Help! Patstelling
maandag 4 mei 2020 om 08:32
Man, vrouw beide begin 50 en drie kinderen waarvan twee net uit huis en de derde op het punt staat uit te vliegen
Man heeft een goede baan; voor deze baan zijn we 16 jaar geleden vanuit een grote stad naar een dorp in het elders in het land verhuisd.
Voor de functie van mijn partner komt er maar eens in de paar jaar ergens in het land een vacature vrij en met mijn beroep kan ik makkelijker een baan vinden.
Op het moment dat mijn partner zijn studie af had gerond kon hij kiezen tussen een baan in de Randstad of een baan in het oosten van het land.
Ik vond het vreselijk om uit de stad te vertrekken en naar dit gedeelte van het land te verhuizen en ook nog eens in een dorp te gaan wonen maar op dat moment in ons leven leek dat het beste voor ons gezin; en dat is ook zo gebleken:we hebben hier 16 goede jaren gehad als gezin. Ik ben vijf jaar geleden gestopt met werken om de laatste jaren dat de kinderen thuis waren ze naar zelfstandigheid te begeleiden en dat was ook oké.
Voor mij als persoon is het altijd een concessie geweest en mijn man heeft altijd geweten dat ik weer in een meer ‘dynamische’ omgeving wilde wonen als de kinderen uit huis zouden zijn.
Nu is het dus zover en we komen er niet uit: man is gehecht aan het dorp, aan ons huis, vind zijn baan wel oké en heeft geen zin om in zijn woorden: ‘ergens weer helemaal opnieuw te beginnen’.
Ik voel mij hier opgesloten, wil weer naar een stad. Het idee om hier de rest van mijn leven te moeten slijten in dit grote huis, in dit saaie dorp vliegt mij naar de keel! Ik wil weer aan het werk: dat zou op een afstand van 30 kilometer wel kunnen maar alle voor mij uitdagende banen of interessante opleidingen zijn in de Randstad.
Ik heb voorgesteld om naar een stad hier 30 autominuten vandaan te verhuizen ( het is een kleine stad dus eigenlijk nog steeds een concessie wat mij betreft maar wel in het midden van het land) maar dat wil hij niet want dan moet hij elke dag met de auto, ik heb voorgesteld om hier in de buurt kleiner te gaan wonen en van het geld wat dan vrij komt een huis in een grote stad erbij te kopen zodat ik daar dan een baan kan zoeken die voor mij bevredigend is maar dat vind hij van alles niks en niet realistisch.
Elke keer gooit hij zijn werk in de strijd. Ergens heeft hij daarmee ook wel een punt want wij leven van zijn werk en een baan in zijn functie is moeilijk te vinden.
Maar nu is er een vacature voor zijn functie in de Randstad op voor mij een droomlocatie. Maar daar wil hij niet op solliciteren. Hij wil niet weer helemaal opnieuw beginnen terwijl ik niet kan wachten om ergens met z’n tweeën opnieuw te beginnen.
En nu? Nu ben ik teleurgesteld, verdrietig en voel ik mij een sukkel dat ik ooit allemaal concessies heb gedaan omwille van het gezin en mij daardoor, blijkt nu, heb opgesloten in een ‘gouden kooi’.
Ik kon altijd heel goed in oplossingen denken en we kwamen altijd overal samen uit maar nu lijken we in een patstelling terecht te zijn gekomen en is het echt een ‘ding’ aan het worden.
Graag lees ik jullie meningen en invalshoeken want ik weet even niet wat wijsheid is nu.
Man heeft een goede baan; voor deze baan zijn we 16 jaar geleden vanuit een grote stad naar een dorp in het elders in het land verhuisd.
Voor de functie van mijn partner komt er maar eens in de paar jaar ergens in het land een vacature vrij en met mijn beroep kan ik makkelijker een baan vinden.
Op het moment dat mijn partner zijn studie af had gerond kon hij kiezen tussen een baan in de Randstad of een baan in het oosten van het land.
Ik vond het vreselijk om uit de stad te vertrekken en naar dit gedeelte van het land te verhuizen en ook nog eens in een dorp te gaan wonen maar op dat moment in ons leven leek dat het beste voor ons gezin; en dat is ook zo gebleken:we hebben hier 16 goede jaren gehad als gezin. Ik ben vijf jaar geleden gestopt met werken om de laatste jaren dat de kinderen thuis waren ze naar zelfstandigheid te begeleiden en dat was ook oké.
Voor mij als persoon is het altijd een concessie geweest en mijn man heeft altijd geweten dat ik weer in een meer ‘dynamische’ omgeving wilde wonen als de kinderen uit huis zouden zijn.
Nu is het dus zover en we komen er niet uit: man is gehecht aan het dorp, aan ons huis, vind zijn baan wel oké en heeft geen zin om in zijn woorden: ‘ergens weer helemaal opnieuw te beginnen’.
Ik voel mij hier opgesloten, wil weer naar een stad. Het idee om hier de rest van mijn leven te moeten slijten in dit grote huis, in dit saaie dorp vliegt mij naar de keel! Ik wil weer aan het werk: dat zou op een afstand van 30 kilometer wel kunnen maar alle voor mij uitdagende banen of interessante opleidingen zijn in de Randstad.
Ik heb voorgesteld om naar een stad hier 30 autominuten vandaan te verhuizen ( het is een kleine stad dus eigenlijk nog steeds een concessie wat mij betreft maar wel in het midden van het land) maar dat wil hij niet want dan moet hij elke dag met de auto, ik heb voorgesteld om hier in de buurt kleiner te gaan wonen en van het geld wat dan vrij komt een huis in een grote stad erbij te kopen zodat ik daar dan een baan kan zoeken die voor mij bevredigend is maar dat vind hij van alles niks en niet realistisch.
Elke keer gooit hij zijn werk in de strijd. Ergens heeft hij daarmee ook wel een punt want wij leven van zijn werk en een baan in zijn functie is moeilijk te vinden.
Maar nu is er een vacature voor zijn functie in de Randstad op voor mij een droomlocatie. Maar daar wil hij niet op solliciteren. Hij wil niet weer helemaal opnieuw beginnen terwijl ik niet kan wachten om ergens met z’n tweeën opnieuw te beginnen.
En nu? Nu ben ik teleurgesteld, verdrietig en voel ik mij een sukkel dat ik ooit allemaal concessies heb gedaan omwille van het gezin en mij daardoor, blijkt nu, heb opgesloten in een ‘gouden kooi’.
Ik kon altijd heel goed in oplossingen denken en we kwamen altijd overal samen uit maar nu lijken we in een patstelling terecht te zijn gekomen en is het echt een ‘ding’ aan het worden.
Graag lees ik jullie meningen en invalshoeken want ik weet even niet wat wijsheid is nu.
donderdag 7 mei 2020 om 12:59
Vindt jij ja. Maar jouw idee van bruisend is natuurlijk geen maatstaf voor de rest van de wereld. Ik woon allesbehalve in een grote stad maar ik kan hier in mijn woonplaats ruim kiezen tussen winkels, kroegen en restaurants, meerdere sportscholen, elke hobby of sport die je maar kunt bedenken kan ik hier beoefenen en er zijn zelfs een aantal grote festivals op fietsafstand. Wil ik echt zoveel mogelijk winkelketens die er bestaan af, dan pak de auto en zit ik binnen hooguit 15 minuten in het centrum van Haarlem. Zou het zelfs nog kunnen fietsen als ik zou willen. En ik heb echt geen huis wat miljoenen heeft gekost.fashionvictim schreef: ↑07-05-2020 12:41Hahaha, maar dat was ik juist die dat steeds doet.
Want centrum Amsterdam of Utrecht of Rotterdam kan ze echt wel shaken hoor. Maar als ik dat zeg ben ik ook weer de boeman.
Het komt er namelijk gewoon op neer dat TO aan het luchtfietsen is want geen van haar fantasieën is logisch of zelfs maar haalbaar.
- hartje grote stad: moet ze minstens een miljoen meenemen en/of al honderd jaar ingeschreven staan en/of extreem geluk hebben en/of er een dagtaak van maken via relevant netwerk.
-hartje minder grote stad in de Randstad: is niet bruisend en zit ze niet in die dynamische, bruisende Sex & the City omgeving die ze fantaseert maar ook gewoon in een woonwijk waar je om 8 uur 's avonds een kanon kunt afschieten.
Creativity is intelligence having fun
donderdag 7 mei 2020 om 12:59
belachelijk maken???TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 12:55Er lijken geen grenzen te zitten aan het belachelijk maken van TO. Applaus hoor, voelt het goed om je superieur te voelen ten koste van een ander?
stel je niet aan
Lees de tekst van het nummer eens (the balad of Lucy Jordan) prachtig nummer, wat heel goed weergeeft wat TO nu meemaakt
donderdag 7 mei 2020 om 13:02
TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 12:55Er lijken geen grenzen te zitten aan het belachelijk maken van TO. Applaus hoor, voelt het goed om je superieur te voelen ten koste van een ander?
Je kan ook overdrijven hè.
Here am I in my little bubble
donderdag 7 mei 2020 om 13:05
Ze stelt voor om het huis te verkopen (wat waarschijnlijk een joekel van een huis is, omdat ze daar met drie kinderen hebben gewoond) en er een kleiner huis voor terug te kopen. Ik zou het zelf ook zonde vinden om een veel te groot en duur huis aan te houden, terwijl je daar amper meer bent en je kinderen ook niet meer thuis wonen. Wat moet je die man daar in godsnaam alleen met zoveel ruimte? Heel leuk hoor, maar niet echt nodig en je kunt dat geld dan beter besteden aan een plek waar je wel graag bent.fashionvictim schreef: ↑07-05-2020 12:52Nee, ik kan niet in haar portemonnee kijken maar ik kan wel logisch nadenken. Als iemand het bestaande huis in het Oosten moet verkopen om te kunnen verhuizen naar de stad, dan heeft ie voor de huidige woonmarkt niet voldoende vrij besteedbaar vermogen. Zoals 95% van Nederland dat niet heeft.
donderdag 7 mei 2020 om 13:06
jij bent toch TO niet?TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 13:05Ze stelt voor om het huis te verkopen (wat waarschijnlijk een joekel van een huis is, omdat ze daar met drie kinderen hebben gewoond) en er een kleiner huis voor terug te kopen. Ik zou het zelf ook zonde vinden om een veel te groot en duur huis aan te houden, terwijl je daar amper meer bent en je kinderen ook niet meer thuis wonen. Wat moet je die man daar in godsnaam alleen met zoveel ruimte? Heel leuk hoor, maar niet echt nodig en je kunt dat geld dan beter besteden aan een plek waar je wel graag bent.
Zij wil verkopen, HIJ wil huis houden
wat jij (of ik) wil, doet niet ter zake
donderdag 7 mei 2020 om 13:08
Dat zou goed kunnen ja.
Ik denk dat ik het allemaal vanuit een iets andere insteek lees. Ik blijf het gevoel houden dat het TO toch meer te doen is om samen te verhuizen en een nieuw leven op te bouwen dan dat ze per se alleen wil verhuizen / ergens anders werken / doordeweeks in een B&B wil zitten / een tweede huis wil kopen.
Dus ik snap wel, financiële overwegingen even achterwege gelaten, dat dat alleen al een argument is (voor TO) om het huidige huis te willen verkopen. Omdat zij en haar man eigenlijk allebei niet apart van elkaar willen leven.
En daar komt de patstelling vandaan. Ik lees dat ze allebei samen verder willen alleen is het in dit geval erg moeilijk om een compromis te vinden waarin je samen allebei gelukkig bent. De wensen liggen namelijk mijlenver uit elkaar.
rainydays wijzigde dit bericht op 07-05-2020 13:11
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
1.48% gewijzigd
Here am I in my little bubble
donderdag 7 mei 2020 om 13:08
Precies! Voor mij geldt hetzelfde. Ook buiten de vier grote steden is genoeg te beleven. Ik neem aan dat TO niet per se tot 5 uur ´s nachts in een discotheek hoeft te staan op dinsdagnacht, tongend met een negentienjarige. Maar dat is geheel mijn invulling.Kirby schreef: ↑07-05-2020 12:59Vindt jij ja. Maar jouw idee van bruisend is natuurlijk geen maatstaf voor de rest van de wereld. Ik woon allesbehalve in een grote stad maar ik kan hier in mijn woonplaats ruim kiezen tussen winkels, kroegen en restaurants, meerdere sportscholen, elke hobby of sport die je maar kunt bedenken kan ik hier beoefenen en er zijn zelfs een aantal grote festivals op fietsafstand. Wil ik echt zoveel mogelijk winkelketens die er bestaan af, dan pak de auto en zit ik binnen hooguit 15 minuten in het centrum van Haarlem. Zou het zelfs nog kunnen fietsen als ik zou willen. En ik heb echt geen huis wat miljoenen heeft gekost.
donderdag 7 mei 2020 om 13:10
Ja, dat heb ik allemaal ook want woon zo te lezen meer "in de stad" dan jij maar op dinsdagavond half 9 is er bij mij echt geen reet te doen, hoor. Ja, inderdaad sporten ofzo, maar daar hoef je niet voor "in de stad" te wonen. Misschien is dat in een dorp zelfs nog wel gezelliger, sporten op dinsdagavond.Kirby schreef: ↑07-05-2020 12:59Vindt jij ja. Maar jouw idee van bruisend is natuurlijk geen maatstaf voor de rest van de wereld. Ik woon allesbehalve in een grote stad maar ik kan hier in mijn woonplaats ruim kiezen tussen winkels, kroegen en restaurants, meerdere sportscholen, elke hobby of sport die je maar kunt bedenken kan ik hier beoefenen en er zijn zelfs een aantal grote festivals op fietsafstand. Wil ik echt zoveel mogelijk winkelketens die er bestaan af, dan pak de auto en zit ik binnen hooguit 15 minuten in het centrum van Haarlem. Zou het zelfs nog kunnen fietsen als ik zou willen. En ik heb echt geen huis wat miljoenen heeft gekost.
Am Yisrael Chai!
donderdag 7 mei 2020 om 13:12
Ook jou raad ik het programma "voor hetzelfde geld" aan, waarin je real life voorbeelden kunt zien van monumentale jaren dertig notariswoningen met 400m2 tuin eromheen in Kuttenkrabbenveen, die goedkoper zijn dan een studio-appartement in De Pijp.TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 13:05Ze stelt voor om het huis te verkopen (wat waarschijnlijk een joekel van een huis is, omdat ze daar met drie kinderen hebben gewoond) en er een kleiner huis voor terug te kopen. Ik zou het zelf ook zonde vinden om een veel te groot en duur huis aan te houden, terwijl je daar amper meer bent en je kinderen ook niet meer thuis wonen. Wat moet je die man daar in godsnaam alleen met zoveel ruimte? Heel leuk hoor, maar niet echt nodig en je kunt dat geld dan beter besteden aan een plek waar je wel graag bent.
Am Yisrael Chai!
donderdag 7 mei 2020 om 13:19
Maar waar lees jij dan dat TO op dinsdagavond een ruim aanbod aan activiteiten wil hebben? Als TO het al over een bruisend stadsleven heeft, wil dat toch niet per definitie zeggen dat ze dus inderdaad op dinsdagavond tot 4 uur 's nachts in een nachtclub wil hangen? Misschien vindt ze mijn woonplaats al bruisend genoeg, net als ik dat vind.fashionvictim schreef: ↑07-05-2020 13:10Ja, dat heb ik allemaal ook want woon zo te lezen meer "in de stad" dan jij maar op dinsdagavond half 9 is er bij mij echt geen reet te doen, hoor. Ja, inderdaad sporten ofzo, maar daar hoef je niet voor "in de stad" te wonen. Misschien is dat in een dorp zelfs nog wel gezelliger, sporten op dinsdagavond.
donderdag 7 mei 2020 om 13:24
TO wil vooral weg uit het dorp, en terug naar wat ze ooit verlietKirby schreef: ↑07-05-2020 13:19Maar waar lees jij dan dat TO op dinsdagavond een ruim aanbod aan activiteiten wil hebben? Als TO het al over een bruisend stadsleven heeft, wil dat toch niet per definitie zeggen dat ze dus inderdaad op dinsdagavond tot 4 uur 's nachts in een nachtclub wil hangen? Misschien vindt ze mijn woonplaats al bruisend genoeg, net als ik dat vind.
(niet voor niets, dat ik zo loop te zaniken over die mid life crisis)
donderdag 7 mei 2020 om 13:27
Maar haar man is er dus wel graag. Dat jij het te groot vindt is niet zo relevant.TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 13:05Ze stelt voor om het huis te verkopen (wat waarschijnlijk een joekel van een huis is, omdat ze daar met drie kinderen hebben gewoond) en er een kleiner huis voor terug te kopen. Ik zou het zelf ook zonde vinden om een veel te groot en duur huis aan te houden, terwijl je daar amper meer bent en je kinderen ook niet meer thuis wonen. Wat moet je die man daar in godsnaam alleen met zoveel ruimte? Heel leuk hoor, maar niet echt nodig en je kunt dat geld dan beter besteden aan een plek waar je wel graag bent.
En wie zegt dat die man alleen blijft als zij naar de Randstad gaat?
donderdag 7 mei 2020 om 13:28
TO heeft een probleem: zij wil bruisend in de stad, maar haar man wil dat niet.Kirby schreef: ↑07-05-2020 13:19Maar waar lees jij dan dat TO op dinsdagavond een ruim aanbod aan activiteiten wil hebben? Als TO het al over een bruisend stadsleven heeft, wil dat toch niet per definitie zeggen dat ze dus inderdaad op dinsdagavond tot 4 uur 's nachts in een nachtclub wil hangen? Misschien vindt ze mijn woonplaats al bruisend genoeg, net als ik dat vind.
Dan ga je daar dus oplossingen voor zoeken. Een van die oplossingen zou kunnen zijn dat je niet per se in de stad hoeft te wonen om van het bruisende leven van de stad te genieten. Want wanneer geniet je eigenlijk van al die bruisende shit dan? Niet op dinsdagavond, dan zit je meestal gewoon thuis op de bank of sta je in de sportschool. Mooi, dan hoef je dus op dinsdagavond niet per se in de stad te zijn.
Als je op die manier gewoon eens concretiseert wát je dan precies voor bruisende toestanden wil doen en wanneer je die activiteiten onderneemt, kom je namelijk misschien wel tot de conclusie dat je al die dingen ook kunt bereiken met twee keer per maand een lang weekend in de stad in je vaste lievelingshotel te zitten. Of misschien ook wel in die stad op 30 minuten afstand kunt doen.
Daarom pleit ik al vanaf dag 1 ervoor dat TO eerst eens een concreet plan gaat maken en concreet bedenkt wat ze nu precies wil en wat daarvoor nodig is.
Want het is zonde om je huwelijk op te blazen voor een fantasie.
Maar dat zal wel weer veel te praktisch van me zijn.
Am Yisrael Chai!
donderdag 7 mei 2020 om 13:29
donderdag 7 mei 2020 om 13:29
Wat een rare post weer.TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 13:05Ze stelt voor om het huis te verkopen (wat waarschijnlijk een joekel van een huis is, omdat ze daar met drie kinderen hebben gewoond) en er een kleiner huis voor terug te kopen. Ik zou het zelf ook zonde vinden om een veel te groot en duur huis aan te houden, terwijl je daar amper meer bent en je kinderen ook niet meer thuis wonen. Wat moet je die man daar in godsnaam alleen met zoveel ruimte? Heel leuk hoor, maar niet echt nodig en je kunt dat geld dan beter besteden aan een plek waar je wel graag bent.
Sinds wanneer heeft iedereen met 3 kinderen een joekel van een huis?
De kans is natuurlijk sowieso eindeloos veel kleiner dat hun al bestaande huis waar ze al jaren wonen "te duur" is dan een nieuw huis in Amsterdam.
Bovendien is het voor haar man (en mogelijk ook kinderen) precies die plek waar hij graag is.
donderdag 7 mei 2020 om 13:30
Ik heb zelf op verschillende plekken in Nederland gewoond. Ook in Amsterdam, in een kleinere stad en in een dorp, dus ik ben goed op de hoogte van de prijsverschillen, daarvoor hoef ik de televisie niet aan te doen. In mijn stad is genoeg te doen hoor om half 9 op een doordeweekse dag. Naar de bioscoop, of het theater, naar een van de honderden restaurant waar je werkelijk alle keukens van over de hele wereld kunt eten en dan ook nog van goede kwaliteit, naar een voorstelling, een concert, cabaret, of naar een van de honderden kroegen waar ook genoeg georganiseerd wordt. Allerlei cursussen, sporten, hobby´s. Wat je maar wil. En dat op fietsafstand, binnen 10 minuten ben je overal.fashionvictim schreef: ↑07-05-2020 13:12Ook jou raad ik het programma "voor hetzelfde geld" aan, waarin je real life voorbeelden kunt zien van monumentale jaren dertig notariswoningen met 400m2 tuin eromheen in Kuttenkrabbenveen, die goedkoper zijn dan een studio-appartement in De Pijp.
In het dorp waar ik ben opgegroeid was letterlijk niks. Ja, een cursus misschien van de plaatselijke kerkvereniging, houtbewerking voor de mannen en breien voor de vrouwen. En dan een half jaar later kon je leren portretschilderen.
donderdag 7 mei 2020 om 13:31
TO heeft straks zelf ook weer een goede baan. Die kinderen zijn volwassen en hebben hun eigen huis.Positivevibes schreef: ↑07-05-2020 13:29Wat een rare post weer.
Sinds wanneer heeft iedereen met 3 kinderen een joekel van een huis?
De kans is natuurlijk sowieso eindeloos veel kleiner dat hun al bestaande huis waar ze al jaren wonen "te duur" is dan een nieuw huis in Amsterdam.
Bovendien is het voor haar man (en mogelijk ook kinderen) precies die plek waar hij graag is.
donderdag 7 mei 2020 om 13:31
Zo zie je maar hoe referentiekader kan verschillen. Ik vind serieus in hartje centrum van Amsterdam of Utrecht dat er op dinsdagavond geen reet te beleven is.TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 13:30Ik heb zelf op verschillende plekken in Nederland gewoond. Ook in Amsterdam, in een kleinere stad en in een dorp, dus ik ben goed op de hoogte van de prijsverschillen, daarvoor hoef ik de televisie niet aan te doen. In mijn stad is genoeg te doen hoor om half 9 op een doordeweekse dag. Naar de bioscoop, of het theater, naar een van de honderden restaurant waar je werkelijk alle keukens van over de hele wereld kunt eten en dan ook nog van goede kwaliteit, naar een voorstelling, een concert, cabaret, of naar een van de honderden kroegen waar ook genoeg georganiseerd wordt. Allerlei cursussen, sporten, hobby´s. Wat je maar wil. En dat op fietsafstand, binnen 10 minuten ben je overal.
In het dorp waar ik ben opgegroeid was letterlijk niks. Ja, een cursus misschien van de plaatselijke kerkvereniging, houtbewerking voor de mannen en breien voor de vrouwen. En dan een half jaar later kon je leren portretschilderen.
Am Yisrael Chai!
donderdag 7 mei 2020 om 13:34
Heb ik ervaring mee, mijn man heeft nogal een midlife achter de rug met zo'n beetje alle denkbare clichés. Vond ik ook niet leuk maar er hard tegenin gaan had een averechts effect. Als dat hier ook het geval is zou ik de man van TO toch aanraden om iets mee te bewegen want iemand in de midlifecrisis is een beetje ontoerekeningsvatbaar (mijn mening, geen feit). Dat kun je beter aanvliegen met een beetje meebewegen en sturen dan je hakken in het zand zetten. Want zo'n midlife gaat ook weer voorbij.
donderdag 7 mei 2020 om 13:35
Wat zou je willen doen dan?fashionvictim schreef: ↑07-05-2020 13:31Zo zie je maar hoe referentiekader kan verschillen. Ik vind serieus in hartje centrum van Amsterdam of Utrecht dat er op dinsdagavond geen reet te beleven is.
donderdag 7 mei 2020 om 13:44
Niet iets specifieks, en dat is precies het probleem. Als je op dinsdagavond spontaan bedenkt dat je zin heb om naar live muziek te gaan, of ergens te gaan dansen, of ergens mensen gaan kijken, of in een vol, levendig restaurant te gaan eten, of cocktails te gaan drinken of ergens naar comedy te gaan, dan kom je zowel in Amsterdam als Utrecht toch best vaak bedrogen uit, hoor. Op dinsdagavond is het eigenlijk overal leeg of zo goed als leeg en een spontaan bandje of spontane drukke bar zul je er niet snel vinden. Dan kom je toch eigenlijk altijd weer uit op gezapig naar die voorstelling waar je 8 maanden geleden al kaarten voor had of inclusief jezelf en je gezelschap met maar twaalf man in een verder lege bioscoopzaal zitten of maar in je vaste restaurant hetzelfde bestellen als vorige week.
Am Yisrael Chai!
donderdag 7 mei 2020 om 13:48
Wat saai! Dat is hier toch echt anders. Als je de goede plekken kent, dan is er elke avond wel iets te doen. In Amsterdam zit het toch ook ramvol met restaurants? Of heb je het nu over de coronatijd?fashionvictim schreef: ↑07-05-2020 13:44Niet iets specifieks, en dat is precies het probleem. Als je op dinsdagavond spontaan bedenkt dat je zin heb om naar live muziek te gaan, of ergens te gaan dansen, of ergens mensen gaan kijken, of in een vol, levendig restaurant te gaan eten, of cocktails te gaan drinken of ergens naar comedy te gaan, dan kom je zowel in Amsterdam als Utrecht toch best vaak bedrogen uit, hoor. Op dinsdagavond is het eigenlijk overal leeg of zo goed als leeg en een spontaan bandje of spontane drukke bar zul je er niet snel vinden. Dan kom je toch eigenlijk altijd weer uit op gezapig naar die voorstelling waar je 8 maanden geleden al kaarten voor had of inclusief jezelf en je gezelschap met maar twaalf man in een verder lege bioscoopzaal zitten of maar in je vaste restaurant hetzelfde bestellen als vorige week.
donderdag 7 mei 2020 om 13:57
Ik zie u anders ook menig sneer naar forummers maken dus vertel.. voelt dat goed?TanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 12:55Er lijken geen grenzen te zitten aan het belachelijk maken van TO. Applaus hoor, voelt het goed om je superieur te voelen ten koste van een ander?
donderdag 7 mei 2020 om 13:59
2 kinderen zijn het huis uit (op kamers?) eentje nog thuisTanteOlivia schreef: ↑07-05-2020 13:31TO heeft straks zelf ook weer een goede baan. Die kinderen zijn volwassen en hebben hun eigen huis.
dat ze een eigen huis zouden hebben, vind ik een enorme aanname, zo eenvoudig is dat voor jongeren niet in deze tijd
donderdag 7 mei 2020 om 14:02
De derde staat op het punt uit te vliegen. Ze zullen vast niet gelijk een huis hebben gekocht, dat zou erg opmerkelijk zijn. De meeste studenten beginnen op een kleine kamer, maar dat is ook prima, daarvoor hoeft TO niet in haar gouden kooi te blijven zitten.