** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@Meggie. Nee, we gaven nog geen papfles. Ik ben daarmee gebonnen ondat ik van die avondfles af wil.

Ik geef gewoon grotere flessen nu. Hij krijgt smorgens 150 ml en smiddags en savonds 210 ml (plus schepjes).

Vannacht werd hij niet wakker dus ik probeer het vanavond gewoon weer met de papfles maar ik ga toch even bellen met het CB want ik geef liever iets van opvolgmelk met wat extras erin (rijstebloem ofzo). Dan heeft hij ten minste drie keer dezelfde melk. Maar ik weet niet hoe dat hier heet en welke het beste is....

@Nut. Lijkt me dat je in een deuk hebt gelegen om Jari + hond!
Ik ga dat ook doen, koken in alufolie, vind het echt een goede tip. Denk ook dat de vitamines beter bewaard blijven dan.
Eva krijgt al sinds ze 4 weken oud is regelmatig de fles hoor, dat gaat prima. Ik geef wel BV maar ik werk ook 3 dagen dus dan krijgt ze gewoon de fles. Vandaag ging het al ietsje beter met de tuitbeker. Bij het CB raadden ze een gewone beker aan, ga ik van de week eens proberen.

We hebben ook weer gewogen en gemeten, Eva is nu 67,2 cm en 7395 gram. Ze zit met alles op de -1 lijn. Een klein popje dus.

Even geen puf om op iedereen te reageren, mag wel een keertje toch?
Hallo Mammies,

Hier gaat ook alles goed, alleen ons mannetje wil niet goed zijn flessen, als ik hier zo lees dan drinkt Brad het minst van zn flessen: 08.00 Bambix 10.00 Liga 12.00 Boterham 15.30 Fruit 18.00 Groente + Toetje.

Meer krijgen wij er niet in, dus in feite krijgt brad nog maar 1 Flesvoeding! Ik moet morgen naar het CB ben benieuwd wat ze daar ervan zeggen, We hebben alles geprobeerd, maar krijgen er 's avonds na zijn groente geen fles meer in, en ook geen pap.

Brad vind groente en fruit uit een potje ook echt niet lekker. Dus hij eet mee met Prakkie, en van de week ook voor het eerst macaroni geprobeerd, hij heeft er geen last van gehad, en het ging er goed in! Dussjaaa...

Drinken, Brad krijgt tussen door wel gewoon water, sap of lauwe Thee!

Slapen, Ik leg hem 's avond om 19.00 op bed, en hoor hem niet meer tot de volgende ochtend half 8/8uur. Overdag slaapt hij bijelkaar 3 1/2 uur.

Voor de rest gaat zitten rollen en kruipen steeds beter, hij heeft nu een periode dat hij graag wil staan.

Ik ga er weer snel vandoor, want manlief vind het niet zo leuk dat ik achter de pc zit, want we zijn vandaag 1jaar getrouwd.

Tot Snel!!
Gefeliciteerd Annet, met 1 jaar getrouwd zijn .

Wat voor toetje krijgt Brad? Dat is ook zuivel neem ik aan? Misschien kun je overdag bij zijn fruit nog yoghurt doen en dan kom je al een heel eind in de richting van genoeg zuivelproducten lijkt me. Of bijvoorbeeld ipv Liga nog yoghurt geven. Hij eet al brood dus een liga heeft hij niet nodig lijkt mij?

Ben benieuwd wat ze op het cb zeggen morgen. En naar zijn maten. Ik moet volgende week weer en ben ook zo benieuwd wat Knorrie nu weegt. Hij ziet er best zwaar uit namelijk .

En Knorrie wil ook steeds staan. Ik word er soms gek van want ik krijg hem daarna niet meer 'in zitstand'. Dan houdt hij zijn benen stijf gestrekt en moet ik hem echt met geweld weer op mijn schoot neerzetten .

Het proberen te kruipen vind ik wel echt heel schattig. Dat kontje wat hij in de lucht duwt, en dan dat koppie wat triomfantelijk naar mij kijkt . Daarna stort hij weer in en gaat hij weer rollend de kamer door, das toch makkelijker blijkbaar .
Morrie jij had een tijd terug een link geplaatst over een schema wat kindjes wel en niet mogen eten, heb jij die nog. Heb weinig zin om het halve topic door te worstelen.

Had vanavond zelf zalmfilet met tagiatelle op het menu staan en Jari heeft daar met smaak van meegegeten, maar vroeg me eigenlijk af of pasta en zalm eigenlijk al kunnen..lusten doet ie t wel
http://www.borstvoeding.c ... ie/schema/nederlands.html

Staan of steunen op de benen gebeurt hier nog helemaal niet. Ze zakt gewoon door haar beentjes heen.
@Nut, wat een mooi verhaal van jari en de hond!

@Meggie, ik merk ook dat we nu moeten beginnen met 'opvoeden', dat als je hard lacht als ze ondeugend doet, dat dat niet meer gaat. Vindt het nog wel moeilijk om mijn gezicht in de plooi te houden.

@Morrie, dat heb ik ook, dat korte en onrustige drinken! Ik ga er nu toch maar wat vaker een tuitbeker water aanbieden. Want de luiers ruiken soms wat sterk dus ik maak me ineens bezorgd dat ze te weinig vocht binnenkrijgt. Overigens, ik denk dat het komt door tandjes, wat jij?

Prada vindt de 2 katten erg interessant en omdat ze toch graag geaaid willen worden komen ze er soms bij zitten. En dan heb ik de kans 'zachtjes' en 'aaien' met haar te oefenen.
Hahaha dametje, ik denk ook dat het door tandjes komt (nog niets te zien) of doordat ik misschien ongesteld ga worden (ook nog niets te zien ).

Knorrie doet het nu alleen nog 's ochtends, de rest van de dag gaat het wel goed. Ik vind het wel raar want je zou denken dat hij 's ochtends wel trek heeft.

Ik had vanavond een potje risotto met tonijn (we aten bij mijn broertje en schoonzus) voor 8 maanden. Er zaten echt veel stukjes in in mijn ogen, gewoon hele rijstkorrels en brokjes wortel en courgette enzo. Maar Knorrie at er gewoon van, ik was helemaal verbaasd. Hij at niet het hele potje op zoals normaal, maar hij deed ook niet moeilijk over de stukjes.

Het is wel een verademing hoor, een kind wat goed eet!
Hier gister ook pasta gegeven. Wel vegatarisch maar toch. Op potje stond vanaf 5 maanden, dus zal wel goed zijn. Ik tel er altijd zo'n twee maanden bij op want op de begin potjes staat vanaf 4 maanden.
Stukjes eten gaat hier ook wel goed. Vanochtend heeft ze een kwart peer in stukjes gehapt maar die grote stukken komen er vaak nog wel uit. De rest van de peer heb ik geprakt, het was nog best grof, en dat heeft ze prima opgegeten. Ik geloof dat de staafmixer weer achter in het kastje kan verdwijnen.

Heb zelf het boek 'Van borst tot boterham'. De schrijver zit ook achter borstvoeding.com (linkje Pebbles). Vind het wel een duidelijk boek. Wilde van tevoren wel actief met Rapley methode aan de slag, maar de realiteit heeft ons ingehaald. Vond het toch teveel gedoe en gewoon geprakt of gepureerd of een potje werkt prima. Ze eet alles heerlijk op. Vind het ook wel leuk om te zien hoe alles in de praktijk toch heel anders gaat dan in 'het boekje'. Over boekjes en theorie gesproken, ik doe wel wat met gebaren. Ben in het verleden vrijwilliger geweest met dove verstandelijk gehandicapten, gebruikte je allerlei eenvoudige gebaren. Hetzelfde als gebarentaal met je baby, waar ik wel wat over heb gelezen en gehoord. Pas het een beetje toe en ben heel erg benieuwd of ze een keertje iets gaat nadoen of gaat reageren. Zie haar wel steeds heel nieuwsgierig kijken haha. Zie www.gebarencentrum.nl, is ook een onderdeel gebaren met je baby met allemaal filmpjes.

Vanochtend zwaaide ze trouwens voor het eerst mijn vriend uit bij de crèche. Was er niet bij maar zo leuk.
Hai allemaal,

Even een teken van leven!

Alles gaat goed hier, onze Smurf is heel actief, ze klimt uit de trip-trap (heb net gisteren een tuigje gekocht, moet het nog even bevestigen), klimt de trap op, helemaal tot bovenaan, ik wist niet wat ik zag...Ik was boven de was aan 't ophangen toen ze de overloop op kwam kruipen. Dus ook maar op zoek naar een traphekje! Ze staat stabiel en trekt zich overal aan op. Soms zet ze een paar stapjes als ze bij de koffietafel staat, als ze iets wil hebben wat te ver weg ligt, maar ze loopt gelukkig nog niet. Het is een gek gezicht, omdat ze zo'n klein poppetje is, van de week was ze 68cm en ze woog 7080, overmorgen is ze 9 maanden. Zitten gaat nu ook goed, vanuit kruiphouding gaat ze nu netjes zitten. Sinds 2 weken heeft ze 2 tandjes. Borstvoeding wordt steeds minder nu ze meer eet, als we op stap zijn, krijgt ze flesvoeding.

He, ik wilde teruglezen om op jullie te reageren, maar nu zie ik de laatste berichten niet meer...
Jeetje Caporice, wat een snelle is die dochter van jullie! Wel grappig omdat ze nog zo klein is.

Eva heeft doorgeslapen vannacht!! Ik wist niet wat ik meemaakte. Van 22.30 tot 6.30.

Kruipen, staan etc. gaat hier nog heel lang duren. Als ik haar op haar buik leg krijgt ze haar armen nog niet eens helemaan gestrekt. Dan ligt ze met moeite haar hoofd omhoog te houden en dan legt ze hem maar neer en gaat duimen. Komt ongetwijfeld vanzelf wel maar het lijkt me wel leuk als er ook wat meer beweging in gaat komen.
Zo Pebbles, zul je zien dat Eva uiteindelijk sneller doorslaapt dan bijvoorbeeld Knorrie die af en toe doorslaapt maar meestal toch niet.

Knorrie is nog/weer op. Hij sliep om kwart voor 7 maar werd weer wakker na een uurtje en kon niet meer slapen. Nu is hij druk bezig op het kleed met omrollen, schoenen vangen en kraaien.
Ach, Knorrie krijgt zijn eerste tandje! Op mijn vaders verjaardag, kan ik het goed onthouden .

Hij wordt steeds minder baby......
Wow trap klimmen al! Wat grappig zeg maar ook eng.

Hier wordt echt voor geen meter naar 'nee' geluisterd. Ik probeer het echt hoor maar hij kijkt me totaal onbegrijpend aan als hij voor de 1000ste keer de kabels pakt en mij voor zijn neus ziet.

Doorslapen hier nog steeds niet. Wel van de 22.30 fles af maar we moeten er vaak wel een keer of 3/4/5 uit voor de speen...
@ Pebbles, Wat goed dat ze heeft doorgeslapen!! Heerlijk zeg.

@ Morrie, Gefeliciteerd met zijn eerste tandje, een hele mijlpaal!

Misschien heeft hij inderdaad wel last van zijn tandje.

@ Caporice, jemig zeg, dat is een vlugge tante haha! Ik zou me haast rot schrikken, zit ze ineens op de overloop...!

Wat gaat het toch snel bij de meeste nu zeg, leuk hoor!

@ eten, gaat hier ook goed. Maak het niet heel fijn meer in de keukenmachine. Had laatst bruine bonen geprobeerd, dat was alleen geen succes. De eerste happen leek hij niks door te hebben en na een tijdje draaide hij steeds z'n hoofdje weg. Toen maar wat yoghurt gegeven, dat ging wel goed haha. Wil er ook geen strijd van maken, eten moet wel leuk blijven.

@ Annet, nog van harte met jullie 1-jarig huwelijk! Nog wat leuks gedaan?

@ slapen, Lucas heeft nu ook af en toe wat moeite om 's avonds in te slapen. Blijft dan maar huilen. Gister ook, na een tijdje toch maar even kijken (wil er niet meteen bovenop zitten, ben bang dat hij dan "verwend" raakt...) hem even uit bed gehaald en getroost. Daarna weer in bed en toen hoorde ik gelukkig niks meer!! Meestal ben ik bang dat als ik hem eruit zou halen om even te troosten dat hij dan helemaal niet meer in bed zou willen maar dit viel me alles mee!

Sinds gister lukt het hem om heel even rechtop te blijven zitten. Nog wel wankelig maar hij vindt het wel leuk! Dat ziet er dan gelijk minder baby uit haha.
Hier staat meneertje nu al een paar minuten aan de buiten kant van de box te wiebelen en zet ook zijn eerste stapjes langs de zijkant. Heeft ook net doorgekregen hoe hij weer moet gaan zitten.

Bessie, even er naartoe gaan kan denk ik echt wel hoor. Ze raken op deze leeftijf nog niet meteen verwend. Juist nu ze verlatingsangst kunnen krijgen is het wel fijn om te weten dat pappa en mamma er nog zijn. Marzoon slaapt nu goed in (niet door :( )maar toen hij dat een paar avonden deed, maakte ik gewoon wat geluiden op de gang en dat was ook prima.
Zo, de week alleen zit er weer op... Dat was wel druk zeg. Het is echt even wennen als je gewend bent alles met zijn tweeen te doen.

@drinken: Hier proberen we zo veel mogelijk uit een gewone beker met 2 handvatten te drinken. Maar dat kan Sofie nog lang niet zelf. Van het cb kreeg ik de tip om wat magere yoghurt in de beker te doen. Omdat yoghurt niet zo snel "stroomt" kan een kind goed zien wat er gebeurt. Ze gaan dan steeds beter begrijpen hoe dat werkt; uit een beker drinken.

Maar, ik moet zeggen dat ik bij gebrek aan tijd, of uit gemakzucht ook wel eens een flesje met een anti-lek-tut gebruik. Sofie drinkt daar lauwe thee, water of aangelengde diksap uit.

@eten: hier wordt eigenlijk alles gegeten. Ook "stukjes" gaan hier steeds beter. Ik pureer eigenlijk bijna niks meer, maar ik prak het gewoon met een vork.

De fles van 23 uur is er hier al vanaf de kerstvakantie af.

Weet iemand wanneer de voeding van 20:00 uur gaat verdwijnen?

Rollen gaat hier prima, Sofie beweegt zich op die manier de hele kamer door. Ik heb ze al een paar keer onder de tafel of onder de piano uit moeten halen. Kruipen of tijgeren kan ze nog niet.

@pebbles: fijn dat eva doorgeslapen heeft!

@caporice: Jeetje, wat een snelle baby heb jij zeg! Voor mijn gevoel klinkt dat allemaal nog heel ver weg.

@Annet: Nog iets leuks gedaan op je trouwdag? Ik weet nog goed dat die van ons heel lang duurde (letterlijk) aangezien Sofie die dag had bedacht om 5 uur wakker te worden en niet meer te gaan slapen. Wij zaten toen om 6 uur 's ochtends na met zijn allen al uitgebreid gebadderd te hebben, aan het ontbijt.

@Morrie: Succes met de tandjes

Weet iemand wanneer je weer extra vitamine-D druppels moet gaan geven? Ik ben daarmee gestopt toen ik flesvoeding ging geven. Het hoefde toen niet meer omdat het al in die voeding zat. Maar nu de hoeveelheid flesvoeding weer afneemt (bij elkaar 470 ml per dag) moet ik misschien weer extra vitaminen geven.
@polleke: sofie dus nu ook flink de wereld aan het verkennen? Eva kan nog steeds niet terug rollen dus die verplaatst niet veel.

Volgens mij moeten ze minimaal 500 ml flesvoeding krijgen om genoeg vit.D binnen te krijgen. Met die 470 die Sofie krijgt is dat dus nog wel genoeg.

Ik weet niet precies wanneer die fles van 20 uur eraf gaat. Ik heb Floor tot 14 maanden 's avonds nog borstvoeding gegeven maar dat was ook voor de gezelligheid. Als ze genoeg avondeten en toetje eten denk ik dat ze vanzelf steeds minder behoefte aan die fles krijgen.

@marjan: jeetje hee, die zoon van jou is niet bij te houden. Die loopt wel met een maand of 9 a 10 als ik het zo lees.

@bessie: grappig is dat ja, zodra ze gaan zitten of staan zien ze er meteen ouder uit. Ik ben nu wel het zitten zoveel mogelijk aan het beperken omdat ze een beetje lui aan het worden was.

Zie ik Eva nu toch ineens een klein stukje om haar as en achteruit schuiven. Het wordt nog wel eens wat.

Ze is trouwens gek op little people, en dan vooral de auto met wat poppetjes erin. Eindeloos de poppetjes erin en eruit doen is blijkbaar erg vermakelijk.

@Pebbles Bedoel je 500ml flesvoeding om genoeg calcium binnen te krijgen ipv vit D?

Vitamine D krijgen ze ook wel via borstvoeding, maar ook via zonlicht en de druppels die ze krijgen. Het nieuwe advies is overigens 4 druppels (10mcg) ipv 2 druppels (5 mcg). En BV moeders ook 4 druppels.

@Rapley Heb het geprobeerd, maar regelmatig kotste ie alles wat ie niet op had weer naar buiten. Een rotzooi dus, en nog niets naar binnen. Hij eet nu stukjes brood en rijstewafels hapt ie helemaal af in een half uur. Fruit inderdaad prak ik.

@Kruipen Sinds een week tijgert hij door de kamer....fantastisch om te zien!
Als jullie kinderen beginnen met kruipen liggen ze dan gewoon op de grond wat te spelen ofzo? Hier ligt Jari regelmatig op een dekbed op de grond (laminaat) maar er zit nog geen beweging in. Zal ik het hem eens voordoen misschien

Yes Knorrie mag gaan tandenpoetsen, idd makkelijk om te onthouden op je vaders verjaardag. Zit me net te bedenken dat ik dat soort dingen wel op de verjaardagskalender kan zetten.

Ericaatje hoe was je vakantie?

Jari is uitlogeren, heb vanochtend heerlijk tot 10.00 uitgeslapen, wat een genot dan zeg.

Ik geef Jari weleens drinken uit een beker maar volgens mij krijgt ie niet veel binnen, meer alles op zn truitje. En de handsvaten vasthouden vindt ie ook nog niet interressant genoeg, tis makkeliker als ie wort vastgehouden voor hem....luierd!

Tsjee Caporice die kleine smurf al de trap op! Kan me voorstellen dat je wel even 2 keer moest kijken.
Bij ons was het nieuwe advies vit D 10 druppels ipv 5 per dag, misschien zijn dat andere druppels? En ik vergeet ze heeeeeel erg vaak te geven en neem ze zelf nooit. Echt slecht.

O ja Nut, tandenpoetsen! Helemaal niet aan gedacht .

Knorrie ligt altijd op de grond op het kleed te spelen en rolt dan om en om op zijn doel af. Zo doet hij het op het kinderdagverblijf ook begreep ik van de juffen.
Bij ons maar 1 druppel, maar dat is vast een ander merk. Werd ons ook gezegd om het altijd te geven totdat ze 1 jaar oud zijn, ongeacht de voeding die ze krijgen.

Hier een schijterd voor gras. Zo grappig om te zien. Hij durft er wel op te zitten en het uit de grond te trekken maar kruipen, ho maar. Wel handi, zo kan ik ten minste met hem in de tuin gaan zitten zonder dat ik uit mijn stoel hoeft te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven