Help! Patstelling

04-05-2020 08:32 1421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man, vrouw beide begin 50 en drie kinderen waarvan twee net uit huis en de derde op het punt staat uit te vliegen
Man heeft een goede baan; voor deze baan zijn we 16 jaar geleden vanuit een grote stad naar een dorp in het elders in het land verhuisd.
Voor de functie van mijn partner komt er maar eens in de paar jaar ergens in het land een vacature vrij en met mijn beroep kan ik makkelijker een baan vinden.
Op het moment dat mijn partner zijn studie af had gerond kon hij kiezen tussen een baan in de Randstad of een baan in het oosten van het land.

Ik vond het vreselijk om uit de stad te vertrekken en naar dit gedeelte van het land te verhuizen en ook nog eens in een dorp te gaan wonen maar op dat moment in ons leven leek dat het beste voor ons gezin; en dat is ook zo gebleken:we hebben hier 16 goede jaren gehad als gezin. Ik ben vijf jaar geleden gestopt met werken om de laatste jaren dat de kinderen thuis waren ze naar zelfstandigheid te begeleiden en dat was ook oké.
Voor mij als persoon is het altijd een concessie geweest en mijn man heeft altijd geweten dat ik weer in een meer ‘dynamische’ omgeving wilde wonen als de kinderen uit huis zouden zijn.

Nu is het dus zover en we komen er niet uit: man is gehecht aan het dorp, aan ons huis, vind zijn baan wel oké en heeft geen zin om in zijn woorden: ‘ergens weer helemaal opnieuw te beginnen’.

Ik voel mij hier opgesloten, wil weer naar een stad. Het idee om hier de rest van mijn leven te moeten slijten in dit grote huis, in dit saaie dorp vliegt mij naar de keel! Ik wil weer aan het werk: dat zou op een afstand van 30 kilometer wel kunnen maar alle voor mij uitdagende banen of interessante opleidingen zijn in de Randstad.

Ik heb voorgesteld om naar een stad hier 30 autominuten vandaan te verhuizen ( het is een kleine stad dus eigenlijk nog steeds een concessie wat mij betreft maar wel in het midden van het land) maar dat wil hij niet want dan moet hij elke dag met de auto, ik heb voorgesteld om hier in de buurt kleiner te gaan wonen en van het geld wat dan vrij komt een huis in een grote stad erbij te kopen zodat ik daar dan een baan kan zoeken die voor mij bevredigend is maar dat vind hij van alles niks en niet realistisch.
Elke keer gooit hij zijn werk in de strijd. Ergens heeft hij daarmee ook wel een punt want wij leven van zijn werk en een baan in zijn functie is moeilijk te vinden.

Maar nu is er een vacature voor zijn functie in de Randstad op voor mij een droomlocatie. Maar daar wil hij niet op solliciteren. Hij wil niet weer helemaal opnieuw beginnen terwijl ik niet kan wachten om ergens met z’n tweeën opnieuw te beginnen.

En nu? Nu ben ik teleurgesteld, verdrietig en voel ik mij een sukkel dat ik ooit allemaal concessies heb gedaan omwille van het gezin en mij daardoor, blijkt nu, heb opgesloten in een ‘gouden kooi’.
Ik kon altijd heel goed in oplossingen denken en we kwamen altijd overal samen uit maar nu lijken we in een patstelling terecht te zijn gekomen en is het echt een ‘ding’ aan het worden.

Graag lees ik jullie meningen en invalshoeken want ik weet even niet wat wijsheid is nu.
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 13:22
Als dat zo was, dan bestond dit topic niet uit 1400 posts, dan is het na 10-20 dezelfde reacties echt wel klaar.
Nou als jij er niet op steeds raardere wijze dingen bleef verdraaien om maar ergens tegenin te kunnen blijven gaan was dit topic ook heel wat korter geweest inderdaad.

Thanks for the entertainment.
Ik haakte pas aan toen dit topic al pagina's lang op stoom was.
Leuk om te lezen hoe meningen verdraait worden.... Dank je wel Tante Olivia, voor veel leesplezier!

Ik ben het met 99 % eens met Fashion....

En wens TO veel sterkte met haar leven...
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 13:36

En toen TO al lang was afgehaakt. Góh, wat toevallig...
Is TO nog terug geweest? Ik ben ergens op pagina 14 afgehaakt.

Of zou ze druk aan het solliciteren zijn?
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 12:44
Ik ben het niet met je eens. En heel veel anderen ook niet, maar die zijn allang afgehaakt omdat je enorm dominant bent in dit topic. Een relatie gebaseerd op vertrouwen, gelijkwaardigheid en elkaar iets gunnen vind ik zoveel liefdevolle dan jouw invulling ervan.

Ik hoop dat je ooit een fijne vent vindt die er hetzelfde instaat als jij en bereid is zich helemaal aan te passen aan al jouw wensen. Succes ermee.
Ik weet niet hoor, maar ik haak af omdat ik JOU alleen maar onzin zie typen.. ik heb het niet snel, maar jij irriteert me mateloos
Trotter schreef:
08-05-2020 13:29
Volgens mij zijn meer mensen het met Fashionvictim eens dan met jou. Daarbij ben jij minstens net zo dominant aanwezig in dit topic, en lees je ook nog eens verdomd slecht. Dát is waardoor mensen afhaken, doordat de dingen die ze schrijven totaal verdraaid of uit hun verband getrokken worden, en daarna door jou als Waarheid gepresenteerd.

Doordat je niet begrijpend kunt lezen heb je echt een schijtmanier van discussiëren.

Dit is idd van toepassing op mij. Ik ben het eens met fv. Maar ik heb besloten om niet meer inhoudelijk te reageren omdat je niet kunt lezen en daardoor de meest rare dingen zegt.
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 13:36
Met welk doel?
Je mening respecteer ik tante, die is anders dan de mijne maar dat geeft niet. Het gaat mij om de vorm van communiceren. Je legt anderen voortdurend meningen in de mond en blijft dan peuteren; ‘ ja maar dit vind jij toch, ik ben het er niet mee eens want’. Enz.

Ik stoor me niet zo snel en ben meestal gewoon relaxed, maar nu voel ik toch wel lichte irritatie als ik jouw naam zie. Ik ga mezelf daarover heen zetten, want in mogelijke andere topics komen we elkaar wellicht weer tegen.
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 13:22
Als dat zo was, dan bestond dit topic niet uit 1400 posts, dan is het na 10-20 dezelfde reacties echt wel klaar.
Nou, wij waren ook klaar hoor maar jij hield ons zo lekker bezig
lilalinda schreef:
08-05-2020 14:03
Nou, wij waren ook klaar hoor maar jij hield ons zo lekker bezig
Nou, precies dit. Ik was ook wel uitgediscussieerd inmiddels.
Am Yisrael Chai!
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 07:39
Met mij gaat het prima hoor, dankjewel. Met jou?
Uitstekend. Lief dat je het vraagt.
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 07:41
Volgens fv dus niet, vandaar mijn vragen hoe zij dat ziet.
Tenzij fv in een privébericht dat tegen jou heeft gezegd denk ik dat dit niet klopt. Ik heb het fv in dit topic zo niet zien zeggen in ieder geval.
zusjevanLady_Day schreef:
08-05-2020 14:02
Je mening respecteer ik tante, die is anders dan de mijne maar dat geeft niet. Het gaat mij om de vorm van communiceren. Je legt anderen voortdurend meningen in de mond en blijft dan peuteren; ‘ ja maar dit vind jij toch, ik ben het er niet mee eens want’. Enz.

Ik stoor me niet zo snel en ben meestal gewoon relaxed, maar nu voel ik toch wel lichte irritatie als ik jouw naam zie. Ik ga mezelf daarover heen zetten, want in mogelijke andere topics komen we elkaar wellicht weer tegen.
Wat lief! Ik zal mijn best doen mezelf te verbeteren. Ik had geen idee dat het zo vervelend was voor anderen.
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 14:35
Wat lief! Ik zal mijn best doen mezelf te verbeteren. Ik had geen idee dat het zo vervelend was voor anderen.
En ? Al vorderingen gemaakt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
08-05-2020 19:02
Het kost tijd om zoiets te oefenen, maar ik ga mijn best doen. Ik wil hier echt beter in worden, misschien kan dit forum mij erbij helpen? Jullie mogen me altijd een spiegel voorhouden, daar kan ik alleen maar van leren.
08-05-2020 19:02
:wtf:
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 19:29
Het kost tijd om zoiets te oefenen, maar ik ga mijn best doen. Ik wil hier echt beter in worden, misschien kan dit forum mij erbij helpen? Jullie mogen me altijd een spiegel voorhouden, daar kan ik alleen maar van leren.
Als je het dan ook maar van ons aanneemt, als we je er op wijzen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
08-05-2020 20:16
Als je het dan ook maar van ons aanneemt, als we je er op wijzen.
Ik ga mijn best doen :heart:
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 14:35
Ik had geen idee dat het zo vervelend was voor anderen.

Joh, je was er al tig keer eerder op gewezen. :wtf:
Hebben jullie het nog niet door? Zodra je ❤ of dat gloeilampje ziet weet je wel genoeg toch? Zonde van de energie als je denkt dat zij iets gaat leren. Is haar in de laatste 3 accounts niet gelukt in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven