Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
01-05-2020 11:58
Dat is inderdaad heel lastig en ik denk ook niet dat daar een goed sluitend antwoord op is te geven. Verplichte anticonceptie gaat natuurlijk nooit werken, plus we willen ook niet in een samenleving wonen waarin we verplicht anticonceptie toegediend krijgen.

Andere opties zijn ook niet waterdicht. Denk aan een verplicht examen afleggen. Het probleem bij regulatie is denk ik ook dat een deel underground gaat verdwijnen. De kinderen zijn hiervan weer de dupe.

Het zou mooi zijn als we in een samenleving zouden leven waarbij we kinderen krijgen niet zien als iets wat normaal is bijna moet. Wellicht zouden veel mensen dan kiezen om geen kinderen te krijgen, omdat ze voelen en begrijpen dat het niet per se zo hoort. Ik heb weleens om mij heen gevraagd waarom mensen kinderen hebben gekregen en ik krijg best vaak reacties als "iedereen om ons heen kreeg kinderen, dus kriebelde het bij mij ook" of "dat hoort er nu eenmaal bij. We waren getrouwd en toen leek dat een logische volgende stap". Super bizar vind ik dat, maar kennelijk heel normaal.
Eigenlijk ga ik dit ook steeds vreemder vinden. Vroeger stond ik hier niet zo bij stil. Al is het natuurlijk wel zo dat 'de norm' wat betreft dit onderwerp nog steeds dominant is en vanuit deze norm mensen het idd heel vanzelfsprekend vinden, net zoals zoveel dingen (soms helaas).

Ik werk zelf in de GGZ en heb vaker de discussie gevoerd over verplichte anticonceptie/sterilisatie bij vrouwen waarbij het echt hopeloos is. Dit n.a.v. een client met LVB problematiek, boven de 5 kinderen, allen uit huis geplaatst door toen nog Jeugdzorg en bij opname zwanger van ik geloof de 8e of 9e.
Tuurlijk zijn dit excessen, maar ze zijn er wel, met alle gevolgen van dien.
Ik ben zelf net zo tegen gedwongen sterilisatie, als ik pro-abortus ben. Maar in dit geval had verplichte anticonceptie (prikpil aan de hand van een rechterlijke machtiging) helemaal niet zo'n slecht idee geleken. Daarbij is gedwongen anti conceptie ook op te heffen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
01-05-2020 12:17
Eigenlijk ga ik dit ook steeds vreemder vinden. Vroeger stond ik hier niet zo bij stil. Al is het natuurlijk wel zo dat 'de norm' wat betreft dit onderwerp nog steeds dominant is en vanuit deze norm mensen het idd heel vanzelfsprekend vinden, net zoals zoveel dingen (soms helaas).

Ik werk zelf in de GGZ en heb vaker de discussie gevoerd over verplichte anticonceptie/sterilisatie bij vrouwen waarbij het echt hopeloos is. Dit n.a.v. een client met LVB problematiek, boven de 5 kinderen, allen uit huis geplaatst door toen nog Jeugdzorg en bij opname zwanger van ik geloof de 8e of 9e.
Tuurlijk zijn dit excessen, maar ze zijn er wel, met alle gevolgen van dien.
Ik ben zelf net zo tegen gedwongen sterilisatie, als ik pro-abortus ben. Maar in dit geval had verplichte anticonceptie (prikpil aan de hand van een rechterlijke machtiging) helemaal niet zo'n slecht idee geleken. Daarbij is gedwongen anti conceptie ook op te heffen.
Ik vind verplichte anticonceptie bij mensen met LVB problematiek een goed idee om veel logische redenen. Helaas zijn er - vind ik - ook veel mensen zonder deze stempel om het zo maar te zeggen, maar die niet lekker functioneren. Deze mensen hebben op papier geen beperking en werken wellicht ook, maar normale omgangsvormen met kinderen zijn er niet. Ik ben opgegroeid in een niet zo sobere buurt en ik heb veel gevallen gezien van nogal - simpele - mensen die constant tegen hun kinderen lopen te schreeuwen en opvoeden ho maar. Van die kinderen waarvan je niet weet hoe ze heten, maar als je moet gokken dan is het waarschijnlijk iets van DannyHouOp of DanyshaGodverdomme. Echt mensen die totaal ongeschikt zijn om de tijd en energie in een kind te steken.

Hoe dan ook, mensen handelen vanuit hun eigen kader en veel van deze mensen vinden waarschijnlijk dat ze niets verkeerd doen en dat DannyHouOp gewoon is moet luisteren, desnoods met de harde hand. Om bij dit soort mensen anticonceptie verplicht te stellen lijkt mij niet te doen.. "ja Kees je lijkt mij nogal een simpel gevalletje en je communicatie is ook om niet over naar huis te schrijven.. nee ja ik weet wel dat je af en toe werkt, maar we hebben besloten dat je geen kinderen mag krijgen want je zou weleens te simpel kunnen zijn waarbij je Decibel maximaal hanteert als normaal volume en dat willen wij niet in Nederland."
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
01-05-2020 13:01
Ik vind verplichte anticonceptie bij mensen met LVB problematiek een goed idee om veel logische redenen. Helaas zijn er - vind ik - ook veel mensen zonder deze stempel om het zo maar te zeggen, maar die niet lekker functioneren. Deze mensen hebben op papier geen beperking en werken wellicht ook, maar normale omgangsvormen met kinderen zijn er niet. Ik ben opgegroeid in een niet zo sobere buurt en ik heb veel gevallen gezien van nogal - simpele - mensen die constant tegen hun kinderen lopen te schreeuwen en opvoeden ho maar. Van die kinderen waarvan je niet weet hoe ze heten, maar als je moet gokken dan is het waarschijnlijk iets van DannyHouOp of DanyshaGodverdomme. Echt mensen die totaal ongeschikt zijn om de tijd en energie in een kind te steken.

Hoe dan ook, mensen handelen vanuit hun eigen kader en veel van deze mensen vinden waarschijnlijk dat ze niets verkeerd doen en dat DannyHouOp gewoon is moet luisteren, desnoods met de harde hand. Om bij dit soort mensen anticonceptie verplicht te stellen lijkt mij niet te doen.. "ja Kees je lijkt mij nogal een simpel gevalletje en je communicatie is ook om niet over naar huis te schrijven.. nee ja ik weet wel dat je af en toe werkt, maar we hebben besloten dat je geen kinderen mag krijgen want je zou weleens te simpel kunnen zijn waarbij je Decibel maximaal hanteert als normaal volume en dat willen wij niet in Nederland."
Ja, die zijn er zeer zeker ook.
Moest erg lachen om Danyshagodverdomme...in het echt is er natuurlijk niets leuks aan.

Nee, deze pareltjes voeden niet op, krijsen en gillen zich als verongelijkte primaire wezens door het leven heen.
Vergeet ook niet de zalvende zijige lui he die nooit nee verkopen aan hun wondertjes "nee is een ontkenning en negatief" niet inenten want daar worden de bloedjes autistisch van en zo hele generaties borderline divaatjes en narcistische prinsjes kweken.

De wens om mij niet voort te planten was reeds voor die tijd aanwezig maar grote God, ik heb toch een partij beschadigde kinderen, pubers en adolescenten gezien in mijn werkveld...soms zat ik er echt jankend van op de bank op vrijdagavond. :'(
Grrrr ik moet dit even kwijt. Ik heb een grasveld/plantsoen in de buurt. Groot, waterpartij erbij, wandelpad, hondenuitlaatveld etc. Heb ik een klein hoekje waar ik wekelijks sport. Je moet wat nu sportscholen dicht zijn. Komt er op zo'n 30m afstand 2 vaders met kleine koters en een berg attributen. Hele veld vrij dus waarom daar is een vraag maar ok. In no time die koters op mijn lip! Gevraagd of ze afstand willen houden maar ik gok 3 jaar en dat concept snapten ze niet. Toen ze aan mn spullen zaten wat van gezegd (reuzeinteressant, snap ik, maar blijf er met je smerige handen vanaf). Ik schoof al op in de hoop dat de aandachtspanne af nam. Pa en pa waren druk met zichzelf, keken niet eens. Maar het toppunt: ik deed situps, rent 1 van die koters voorbij en niest voluit! Ik was zooooo kwaad. Dat ik En Nu Wegwezen!!!! riep. Pa en pa verontwaardigd maar wakker riepen het kroost en of ik voortaan wat vriendelijker wilde zijn, de bloedjes snapten afstand houden immers niet. Ik heb gezegd dat zij als ouder verantwoordelijk zijn om ze dat uit te leggen en anders die koters bij zich te houden, dat ik een niesend kind in mn gezicht heb en daar niet van gediend ben. Het interesseerde ze geen reet. Ik haat die onverschillige arrogante egoïsten. Echt waar, zulke mensen wens je corona toe. Bah, mijn uurtje ontspanning weer verpest door tokkies die zichzelf moderne ouders noemen.
Pff, volgens mij zijn ouders van jonge kinderen een apart slag mensen. Best aardig en zo, tot je iets van hun kroost zegt. Dan veranderen ze in 100% aso's.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Familiemens schreef:
05-05-2020 11:50
Grrrr ik moet dit even kwijt. Ik heb een grasveld/plantsoen in de buurt. Groot, waterpartij erbij, wandelpad, hondenuitlaatveld etc. Heb ik een klein hoekje waar ik wekelijks sport. Je moet wat nu sportscholen dicht zijn. Komt er op zo'n 30m afstand 2 vaders met kleine koters en een berg attributen. Hele veld vrij dus waarom daar is een vraag maar ok. In no time die koters op mijn lip! Gevraagd of ze afstand willen houden maar ik gok 3 jaar en dat concept snapten ze niet. Toen ze aan mn spullen zaten wat van gezegd (reuzeinteressant, snap ik, maar blijf er met je smerige handen vanaf). Ik schoof al op in de hoop dat de aandachtspanne af nam. Pa en pa waren druk met zichzelf, keken niet eens. Maar het toppunt: ik deed situps, rent 1 van die koters voorbij en niest voluit! Ik was zooooo kwaad. Dat ik En Nu Wegwezen!!!! riep. Pa en pa verontwaardigd maar wakker riepen het kroost en of ik voortaan wat vriendelijker wilde zijn, de bloedjes snapten afstand houden immers niet. Ik heb gezegd dat zij als ouder verantwoordelijk zijn om ze dat uit te leggen en anders die koters bij zich te houden, dat ik een niesend kind in mn gezicht heb en daar niet van gediend ben. Het interesseerde ze geen reet. Ik haat die onverschillige arrogante egoïsten. Echt waar, zulke mensen wens je corona toe. Bah, mijn uurtje ontspanning weer verpest door tokkies die zichzelf moderne ouders noemen.
Ik had die vaders gefotografeerd en op de lokale facebook aan de schandpaal genageld.
@Familiemens: gatverdamme wat een vreselijk iets en echt onbegrijpelijk. Goed dat je er wat van hebt gezegd ookal is het heel frustrerend.

Echt asociaal van die vaders. Je ziet dit dus wel vaker, van die mensen die hun koters niet bij zich houden. Ik zou mij kapot schamen als ouder. Je wil toch niet dat je kind andere mensen lastig valt? Ik zou mijn koter gewoon bij mij houden. Ga je huilen? Prima omdraaien en naar huis toedeloe.

Ouders zijn zo makkelijk met grensoverschrijdend gedrag van hun kinderen accepteren. Krijg ze gewoon niet als je niet wil opvoeden. Ik vraag mij werkelijk waar af of het 20 30 jaar geleden ook zo vreselijk was. Ik klink nu echt oud maar ik wist gewoon dat ik mijn mond moest houden en niet rond kon gaan rennen.
Emboldened by the flame of ambition
Familiemens schreef:
Gadverdamme! Wat ranzig en onbeschoft! Ik kan me goed voorstellen dat je pissig was. En dan de arrogantie van die ouders... hou je kinderen gewoon bij je zeg!
Skadí schreef:
05-05-2020 12:09
@Familiemens: gatverdamme wat een vreselijk iets en echt onbegrijpelijk. Goed dat je er wat van hebt gezegd ookal is het heel frustrerend.

Echt asociaal van die vaders. Je ziet dit dus wel vaker, van die mensen die hun koters niet bij zich houden. Ik zou mij kapot schamen als ouder. Je wil toch niet dat je kind andere mensen lastig valt? Ik zou mijn koter gewoon bij mij houden. Ga je huilen? Prima omdraaien en naar huis toedeloe.

Ouders zijn zo makkelijk met grensoverschrijdend gedrag van hun kinderen accepteren. Krijg ze gewoon niet als je niet wil opvoeden. Ik vraag mij werkelijk waar af of het 20 30 jaar geleden ook zo vreselijk was. Ik klink nu echt oud maar ik wist gewoon dat ik mijn mond moest houden en niet rond kon gaan rennen.

Dit dus. Ik ben eind 20 maar als ik vroeger een grote mond had bijv. kreeg ik echt straf hoor. Als ik nu af en toe hoor wat er voor scheldwoorden uit die koters komt.. Sjemig. Dat had ik dus echt niet moeten doen vroeger.
Hetzelfde hier Kwebbel. Ik liep ook nooit weg van mijn ouders.
Kwebbeltje91 schreef:
05-05-2020 13:22
Dit dus. Ik ben eind 20 maar als ik vroeger een grote mond had bijv. kreeg ik echt straf hoor. Als ik nu af en toe hoor wat er voor scheldwoorden uit die koters komt.. Sjemig. Dat had ik dus echt niet moeten doen vroeger.
Idem. Maar ik snap ook niet dat die mannen hun peuters gaan uitlaten terwijl ze zelf willen trainen. Doe die peuters dan lekker bij moeder de vrouw achterlaten of laat eerst je kind uit en ga later pas zelf sporten!
Ongelooflijk dat mensen zelf niet snappen dat dit niet kan.
En waarom gingen die mensen vlakbij je staan terwijl het zo'n groot veld is?

Ik heb dit eens gehad met een hond. Vriend en ik waren aan het tennissen op het strand. Er was steeds een hond die de bal reuze interessant vond. Hij pakte onze bal af en beet deze vervolgen kapot. Tuurlijk kan dat gebeuren, maar zeg dan op zijn minst sorry. En bied aan om de bal te betalen.
Onbegrijpelijk he, familiemens. Bah walgelijke wezens zijn zulke mensen.
Nee tuurlijk snappen 3 jarigen het concept afstand niet, maar jullie GVD wél dus hup opvoeden.

Had in mijn jonge jaren ook zo'n doos die ik op feestjes altijd tegenkwam met haar twee terror jaapjes. En maar wijntjes zuipen en niet opletten terwijl de jaapjes de tent afbraken van de gastvrouw en heer (was geloof ik een nicht van de gastvrouw), totdat de pleuris uitbrak en dan verongelijkt roepen: ach, god ja, ze zijn ook nog zoooooooo klein, ze begrijpen dat nog niet....echt.... :facepalm:
Jeetje Familiemens! Wat een aso volk. Mijn ouders zeiden er wat van als ik aan andermans spullen zat.
Familiemens schreef:
amai en dan noemen ze de bewuste kinderloze, egoistische mensen. weer een voorbeeld dat je geen verstand moet hebben om kinderen te kweken. ik had zelf in het gezicht van de ouders geniesd, eens zien of ze dat plezant vinden.
Blijenvrij schreef:
05-05-2020 15:21
Ongelooflijk dat mensen zelf niet snappen dat dit niet kan.
En waarom gingen die mensen vlakbij je staan terwijl het zo'n groot veld is?

Ik heb dit eens gehad met een hond. Vriend en ik waren aan het tennissen op het strand. Er was steeds een hond die de bal reuze interessant vond. Hij pakte onze bal af en beet deze vervolgen kapot. Tuurlijk kan dat gebeuren, maar zeg dan op zijn minst sorry. En bied aan om de bal te betalen.
Precies dat. Hoe je gezinssamenstwlling ook is, een berg koters, huisdieren of whatever. Val een ander er niet mee lastig. Uberhaupt vreemd...ik heb geleerd dat als je iets van een ander stuk maakt je sorry zegt. En idd als het iets kostbaars was dan vergoed je dat. Dat heet respect.
tonkje schreef:
05-05-2020 12:01
Pff, volgens mij zijn ouders van jonge kinderen een apart slag mensen. Best aardig en zo, tot je iets van hun kroost zegt. Dan veranderen ze in 100% aso's.
Ja echt zooo jammer. Overigens sport ik daar wekelijks (om 9u al want dan is het rustig) en er komt ook een ander stel dat de kinderen keurig bij zich houd. Het kan wel! Een van hun ukkies liep mijn richting uit maar werd gewoon teruggehaald en op kleedje geparkeerd. Huilen, maar deerde die ouders niet. Ze duwden een stuk speelgoed in de handen zo van vermaak je maar.

Hoe dan ook is dat stel werkelijk het enige dat zich zo goed aan de regels houdt.
Skadí schreef:
05-05-2020 12:09

Dank je voor je reactie. Ik kan me dit gedrag ook niet herinneren. Ik was geen engeltje echt niet, maar grenzen waren er zeker! Ook 35 jaar geleden ;-). Niet rennen op verjaardagen, op het strand alleen in de buurt van het windscherm/handdoek. En als je niet luisterde dan kon je de volgende keer alleen thuis blijven/geen zakgeld/straf of wat ook.
sprokkelientje schreef:
05-05-2020 15:24
Onbegrijpelijk he, familiemens. Bah walgelijke wezens zijn zulke mensen.
Nee tuurlijk snappen 3 jarigen het concept afstand niet, maar jullie GVD wél dus hup opvoeden.

Had in mijn jonge jaren ook zo'n doos die ik op feestjes altijd tegenkwam met haar twee terror jaapjes. En maar wijntjes zuipen en niet opletten terwijl de jaapjes de tent afbraken van de gastvrouw en heer (was geloof ik een nicht van de gastvrouw), totdat de pleuris uitbrak en dan verongelijkt roepen: ach, god ja, ze zijn ook nog zoooooooo klein, ze begrijpen dat nog niet....echt.... :facepalm:
Inderdaad, als je meer van wijn houdt slik dan lekker de pil, kan je zoveel wijn drinken als je wil en hoef je niet op kinderen te letten :facepalm:
Dank voor al jullie reacties. De enige plek waar ik dit kan delen zonder meteen als kinderhater bestempeld te worden.

Jullie een fijne bevrijdingsdag? Hier een heerlijk ijsje gehaald met vriend. Daar knapte ik wel van op. Was lekker rustig daar!
Hier zijn jammergenoeg de krijsjes weer bij de omabuuf op bezoek. Jammer dat de angst voor besmetting blijkbaar weg is. Verder vind ik het vandaag lawaaierig met heel veel klusgeluiden overal, naast dus dat irritante kindergekrijs. Dit is niet mijn dag. De unieke stilte van de eerste lockdownweek is helaas verleden tijd.
Balen redbulletje. Kun je ergens heen met minder mensen/krijsjes om je heen? Noice cancelling op en op de fiets of wandelend eruit? Het is zulk fijn weer.
Familiemens schreef:
05-05-2020 17:55
Balen redbulletje. Kun je ergens heen met minder mensen/krijsjes om je heen? Noice cancelling op en op de fiets of wandelend eruit? Het is zulk fijn weer.
Ik zit inmiddels terug binnen met de deur dicht. Maar ik vind het wel jammer. Als het lekker weer is zit ik graag met de buitendeur open.
Ik heb écht genoten van die eerste paar weken lockdown toen iedereen nog zodanig onder de indruk was dat het hier megastil was. Zoiets maak je maar ééns in je leven mee volgens mij.
redbulletje schreef:
05-05-2020 17:45
Hier zijn jammergenoeg de krijsjes weer bij de omabuuf op bezoek. Jammer dat de angst voor besmetting blijkbaar weg is. Verder vind ik het vandaag lawaaierig met heel veel klusgeluiden overal, naast dus dat irritante kindergekrijs. Dit is niet mijn dag. De unieke stilte van de eerste lockdownweek is helaas verleden tijd.
Zo zeg dat wel. Ik denk dat de meeste mensen het ook gewoon zat zijn om binnen te zitten.
Ik ga zelf alleen naar buiten als ik moet werken, boodschappen moet doen, of een ommetje ga maken. Maar bizar hoeveel mensen dan tegenkom. En het valt me ook op dat de meeste ouderen echt geen afstand houden hoor. Tijdje geleden was ik boodschappen aan het doen en liep ik om een vrouw heen, die naar me snauwde dat ze écht niet besmettelijk was hoor.
Dat zal best maar ik wil het risico niet lopen.
Familiemens schreef:
05-05-2020 17:43
Dank voor al jullie reacties. De enige plek waar ik dit kan delen zonder meteen als kinderhater bestempeld te worden.

Jullie een fijne bevrijdingsdag? Hier een heerlijk ijsje gehaald met vriend. Daar knapte ik wel van op. Was lekker rustig daar!
Wij gaan zo dadelijk Sinterklaas vieren ;-D

Op 5 december zaten 2 deelnemers in Australië en hadden we bedacht het met Pasen te doen. Paasklaas. :)
Maar ja, Corona, met Pasen midden in de lockdown en hadden we het opgeschoven naar Bevrijdingsdag. Vrije Klaas. Eigenlijk zitten we nu ook in lockdown, maar we vonden het nu wel kunnen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven