Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Ohja dat herken ik nog wel van peuter. Dat het eten ineens wat gematigder wordt. Dat blijft een beetje zo hoor, althans bij onze peuter. Er zijn perioden dat het eten niet aan te slepen is en perioden dat hij van de lucht lijkt te leven.
Dreumes was vanmorgen weer lekker op dreef. Boterham en fles melk op en daarna driftig naar de bananen die die die roepen. Dus hop banaan er achteraan. Peuter z'n korsten nog opgegeten. Naja, met een goed gevuld buikje naar de noodopvang dus.

Verder dus gister de instructies gekregen voor brengen en halen vanaf volgende week. Wat een kriem. Ik begrijp het heel goed hoor dat het er is en dat het nodig is, maar holy shit. We gaan het wel zien.
Hier lijken de regels nogal mee te vallen bij de opvang. Geen kletspraatjes en max 2 ouders tegelijkertijd, maar that's it.

Hier ook een dreumes die eet als een bouwvakker. Op de opvang hadden ze laatst tosti's. Eerst de zijne opgegeten en toen ging hij als een kindje niet oplette met hun tosti's aan de haal.
snowgirl1 schreef:
09-05-2020 16:40
Hier lijken de regels nogal mee te vallen bij de opvang. Geen kletspraatjes en max 2 ouders tegelijkertijd, maar that's it.

Hier ook een dreumes die eet als een bouwvakker. Op de opvang hadden ze laatst tosti's. Eerst de zijne opgegeten en toen ging hij als een kindje niet oplette met hun tosti's aan de haal.
Wat een boef! :P wat fijn dat het bij jullie ook allemaal zo goed gaat :heart:

Wel prettiger om je kind op die manier af te zetten, nog even een kus en knuffel kunnen geven.
Ik zie er wel een beetje tegenop hoe het bij ons moet, ouders allemaal buiten wachten op 1,5 meter van elkaar en dan je kind 1 voor 1 in het halletje zetten en deur weer dicht :facepalm:
Aan de andere kant vind ik het wel weer fijn dat ze het allemaal zo serieus nemen, geeft een veilig gevoel.
Hoe is het bij jullie gegaan op de opvang.
Onze dreumes gaat woensdag pas maar kijk er niet naar uit ..... :cry:
Ik voorzie geen problemen aangezien ze natuurlijk al gingen, en ook de eerste keer dat ze weer naar de noodopvang gingen, ging alles prima! Ze vonden het juist leuk om weer lekker met andere kindjes te spelen.
Hier mogen ze morgen weer, peuter kijkt er enorm naar uit. Dreumes snapt het nu natuurlijk nog niet echt en ik ben benieuwd hoe het gaat. Eerder had hij nooit moeite met wegbrengen, hopelijk morgen ook niet.

Ik kijk er zelf wel naar uit dat ze weer naar de opvang gaan. Het zijn hele lieve dames en vind het ook wel goed voor ons allemaal.
Honing14 schreef:
11-05-2020 18:35
Hoe is het bij jullie gegaan op de opvang.
Onze dreumes gaat woensdag pas maar kijk er niet naar uit ..... :cry:
Vanochtend wel tranen toen ik wegging maar dat was al snel weer over. De gastouders vertelde dat ze wat stilletjes was. Vanavond was ze erg moe, ze wilde ook niet goed eten. Ze ligt net in bed, maar is veel aan het huilen. Vriend zit nu bij haar. Ze huilt wel vaker als ze naar bed gaat, maar denk dat het nu ook door alle indrukken komt. Ze is wat dat betreft best een gevoelig kind.
Het ging hier best goed. Beetje beteuterd maar liep zelf naar de juf. Achteraf hoorden we dat hij ook nog wel even verdrietig was toen ik weg was maar goed te troosten en daarna gewoon lekker gespeeld heeft. Valt me alles mee eerlijk gezegd.
Hier zijn ze afgezien vd eerste week elke week 2 of 3 dagen naar de noodopvang gegaan. Ik verwacht daarom geen problemen. Wel is het even wennen (vooral voor mij) dat we er op tijd moeten zijn (hebben een tijdslot voor brengen en halen). Afgelopen weken wachtte ik vaak tot de kids wakker waren, ergens tussen half 8 en 8u meestal. Maar nu moet de wekker wel weer echt om half 7 want uiterlijk 740 moeten we de deur uit. Vriend peert hem meestal vroeg al naar z'n werk dus het brengen (en de daarbij behorende ochtend spits, jeweetwel dat iedereen klaar is om te gaan en dat er dan altijd eentje net gepoept heeft of nog moet poepen, dat soort werk) komt op mijn schouders. Op zich is het ook wel goed, want dan heb ik wel een langere werkdag. Al merk ik dat ik echt zoveel harder werk thuis dan op kantoor. Dat ik dat uurtje per dag niet echt mis in m'n productiviteit.
Hier ging alles prima. Dreumes moest even flink huilen maar na 5 minuten was het alweer goed gelukkig. Daarna heeft hij zich prima vermaakt. Morgen weer :)
Wat fijn dat het bij iedereen tot nu toe wel goed is gegaan. Voor de meesten is het toch wel weer even wennen!
Hier ging het ook verbazend goed. Peuter gf juf meteen dikke knuffel en volgens overdracht moest hij even wennen maar ging het goed zodra de rest er was. Dreumes ging na even aankijken zelf naar binnen en afscheid zonder tranen.
Hier ging het ook goed. Zoon moest wel even fronsen toen hij alle kindjes weer zag. Maar hij werd met veel enthousiasme onthaald door de andere kindjes. Dat deed vooral mij heel goed. Maar hij liep zelf daarna meteen naar z'n juf (een andere dan tijdens de noodopvang om te knuffelen.
Hij had een heerlijke dag gehad. Ze gaven aan dat de hele groep heel ontspannen was. En dat het ze heel erg meeviel hoe makkelijk alle kindjes waren.

Thuis was hij wel mega moe, heeft een paar hapjes risotto op en toen was het huilen en was niks meer goed. Gelukkig sliep hij snel vanavond. Ben benieuwd of hij donderdag weer zo enthousiast is :)
Wat fijn allemaal!

Zoon had er wat minder zin in bij het wegbrengen, hij kroop een beetje in paniek naar mij toe leek het wel. Gelukkig ging het uiteindelijk wel goed, hij huilt niet zo snel dus er waren ook geen tranen te zien. Het was wel gek omdat hij mijn niet los wilde laten dus ik heb hem neergezet, zelf snel weggelopen zodat de juf hem kon pakken. Dochter (peuter) heeft hem samen met de juf geknuffeld en toen leek het wel goed.
De dag was verder erg goed gegaan volgens de leidsters en hij was vanavond extreem vrolijk. Peuter was over enthousiast, die was heel blij dat ze weer mocht gaan.

We hebben nu een maand lang 3 dagen opvang, in februari al geregeld omdat ik het toen erg druk had op het werk maar dat is nu helaas wel anders. Voor peuter prima maar ik ben wel benieuwd of het voor dreumes niet teveel is drie dagen achtereen.
Ik wil graag met jullie meeschrijven :).

Onze dochter is vorige week 1 geworden. En we hebben een zoon van 2,5.
Een aantal van jullie ken ik nog vanuit het babytopic :hello: .

De rest ga ik m'n best voor doen om te leren kennen en onthouden ;-) .
Dochter 15mnd wees helemaal verbaasd naar een paar kindjes riep dieee en ging met ze spelen. Voor Corona was het meestal wel even brullen of sip kijken.

Welkom Maud85
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Wat goed zeg boardbabe!

Ik moet zeggen dat hier ook erg goed ging maar bij het afzetten moest hij wel even huilen.

De laatste tijd laat hij steeds vaker morgens zijn fles staan maar vanmorgen heeft hij het ineens weer leeg gedronken. Hij is nooit een groot fan van de fles geweest, ik zou niet meer weten wanneer we met peuter zijn gestopt met de melk. Geven jullie allemaal nog? Hij is nu 17mnd oud
Wat fijn dat de meeste kindjes het zo goed oppakken! En even huilen bij afscheid past ook nog wel helemaal bij de leeftijd.
Zoon hier liep gisteren zonder kus en knuffel zo weer de groep op. Vond ik dubbel, even een kroel vind ik zelf wel fijn met afscheid nemen.
Maar ja, die ga ik ook niet afdwingen..

Ik merk wel dat hij sinds deze week opeens al om 5 uur wakker is.. 3 weken geleden sliep hij rustig tot 7.30 door, maar helaas lijkt dat nu weer even voorbij te zijn..

Vanmorgen wilde ik zoon (18mnd) dus om 5 uur een papfles geven in de hoop dat hij verder zou slapen. Hij nam een slok en besloot toen dat je met een volle mond pap best brrrrbrrrrrbrrrrr in het gezicht van je moeder kunt doen :facepalm:
Dus we waren allebei vies en wakker. Alles schoongemaakt en toen maar pedagogisch verantwoord samen dierenfilmpjes in bed gekeken tot 7.30..

Dit was voor mij het signaal dat we geen papflessen meer geven. Hij weigerde hem van de week al eerder. Helaas, alles wat nog een beetje baby achtig was is nu echt over.

We beginnen langzaam te denken aan een 2e kindje. Maar bij de gedachte dat zoon dan aandacht moet verdelen vind ik m al zielig.. herkenbaar voor de moeders met meer kinderen ? Hoe oud was jullie oudste toen er een 2e bij kwam? Het lijkt me zo'n omschakeling voor die kleine dreumesen en peuters..
Ja, herkenbaar Daanstje. Zowel het ineens weer vroeg wakker zijn deze week als je gedachten over een kindje erbij. Hoewel ik ook niet goed weet hoe ik een drukke dreumes/peuter zou moeten combineren met een baby.
Haha Daantje, het klinkt wel heel erg grappig, zie het helemaal voor me.

Wij hadden een hele zware tijd met dochter met meerder ziekenhuisbezoeken en weinig slaap. Toch zijn we na 6maand alweer gestart met proberen voor een tweede. Onze redenatie was "het is nu toch al k*t, dan kunnen we maar beter zsm doorpakken zodat we niet wanneer alles rustig is weer volledig in de shit komen"

Achteraf snap ik echt niet dat we er zo snel voor zijn gegaan, we hadden ook helemaal niet door dat het niet zo zwaar hoorde te zijn met een kind. Ze was een huilbaby met heel heftig eczeem, astma en meerdere allergieën die we moesten achterhalen. We sliepen altijd in shifts, man de ene helft van de nacht en ik de andere helft. De eerste keer duurde het ruim 1,5 jaar om zwanger te worden en de verwachting was wel dat het weer lang zou duren dus dat speelde ook mee. Uiteindelijk werd ik na 8 maand proberen al zwanger en hebben ze nu dus een verschil van 22 maand.

De eerste maanden met een dreumes en baby vond ik heel erg zwaar maar het is nu echt zo leuk! Ze beginnen samen te spelen en zijn echt duidelijk gek op elkaar. Achteraf ben ik heel blij hoe alles gelopen is. We hebben ook geluk dat zoon (dreumes) echt een heel makkelijk jochie is. Natuurlijk heeft hij ook wel eens zijn dingen maar over het algemeen is hij echt relaxt.
Ik was na 9 maanden weer zwanger en peuter was dus een dreumes van 18 maanden toen z'n zusje werd geboren. Ik vond het itt wat ik verwacht niet zo zwaar in het begin. Dreumes pikte het heel goed op. Baby was rustig en lief op wat voedingsproblemen na.
Tuurlijk heb ik wel geklaagd en waren er dagen dat ik dacht waar ben ik aan begonnen. Maar als ik nu terugkijk was die periode toch relatief kort en overschaduwd door vooral de leuke dingen.
Ik vind het nu bij vlagen wel pittiger. Dreumes wil nu ook echt spelen en pakt dingen af en andersom. Peuter bijt en knijpt dreumes ook zonder aanleiding. Hij heeft veel driftbuien en is net gestopt met z'n middag slaapje waardoor hij veel (over) vermoeid is. Maar ook nu overheersen gewoon de leuke en liefdevolle momenten vind ik. En natuurlijk wil ik af en toe een rol behang...
Hier nog borstvoeding maar geen flessen meer bij kdv. Denk dat ik rond 1,5 afbouw. Dan ben ik ruim 4 jaar lang of zwanger of borstvoeding aan het geven geweest.

Onze jongens schelen twee jaar. Wat mij betreft waren we rond eerste verjaardag voor nog kindje gegaan maar man wilde er minimaal 2 jaar tussen dus met 15 maanden spiraal eruit en nu schelen ze twee jaar en twee weken.

En die aandacht verdelen leren ze wel. Een tweede kind is nooit meer de enige 😏 al krijgt die straks zijn tijd wel als oudste naar school gaat. Maar bij meer dan 2 kinderen met korte tijd ertussen hebben sommige zelden de Alleen tijd.
Daantje; ik had die gedachte tijdens de zwangerschap vooral. Dat ik het zielig vond dat zoon straks zijn aandacht moest gaan delen. Deels ook hormonen denk ik. Onze kinderen schelen 19 maanden. Bij de eerste was het zwanger worden best lastig. Of eigenlijk zwanger blijven, er gingen 2 miskramen aan vooraf. Met dat idee, en dat het ons sowieso leuk leek om een klein leeftijdsverschil te hebben, met 9 maanden weer gaan proberen. In de 2e maand meteen blijvend zwanger.

Ik vond die eerste tijd eigenlijk makkelijker dan nu. Zoon was als dreumes een stuk makkelijker dan nu en baby sliep heel veel. Zoon is nu als peuter toch wel wat pittiger en ik moet er continu bovenop zitten dat hij zijn zusje geen pijn doet. Vaak ook niet bewust hoor. Maar dan gaat ie ineens paardje rijden bovenop haar of ze staat in de weg en loopt haar gewoon om. Of dingen als dat zoon de deur naar de trap open laat staan en dochter naar de trap schiet. Laatst zat dochter ook met haar vingers tussen de deur die zoon dicht deed. Dus ik vind het nu een stuk meer aandacht en alertheid vragen en daarmee soms zwaarder dan het eerste half jaar van dochter.

Ik heb trouwens niet het idee dat zoon er onder geleden heeft hoor, dat hij zijn aandacht moest gaan delen. Het was voor hem eigenlijk meteen normaal dat er een baby bij was en hij is ook het liefst de hele dag bij haar in de buurt.
Maud, wat jij schrijft zou ik geschreven kunnen hebben!
Hier na 1.5 jaar voor een tweede gegaan. Wilden wel iets eerder maar we hadden nog een familievakantie ver weg gepland en die wilde ik niet zwanger doen. Bij terugkomst binnen 2 maand zwanger. Nu schelen ze 2 jaar en 2 maand en dat is prima. Peuter is oud genoeg om alles te snappen (dat broertje dingen nog niet kan, zal hem geen pijn doen, etc) en als ze naar school gaat binnenkort is er meer 1 op 1 tijd voor dreumes. Enige lastige vind ik dat ze continu met elkaar bemoeien. Als peuter even aan tafel iets doet moet dreumes er perse bij en als dreumes met zijn boor speelt wil peuter meedoen. Nou hebben ze ook 8 weken op elkaars lip gezeten natuurlijk dus hopelijk nu met de opvang weer wat minder. Mocht er een derde komen dan wil ik liever nog wat meer tijd tussen 2e en 3e. Zodat dreumes een goeie (als in, oude) peuter is die al flink wat snapt (zoveel als oudste nu) en wat zelfstandiger is.
Fles hier dus niet, geef nog borstvoeding. Geen idee wanneer ik daarmee ga stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven