gewoond en geloof me.. daar word je echt knettergek van.. Wij zijn ervoor verhuisd.Crazy74 schreef: ↑03-05-2020 00:00Wat een reacties zeg. Mensen moeten maar met een koptelefoon op muziek gaan luisteren in hun eigen huis? Hilarisch gewoon. Mijn opa van 83 denkt daar zo over en doet dit keurig in zijn 55+ flat zodat oma ondertussen rustig tv kan kijken.
Vind de reacties echt hoog scoren op het zuurpruim - ik ben in de overgang gehalte. Zelf nooit jong geweest en op jezelf gewoond en een feestje gehouden? Lekker gezellig indrinken met een muziekje op en daarna opstap? Tja in deze Corona-tijd zijn de opties beperkter maar we zijn toch allemaal jong geweest of niet soms? Ik drink ook geen liters vodka weg zoals de bovenburen of slurp aan ballonnen maar ieder zo zijn ding. Niet iedereen zit te breien of een e-book te lezen In een prikkelarme kamer ...![]()